Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

mimic

Citaat van: HTip op mei 14, 2008, 10:06:09
Bedankt weer allemaal voor de leuke reacties 8)
Frisse lucht zal door de 4 gaten worden verzorgd met 2 ventilatoren en 2 roosters. Welke waar gaan komen weet ik nog niet, maar daar gaan we nog mee experimenteren ;)
Gipsplaten tegen hout is toch ook een behoorlijk werk? Je moet dan toch nog alles afwerken, etc. Of hoe doe je dat?

Oke, heb je daar speciale spullen voor of is dat gewoon praxis materiaal ( ivm geluid e.d ). Ik zit er namelijk ook aan te denken om afzuiging voor rook ed te maken.

Gipsplaten afwerken... plamuren, schuren, plamuren, schuren, verfen! En een stof dat je krijgt. Ik spreek uit ervaring:) Mijn neus en keel zitten nog verstopt.
Anthem MX1120/ STRE PRE/ MCA525 Gen2- Triangle Magellan Duetto/ Voce- DIY 18&15inch dualSUB

denoontje

Citaat van: HTip op mei 14, 2008, 10:06:09
Gipsplaten tegen hout is toch ook een behoorlijk werk? Je moet dan toch nog alles afwerken, etc. Of hoe doe je dat?

ik heb 2 rijen van 6 platen. Was redelijk snel op rachelwerk geplaatst. Ik had al plafondbalken op de zolder, dus alleen nog lengte rachels nodig. En boren in hout is makkelijk dan beton.

Door 6*2: tussen de 6 platen een standaard sleuf en op kopse kant van de plaat een naad.

Alles wordt (is) zwart geverfd en zwarte schroeven gebruikt.

De sleuven tussen de platen laten we denk ik gewoon zitten (niet erg en lopen mooi parallel.
Over de kopse kanten een zwart latje. Schroefgaten vullen met filler met daardoorheen zwarte verf en netjes gladschuren.

Echter moet ook nog een aansluiting o het schuine dak worden gemaakt die ook gegipst is.

We hebben het allemaal nog niet getest hoe het uitpakt.
Ik hoop dat je met bovengenoemde zaken er niet veel meer van ziet of dat het acceptabel is. ...

Stucen kan altijd nog ;-).

ps in de bios is het altijd donker

jaco

Citaat van: mimic op mei 14, 2008, 12:01:05
Ik zit er namelijk ook aan te denken om afzuiging voor rook ed te maken.
Ga je je HT in brand steken   ???

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

PjotrrrNL

mimic

Anthem MX1120/ STRE PRE/ MCA525 Gen2- Triangle Magellan Duetto/ Voce- DIY 18&15inch dualSUB

HTip

Citaat van: Marc.Visser op mei 14, 2008, 10:17:50
Mijn hemel (ownee het is de jouwe)...

;D Die is leuk ;D

Oke, heb je daar speciale spullen voor of is dat gewoon praxis materiaal ( ivm geluid e.d ). Ik zit er namelijk ook aan te denken om afzuiging voor rook ed te maken.

Gipsplaten afwerken... plamuren, schuren, plamuren, schuren, verfen! En een stof dat je krijgt. Ik spreek uit ervaring:) Mijn neus en keel zitten nog verstopt.

In ieder geval geen Gamma/Praxis spul. Het moet een beetje ogen en tevens redelijk stil zijn. Ik heb op conrad.nl een paar mooie gezien. Weet niet of ze stil zijn, maar er wordt wel van gezegd dat ze stil zijn (37 dBA)

Wallair 100 inox

Stof krijg je met zo'n beetje alles, ook zagen van platen, maar dat gebeurde allemaal in een ruimte far, far, away ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: denoontje op mei 14, 2008, 13:10:32
ik heb 2 rijen van 6 platen. Was redelijk snel op rachelwerk geplaatst. Ik had al plafondbalken op de zolder, dus alleen nog lengte rachels nodig. En boren in hout is makkelijk dan beton.

Door 6*2: tussen de 6 platen een standaard sleuf en op kopse kant van de plaat een naad.

Alles wordt (is) zwart geverfd en zwarte schroeven gebruikt.

De sleuven tussen de platen laten we denk ik gewoon zitten (niet erg en lopen mooi parallel.
Over de kopse kanten een zwart latje. Schroefgaten vullen met filler met daardoorheen zwarte verf en netjes gladschuren.

Echter moet ook nog een aansluiting o het schuine dak worden gemaakt die ook gegipst is.

We hebben het allemaal nog niet getest hoe het uitpakt.
Ik hoop dat je met bovengenoemde zaken er niet veel meer van ziet of dat het acceptabel is. ...

Stucen kan altijd nog ;-).

ps in de bios is het altijd donker

Klinkt ook als heel wat werk, maar zo te horen wordt dat ook erg mooi. En inderdaad in de bios zal het de meeste tijd donker zijn...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik zit er namelijk ook aan te denken om afzuiging voor rook ed te maken.
Citaat van: jaco op mei 14, 2008, 13:16:16
Ga je je HT in brand steken   ???
Citaat van: PjotrrrNL op mei 14, 2008, 13:19:25
'Real Time Surround Effects'  ;D
LOL ;D

Citaat van: mimic op mei 14, 2008, 16:16:02
Ha neeeee :) Maar een sigaretje tijdens de film....
Weet je dat zeker? Is je scherm misschien na verloop van tijd niet meer wit, maar geel ;) ;D
Showcase - Topic

mimic

Tja, ik zit er voor mijn genot, en daar hoort een sigaretje voor mij persoonlijk wel bij :)

Die afzuiger ziet er gaaf uit zeg! Heb je hem al besteld?

tiptop

;D

Schiet weer lekker op :)

(Dat gips en hout is een stuk makkelijker dan jouw situatie denk ik Philp. ;) )
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: mimic op mei 14, 2008, 20:19:20
Tja, ik zit er voor mijn genot, en daar hoort een sigaretje voor mij persoonlijk wel bij :)

Die afzuiger ziet er gaaf uit zeg! Heb je hem al besteld?
Tuurlijk, moet je zeker doen :) Ik kon het niet laten ;)

Ventilator nog niet besteld, ben nog aan 't kijken of het nog stiller kan. Volgens mij in ieder geval niet mooier ;) Ze worden straks waarschijnlijk met X10 aangesloten. Kan ik het met de AB bedienen 8)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op mei 14, 2008, 20:20:40
;D

Schiet weer lekker op :)

(Dat gips en hout is een stuk makkelijker dan jouw situatie denk ik Philp. ;) )

Moet er niet aan denken dat ik alles met gipsplaten had moeten doen ::) Het plafond is niet echt een keuze, we moesten ècht iets rigoreus doen om de akoestiek te verbeteren. En het verschil echt nu al heel erg groot met voorheen. Veel beter :-*

En gelukkig komt het einde van de 1e bouwfase ;) nu in zicht 8)
Showcase - Topic

GreenGras

Citaat van: HTip op mei 14, 2008, 20:01:40
In ieder geval geen Gamma/Praxis spul. Het moet een beetje ogen en tevens redelijk stil zijn. Ik heb op conrad.nl een paar mooie gezien. Weet niet of ze stil zijn, maar er wordt wel van gezegd dat ze stil zijn (37 dBA)

Wallair 100 inox

Komen die fans rechtstreeks achter de gemaakte gaten te zitten of loopt er eerst nog een flink stuk buis vanaf? 37dBA lijkt me namelijk niet heel erg stil. En vooral in stille filmpassages lijkt een monotone zoem op de achtergrond me tenenkrommend, zeker in zo'n acoustisch geoptimaliseerde ruimte  :-\

Zijn er misschien stillere fans van papst of panaflo? Volgens mij maakt Papst sowieso ook 230v exemplaren in talloze uitvoeringen en afmetingen. Welke afmeting heb je eigenlijk nodig? Zijn die gaten slechts 10cm of kunnen ze groter?

Plafond begint er trouwens  O0  O0  O0 uit te zien hoor, nu hebben de vorderingen echt meteen ook een visueel resultaat  ;D
B&W Nautilus 802 | B&W Matrix 803 | B&W Matrix I | B&W CC6 | B&W DS6 | 2x Bryston 7B SST | Accuphase DP-65 | Denon AVR-4520 | PT-AE4000 | Siltech cables | HTPC | PS3 | B&W ASW608 sub | DIY sub |
My DVD collection[/url

GreenGras

Ik kom daarnet deze tegen op Conrad:

http://www.conrad.nl/goto/?product=538800

Zijn ook 230v en 100mm maar produceren slechts 27dBA bij 3000rpm. En ze zijn niet duur.... Scheelt toch alweer 10dBA  ;)
B&W Nautilus 802 | B&W Matrix 803 | B&W Matrix I | B&W CC6 | B&W DS6 | 2x Bryston 7B SST | Accuphase DP-65 | Denon AVR-4520 | PT-AE4000 | Siltech cables | HTPC | PS3 | B&W ASW608 sub | DIY sub |
My DVD collection[/url

HTip

Citaat van: GreenGras op mei 14, 2008, 21:18:29
Komen die fans rechtstreeks achter de gemaakte gaten te zitten of loopt er eerst nog een flink stuk buis vanaf? 37dBA lijkt me namelijk niet heel erg stil. En vooral in stille filmpassages lijkt een monotone zoem op de achtergrond me tenenkrommend, zeker in zo'n acoustisch geoptimaliseerde ruimte  :-\

Zijn er misschien stillere fans van papst of panaflo? Volgens mij maakt Papst sowieso ook 230v exemplaren in talloze uitvoeringen en afmetingen. Welke afmeting heb je eigenlijk nodig? Zijn die gaten slechts 10cm of kunnen ze groter?

Citaat van: GreenGras op mei 14, 2008, 21:29:17
Ik kom daarnet deze tegen op Conrad:

http://www.conrad.nl/goto/?product=538800

Zijn ook 230v en 100mm maar produceren slechts 27dBA bij 3000rpm. En ze zijn niet duur.... Scheelt toch alweer 10dBA  ;)
Bedankt voor de tip :D 10 dBA is inderdaad een heel groot verschil :o Dat is dacht ik hetzelfde geluidsniveau van de beamer. De gaten kunnen niet groter dan 100mm. Dacht ook dat dat groot genoeg was als je 2 ventilatoren plaatst. Het is inderdaad optimaal als de ventilators aan de andere kant van de muur in de andere kelderruimtes wordt gemonteerd. Dan heb ik alleen een rooster (4x) aan de HT kant nodig.

Citaat van: GreenGras op mei 14, 2008, 21:18:29
Plafond begint er trouwens  O0  O0  O0 uit te zien hoor, nu hebben de vorderingen echt meteen ook een visueel resultaat  ;D

Showcase - Topic

HTip

Even een korte update...

Gisteravond nog een paar uurtjes aan het plafond gewerkt. Het hoekprofiel aan de achterwand met de dwarsprofielen is gemonteerd. Ook nog uitgezocht hoe de platen gesneden moeten worden zodat ze verdekt kunnen hangen. Als de tijd het toelaat is dat iets voor vanavond. Kan ook zijn dat we met de randen aan de zijkant beginnen, is iets eenvoudiger ;)

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

HTip

Dit weekend veel vordering gemaakt. Het plafond ligt voor 3/4 vol. Het grootste deel van het snijwerk is achter de rug :P Het resterende deel kunnen we pas afronden als de projectiewand klaar is. De verlichting achter hangt en is aangesloten. De spotjes worden nog zwart geverfd.

Ook nog wat stroompunten verlegd, zodat ook de voorbereiding ligt voor een electrisch bediend gordijn, als dat er ooit nog zou komen ;D

We hebben ook optisch het midden bepaald voor het scherm. Hebben we ook al een keer gedaan toen de voorzetwanden nog niet waren geplaatst. Scheelde niet veel met de meting toen ;)

Nog wat foto's...

Spotjes op zijn plaats en aangesloten

Positie scherm bepalen...

Overzicht achterwand mèt sfeer ;D

Morgen gaat na een 2 weken trouwe dienst de "laser" weer terug. Zonder die laser was het niet zo makkelijk gegaan. Nog even "snel" gebruikt om de lijnen van de projectiewand uit te zetten.

Deze week gaan we (als alles meezit) de panelen voor de absorber meten en laten zagen...
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Ziet er goed uit! 8) Begint lekker op te schieten... :D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

tiptop

Ziet er wederom weer fantastisch uit. 8)

Maar ik zou toch de wand achter het scherm in een donkere kleur verven >:D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LightStar

Marantz NR1605, PM7004, UD5007, NA7004, BD5004 (project htpc)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op mei 18, 2008, 20:44:31
Ziet er goed uit! 8) Begint lekker op te schieten... :D
Citaat van: tiptop op mei 18, 2008, 20:49:55
Ziet er wederom weer fantastisch uit. 8)
Citaat van: LightStar op mei 18, 2008, 20:52:19
Zozo begint schot in te zitten nog even....... en dan  O0

Thanks guys 8) Inderdaad, het geint erop te lijken dat de planning van eind juni haalbaar is :D

Citaat van: tiptop op mei 18, 2008, 20:49:55
Maar ik zou toch de wand achter het scherm in een donkere kleur verven >:D

Hey bedankt man, wat een toptip!! >:D
Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: HTip op mei 18, 2008, 21:03:03
Hey bedankt man, wat een toptip!! >:D
Jaja, zo ben ik, mijn briljante ideeen deel ik graag met vrienden van het forum ;D

HTip

Citaat van: tiptop op mei 18, 2008, 21:08:29
Jaja, zo ben ik, mijn briljante ideeen deel ik graag met vrienden van het forum ;D

;D Ga vooral zo door 8)
Showcase - Topic

tiptop

OK.

Wat dacht je van deze. Htip's Dungeon of Movies and Images  ^-^ ;D

mimic

Dat begint er mooi uit te zien zeg! Spotjes geven altijd direct een luxe aangezicht :)