Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: mimic op mei 10, 2008, 21:48:10
Wat vervelend zeg! Denk je een grote slag te kunnen slaan krijg je zo iets. Ik vind het altijd heel lastig om zo ver vooruit te moeten denken en dan ook nog eens 3 dimensionaal. Je hebt nu een dag lang gekeken, meten, nog eens kijken, denken enz enz maar morgen... dan zit dat plafond er zo in met deze voorkennis!

Succes!

Bedankt voor je bemoedigende woorden. Dat hadden we nèt nodig :D
We hopen dat je gelijk krijgt... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

Anthem MX1120/ STRE PRE/ MCA525 Gen2- Triangle Magellan Duetto/ Voce- DIY 18&15inch dualSUB

HTip

Citaat van: mimic op mei 10, 2008, 21:53:02
Ik neem er een biertje op! prettig weekend nog.

Heb je wel verdiend ;D Jij ook een prettig weekend :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Wat een werk heb je toch aan dit project!!  :o
Zo lang zou ik het allemaal niet vol weten te houden..  :-\

Succes in ieder geval.

HTip

Dank je :D

Klopt inderdaad. Ben bijna een jaar bezig sinds het maken van het eerste ontwerp :o. Niet fulltime, door studie en andere omstandigheden, maar het einde komt gelukkig nu wel langzaam in zicht ::)

Dan begint het genieten ;D Geniet nu ook wel hoor, maar af en toe zit 't een beetje tegen :-\
Showcase - Topic

LittleNinja

Citaat van: HTip op mei 11, 2008, 08:44:24
Dank je :D

Klopt inderdaad. Ben bijna een jaar bezig sinds het maken van het eerste ontwerp :o. Niet fulltime, door studie en andere omstandigheden, maar het einde komt gelukkig nu wel langzaam in zicht ::)

Dan begint het genieten ;D Geniet nu ook wel hoor, maar af en toe zit 't een beetje tegen :-\

Het moet een heerlijk moment zijn als je straks eindelijk op de bank of stoel in die ruimte gaat zitten om de eerste film te gaan kijken!!!  8)

Hoelang is de verwachting? Ga je het nog officieel openen ( met een groepje de eerste film kijken ofzo )??

HTip

Citaat van: LittleNinja op mei 11, 2008, 08:50:21
Het moet een heerlijk moment zijn als je straks eindelijk op de bank of stoel in die ruimte gaat zitten om de eerste film te gaan kijken!!!  8)

Absoluut 8) Daar doen we het natuurlijk allemaal voor :D

Citaat van: LittleNinja op mei 11, 2008, 08:50:21
Hoelang is de verwachting? Ga je het nog officieel openen ( met een groepje de eerste film kijken ofzo )??

Eind juni is de planning. Officiële opening zal het denk ik niet worden ::) De eerste film zal zowiezo met z'n tweetjes zijn. Daarna kijken of het demowaardig is ;D
Showcase - Topic

HTip

Vandaag ging (gaat) gelukkig een stuk beter dan gisteren. Het plan wat we gisteren hebben bedacht is inderdaad de beste manier om de hoofdprofielen te monteren ;) We hebben nog geprobeerd of de dwarsprofielen nodig waren. Zonder, was een klein streepje plafond zichtbaar. Met, is het dus helemaal donker. Dus het moet met dwarsprofielen ::)

Dat vergt wel wat meer precisie, omdat de openingen dan precies op de juiste plaats moeten komen. Daar helpt de laser dan weer bij, zoals jullie hier kunnen zien...

Het testen met de platen...

De drie profielen die klaar zijn. De dwarsprofielen bij de TL-balk kunnen niet geplaatst worden. Daarvoor moet ie weg, maar dan hebben we geen licht ::) Komt dus later ;D

We hebben net even gegeten en als we nog puf hebben gaan we nog de gaatjes van de overige profielen boren en de hangers monteren. Tenminste dat zou prettig zijn :D
Showcase - Topic

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: jaco op mei 11, 2008, 19:49:45
Gelukkig morgen nog een dag vrij !

Maar de dag was nog niet voorbij ;) We hebben vanavond nog alle overige gaten geboord en de hangers gemonteerd. Op 5 gaten na, die precies op een betonijzer stuiten :( Zelfs met een goede metaalboor kwam ik daar niet doorheen ::) Daar zoeken we morgen een nieuw plekje voor. Ging vandaag niet meer lukken...

Vandaag 56 gaten geboord, 51 hangers, 3 hoofdprofielen en 6 dwarsprofielen gemonteerd. Niet slecht voor een dagje werken :D

Morgen hopen we op een paar profielen erbij. In totaal zijn er 8. Dan zou aan het einde van het volgende weekend het plafond gereed kunnen zijn. Deze week 's avonds zal er waarschijnlijk niet veel van komen :-\ Ik ga dinsdag vragen of we de laser nog iets langer mogen hebben of anders volgend weekend nog een keer mogen lenen...

Het is genoeg geweest voor vandaag. Zometeen lekker douchen, muziek luisteren en dan lekker slapen 8)
Showcase - Topic

Bornin7ty2

Netjes, dit wordt nog wel eens wat  ;D
Ziet er goed uit man, maar wát een werk.

groet,
72

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

GreenGras

Tjeemig het is inderdaad nogal een werk zeg. Ik heb dezelfde platen alleen dan direct op regelwerk geschroeft. Met de geleiders wordt het mooier, maar je moet er ook een stukje preciezer voor te  werk gaan.  8)

Ik mis alleen bekabeling voor spotjes en dergelijke, kan dat kloppen?

Verder is het steeds weer super om te zien hoe de vorderingen zijn; keep up the great work!  :D

B&W Nautilus 802 | B&W Matrix 803 | B&W Matrix I | B&W CC6 | B&W DS6 | 2x Bryston 7B SST | Accuphase DP-65 | Denon AVR-4520 | PT-AE4000 | Siltech cables | HTPC | PS3 | B&W ASW608 sub | DIY sub |
My DVD collection[/url

HTip

Citaat van: Bornin7ty2 op mei 11, 2008, 22:40:35
Netjes, dit wordt nog wel eens wat  ;D
Ziet er goed uit man, maar wát een werk.
Citaat van: -madison- op mei 11, 2008, 23:12:27
Zo je hebt het tempo er weer lekker in!! :D
Citaat van: GreenGras op mei 12, 2008, 13:35:15
Tjeemig het is inderdaad nogal een werk zeg. Ik heb dezelfde platen alleen dan direct op regelwerk geschroeft. Met de geleiders wordt het mooier, maar je moet er ook een stukje preciezer voor te  werk gaan.  8)

Verder is het steeds weer super om te zien hoe de vorderingen zijn; keep up the great work!  :D

Thanks guys :D Het is inderdaad een hele klus, maar het is absoluut de moeite waard. Ik neem aan dat montage op een regelwerk ook een mooi strak resultaat oplevert, maar wij wilden graag het profielsysteem onzichtbaar hebben en dan moet je dus al dit werk doen ;) En een stukje preciezer is met dit systeem denk ik niet genoeg. Je moet echt op de milimeter nauwkeurig meten en zagen ::) Maar dan klikt ook alles precies in elkaar.

Maar...

Alle hoofd- en dwarsprofielen hangen !!! 8)

Vanmorgen om 9.00 uur begonnen. Eerst 4 gaten gemaakt waar de ventilatoren en roosters komen voor de broodnodige frisse lucht. Wat was dat een verschil ;)

Daarna eerst per rij, met de laser op de grond voor de richting, de hangers uitgericht en indien nodig gaten opnieuw geboord. Dan ging lekker snel. Daarna alle profielen op maat gezaagd. Dat was achteraf het meeste werk. Want dat moest zoals gezegd erg precies...

Even snel een boterham naar binnen gewerkt en toen snel de profielen opgehangen. Met mijn lieve (en geduldige ;D) assistente was dat in 20 minuten :o gebeurd. Tot slot nog de dwarsprofielen en eventueel dingen die in op het plafond in de weg zaten verwijderd. Afijn toen was het 15.00 uur. Meer tijd hadden we ook niet, want we moeten zometeen weg...

Natuurlijk nog wel de broodnodige foto's gemaakt, maar die houden jullie te goed :D

Citaat van: GreenGras op mei 12, 2008, 13:35:15
Ik mis alleen bekabeling voor spotjes en dergelijke, kan dat kloppen?

De bekabeling voor de spotjes, e.d. komen van de kabels die er nu al liggen. De aansluitingen van de TL-balken zijn voor de spotjes. De stroompunten die nog over zijn, kunnen we later gebruiken voor allerlei andere zaken zoals electrisch bediend gordijn :P of zoiets...

Verder komt achterin de HT de stroom voor de niet-HT binnen, want in elke pilaar (4 stuks) komen 2 stopcontacten en aan de zijwanden 2 wandlampen (in de vorm van studiospots). De stroom voor de HT-zaken komt van een aparte groep die ook achterin de HT binnenkomt. Al die ingangspunten zijn onzichtbaar omdat ze in de kabelgoot uitkomen. Deze loopt rondom de podia...

Zo, nu snel omkleden en dan moet ik weg. Zoals gezegd, de foto's volgen snel ;D
Showcase - Topic

tiptop

Je bent weer geweldig bezig geweest :o :D

Petje af hoor!

Succes met het laatste stukje. :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mimic

Ik had gelijk :) de dag erna gaat het als een speer!!!

Ziet er goed uit!!! ( maar wat een werk zeg! )
Anthem MX1120/ STRE PRE/ MCA525 Gen2- Triangle Magellan Duetto/ Voce- DIY 18&15inch dualSUB

HTip

Citaat van: tiptop op mei 12, 2008, 19:28:05
Je bent weer geweldig bezig geweest :o :D

Petje af hoor!

Succes met het laatste stukje. :)

Thanks Fabian. Ik word verlegen van al die complimentjes ;) ;D

Citaat van: mimic op mei 12, 2008, 19:41:22
Ik had gelijk :) de dag erna gaat het als een speer!!!

Ziet er goed uit!!! ( maar wat een werk zeg! )

Je had inderdaad gelijk :D Het uitdenken was het halve werk, maar het schoot voor geen meter op. Daar moet je natuurlijk wel wat voor doen ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op mei 12, 2008, 15:54:23
Natuurlijk nog wel de broodnodige foto's gemaakt, maar die houden jullie te goed :D

Zo, nu snel omkleden en dan moet ik weg. Zoals gezegd, de foto's volgen snel ;D

Zoals beloofd ::)

Eindelijk frisse lucht :P

Profielen wachten op hun eindbestemming

De eindbestemming ;)

Hoezo precies in het midden :P ;D

Morgen misschien (als de tijd en energie het toelaat ;)) het afregelen van de hoogte en het monteren van één van de hoekprofielen...
Showcase - Topic

HTip

Vanavond toch weer even de kelder in gedoken. Plan was het afstellen van de profielen. Resultaat is dat er 15 platen hangen :P Wat een verschil in akoestiek :o :o :o En toch zijn er nog veel open plekken. Dat beloofd veel goeds als het plafond volledig dicht is 8)

Het bewijs ;D

Morgen een hoekprofiel ophangen en dan de voorbereiding voor de spotjes. Dan begint het snijden van de platen om deze passend te maken. Het laatste deel kan pas als de paneelabsorber, oftewel de voorzetwand met het verzonken projectiescherm, klaar is. Dit is dus het volgende grote onderdeel in de bouw ::)

Het begint nu echt ergens op te lijken :D
Showcase - Topic

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

mimic

inderdaad heel mooi!

Zeg hoe zorg jij voor de frisse lucht? Ik zag je er ergens aan referenen maar heb het nog niet helemaal door :)

denoontje

poeh wat een werk...keep up the good work

Ik ben met pinksteren bezig geweest en had het geluk (= keuze) dat ik alleen hoefde te rachelen met hout en dan gips erop.

Denoontje

HTip

Citaat van: -madison- op mei 14, 2008, 00:12:02
:o ziet er ook heel anders uit ineens!! Mooi hoor 8)
Citaat van: mimic op mei 14, 2008, 07:27:35
inderdaad heel mooi!
Citaat van: denoontje op mei 14, 2008, 08:44:33
poeh wat een werk...keep up the good work
Bedankt weer allemaal voor de leuke reacties 8)

Citaat van: mimic op mei 14, 2008, 07:27:35
Zeg hoe zorg jij voor de frisse lucht? Ik zag je er ergens aan referenen maar heb het nog niet helemaal door :)
Frisse lucht zal door de 4 gaten worden verzorgd met 2 ventilatoren en 2 roosters. Welke waar gaan komen weet ik nog niet, maar daar gaan we nog mee experimenteren ;)

Citaat van: denoontje op mei 14, 2008, 08:44:33
Ik ben met pinksteren bezig geweest en had het geluk (= keuze) dat ik alleen hoefde te rachelen met hout en dan gips erop.
Gipsplaten tegen hout is toch ook een behoorlijk werk? Je moet dan toch nog alles afwerken, etc. Of hoe doe je dat?
Showcase - Topic

MLCinema

Mijn hemel (ownee het is de jouwe) wat schiet dat al aardig op zeg! Je hebt de vaart er nu heel erg goed in zitten  :o. Succes nog, maar zo te zien lukt dat wel aardig ^-^.
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5