Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Godtoh

Citaat van: HTip op oktober 12, 2008, 22:19:12
;D Is inderdaad de bedoeling. Maar hij hoeft niet fysiek dieper te gaan (dan moet ie door de fundering ::))

Heb met Shrek 3 de sub op 20Hz gezet (dus met 1 buis dicht), maar er zat niet veel sublaag in de film. Moet denk ik dan de sub opnieuw afstellen...
Heb je goede apparatuur die onder de 30hz nog netjes meer?
Misschien heb je het wel eens gezegd, maar goed 65 pagina's om na te zoeken word me iets te...

En als je het hebt, pc erop aansluiten en een frequentie sweep maken (of hoe het ook heet)...
Zelf filter ik mijn sub op 20 hz, 25 kan ook, daaronder hoor ik het toch niet echt meer...
DB meter blijft nog wel wat aangeven bij 22hz, maar als ik het niet hoor boeit het mij niet (verkeerde instelling op dit forum of niet :P)
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

tiptop

Maar dan kan je het nog wel voelen :D

Maar de meeste apparatuur gaat ook niet verder dan 20 Hz, dus dat scheelt. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

HTip

Citaat van: Godtoh op oktober 12, 2008, 23:06:56
Heb je goede apparatuur die onder de 30hz nog netjes meer?
Misschien heb je het wel eens gezegd, maar goed 65 pagina's om na te zoeken word me iets te...

En als je het hebt, pc erop aansluiten en een frequentie sweep maken (of hoe het ook heet)...
Zelf filter ik mijn sub op 20 hz, 25 kan ook, daaronder hoor ik het toch niet echt meer...
DB meter blijft nog wel wat aangeven bij 22hz, maar als ik het niet hoor boeit het mij niet (verkeerde instelling op dit forum of niet :P)
;D Ik heb een "gewone" dB-meter. Hoe die reageert met hele lage frequenties weet ik niet. Er is een correctietabel voor de lage tonen.

Citaat van: tiptop op oktober 13, 2008, 19:05:17
Maar dan kan je het nog wel voelen :D

Maar de meeste apparatuur gaat ook niet verder dan 20 Hz, dus dat scheelt. ;)
Zeker weten kan je dat voelen :P

Citaat van: advr op oktober 13, 2008, 21:39:28

mijn Graaf gaat vanaf 10Hz :o
Da's wel heel erg laag :o Heb je dan ook een speler die dat ook doet? (Graaf is een amp neem ik aan ::))

Citaat van: eddy135 op oktober 13, 2008, 22:29:06
Graaf Tel??
Oh nee, die gaat maar TOT 10  ;D
Citaat van: advr op oktober 14, 2008, 10:46:11
LOL  ;D
Ook LOL ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteren de vloer gevoegd ipv het passen van het gordijn. Ben blij dat het achter de rug is. Alleen jammer dat het niet zwart is geworden. Het lijkt meer op antraciet. Waarschijnlijk hebben we het teveel moeten verdunnen omdat het buitenvoegmortel was. Maar ondanks dat zijn we best tevreden met het tussenresultaat.

Nu nog het nabewerken, cementsluier verwijderen en dan schoonmaken en klaar is de vloer :D

Weer een activiteit die van het lijstje kan worden weggestreept ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

advr

Citaat van: HTip op oktober 14, 2008, 18:48:13

Da's wel heel erg laag :o Heb je dan ook een speler die dat ook doet? (Graaf is een amp neem ik aan ::))
Ook LOL ;D

de Graaf GM50B amp gaat van 10 - 100.000 Hz ;D

Mijn North Star 192 MKII DAC em loopwerk zullen dat zeker ook doen denk ik. ;D
kan het nergens terug vinden.

HTip

Citaat van: advr op oktober 14, 2008, 19:04:54
de Graaf GM50B amp gaat van 10 - 100.000 Hz ;D

Mijn North Star 192 MKII DAC em loopwerk zullen dat zeker ook doen denk ik. ;D
kan het nergens terug vinden.
Ik heb even in de handleiding van mijn Marantz SR9600 gekeken en wat schetst mijn verbazing...

Citeer
AUDIO SECTION
Power Output (20 Hz - 20 kHz/THD=0.08%)
Front L&R ........................................... 8 ohms 140 W/Ch
Center ................................................ 8 ohms 140 W/Ch
Surround L&R .................................... 8 ohms 140 W/Ch
Surround Back L&R ........................... 8 ohms 140 W/Ch
Front L&R ........................................... 6 ohms 170 W/Ch
Center ................................................ 6 ohms 170 W/Ch
Surround L&R .................................... 6 ohms 170 W/Ch
Surround Back L&R ........................... 6 ohms 170 W/Ch
Input Sensitivity/Impedance ............. 200 mV/ 47 Kohms
Signal to Noise Ratio(Analog Input / Pure Direct) ...... 105 dB
Frequency Response
(Analog Input / Pure Direct)
.......................................... 8 Hz - 100 kHz (± 3 dB) :o :o
(Digital Input / 96 kHz PCM)
........................................... 8 Hz - 45 kHz (± 3 dB) :o

En als dat nog niet genoeg is... Mijn DV9600 zegt hetvolgende:
Citeer
Audio characteristics
Frequency response .............. 4Hz to 44kHz (DVD fs: 96kHz) :o
4Hz to 88kHz (DVD-Audio fs: 192kHz) :o :o :o
S/N ratio .............................................................................. 130 dB
Dynamic range ..................................................................... 110 dB
Total harmonic distortion ........................................... 0.0008 %
Wow and flutter: Limit of measurement (±0.001% W. PEAK) or
lower

Marantz blijft me verbazen ::) ;D
Showcase - Topic

searcher

advr

Citaat van: HTip op oktober 14, 2008, 20:23:04
Ik heb even in de handleiding van mijn Marantz SR9600 gekeken en wat schetst mijn verbazing...

En als dat nog niet genoeg is... Mijn DV9600 zegt hetvolgende:
Marantz blijft me verbazen ::) ;D

geweldig toch!! ;D

Godtoh

Heb je ook specs van de output ;)

Edit: Power Output (20 Hz - 20 kHz/THD=0.08%)
Dus je input is wel leuk, maar je out gelimiteerd.
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

advr

HTip

;D OK, de Graaf wint ;D

Hoe kwamen hier ook al weer op ??
O ja, het tunen van een sub onder de 25 Hz ::) ;D

BTW: Hoe gaat het dan met een pre-output? Gaat dan het lage signaal (4 of 8 Hz) rechtstreeks naar de sub?
Showcase - Topic

Godtoh

Citaat van: HTip op oktober 14, 2008, 22:09:53
;D OK, de Graaf wint ;D

Hoe kwamen hier ook al weer op ??
O ja, het tunen van een sub onder de 25 Hz ::) ;D

BTW: Hoe gaat het dan met een pre-output? Gaat dan het lage signaal (4 of 8 Hz) rechtstreeks naar de sub?
En dan filtert je sub het waarschijnlijk af op 12hz of nog iets hoger...
Maar een goed punt opzich, misschien ff in het hele dikke Marantz boek kijken.
Neem eigenlijk aan dat de pre-outs wel onder de 20hz doorgeven, maar ik ga ook ff zoeken :)
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

advr

tiptop

Volgens mij stuurt ie ook maar vanaf 20 Hz uit. :-\

Hangt meesal samen nl.

Maar elke dag verbaas ik me weer dus.... ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Godtoh

Marantz SR-6006
Focal Aria 926

HTip

Ik heb ook niets in de specs kunnen vinden, maar als het ook maximaal 20Hz is, hoe kan je dan testtonen met frequenties onder 20Hz horen cq. voelen?
Showcase - Topic

Godtoh

Citaat van: HTip op oktober 15, 2008, 21:26:36
Ik heb ook niets in de specs kunnen vinden, maar als het ook maximaal 20Hz is, hoe kan je dan testtonen met frequenties onder 20Hz horen cq. voelen?
Zal wel een 1e orde filter zijn oid...
Iig vast niet iets met een hele stijle flank...

Maja, mssn Marantz eens mailen wat ze precies met de pre-outs doen.
Is op zich wel leuk om te weten :)
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

HTip

Showcase - Topic

Godtoh

Marantz SR-6006
Focal Aria 926

daxie

pre-outs worden gewoon full range doorgestuurd.

meeste apparatuur gaat tot ongeveer 8Hz.

Hang jullie niet op aan specs. Er is voor zover ik weet nog nooit sprake geweest dat apparatuur tussen 16-20Hz wat weghaalt..

HTip

Citaat van: daxie op oktober 16, 2008, 09:07:44
pre-outs worden gewoon full range doorgestuurd.

meeste apparatuur gaat tot ongeveer 8Hz.

Hang jullie niet op aan specs. Er is voor zover ik weet nog nooit sprake geweest dat apparatuur tussen 16-20Hz wat weghaalt..
Bedankt!

Dat zou verklaren waarom je die tonen onder 20Hz hoort... Misschien ga ik de SVS wel tunen op 16Hz. Maar eerst de vloer afwerken ::)
Showcase - Topic

advr

hoe lager de toon des te groter de golflengte, voor 20 Hz heb je al vaak een meter of 8,5 nodig om geen staande golven te krijgen, voor 16 Hz zit je al boven de 11 m.
laag heeft ook ruimte nodig  8)