Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: JeKa op september 19, 2008, 22:11:52
Fijne vakantie! (en uitkijken voor wespen  :-*)
Citaat van: PjotrrrNL op september 20, 2008, 11:36:12
Paracetamol mee?
Fijne vakantie!!!
Citaat van: tiptop op september 20, 2008, 18:24:15
En Parasol ;D
Bedankt allemaal!! Geen wespen gezien :-* Was waarschijnlijk te koud voor ze ;D

Ik ben weer terug van een heerlijke vakantie. Het weer was niet top, de bergen daarentegen wel. Veel gezien (gemsen, steenbokken en adelaars :o), mooie tochten (hoogtepunt: top van 2750m) ondernomen, lekker gegeten en ook nog aan de conditie gewerkt...

Weinig aan de HT kunnen denken (was ik te moe voor ;)), maar dat is nu voorbij. Hoef pas donderdag te gaan werken, dus ik hoop dat ik nog wat dingetjes kan doen. Bijv. diffuserpanelen schuren en verven, LS-kabels (W&M Black Magic) voor de rears maken en de tegelvloer voegen.

Ik heb nog zoveel te doen en eigenlijk veel te weinig tijd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op september 29, 2008, 20:03:57
Welkom terug  ;D Alsof je niet weg bent geweest :P ;D
Dank je!! Toch echt wel, want ik had 2 pagina's met topics die ik "moest" lezen ;D

Dit was ons uitzicht... Breedbeeld in de overtreffende trap :P

Het leek wel winter ::)

Hoogste punt van onze vakantie. Helaas te weinig foto's en batterij over voor een panorama :-\

Net te laat, maar 3m :o boven ons hoofd vlogen adelaars over...

Kortom schitterende vakantie geweest. Volgend jaar weer, zelfde gebied, ander dal ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

HTip

In de mooiste bergen... De Dolomiten in Italië...

Echt een aanrader als je van rust en natuur houdt en ook nog aan je conditie wil werken :D
Showcase - Topic

LittleNinja

Het lijkt me een leuke bestemming voor ons volgend jaar als we met de auto op pad gaan... alleen ben ik wel benieuwd wat ik daar kan doen voor en met de kids....

HTip

Een paar sites waar je kunt beginnen.

www.dolomiten.net
www.suedtirol.info
www.sudtirol.com/de/index.html

Je ziet veel mensen wandelen met de kinderen, maar die blijven dan in de dalen (waar je overigens prima kunt lopen) of gaan met een lift naar boven en doen dan een wandeling op brede paden. Zo gauw je de bergen in wil is ervaring en uitrusting van groot belang. Er zijn er genoeg die in problemen komen doordat ze met sneakers of zelfs teenslippers :o een berg willen afdalen.
Showcase - Topic

LittleNinja

Duidelijk... Niet geschikt voor ( dan ) 4,5 jarige bengeltjes dus! ::)

HTip

Jawel hoor, die zie je daar genoeg. Er zijn zelfs zitjes als rugzak voor kinderen gemaakt. Hoef je ze niet op je nek te dragen ;D
Showcase - Topic

denoontje

he cool

Ben ook nog even kort in Italië geweest, maar ook Zwitserland en Frankrijk
Heb een berg wandeling gemaakt in Crans Montana (zw), daar waar we altijd gaan skiën.
In de verte ook sneeuw, maar wat ziet het er raar uit, al dat groen en die koeien...daar waar je normaa; overheen raast met de ski

Een adelaar heb ik in frankrijk gespot maar op foto is ie wel erg klein...;-)

en nu snel weer aan de HT!

LittleNinja

Toch ben ik benieuwd wie op het idee kwam en met welk doel voor ogen om de berg te beklimmen met wat hout en attributen op de rug en daar een "huisje met beeldje" te bouwen... ;D

VlisChris

LittleNinja

Jij ook.... :P

Je loopt wel het risico dat nu iedereen zijn tweewieler bij jou op de stoep dumpt he?! >:D

PjotrrrNL

tiptop

Citaat van: HTip op september 30, 2008, 10:54:40
In de mooiste bergen... De Dolomiten in Italië...

Echt een aanrader als je van rust en natuur houdt en ook nog aan je conditie wil werken :D
Mooi gebied hoor. Maar dat vinde ik al snel in de bergen. :) In Noorwegen ziet het er ook ongeveer zo uit. ;) En erg rustig. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: denoontje op september 30, 2008, 12:28:04
he cool

Ben ook nog even kort in Italië geweest, maar ook Zwitserland en Frankrijk
Heb een berg wandeling gemaakt in Crans Montana (zw), daar waar we altijd gaan skiën.
In de verte ook sneeuw, maar wat ziet het er raar uit, al dat groen en die koeien...daar waar je normaa; overheen raast met de ski

Een adelaar heb ik in frankrijk gespot maar op foto is ie wel erg klein...;-)
De Alpen (Franse, Zwitserse, Oostenrijkse) zijn ook erg mooi. Het Dolomitengebergte blijft echter onze favoriet. Van de hoge bergen zijn bijna alle noordwanden zijn loodrecht. Erg imposant en als je aan de voet van zo'n wand staat voel je heel erg klein ;)

Trouwens ik heb ook foto's van adelaars die heel erg klein zijn ;D

Citaat van: LittleNinja op september 30, 2008, 14:04:26
Toch ben ik benieuwd wie op het idee kwam en met welk doel voor ogen om de berg te beklimmen met wat hout en attributen op de rug en daar een "huisje met beeldje" te bouwen... ;D
Je moet eens weten wat ze allemaal niet naar boven slepen ;D

Citaat van: tiptop op september 30, 2008, 18:04:04
Mooi gebied hoor. Maar dat vinde ik al snel in de bergen. :) In Noorwegen ziet het er ook ongeveer zo uit. ;) En erg rustig. :)
Noorwegen staat ook nog op ons verlanglijstje. Waarschijnlijk volgend jaar omdat we in het hoogseizoen moeten :-\

Citaat van: denoontje op september 30, 2008, 12:28:04
en nu snel weer aan de HT!
OK ;)

Gisteren met de afstelling aan de gang geweest mbv de CARA DVD en de dB-meter. De rears staan nu iets anders opgesteld. Ze stonden gericht op de sweetspot, maar advies was om ze iets achter de luisterpositie (ca. 20cm) te laten kruisen. Hierdoor is het surroundgeluidsbeeld beter geworden. Verder staan alle speakers toch weer op LARGE. Dit vergde wel een compleet andere instelling van de sub. Maar alles klinkt met film nu homogener :D Gisteren met de Matrix Reloaded "getest" en de dialogen waren duidelijker, de sub was (bijna) niet te plaatsen. Doordat alle speakers nu ook lage tonen weergeven lijkt het veel ruimtelijker.

Ben nu bezig met het afstellen voor stereo en surroundmuziek...
Showcase - Topic

celerontje

Aha, interessant.
Je sub staat dus achterin de ruimte, dus ik kan me wel voorstellen dat je bij de voorkanalen wat laag misste, omdat het me erg lastig lijkt om laag van achter goed aan te laten sluiten met de voorkanalen.
Klopt dit een beetje?

En hoe staat de sub nu precies afgesteld? vanaf welke frequentie pakt je sub nu het laag op?
Ergens in het 45 hz gebied?
En hoe heb jij het volume afgesteld met de nieuwe laag instellingen?
Ik ben er erg benieuwd naar, omdat ik zelf alleen ervaring heb met het afstellen van een ''small'' setup.

Ik wil zeker een keer een M&G komen doen, ondanks dat het een flink eind weg is.
Achja, kom ik ook eens in Belgie, kan ik gelijk mijn Vlaams imitatie ten gehore brengen aan een kenner:)
Maar dan moeten wel eerst de gordijnen en KaKu in orde zijn.

De IR-RF extender moet zeker nog besteld worden? Succes!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op oktober  1, 2008, 14:41:10
Aha, interessant.
Je sub staat dus achterin de ruimte, dus ik kan me wel voorstellen dat je bij de voorkanalen wat laag misste, omdat het me erg lastig lijkt om laag van achter goed aan te laten sluiten met de voorkanalen.
Klopt dit een beetje?
Yep, zoals hieronder staat...

Met de speakers op SMALL werden nog wel lage tonen uitgestuurd, maar niet alle. Ik vond dat er een gat was in het lage tonenspectrum. Dat is nu veel beter.

En hoe staat de sub nu precies afgesteld? vanaf welke frequentie pakt je sub nu het laag op?
Ergens in het 45 hz gebied?
En hoe heb jij het volume afgesteld met de nieuwe laag instellingen?
Ik ben er erg benieuwd naar, omdat ik zelf alleen ervaring heb met het afstellen van een ''small'' setup.
Het volume van de sub staat op 1/3 en de crossover in de receiver op 70Hz. De CARA test DVD heeft een stuk muziek wat afwisselend in 2.0 en 2.1 speelt. Je kunt dan softwarematig het LFE-kanaal aanpassen. Daarna pas je het volume van het LFE-kanaal in de receiver aan en start je de test opnieuw totdat je denkt dat de muziek in 2.0 en 2.1 hetzelfde klinkt. Was erg hulpvol en een krachtig punt van de DVD.

Ik wil zeker een keer een M&G komen doen, ondanks dat het een flink eind weg is.
Achja, kom ik ook eens in Belgie, kan ik gelijk mijn Vlaams imitatie ten gehore brengen aan een kenner:)
Maar dan moeten wel eerst de gordijnen en KaKu in orde zijn.

De IR-RF extender moet zeker nog besteld worden? Succes!
;D Je bent natuurlijk welkom en inderdaad heb ik nog niets gedaan aan de IR-RF-omzetting en de gordijnen. In de komende tijd ga ik hier (en alle andere zaken) natuurlijk wel mee verder ;)
Showcase - Topic

celerontje

Zo, huppekee, daar gaan we dan, dit topic moet omhoog:
SCHOP...!
AUWWWWW ;D

Welke mogelijkheden heeft die Cara DVD eigenlijk nog meer?
En ben je nu helemaal tevreden met het laag?

Heb je ook al plannen voor een satellietontvanger in je HT?
Omdat je veel van F1 houdt, op groot scherm is dat helemaal mooi, lijkt me.
Hier in Nederland kan je zelfs in een aantal bioscopen F1 op het witte doek bekijken, dat zal in Belgie ook wel gebeuren, Kinepolis, Utopolis etc.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

advr

Net even een half uurtje door de pagina;s heen gelopen :P

wat een project zeg, dacht eerst dat het over een stomme film ging maar dit is natuurlijk veel leuker!! 8)

Geweldig. Ook de suite in R'dam 8)

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

HTip

Citaat van: celerontje op oktober  3, 2008, 18:43:58
Zo, huppekee, daar gaan we dan, dit topic moet omhoog:
SCHOP...!
AUWWWWW ;D
;D

Welke mogelijkheden heeft die Cara DVD eigenlijk nog meer?
En ben je nu helemaal tevreden met het laag?
De CARA DVD is uitsluitend voor het afstellen van het (surround)geluid. Naar mijn mening is het sterke punt het kunnen afstellen van de sub (gain, fase en x-over) icm de instellingen van de receiver. Voorlopig ben ik tevreden met het laag, maar ik denk dat de nog uit te voeren akoestische aanpassingen (gordijnen, kleed en absorptiepanelen achter) het geluid nog meer kunnen verbeteren. En dan zal ik de CARA DVD nogmaals gebruiken.

Heb je ook al plannen voor een satellietontvanger in je HT?
Omdat je veel van F1 houdt, op groot scherm is dat helemaal mooi, lijkt me.
Hier in Nederland kan je zelfs in een aantal bioscopen F1 op het witte doek bekijken, dat zal in Belgie ook wel gebeuren, Kinepolis, Utopolis etc.
Is wel de bedoeling. Kan een simpele (HD)-ontvanger zijn, zonder opnamemogelijkheden, maar wel met dvi/hdmi. Lijkt me erg gaaf om F1 op en groot scherm te kijken. Dan is zelfs het pauzebeeld op RTL7 goed te volgen :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: advr op oktober  3, 2008, 20:41:18

Net even een half uurtje door de pagina;s heen gelopen :P

wat een project zeg, dacht eerst dat het over een stomme film ging maar dit is natuurlijk veel leuker!! 8)

Geweldig. Ook de suite in R'dam 8)

Ad.
Dank je, Ad. Het is inderdaad een beetje uit de hand gelopen. Het begon met een simpel ontwerp en een vraag over ratio's en dat was meer dan een jaar geleden ;)

Maar het nadert nu toch wel het einde, al zijn er nog veel kleine en grotere activiteiten die moeten worden uitgevoerd. Er kan al film gekeken worden en dat is elke keer een belevenis. Maakt niet uit welke DVD er in de speler gaat 8)

Wat bedoel je met de suite in R'dam? Het is al laat en ik heb mijn snapper niet (meer) aanstaan ;D
Showcase - Topic

celerontje

Als de gordijnen hangen, maakt het voor de klank dan nog veel uit of de gordijnen open of dicht zijn?
Want als ze dicht zijn met muziek, heb je een groter oppervlak, dus meer absorptie dan wanneer ze open zijn met film kijken.

Ik vind het een beetje raar dat die Cara DVD alleen in het Duits is, een Engelse versie verkoopt toch veel beter?

celerontje

Eventueel kan je in de kelder ook een Popcornhour o.i.d. neerzetten en dan vanaf je Dreambox streamen.
Lijkt me goedkoper dan een HD satellietontvanger.

HTip

Citaat van: celerontje op oktober  3, 2008, 22:28:42
Als de gordijnen hangen, maakt het voor de klank dan nog veel uit of de gordijnen open of dicht zijn?
Want als ze dicht zijn met muziek, heb je een groter oppervlak, dus meer absorptie dan wanneer ze open zijn met film kijken.
Klinkt logisch, maar hoe het in praktijk uitpakt heb ik geen idee van. Als de gordijnen open zijn is het gordijn achter de speakers weer dikker. Wat het resultaat zal zijn moet ik denk ik proefondervindelijk vaststellen en misschien wel aparte instelling voor film (gordijn open) en muziek (gordijn dicht). Ben ik zelf erg benieuwd naar...

Citaat van: celerontje op oktober  3, 2008, 22:28:42
Ik vind het een beetje raar dat die Cara DVD alleen in het Duits is, een Engelse versie verkoopt toch veel beter?
Helemaal mee eens. De vertaling is toch makkelijk te maken, want veel termen worden ook in het engels vertaald ;)
Showcase - Topic