Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

sj0er-D

superstrak!! ik zou voor zwart gaan.. lekker weg laten faden die plint (hij is er immers om iets weg te werken)

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op juni 29, 2008, 22:34:17
maak er dan maar 2-0 van ;)
Citaat van: -madison- op juni 29, 2008, 22:59:09
Doe maar 3-0 8)
Citaat van: JeKa op juni 29, 2008, 23:05:03
ZWART! Rood wordt echt een blikvanger en dat wil je niet (ik in ieder geval niet  ;D)
Citaat van: sj0er-D op juni 30, 2008, 00:31:20
superstrak!! ik zou voor zwart gaan.. lekker weg laten faden die plint (hij is er immers om iets weg te werken)
Het lijkt wel een voetbalwedstrijd van Nederland in de voorrondes ;D

Bedankt voor de reacties. Lijkt me duidelijk :D. Zwart was ook de voorkeur van mijn vrouw, dus... 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: SpeedyAndré op juni 29, 2008, 22:34:30
Ik zou nog wel wat aan die witte ventilatie openingen doen (verven?), wat steken die af zeg  :o

Die witte openingen zijn inderdaad niet om aan te zien :o De enige functie die ze hebben is het vasthouden van de ventilatiebuis, waar de ventilator in komt. Er komen nog roosters die nog worden gespoten/geverfd in een meer estetische kleur ;D Zelfde vraag van de plint zouden we daar kunnen stellen. Dus zwart of rood?

En wees niet bang, als we (ècht) klaar zijn is er geen wit meer te zien. Zelfs de witte kap van de beamer moet eraan geloven ;D En ook de draadloze schakelaar van het X-10 systeem 8)

Citaat van: SpeedyAndré op juni 29, 2008, 22:34:30
Voor de rest ziet het er erg goed uit, dat tapijt brengt echt een warme sfeer in de ruimte  :-*

Bedankt!! En het is ook nog goed voor de akoestiek, wat wil je dan (als HT bouwer) nog meer? ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeKa

Citaat van: HTip op juni 30, 2008, 06:01:22
Die witte openingen zijn inderdaad niet om aan te zien :o De enige functie die ze hebben is het vasthouden van de ventilatiebuis, waar de ventilator in komt. Er komen nog roosters die nog worden gespoten/geverfd in een meer estetische kleur ;D Zelfde vraag van de plint zouden we daar kunnen stellen. Dus zwart of rood?
Als het enigzins mogelijk is zou ik ze met tapijt bekleden  ;)

-madison-

Citaat van: HTip op juni 29, 2008, 22:11:18
De groene MDF plint (kabelgoot) wordt ook nog bekleed met tapijt. We zijn er alleen nog niet uit of het zwart of rood moet zijn. Beide is nog mogelijk!! Wat denken jullie??

Dat is dus ook de bedoeling ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

JeKa

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

denoontje

LittleNinja

Morgen HTip.

Ik zou de plinten in exact dezelfde kleur doen als de muren ( en dus niet eens bekleden maar verven ). Indien dit absoluut geen optie is zou ik voor zwart gaan.

Wat betreft de roosters zou ik ook voor zwart gaan ( verf ). De kans dat het rood af gaat steken tenopzichte van de matte bekleding is best groot. Als in dat geval de rood kleur nog eens een tikkeltje vloekt met de ander, wordt het er niet mooier op.

Maar uiteraard liggen de keuzes helemaal bij jullie. Wij veroordelen jullie achteraf wel...  >:D ;D

HTip

Citaat van: JeKa op juni 30, 2008, 13:45:13
Als het enigzins mogelijk is zou ik ze met tapijt bekleden  ;)
Weet niet of dat mogelijk is. Luchtstroom mag niet daardoor verstoord worden...

Citaat van: -madison- op juni 30, 2008, 14:23:12
Dat is dus ook de bedoeling ;)
Citaat van: JeKa op juni 30, 2008, 14:31:04
Geldt dat ook voor het rooster dan?
Citaat van: -madison- op juni 30, 2008, 14:49:27
Niet goed gelezen, excuses :-[ ;D
Geen probleem ;) Het was ook een beetje verwarrend ;D

Citaat van: denoontje op juli  1, 2008, 00:22:28
zwart

verder erg nice....
Thanks!! 6-0 dus 8)

Citaat van: LittleNinja op juli  1, 2008, 06:34:52
Ik zou de plinten in exact dezelfde kleur doen als de muren ( en dus niet eens bekleden maar verven ). Indien dit absoluut geen optie is zou ik voor zwart gaan.
De wanden zijn niet egaal van kleur, dus dat is niet mogelijk. Zal dan zwart tapijt worden (geeft misschien wel postieve invloed op akoestiek ::)) 7-0 dus 8)

Wat betreft de roosters zou ik ook voor zwart gaan ( verf ). De kans dat het rood af gaat steken tenopzichte van de matte bekleding is best groot. Als in dat geval de rood kleur nog eens een tikkeltje vloekt met de ander, wordt het er niet mooier op.
Dus ook op roosters staat zwart voor ;)

Maar uiteraard liggen de keuzes helemaal bij jullie. Wij veroordelen jullie achteraf wel...  >:D ;D

;D ;D ;D

Voor de duidelijkheid... ::)

Plinten:    Zwart-Rood 7-0 8)
Roosters: Zwart-Rood 1-0 8)
Showcase - Topic

PjotrrrNL

Ventilatie zwart en plinten verven in kleur muur s.v.p.... ;D
Wordt mooi daar!!!

LittleNinja

Citaat van: PjotrrrNL op juli  1, 2008, 15:13:48
Wordt mooi daar!!!

Dat idee had ik ook... werd alleen om een geldige reden afgeschoten.  ;)

Citaat van: HTip op juli  1, 2008, 14:17:28
De wanden zijn niet egaal van kleur, dus dat is niet mogelijk. Zal dan zwart tapijt worden (geeft misschien wel postieve invloed op akoestiek ::))

Jean Sibelius

Ik zou de plinten zo min mogelijk op laten vallen, dus dezelfde kleur als de achtergrond :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

tiptop

Wordt echt geweldig zo zeg 8)

Over de plint...Er komt toch rood tapijt op de grond? Dan zou ik kiezen voor ROOD op de plinten. Dan loopt de vloer beter over in de muur. Net als bij andere situaties vrijwel altijd de kleur van de vloerbedekking aan de plint gegeven wordt.

7-1 8) Op naar 7-8 ;D

Het rooster zou ik de kleur van de achtergrond ervan doen. (zwart toch?!)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: PjotrrrNL op juli  1, 2008, 15:13:48
Citaat van: LittleNinja op juli  1, 2008, 16:20:38
Dat idee had ik ook... werd alleen om een geldige reden afgeschoten.  ;)
Inderdaad ;) Helaas niet mogelijk. De muren zijn van een soort clicklaminaat met een kant-en-klare opdruk. Is moeilijk een foto van te maken, maar dit staat op de site van de fabrikant.

Maar het is dus in ieder geval niet rood ;D Dus zwart 8)

Citaat van: Jean Sibelius op juli  1, 2008, 20:24:16
Ik zou de plinten zo min mogelijk op laten vallen, dus dezelfde kleur als de achtergrond :)
Het moeten inderdaad geen blikvangers worden ;) Dus zwart :D

Tussenstand:
Plinten:    Zwart-Rood 9-0
Roosters: Zwart-Rood 2-0
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op juli  1, 2008, 21:43:27
Wordt echt geweldig zo zeg 8)

Citaat van: tiptop op juli  1, 2008, 21:43:27
Over de plint...Er komt toch rood tapijt op de grond? Dan zou ik kiezen voor ROOD op de plinten. Dan loopt de vloer beter over in de muur. Net als bij andere situaties vrijwel altijd de kleur van de vloerbedekking aan de plint gegeven wordt.

7-1 8) Op naar 7-8 ;D

Het rooster zou ik de kleur van de achtergrond ervan doen. (zwart toch?!)

In beide gevallen bijna goed ;D De plint loopt tussen de pilaar en het voorpodium, waar zwart tapijt op zit. En de roosters komen tegen de achterwand en die is rood ;) op de pilaren na...

Nog steeds rood voor de plint? Ik noteer je voor zwart voor de roosters ;)

Plinten:    Zwart-Rood 9-1 (?)
Roosters: Zwart-Rood 3-0

Het lijkt erop dat zwart (voor plint èn rooster) de voorkeur heeft ;D en die gaat het ook worden. Gisteren nog wat geëxperimenteerd, maar zwart ziet inderdaad het mooiste uit. De zwarte accenten (pilaren, plaat voor de stoelen en dus de roosters) in de rode zee komen erg mooi uit. Stoelen weer teruggezet, nog niet vast, maar voor de meting is dat ook niet nodig. Als we nog tijd over hebben, dan zetten we ze alsnog vast. Spotjes aan voorkant zitten op zijn plaats. Vanavond plafond afmaken...

Helaas geen foto's, want batterij moet opgeladen worden. Die houden jullie dus tegoed ;)
Showcase - Topic

Ramius

Citaat van: HTip op juli  2, 2008, 05:51:40
Inderdaad ;) Helaas niet mogelijk. De muren zijn van een soort clicklaminaat met een kant-en-klare opdruk. Is moeilijk een foto van te maken, maar dit staat op de site van de fabrikant.

De kleur van zulke panelen is meestal opgebouwd uit één of twee hoofdkleuren die dan vermengd zijn in een bepaald patroon (tekening) met als eindresultaat een andere nuance van één van die hoofdkleuren. In zo'n geval neem je gewoon een stukje van je laminaat mee naar een zaak waar ze een verfmenger hebben en eventueel een apparaat om kleuren in te scannen/fotograferen/analiseren. Ofwel laten ze dan dat toestel iets voorstellen (wat je dan nog kunt bijsturen) ofwel nemen ze er kleurenwaaiers bij om manueel een bijpassende tint uit te zoeken. Meestal lukt dit aardig en dan zou je eventueel ook de pilaren daar nog een eindlaagje kunnen van geven vermits dat die ook geverfd zijn... :D Op deze wijze krijg je dan meer een integratie van de opbouwstukken (plinten en pilaren) dan een contrast (maar een ideetje van mij om je nog een beetje bezig te houden ;D...).

De roostertjes zou ik ook op die manier doen, dus een passend rood zoeken dat goed met het rood van het tapijt overeenkomt... ;)

Ik moet toch iets schrijven want anders is het hier te rap gedaan en hebben we niets meer te lezen >:D >:D >:D

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

HTip

Citaat van: Ramius op juli  2, 2008, 08:51:24
De kleur van zulke panelen is meestal opgebouwd uit één of twee hoofdkleuren die dan vermengd zijn in een bepaald patroon (tekening) met als eindresultaat een andere nuance van één van die hoofdkleuren. In zo'n geval neem je gewoon een stukje van je laminaat mee naar een zaak waar ze een verfmenger hebben en eventueel een apparaat om kleuren in te scannen/fotograferen/analiseren. Ofwel laten ze dan dat toestel iets voorstellen (wat je dan nog kunt bijsturen) ofwel nemen ze er kleurenwaaiers bij om manueel een bijpassende tint uit te zoeken. Meestal lukt dit aardig en dan zou je eventueel ook de pilaren daar nog een eindlaagje kunnen van geven vermits dat die ook geverfd zijn... :D Op deze wijze krijg je dan meer een integratie van de opbouwstukken (plinten en pilaren) dan een contrast (maar een ideetje van mij om je nog een beetje bezig te houden ;D...).

De roostertjes zou ik ook op die manier doen, dus een passend rood zoeken dat goed met het rood van het tapijt overeenkomt... ;)

Goed idee. Ik ga eens kijken wat de baas daarvan vindt ;) Bekleden heeft nog extra voordelen, maar dat horen we zaterdag wel. Ik denk dat we nog even wachten met bekleden tot Toine heeft aangegeven of het goed is of juist niet...

Citaat van: Ramius op juli  2, 2008, 08:51:24
Ik moet toch iets schrijven want anders is het hier te rap gedaan en hebben we niets meer te lezen >:D >:D >:D

;D ;D ;D
Showcase - Topic

HTip

Morgen is het zover :D Dan komt de meester keuren of we het allemaal goed gedaan hebben ;)

We zijn er helemaal klaar voor. Nou ja, bijna ;D
- Plafond is dicht, alleen verlichting moet nog beter.
- Voorpodium ligt, alleen tapijt moet opnieuw
- Stoelen staan, alleen nog niet vastgezet
- Pilaren staan, alleen nog niet vastgezet
- Stopcontacten op zijn plaats, alleen nog niet aangesloten.
;D

Tevens brengt Toine de diffusiepanelen mee, die alleen nog geverfd en gemonteerd moeten worden.

Dus todolijst voor de komende weken ;)
- Alles bovenstaande punten afmaken
- Plint (met waarschijnlijk zwart tapijt ;)) aanbrengen
- Maken LS- en stroomkabels voor sub en beamer.
- Ventilatoren aansluiten en roosters verven en aanbrengen
- Spuiten beamer in de kleur... hmm... zwart 8)
- Deur en lijsten verven/bekleden
- Audiofiele groep aanleggen
- Tegels voegen ::)
- Niet onbelangrijk... Apparatuur en speakers opstellen en aansluiten (anders is het allemaal voor niets ;D)

Kortom we hoeven ons niet te vervelen ;D

En om alvast in de stemming te komen...

Morgen weten we meer 8)

EDIT: Nog iets vergeten... nl. X-10 aansluiten :D
Showcase - Topic

denoontje

wordt echt wel wat, keep up the good work

solitaire

super mooi, en dat zeg ik niet zomaar  :P

ben zelf in decennia niet in een bioscoop geweest, dus echt film-freak ben ik niet zeg maar ...

maar als er een ruimte als dit ter beschikking zou zijn, zou je toch spontaan full-time gaan zitten kijken  :o

succes vandaag

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Jean Sibelius

Ik ben tevens benieuwd naar de meetresultaten, maar het ziet er in ieder geval strak uit :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: denoontje op juli  5, 2008, 00:06:50
wordt echt wel wat, keep up the good work
Citaat van: solitaire op juli  5, 2008, 06:52:35
super mooi, en dat zeg ik niet zomaar  :P

ben zelf in decennia niet in een bioscoop geweest, dus echt film-freak ben ik niet zeg maar ...

maar als er een ruimte als dit ter beschikking zou zijn, zou je toch spontaan full-time gaan zitten kijken  :o

succes vandaag
Citaat van: Lucky.L op juli  5, 2008, 07:27:57
Echt heel mooi geworden!

Thanks guys :D We worden zelf ook steeds blijer van de laatste foto's. Het begint nu echt op het eindresultaat te lijken...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op juli  5, 2008, 09:01:28
Ik ben tevens benieuwd naar de meetresultaten, maar het ziet er in ieder geval strak uit :D

Bedankt Jan. Toine is een half uur geleden vertrokken en is lekker met zijn vriendin gaan wandelen in onze mooie omgeving 8) (Gaan wij nu ook doen...) Het was weer erg gezellig :D

Hij heeft een 2e meting gedaan en hij was blij met het resultaat. De paneelabsorber doet keurig zijn werk. Het plafond iets minder, maar daar is relatief eenvoudig nog wat aan te doen. De diffusers werken ook prima mee, dus er hoeft niets te worden afgebroken ;D Super dat die diffusers zo ondiep zijn. Ze zijn de helft zo diep als de QRD versie ::) Bedankt Toine!!

Van de steenwolplaten die we nog over hebben worden nog wat kleine panelen gemaakt. Deze worden geplaatst op de wanden aan weerszijden van de stoelen. Er komt een kleed in de luisterdriehoek (was al gepland) en het gewenste gordijn voor het scherm gaat grote voordelen opleveren dus gaat er ook komen 8)

Toine gaat nog de metingen verwerken en het benodigde oppervlak bepalen en dan is de ruimte akoestisch klaar O0

Nu gaan we genieten van onze andere hobby... wandelen in de natuur, waar de afgelopen weken helemaal niets van is gekomen ::)
Showcase - Topic