Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Hoe stel je de snaar precies af?
Met een schroevendraaier?
En laat je het openen van het gordijn stoppen, door een stopcommando te geven vanaf de AB?
Maakt de motor veel geluid?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op oktober 25, 2008, 22:03:21
Hoe stel je de snaar precies af?
Met een schroevendraaier?
En laat je het openen van het gordijn stoppen, door een stopcommando te geven vanaf de AB?
Maakt de motor veel geluid?
Snaar stel je af met een stelmoer aan de zijkant van de rail. Mede daarom moet de rail 2 à 3cm van de muur worden gemonteerd. Met een 10mm steeksleutel kun je dat prima doen.

Het openen van het gordijn stopt vanzelf als het helemaal open is. Maar als je het minder ver open wil, zoals wij, dan moet je inderdaad en stopcommando geven. Is makkelijk te programmeren.

De motor maakt wel wat veel geluid, maar als je eerst het geluid van de DVD aanzet (bijv. de grommende leeuw van MGM op -5dB ;)) dan hoort geen mens het ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Of je draait een muziekje! ;D
Zou je, als je het IR-RF dinges hebt, een filmpje kunnen maken van wat er allemaal gebeurt als je op de filmkijken macro drukt?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

erg sjiek hoor, tijd voor een neiuwe panoramavideo waarbij de gordijnen open en dicht gaan ;-)

celerontje

Goed idee, kan iemand aan een ''Cinerama'' camera komen? ;D
Alleen is het nogal ironisch iedereen zo enthousiast is, terwijl het doek voor je HT valt (of schuift, wat je wilt) ;D

HTip, de diffusers moeten toch nog geschilderd worden?

HTip

Citaat van: celerontje op oktober 25, 2008, 22:15:48
Of je draait een muziekje! ;D
Zou je, als je het IR-RF dinges hebt, een filmpje kunnen maken van wat er allemaal gebeurt als je op de filmkijken macro drukt?
Zal eens kijken hoe ik aan die wens kan voldoen ;)

Citaat van: reza op oktober 25, 2008, 23:36:07
Ziet er mooi uit!!
Thanks reza!

Citaat van: denoontje op oktober 26, 2008, 08:03:27
erg sjiek hoor, tijd voor een neiuwe panoramavideo waarbij de gordijnen open en dicht gaan ;-)
Dank je! Video is al moeilijk, maar panoramavideo... ::)

Citaat van: celerontje op oktober 26, 2008, 11:24:16
Goed idee, kan iemand aan een ''Cinerama'' camera komen? ;D
Alleen is het nogal ironisch iedereen zo enthousiast is, terwijl het doek voor je HT valt (of schuift, wat je wilt) ;D

HTip, de diffusers moeten toch nog geschilderd worden?
;D Valt wel mee, want alleen de absorber en het scherm zijn dan aan het zicht onttrokken ;)

En inderdaad de diffusers krijgen nog een laagje verf en je mag 3 keer raden welke kleur :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteren een tijdje bezig geweest met het werkend krijgen van de macro. De code die de AB van de gordijnrail stuurde was niet altijd hetzelfde ::) Maar met trial-and-error is het uiteindelijk gelukt om alle commando's (open, sluit, stop) te leren met de Marantz.

Dat gedeelt van de macro was daarna natuurlijk een eitje. Timen hoe lang het duurde om het gordijn zover open te laten gaan dat het scherm goed zichtbaar is, maar maximaal achter de speakers blijft hangen. Dat was de delay tussen commando "open" en "stop". Dat werkt nu.

De complete macro wordt opgedeeld in modules. Eén voor het initialiseren van de HT (beamer, receiver en speler), één voor het kijken (licht dimmen en gordijn openen) en één voor het stoppen (licht opvoeren en gordijn sluiten).

Randvoorwaarde voor de verlichting is natuurlijk dat de IR-RF omzetter aanwezig is en werkt ;)
Showcase - Topic

HTip

Zojuist 10m :o plakvilt (of beter: plakvelours) bij Ge besteld. Hij heeft het op voorraad, dus ik kan het snel hebben.

Hiermee wordt de koof (zichtbaar deel), de plinten (ipv tapijt) en de deur bekleed...

EDIT: O ja, de kleur is... uhm... ::) ... ZWART ;D
Showcase - Topic

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DJ-Foxx

Citaat van: HTip op oktober 27, 2008, 20:59:14
Zojuist 10m :o plakvilt (of beter: plakvelours) bij Ge besteld. Hij heeft het op voorraad, dus ik kan het snel hebben.

Hiermee wordt de koof (zichtbaar deel), de plinten (ipv tapijt) en de deur bekleed...

EDIT: O ja, de kleur is... uhm... ::) ... ZWART ;D

erg duur ? :) ik heb ook wat nodig! ;)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 27, 2008, 21:04:59
Helemaal te gek die elektrisch bedienbare gordijnen!!! 8)
Is inderdaad helemaal te gek. Het begint zo echt op een bios te lijken. Ga jij dat ook doen?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: DJ-Foxx op oktober 27, 2008, 21:06:09
erg duur ? :) ik heb ook wat nodig! ;)
Ligt eraan wat je duur noemt ;)

Klik hier voor meer info.

Het scheelt in ieder geval veel werk (itt verven) en het weerkaatst geen licht :D
Showcase - Topic

DJ-Foxx

Citaat van: HTip op oktober 27, 2008, 21:08:45
Ligt eraan wat je duur noemt ;)

Klik hier voor meer info.

Het scheelt in ieder geval veel werk (itt verven) en het weerkaatst geen licht :D

:D wow... mooi spul verdorie! ;D

HTip

Showcase - Topic

Dirc

mexmen2

ps3 40gb / 16 bluray films

HTip

Citaat van: Dirc op oktober 28, 2008, 18:14:27
En die rail had je gekocht bij??
Citaat van: mexmen2 op oktober 28, 2008, 19:30:45
ben ook wel nieuwsgierig waar je die rail vandaan heb
Het is uiteindelijk toch autogordijn.nl geworden. Je moet wel een beetje durven knutselen, want installatie is niet even gedaan. Wel goed doenbaar, hoor ;)

De motor heeft geen enkel probleem met mijn veloursgordijnen. Is alles bij elkaar net iets minder dan 10kg. En de motor kan het dubbele aan. Tot zover ben ik tevreden, gordijn is al behoorlijk wat open en dicht geweest bij het programmeren van de macro ;D
Showcase - Topic

Dirc

ah, dezelfde als ik gezien had. 200 eurotjes.
In mijn geval meer want ik moet er 2 hebben aangezien ik 3 gordijndelen heb.

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op oktober 27, 2008, 21:06:22
Is inderdaad helemaal te gek. Het begint zo echt op een bios te lijken. Ga jij dat ook doen?
Zéér waarschijnlijk wel :D

Ik heb recentelijk hier bij mij thuis het verschil gehoord tussen scherm aanwezig en niet aanwezig en dat heeft toch het nodige effect.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: Dirc op oktober 28, 2008, 21:29:26
ah, dezelfde als ik gezien had. 200 eurotjes.
In mijn geval meer want ik moet er 2 hebben aangezien ik 3 gordijndelen heb.
Kan je niet de wand met 2 gordijnen bedekken, zodat je maar 1 rail nodig hebt?

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 29, 2008, 08:07:14
Zéér waarschijnlijk wel :D

Ik heb recentelijk hier bij mij thuis het verschil gehoord tussen scherm aanwezig en niet aanwezig en dat heeft toch het nodige effect.
Met de bouw van mijn paneelabsorber heeft Toine speciaal rekening gehouden met de extra absorptie die door het scherm wordt gegenereerd. Is eigenlijk 1 groot membraam. Daardoor kon het scherm ook zo mooi verzinken in de wand :D

Citaat van: Marc.Visser op oktober 29, 2008, 09:44:20
Heel gaaf!

Citaat van: tiptop op oktober 29, 2008, 21:56:44
Foto's, foto's..... :D
Er valt op dit moment weinig te fotograferen ::) Als alles meezit, kan ik dit weekend met het plakvelours aan de gang. En dan volgen natuurlijk weer de foto's :D
Showcase - Topic

HTip

Vanavond bericht van Gé gekregen. Plakvelours is vandaag afgeleverd in mijn postbus. Morgen dus ophalen en dan knippen en plakken ;D
Showcase - Topic

Ramius

Even jouw topic uit het oog verloren, shame on me ;D. Maar dat ziet er weer allemaal zeer netjes uit hoor!  :o
Wanneer is nu het Gala diner voor de officiële opening?  ;D

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|