Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: celerontje op oktober  3, 2008, 22:32:42
Eventueel kan je in de kelder ook een Popcornhour o.i.d. neerzetten en dan vanaf je Dreambox streamen.
Lijkt me goedkoper dan een HD satellietontvanger.
Heb ik geen ervaring mee. Maar een 2e ontvanger krijgt dan wel een aparte kabel van de schotel, dus is onafhankelijk van de andere ontvanger. Ik weet niet of dat ook met streamen kan. Dus woonkamer andere zender dan in de kelder...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Als je een singletuner hebt, ben je inderdaad afhankelijk van het signaal in de woonkamer, maar dit klopt niet helemaal, je kan verschillende zenders kijken, zolang ze maar op dezelfde satelliettransponder zitten.
Dus RTL 7 en Nederland 1 tegelijk is mogelijk, maar RTL 7 en de VRT niet.
Maar aan de andere kant, zal het gebeuren dat jij F1 in je HT kijkt, en je vrouw naar iets anders in de woonkamer?
Voordeel van zo'n Popcorn achtig ding is, dat je opnames van je Droomdoos ook in je HT kan kijken.

Streamen is trouwens geen enkel probleem, ik heb zelf gezien dat Ronald (Audioloog) TV vanaf de Dreambox op z'n laptop kon kijken! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Ik heb inderdaad een singletuner ontvanger (DB7020), maar een upgrade naar een andere ontvanger staat nog op het verlanglijstje, samen met een grotere schotel, 3 of 4 quad-LNB's, zodat ik max. 4 ontvangers onafhankelijk kan aansluiten.

Mijn vrouw vindt F1 net zo leuk als ik dus dat zal niet zo snel nodig zijn. Maar zij hoeft alleen maar de kwalificatie en de race te zien. Terwijl ik ook de voor- en nabeschouwing, evt. trainingen e.d. wil zien. Dus dan is het toch handig dat zij iets anders kan kijken en er is natuurlijk meer dan alleen F1 op de satelliet ;D

Streamen moet ik nog veel over leren, maar is nu voor mij geen prioriteit ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

advr

Citaat van: HTip op oktober  3, 2008, 22:19:54

Wat bedoel je met de suite in R'dam? Het is al laat en ik heb mijn snapper niet (meer) aanstaan ;D

jullie weekend weg met een optreden en het raam wat niet dicht wilde ::) ::)

een uit de hand gelopen project, tja, soms is het beter niet te weten hoe het eindigt, waarschijnlijk was je er dan niet eens aan begonnen :o :o

het is wel een enorme verwennerij om een eigen biscoop te hebben. natuurlijk wil je die helemaal af hebben. het streven naar het ultieme genieten van fim en muziek, geweldig toch.;D ;D

ik ben erg jaloers (in positieve zin natuurlijk ;D ;D)

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

HTip

Citaat van: advr op oktober  4, 2008, 11:07:51
jullie weekend weg met een optreden en het raam wat niet dicht wilde ::) ::)
Zo, dan heb je echt goed gelezen :D Dat was zeker geweldig. Concert zullen we niet snel vergeten (hoop dat er snel een DVD van wordt gemaakt), de upgrade naar de suite was wel grappig zo midden in de nacht ;D

een uit de hand gelopen project, tja, soms is het beter niet te weten hoe het eindigt, waarschijnlijk was je er dan niet eens aan begonnen :o :o
Ik wist wel dat het een behoorlijke klus ging worden, alleen niet dat meer dan een jaar ging duren ::) Zelfs al zou ik geweten hoeveel werk het eigenlijk is, zou ik nog ermee begonnen zijn. Misschien zou ik wel sommige dingen anders hebben gepland :D

het is wel een enorme verwennerij om een eigen biscoop te hebben. natuurlijk wil je die helemaal af hebben. het streven naar het ultieme genieten van fim en muziek, geweldig toch.;D ;D

ik ben erg jaloers (in positieve zin natuurlijk ;D ;D)
Is het zeker. Nooit gedacht dat we (mijn vrouw vindt het ook heerlijk) dit zouden hebben en natuurlijk zijn we er dan ook erg blij mee...
Showcase - Topic

advr

ik ben altijd gek geweest van muziek met beeld, sinds een tijdje heb ik een Epson TW700, gewoon in de huiskamer ;D
het filmpje kijken krijgt zo wel een extra dimensie moet ik zeggen. Plek voor een echte bioscoop is er niet maar we genieten er wel van, Mijn vrouw vindt het ook steeds leuker worden, al mocht ik qua stereo gewoon altijd al lekker mijn gang gaan, niets te klagen dus. 8) 8)

zijn er nog foto's van de laatste stand van zaken, die had ik nog nergens gezien, of ben ik even van het padje geweest 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

HTip

Ben net klaar met het vervangen van de LS-kabels van de rears. Is toch altijd meer werk dan je denkt ::) Nu zijn alle speakers bi-wired aangesloten met W&M Audio Black Magic en is dus weer een stap dichterbij homogeen geluid. Op dit moment staat de Densen DeMagic DVD ontzettende herrie te maken, zodat de kabels ingespeeld worden.

Ik ga zometeen de voorkant van de HT "afbreken". Alles wat op de vloer staat moet wijken, want als alles meezit worden morgen de tegels eindelijk gevoegd. Dan kunnen we ècht verder met de afwerking.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: advr op oktober  4, 2008, 14:33:34
ik ben altijd gek geweest van muziek met beeld, sinds een tijdje heb ik een Epson TW700, gewoon in de huiskamer ;D
het filmpje kijken krijgt zo wel een extra dimensie moet ik zeggen. Plek voor een echte bioscoop is er niet maar we genieten er wel van, Mijn vrouw vindt het ook steeds leuker worden, al mocht ik qua stereo gewoon altijd al lekker mijn gang gaan, niets te klagen dus. 8) 8)
Heerlijk hè, zo'n groot beeld :D Dan krijgen we dus binnenkort een nieuw topic van jouw Private Home Theater of een update van je showcase ;D Trouwens je hebt ook een mooie stereoset, hoor 8) Klinkt volgens mij prima bij jou...

Citaat van: advr op oktober  4, 2008, 14:33:34
zijn er nog foto's van de laatste stand van zaken, die had ik nog nergens gezien, of ben ik even van het padje geweest 8)
Je hebt niets gemist. Heb weinig reden gehad voor het maken van foto's. Echter, als de vloer gevoegd is, weer wel ;)
Showcase - Topic

celerontje

Gelukkig staat de meeste prullaria ;D op het tapijtgedeelte, dus je hoeft niet zo heel veel te verslepen.
En de luidsprekers zitten met pluggen aangesloten, helemaal makkelijk :D
Gelukkig mag de SVS op z'n plaats blijven, hoeveel weegt dat ding?

Over de W&M kabels gesproken, heb je die pluggen gesoldeerd of geschroeft?

En ik kijk erg uit naar de gordijnen!
Dat geeft denk ik vooral voor bezoekers een heel mooi effect, maakt het extra spannend! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op oktober  4, 2008, 14:59:17
Gelukkig staat de meeste prullaria ;D op het tapijtgedeelte, dus je hoeft niet zo heel veel te verslepen.
En de luidsprekers zitten met pluggen aangesloten, helemaal makkelijk :D
Gelukkig mag de SVS op z'n plaats blijven, hoeveel weegt dat ding?
Gelukkig wel, alleen de DVD-A/V, SACD's die ik beneden heb gehad ;)

De SVS weegt denk ik zo'n 25kg. Is niet iets wat je graag verplaatst. Mijn fronts moet ik wel verslepen en die wegen bijna 30kg :o Is wel goede fitness ;D

Over de W&M kabels gesproken, heb je die pluggen gesoldeerd of geschroeft?
De kabels kan je in de lockingbananas LS-101ZAG (gelukkig) vastschroeven, werkt erg prettig.

En ik kijk erg uit naar de gordijnen!
Dat geeft denk ik vooral voor bezoekers een heel mooi effect, maakt het extra spannend! :D
Ik ook ;D
Showcase - Topic

advr

Citaat van: HTip op oktober  4, 2008, 14:45:52
Heerlijk hè, zo'n groot beeld :D Dan krijgen we dus binnenkort een nieuw topic van jouw Private Home Theater of een update van je showcase ;D Trouwens je hebt ook een mooie stereoset, hoor 8) Klinkt volgens mij prima bij jou...
Je hebt niets gemist. Heb weinig reden gehad voor het maken van foto's. Echter, als de vloer gevoegd is, weer wel ;)

ja geweldig, ik heb nu nog een 178 cm (16:9) scherm maar volgend jaar maak ik daar een 200 cm scherm van. kan de TW700 ook makkelijk aan. Ik heb ook een TVix en kan dus alle formaten afspelen ;D ;D voorbedachte rade dus...

ik moet mijn topic eens gaan bijwerken en nieuwe foto's maken. er wordt nog een mooie steun voor me gemaakt, meer een plaat, voor de Epson, Als dat af is maak ik daar ook foto's van. Nu hangt ie tijdelijk, wel stevig aan het plafond 8) 8) het hout wordt vervangen door een roestvrijstalen plaat rechtstreeks tegen het plafond. is in de maak 8)

het speelt heerlijk mijn setje, ben er erg blij mee 8) 8)

HTip

Citaat van: advr op oktober  4, 2008, 15:30:30
ja geweldig, ik heb nu nog een 178 cm (16:9) scherm maar volgend jaar maak ik daar een 200 cm scherm van. kan de TW700 ook makkelijk aan. Ik heb ook een TVix en kan dus alle formaten afspelen ;D ;D voorbedachte rade dus...
Regeren is vooruitzien ;D Op welke afstand hangt de TW700? En wat voor scherm heb je nu (high-contrast of matwit)? Volgens projectorcentral.com is het advies dat je een high-contrast scherm (gain < 1.0) kiest. Dan is de projectieafstand minder een issue...

Citaat van: advr op oktober  4, 2008, 15:30:30
ik moet mijn topic eens gaan bijwerken en nieuwe foto's maken. er wordt nog een mooie steun voor me gemaakt, meer een plaat, voor de Epson, Als dat af is maak ik daar ook foto's van. Nu hangt ie tijdelijk, wel stevig aan het plafond 8) 8) het hout wordt vervangen door een roestvrijstalen plaat rechtstreeks tegen het plafond. is in de maak 8)

het speelt heerlijk mijn setje, ben er erg blij mee 8) 8)
Ben benieuwd :D
Showcase - Topic

celerontje

Je hebt de gordijnen toch al in huis?
Zou je wat foto's kunnen maken van de gordijnen?
En zit je nog te twijfelen over het merk van de IR-RF transmitter?

advr

Citaat van: HTip op oktober  4, 2008, 16:41:03
Regeren is vooruitzien ;D Op welke afstand hangt de TW700? En wat voor scherm heb je nu (high-contrast of matwit)? Volgens projectorcentral.com is het advies dat je een high-contrast scherm (gain < 1.0) kiest. Dan is de projectieafstand minder een issue...
Een Beamax doek. Beetje mat. De Epson hangt een metertje of 3 van het scherm.  O0

Citaat van: HTip op oktober  4, 2008, 16:41:03
Ben benieuwd :D

ik ook ;D

HTip

Citaat van: celerontje op oktober  4, 2008, 17:06:05
Je hebt de gordijnen toch al in huis?
Zou je wat foto's kunnen maken van de gordijnen?
En zit je nog te twijfelen over het merk van de IR-RF transmitter?
Gordijnen zijn inderdaad al in huis en hangen goed verpakt in de kledingkast. Foto's van de gordijnen ga je niet heel erg veel van zien, want ze zijn... zwart. En daarvoor moet ik ze uit hun beschermde omgeving halen en doe ik liever niet ;)

Ik heb het idee dat Marmitek op dit moment de enige leverancier is, dus dan valt er weinig te kiezen ::) ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: advr op oktober  4, 2008, 18:33:24
Een Beamax doek. Beetje mat.
Heb (zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen ;)) ook een Beamax. Doek is matwit met gain 1,2. Dat was met de Optoma de beste keuze. Kan zijn dat ik met een andere beamer het doek moet veranderen. Maar dat staat voorlopig nog niet op de planning ;)

Citaat van: advr op oktober  4, 2008, 18:33:24
De Epson hangt een metertje of 3 van het scherm.  O0
Dat zal een mooi plaatje geven 8)
Showcase - Topic

HTip

Het voegen is gisteren helaas niet doorgegaan. In plaats daarvan ben ik bezig geweest met de elektrische gordijnrail. Dat was nog een aardige puzzel, want de handleiding leek op eerste gezicht erg duidelijk, maar een aantal belangrijke zaken staat er niet in en die heb ik dus zelf moeten uitzoeken ::) Maar dat is wel gelukt, dus ik weet nu hoe het systeem in elkaar zit.

Ook gepast of de afstand van de plooien van het gordijn geen probleem is. In ieder geval kan de motor afgedekt worden met het gordijn. Waarschijnlijk moet het linker gordijn iets worden aangepast (klusje voor schoonma :D), maar dat zien we wel als het hangt.

Omdat het voegen misschien niet haalbaar is op een avond wordt het volgend weekend en kan ik me deze week bezig houden met het gordijn...
Showcase - Topic

advr

Citaat van: HTip op oktober  6, 2008, 06:41:59
Heb (zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen ;)) ook een Beamax. Doek is matwit met gain 1,2. Dat was met de Optoma de beste keuze. Kan zijn dat ik met een andere beamer het doek moet veranderen. Maar dat staat voorlopig nog niet op de planning ;)
Dat zal een mooi plaatje geven 8)

volgens mij heeft mijn doek een gain van 1, al zegt me dat op dit moment weinig. :P

het plaatje is zeker erg mooi. zal ongetwijfeld mooier kunnen maar de beleving is geweldig. zal eens een overzicht foto maken. 8)

HTip

Gisteravond met vrienden een film gekeken (Transporter 2). Geen geweldige film, maar wel leuk tijdsverdrijf en best goed geluid.

Maar ik keek niet alleen naar de film. Ik had ook oor voor de afstelling van de speakers. We zaten natuurlijk op de 2e rij. Bezoek krijgt altijd de beste plaatsen ;) Wat me opviel was dat door het indraaien van de rears tot ca. 30cm achter de sweetspot het geluid op de 2e rij ook aanmerkelijk is verbeterd.

Alleen de hele diepe bastonen uit de fronts en center was ik nog niet helemaal tevreden mee. Ik hoop dat dat met het gordijn en het kleed enigszins is opgelost. De center zal weinig aan het gordijn hebben, omdat het dan open is. Maar de fronts gaan daar zeker voordeel bij hebben. Waar ik erg tevreden mee was met de afstelling van de sub. Het LFE kanaal was erg mooi geïntegreerd in het totale geluidsbeeld. Het was bijna niet mogelijk om aan te wijzen waar die stond. Vond mijn vrouw ook en die zat er pal naast ::)

We gaan deze week weer verder met de afwerking. Doordat onze vrienden gisteren zouden komen kijken ben ik niet begonnen met een klus, want ik wist niet of het dan af is. Maar voorlopig krijgen we geen bezoek voor de HT meer. Dus...

Over het gordijn heb ik nog nagedacht. Het IR-oog zit zoals eerder vermeld aan een snoertje van ca. 25cm. Ik ga ervoor zorgen dat dat oogje rechtstreeks met de IR-AB kan worden bereikt. Uitdaging is dan natuurlijk wel dat het niet opvalt ;) Morgen gaan we het gordijn met de rail passen, zodat we weten hoever de rail van het plafond moet komen. In de handleiding wordt geadviseerd dat de rail op een houten lat wordt gemonteerd en dat die lat dan op het plafond wordt gemonteerd. Maar we weten niet of het gordijn dan nog wel past ::)

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

celerontje

Fijn dat het geluid nu beter klinkt.

Hoe wil je het IR oogje weg gaan werken?
Je zou hem in iedergeval kunnen inwikkelen in zwarte tape, dan zie je nergens een wit kiertje.
Misschien zou het hem in de rechterhoek een beetje kunnen laten uitsteken boven de gordijnstof?

En wat vonden de vrienden van je HT?
Zowel van de aankleding als van beeld en geluid?
Ik hoop niet dat ze zeiden: de achterboxen bij mij thuis klinken veel harder :( ;D
Dat zei een keer iemand tegen me toen we in een zeer goede THX gecertificeerde bioscoop zaten.
't was ook nog eens een digitale 3D voorstelling, dus ongecomprimeerd geluid! :D

Trouwens, we hadden je laatst voor je verjaardag een IR-RF converter moeten geven, het is er nog steeds niet van gekomen! ;D ;)

HTip

Citaat van: celerontje op oktober 12, 2008, 18:00:04
Fijn dat het geluid nu beter klinkt.
Dank je! Ik ga nu wat meer experimenteren met het tunen van de sub. Staat nu op 25Hz, maar kan met afsluiten van 1 of 2 buizen naar resp. 20 of 16Hz :o Weet nu hoe de CARA dvd werkt :D

Hoe wil je het IR oogje weg gaan werken?
Je zou hem in iedergeval kunnen inwikkelen in zwarte tape, dan zie je nergens een wit kiertje.
Misschien zou het hem in de rechterhoek een beetje kunnen laten uitsteken boven de gordijnstof?
Precies in die hoe komt ie en die zwarte tape is een hele goede tip 8)

En wat vonden de vrienden van je HT?
Zowel van de aankleding als van beeld en geluid?
Ik hoop niet dat ze zeiden: de achterboxen bij mij thuis klinken veel harder :( ;D
Dat zei een keer iemand tegen me toen we in een zeer goede THX gecertificeerde bioscoop zaten.
't was ook nog eens een digitale 3D voorstelling, dus ongecomprimeerd geluid! :D
Ze vonden 'm nu al schitterend. Natuurlijk ook verteld wat er nog allemaal moest gebeuren en ging veranderen. Ze waren erg onder de indruk van zowel het beeld als geluid :P Het onderwerp HT en garage is ook even genoemd, waarop ik zei dat er op het forum op dit moment 3 garages worden/zijn omgebouwd tot filmzaal :D

Trouwens, we hadden je laatst voor je verjaardag een IR-RF converter moeten geven, het is er nog steeds niet van gekomen! ;D ;)
;D Kan nog steeds hoor. Beter laat dan nooit ;D
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op oktober 12, 2008, 18:08:24
Dank je! Ik ga nu wat meer experimenteren met het tunen van de sub. Staat nu op 25Hz, maar kan met afsluiten van 1 of 2 buizen naar resp. 20 of 16Hz :o Weet nu hoe de CARA dvd werkt :D

Kan je dit goed uitleggen?
Want ik heb één keer een redelijk eenvoudige REL sub afgesteld in een small setup, maar verder...

HTip

Mijn SVS-sub heeft 3 buizen. Als die allemaal open zijn is ie standaard getuned op 25 Hz (-3dB punt). Je moet dat ook instellen op het subsonisch filter. Bij de sub krijg je 2 schuimplastic dempers meegeleverd. Daarmee kan je een buis afsluiten en dan ligt het -3dB op 20Hz. Met 2 buizen afgesloten (3 mag niet) is dat 16Hz. Je moet alleen nooit vergeten het subsonisch filter om te zetten, want dan zou je de sub kunnen beschadigen...

Op de SVS site staat het volgende:
Citeer
"Tri-Power" High Flow Ports
Ordinary ports won't do to vent the intense pressures and frequencies of our ported subwoofers. These are heavily flared (both inside the sub and the outer flare, too) patented, high-flow ports. You can rest assured they are costly, but just because some makers skimp by without them doesn't mean any of your SVS subwoofers ever will.

CNC'd to mount flush with high-density seals, and flanked by enhanced hand laminated black finished Baltic Birch end-caps (a whopping 1.5" thick). You will want to keep peeking under our specially damped 15" black mesh grill just to see them.

If you think these look like highly engineered bass tuning ports... you'd be right, and our Plus and Ultra models come with three (yes three!). But how they sound, when coupled with an SVS driver, is something to be heard to be believed. Insert one of the included "port blockers" (one is inserted into a port area photo below) and you have taken your subwoofer nearly 5Hz lower in "tune". Drop it another few Hz by inserting two. Great for those intent on tweaking their sound as they want it in their room.

Als je op deze link klikt dan vindt je meer info over mijn sub. En in dit document staat hoe het precies werkt.
Showcase - Topic

celerontje

Dus je wilt proberen je sub dieper te laten gaan?
Het begin is al gemaakt, hij staat diep in de kelder. ;D

HTip

Citaat van: celerontje op oktober 12, 2008, 18:31:45
Dus je wilt proberen je sub dieper te laten gaan?
Het begin is al gemaakt, hij staat diep in de kelder. ;D
;D Is inderdaad de bedoeling. Maar hij hoeft niet fysiek dieper te gaan (dan moet ie door de fundering ::))

Heb met Shrek 3 de sub op 20Hz gezet (dus met 1 buis dicht), maar er zat niet veel sublaag in de film. Moet denk ik dan de sub opnieuw afstellen...
Showcase - Topic