Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Peerless Monster op december 26, 2016, 12:19:57
Heel veel Beterschap Philip!!
Wij zijn hier nog aan het nagenieten van een dagje Efteling en een dag met de familie in een ongelofelijk druk weekeinde.
Ondanks dat je ziek bent een hele goed komend gezond voor jou en Annet en een fijn 2017 en dat we maar een goed muziekjaar tegemoet zien!
Dank je Rens! Ik hoop dat ik de jaarwisseling wel kan meevieren... en dat ik jou ook nog ergens in 2017 kan ontmoeten. Een jaar vol genieten van mooie muziek en film 8)

Citaat van: mr.crash op december 26, 2016, 13:00:15
Beterschap Philip.
En samen een goed 2017.
Dank je Han! Ik hoop ook dat 2017 beter begint dan 2016 is geëindigd :D
Jij natuurlijk ook alle goeds voor 2017!

Citaat van: Bas Akkerman op december 27, 2016, 06:52:14
Balen. Hier ook niet lekker tijdens de dagen. Maar ja, vandaag gaat het wel weer, dus ga gewoon werken (nu in de tram). Soms bekruipt het gevoel je dat je leeft om te werken. Wat dat betreft ben ik blij dat je weer post, dat leek bij jou ook een beetje het geval.
Timing is inderdaad niet helemaal goed ;) Pas jij ook op dat je niet te snel weer gaat werken. Kan zijn dat het alsnog doorzet...
Ik heb ook even het gevoel gehad dat de balans werk/privé niet goed zat. Wist natuurlijk dat het een tijdelijke situatie was en laat dat ook niet meer gebeuren. Mijn motto is nog altijd: "ik werk om te leven" :thumbs-up:

Citaat van: LuPo op december 27, 2016, 11:22:13
Sorry jongens ik was even een weekje de zon opzoeken samen met mijn vriendin (canarische eilanden). :D
Ik heb wel wat gemist zeg! Hele mooie verslagen. Heerlijk om te lezen 8)

En de M&G North meets South vind ik helemaal geen straf hoor. Ook al woon ik nu in het Westen.. Dat zien we dan gewoon even door de vingers, goed? :P
Sinds ik hier op het forum ben heb ik dit topic al met heel veel plezier gevolgd. En dat blijf ik maar al te graag doen. :worship:
Geen sorry nodig hoor Peter. En ja je kan inderdaad wat missen als je een weekje mijn topic niet volgt :D

We hebben het in 2014 een keer over "North meets South" en dat leek me gewoon leuk om toch nog een keer te organiseren. Wordt pas iets voor na de zomer, maar dan heeft iedereen genoeg tijd om tijd te reserveren :D

Ik zal overigens ook niet vergeten dat de "Chamber of Dreams" op video staat door jou :worship:

Citaat van: Maikel_audionerd op december 27, 2016, 13:11:31
Hopelijk ben je snel weer beter dan, 2e kerstdag hopelijk wat beter doorgekomen? Wij proberen niet ziek te worden, flink wat lagen kleren aan, goed inpakken. We zijn eventjes in NL

Dank je  :angel:

Ik denk dat ik t weet, leuk!! Mooie vooruitzichten zeg
Niets meegekregen van de kerst dit jaar. Wel nog een paar gerechtjes die Annet had gemaakt voor het kerstdiner met de familie mogen proeven. Veel proefde ik daar niet van, maar het idee was wel leuk.

Je zult het wel koud vinden in Nederland. Dikke kleding is inderdaad dan een goed idee!

Jij denk dat je het weet? Laat maar weten hoor...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: simsatit op december 27, 2016, 17:27:36
Beterschap!
Die feestdagen vind ik zelf altijd best een beetje stressie, verplichtingen, verwachtingen, ben dan zowieso niet altijd helemaal 100 haha..
Dank je Simon! Verplichtingen vallen hier wel mee. Het familiediner is altijd erg leuk en gezellig. Je moet natuurlijk wel veel voorbereiden, omdat iedereen een gerecht maakt, maar dat doen we altijd graag.

Citeer
Ben bij Vik geweest idd en kan zeker beamen dat de Cinemike spullen, heel, heel mooi zijn!
En dan heb jij ook nog eens een X7000, geweldig man!!!
Leuk dat je het ook al hebt mogen meemaken wat die kleine tovenaar uit Duitsland allemaal kan. Die X7000 CineMike is inderdaad geweldig! In combinatie met de UD7007 was het plaatje bijna nog scherper dan met de Oppo in 4K :worship:

Viktor wilde eigenlijk direct na de X7000 bij mij gezien te hebben ook upgraden. We hadden hier o.a. Avatar gezien en ik kreeg na de installatie een appje dat hij ook Avatar op de X5000 had gekeken, maar dat dat lang zo mooi niet was geweest :popcorn: Sorry nog daarvoor Viktor :D

Citeer
ik ben sinds we verhuist zijn enige tijd HT loos geweest en toen ging t toch weer trekken.. zag een RS20 en een mooi 2m breedt scherm en ik dacht, why not?
Helemaal goed! Bloed kruipt waar het niet gaan kan en als je eenmaal een HT hebt gehad, wil je eigenlijk niet meer anders...

Citeer
Natuurlijk ben ik me altijd blijven verdiepen vooral op AVS van de laatste stand van zaken en JVC is wat mij betreft voor een mooie prijs de laatste stand van zaken:)

Kon een X5000 overnemen voor een geweldige prijs en heb er geen seconde spijt van gehad!
wat een projector, geweldig x 100000 haha.
Kan ik me goed voorstellen! JVC maakt naar mijn mening op dit moment de mooiste filmische projectoren.

Citeer
Brengt de hobby ook weer echt terug met autocal mogelijkheid en het bt2020 gamut.
Persoonlijk vind ik HDR ook erg mooi maar misschien kijk ik door een gekleurde bril omdat ik alles zo mooi vind lol..

Gisteravond Sin City 2 in 3d bluray zitten kijken (ik heb de RF set met originele JVC brillen) wow... toch ook wel erg speciaal hoor.
Voor autocalibratie heb je natuurlijk wel een goede meter en software nodig, maar jou kennende zal dat geen probleem zijn. Dat heb je vroeger toch ook gedaan met je andere projectoren?

HDR moet je erg aan wennen, omdat het lijkt dat kleuren overgesatureerd zijn, terwijl het eigenlijk de natuurlijke kleuren zijn die de filmmaker heeft bedoeld. Heel bijzonder eigenlijk dat we dat nooit als een gemis hebben ervaard.

Wij kunnen ook heel erg genieten van 3D met de nieuwe JVC. Sin City 2 hebben we ook, dus die zullen we nog een keer bekijken. Bedankt voor de tip!

Citeer
Met jou X7000 kom je zelfs nog iets meer in de buurt van P3 met het filter en het native contrast dat zo belachelijk hoog is met een lumen van heb ik jou daar.

Vandaar begrijp ik heel goed dat het genieten is met een G voor jullie, en daar jullie in het zuiden des lands vertoeven met ern capitale 'zachte' G, alee!
Wat bedoel je met P3? Het native contrast van 120.000:1 is erg goed en de iris staat bij mij dus handmatig (-9). Ik hoef geen dynamisch contrast van 1.200.000:1 met een bewegende iris. Terwijl andere fabrikanten het juist alleen maar kunnen met een dynamische iris. Dat vind ik ook zo goed aan de JVC's. En dat nu allemaal met 1800 lumen :o wat voor ons veel te veel is. Maar daarom staat de iris ook zo klein :D

Film kijken is inderdaad echt Genieten met een grote zachte G :D En dan samen met het geluid kunnen films heel echt overkomen. Als het ware dat je erbij bent. En dat is wat we al die tijd hebben willen bereiken.

Citeer
Have fun man en spoedig beter maar worden, want met glazige ogen kijken is ook niets;)
LOL :D Dank je! Hoop ik ook, want ik had eigenlijk nu vakantie en kon lekker in de kelder bezig zijn. Zou nog gaan experimenteren met de akoestiek en dan moet je dat natuurlijk ook uitproberen met een goed stuk muziek of een heerlijke film in 2D of 3D.

Maar ja, dat komt nu een andere keer!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DVDmartinDVD

CiteerIk heb vandaag de Oppo teruggebracht naar CineMike en daar kreeg een ander stel een demo van de mogelijkheden van de tuning. Daar ook nog de vergelijking tussen een standaard Oppo, een Oppo met light tuning en een volledig getunede Panasonic UB900.

De bedoeling is om de Oppo op het niveau van de UB900 te krijgen en ook nog eens gelijkwaardig aan de Marantz UD-7007/Denon DBT-3313. Een hele uitdaging, maar ook dat zal CineMike zeker lukken.

Leuke verslagen weer van de M&G dag.

Zou wel mooi zijn om de Oppo zo ver te krijgen als het niveau van de Marantz of misschien beter.
Had niet gedacht dat de Pana UB900 ook best wel goed was, maar deze mist dan de upgrade van Dolby Vision in de toekomst.

Zodra ik mijn JVC RS400 up to date heb en ik eindelijk het HDR beeld goed kan beoordelen, zal ik een besluit nemen om mijn Pioneer LX-88 de deur uit te doen en te investeren in een CM upgrade voor de Oppo 203.

Groet.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op december 28, 2016, 10:44:24
Niets meegekregen van de kerst dit jaar. Wel nog een paar gerechtjes die Annet had gemaakt voor het kerstdiner met de familie mogen proeven. Veel proefde ik daar niet van, maar het idee was wel leuk.
Wel heel aardig dat ze je in t kerstgevoel wilde betrekken. Snel beter worden dan.
Citeer
Je zult het wel koud vinden in Nederland. Dikke kleding is inderdaad dan een goed idee!
Sooooow, echt heul erg kkkoud haha
Citeer
Jij denk dat je het weet? Laat maar weten hoor...
Gezinsuitbreiding ?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

simsalabim

CiteerVoor autocalibratie heb je natuurlijk wel een goede meter en software nodig, maar jou kennende zal dat geen probleem zijn. Dat heb je vroeger toch ook gedaan met je andere projectoren?

Ben daar nooit echt aan toegekomen, ben meer een audioman, daar doe ik veel zelf mee.
Maar toevallig morgen met een forumgenoot lekker calibreren, ik heb 2 meters en Chromapure, eerst autocal met de spyder 5 en daarna een tune up met een xrite i1 en Chromapure.
Heb er zin in!

CiteerHDR moet je erg aan wennen, omdat het lijkt dat kleuren overgesatureerd zijn, terwijl het eigenlijk de natuurlijke kleuren zijn die de filmmaker heeft bedoeld. Heel bijzonder eigenlijk dat we dat nooit als een gemis hebben ervaard.

Ik geloof dat ik vooral ook in SF films de lichteffecten met HDR vooral ook erg gaaf vind, bv beide UHD discs van Xmen (dofp en appocalypse), man of steel ook mooi behalve de grain op lichte kleur objecten.
Maar ook de Reverent een stuk zitten kijken en dat vind ik tot nu toe wel de meest crispy UHD ;D.

Ik hoop dat films als Interstellar  nog een UHD HDR release gaan krijgen, zie iig echt uit naar the Arrival, schijnt heel goed te zijn.
Ook wil ik nog graag Sicario (topfilm!) op UHd schijnt ook wel redelijk referentie te zijn qua beeld.

CiteerWat bedoel je met P3?

WCG, wide color gamut, de P3 is een standaard om daar zo een +80% aan te voldoen en is als ik het goed begrepen heb de voorgenomen standaard voor UHD, de X7000 en X9000 hebben een intern filter die zorg draagd dat aan 98% van P3 voldaan wordt, de X5000 heeft dit niet en voldoet ongeveer voor 92%, aan P3, wel begreep ik dat je die laatste procenten nou niet echt snel zal kunnen onderscheiden maar het is toch leuk en zal misschien ook een wat betere calibratie geven op bt2020.

Er is nog geen projector voor consumenten die aan het volledige wcg voldoet volgens mij, maar P3 is al heel mooi, op UHD zal dat waarschijnlijk voorlopig zowieso nog niet overschreden worden, so your good! :tounge:

Ik kijk op 2m breedt en voor BR sdr low lamp -14 met auto 2, gaat heel goed!
Zwart is mooi, min of meer hetzelfde als met de X35, (1:40000) dus ik kan mij goed voorstellen dat 1:120000 native (belachelijk he met zoveel lumens zoveel contrast!) in een blackhole ruimte kwijlen is, dat is ook de reden dat ik maar bij een X5000 blijf want het wordt zo een zootje op mijn meubilair, vooral door die bezoekers die zonder dat ze het in de gaten hebben een emmer kwijl verliezen tijdens zo een knap staaltje HDR UHD geweld.. :popcorn:

Genietse van je cinema!

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

HTip

Citaat van: DVDmartinDVD op december 28, 2016, 11:16:27
Leuke verslagen weer van de M&G dag.

Zou wel mooi zijn om de Oppo zo ver te krijgen als het niveau van de Marantz of misschien beter.
Had niet gedacht dat de Pana UB900 ook best wel goed was, maar deze mist dan de upgrade van Dolby Vision in de toekomst.

Zodra ik mijn JVC RS400 up to date heb en ik eindelijk het HDR beeld goed kan beoordelen, zal ik een besluit nemen om mijn Pioneer LX-88 de deur uit te doen en te investeren in een CM upgrade voor de Oppo 203.

Groet.
Ik had bij CineMike alleen de gemodificeerde Samsung gezien en die is al erg goed. Prima als extra speler voor alleen 4K/HDR. De Panasonic UB900 CineMike heeft mij ook verrast. Was voor de Oppo uitkwam de referentie. Elektronisch is die ook al erg goed. Alleen de bouwkwaliteit had veel beter gemoeten.

De Oppo is in de basis al een goede speler. Bouwkwaliteit is ook erg goed. Dat zal binnenkort de nieuwe referentie worden Als CineMike er klaar mee is, is die zeker zo goed als de Denon/Marantz. Ze zijn daar niet zo snel tevreden ;)

Ik heb gevraagd of ik de laatste firmware update kon krijgen en dat was vanzelfsprekend. Wilde geen risico lopen met het zelf doen. Je moet er ook een speciale kabel voor hebben. Tegelijk met de update heb ik ook 2 kleurprofielen ingesteld gekregen, 1 voor SDR (rec709) en 1 voor HDR (bt2020).

Met de M&G moest ik slechts 2 handelingen doen. Het kleurenprofiel HDR kiezen (projector ging automatisch naar high lamp mode) en het ingangsniveau op "Verbeterd". Dus de projector is volledig voorbereid. Nu alleen nog een speler ;) maar daar wacht ik nog even mee...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maikel_audionerd op december 28, 2016, 21:02:34
Wel heel aardig dat ze je in t kerstgevoel wilde betrekken. Snel beter worden dan.
Zeker. Gaat elke dag iets beter, maar het kan me niet snel genoeg zijn...

Citeer
Gezinsuitbreiding ?
Zo zou je het kunnen noemen :D
Showcase - Topic

RonG

SV..S

Citaat van: HTip op december 29, 2016, 10:22:17

Zo zou je het kunnen noemen :D

Volgens mij is elk " project" een "kindje" van jullie  :D
zoals een ht die al jaren "in progress" is en nog steeds is terwijl die op een nivo is waar de meeste van ons niet eens van durven dromen laat staan een voorstelling van kunnen te maken :worship:

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: simsatit op december 28, 2016, 23:59:58
Ben daar nooit echt aan toegekomen, ben meer een audioman, daar doe ik veel zelf mee.
Maar toevallig morgen met een forumgenoot lekker calibreren, ik heb 2 meters en Chromapure, eerst autocal met de spyder 5 en daarna een tune up met een xrite i1 en Chromapure.
Heb er zin in!
Ik herinner het me nu weer. Jij bouwde voorheen zelf speakers of doe je dat nog steeds?
Beeld is een complete andere hobby ;) Ben benieuwd naar je resultaat na kalibratie...

Citeer
Ik geloof dat ik vooral ook in SF films de lichteffecten met HDR vooral ook erg gaaf vind, bv beide UHD discs van Xmen (dofp en appocalypse), man of steel ook mooi behalve de grain op lichte kleur objecten.
Maar ook de Reverent een stuk zitten kijken en dat vind ik tot nu toe wel de meest crispy UHD ;D.

Ik hoop dat films als Interstellar  nog een UHD HDR release gaan krijgen, zie iig echt uit naar the Arrival, schijnt heel goed te zijn.
Ook wil ik nog graag Sicario (topfilm!) op UHd schijnt ook wel redelijk referentie te zijn qua beeld.
Ik heb The Martian als demo gehad en je ziet echt dat die film is gemaakt met 4K/HDR in het vooruitzicht. Echt heel erg mooi. Moet wel zeggen dat op de kleuren na, de 2K Blu-ray (bijna) even scherp was met de Marantz UD7007 CMs2 :worship:

Citeer
WCG, wide color gamut, de P3 is een standaard om daar zo een +80% aan te voldoen en is als ik het goed begrepen heb de voorgenomen standaard voor UHD, de X7000 en X9000 hebben een intern filter die zorg draagd dat aan 98% van P3 voldaan wordt, de X5000 heeft dit niet en voldoet ongeveer voor 92%, aan P3, wel begreep ik dat je die laatste procenten nou niet echt snel zal kunnen onderscheiden maar het is toch leuk en zal misschien ook een wat betere calibratie geven op bt2020.

Er is nog geen projector voor consumenten die aan het volledige wcg voldoet volgens mij, maar P3 is al heel mooi, op UHD zal dat waarschijnlijk voorlopig zowieso nog niet overschreden worden, so your good! :tounge:
Voor een audioman weet je al veel van beeld. Ik heb in ieder geval weer iets geleerd. Thanks!
Ik heb begrepen dat JVC is afgeweken van de standaard door met dat filter in HDR nog extra parameters te kunnen wijzigen. Daardoor ziet HDR bij JVC niet zo donker uit als met andere 4K-projectoren. In een demo heb ik het verschil met en zonder dat filter. Dat was een verschil als dag en nacht.

Citeer
Ik kijk op 2m breedt en voor BR sdr low lamp -14 met auto 2, gaat heel goed!
Zwart is mooi, min of meer hetzelfde als met de X35, (1:40000) dus ik kan mij goed voorstellen dat 1:120000 native (belachelijk he met zoveel lumens zoveel contrast!) in een blackhole ruimte kwijlen is, dat is ook de reden dat ik maar bij een X5000 blijf want het wordt zo een zootje op mijn meubilair, vooral door die bezoekers die zonder dat ze het in de gaten hebben een emmer kwijl verliezen tijdens zo een knap staaltje HDR UHD geweld.. :popcorn:
Ik heb erg moeten lachen om jouw reden niet voor de X7000 te gaan. Gelukkig heb ik er met de M&G geen last van gehad. Monden vielen wel open maar naast de ooh's en aah's geen vlekken op het tapijt gevonden :D :D :D

Jij kijkt dus bijna met het kleinste diafragma. Maar hoe doe je dat met iris handmatig op -14 en auto 2 (is toch voor de dynamische iris?)

Citeer
Genietse van je cinema!
Thanks! We doen niet anders! 8)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: RonG op december 29, 2016, 11:28:37
Een miniphilip? :D ;D
Die is leuk :D Beetje zoals Dr. Evil en Mini-me 8)

Citaat van: SV..S op december 29, 2016, 11:35:37
Volgens mij is elk " project" een "kindje" van jullie  :D
Leuk gezegd Jos! Klopt ook wel. Als we iets doen dan doen we het wel goed, of dat nu de bouw van de HT is of een ander project hier in huis.

Citeer
zoals een ht die al jaren "in progress" is en nog steeds is terwijl die op een nivo is waar de meeste van ons niet eens van durven dromen laat staan een voorstelling van kunnen te maken :worship:
:blush: Het was vroeger voor mij ook een droom. Die is nu gerealiseerd, maar de techniek staat niet stil. Ik heb het natuurlijk al vaker gezegd, maar we zijn bijna aan het einde van ons upgradepad.

Bron: Marantz UD-7007 CineMike stufe 2, kan nog naar stufe 4 (komt Viktor nog een keer voor langs) maar is dan maximaal.
Processor: Denon AVR-X7200WA CineMike stufe 3. Is maximaal gemodificeerd.
Projector: JVC DLA-X7000 CineMike stufe 1. Dit had CineMike ook stufe 3 kunnen noemen, want ook dit is maximaal.
Versterker: Marantz PM-11S3, deze wordt nog door CineMike gemodificeerd. Waarschijnlijk in januari, maar anders hopelijk op tijd voor de volgende M&G.
Subwoofer: Velodyne DD-18 CineMike, geen verdere behoefte aan nog meer laaggeweld 8)

Afgezien van stroomvoorziening (zou voor het eerst de sub op de audiogroep komen) geen verdere wensen. Maar dat mag ook wel :D

Citaat van: Etiennevh op december 29, 2016, 16:18:10
Een viervoeter? :D
Ik weet niet meer of ik het tijdens de M&G erover heb gehad. We hebben zoveel besproken. Maar mocht dat zo zijn, dan mag je niet meeraden :D
Showcase - Topic

SV..S

Citaat van: HTip op december 29, 2016, 17:06:50

Leuk gezegd Jos! Klopt ook wel. Als we iets doen dan doen we het wel goed, of dat nu de bouw van de HT is of een ander project hier in huis.
:blush: Het was vroeger voor mij ook een droom. Die is nu gerealiseerd, maar de techniek staat niet stil. Ik heb het natuurlijk al vaker gezegd, maar we zijn bijna aan het einde van ons upgradepad.

het blijft leuk om je topic te volgen, niet in de laatste plaats om jullie enthousiasme en aanstekelijke manier van verslaglegging!
ik ben benieuwd naar hoe het er nu uitziet en klinkt, mocht je tijd en ruimte hebben dan kom ik graag nog eens buurten.
je bent bij ons natuurlijk ook van harte welkom maar daar is eigenlijk niet veel veranderd ;)

Jl Audio F113      

simsalabim

Citeer
Jij kijkt dus bijna met het kleinste diafragma. Maar hoe doe je dat met iris handmatig op -14 en auto 2 (is toch voor de dynamische iris?)

Klopt, dat 'didn' make any sense' wat ik daar schreef :blush:
Als de manual iris geknepen is op -14 is er weinig nut een DI verder toe te passen daar minder dan -15 je toch niet kunt gaan.

Vandaag iig mijn projector gecalibreerd met behulp van william (mede forum genoot en mede X5000 bezitter), super gezellig en weer een boel geleerd.

We hebben de HDR nits instelling gedaan met de testpatronen op de Sony UHD schijf die toevallig net vandaag binnen kwam (the Shallows), als je een code invoerd op de ab dan kom je in die testpatronen.

Verder de autocal calibratie gedaan en dat ziet er goed uut!! Was toch wel een heel verschil..

Nu ziet zowel UHD 4K HDR als BR sdr er picobello uit! Me very happy.

En nu laat ik de iris ook helemaal open, low lamp, op aanraden van Will, ziet er mooi uit hoor, als ik toch nog mocht besluiten weer met geknepen iris te gaan kijken calibreer ik in een nieuw user de pj speciaal voor die opening (ik geloof dat vooral het gamma veranderd dan).
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

HTip

Citaat van: SV..S op december 29, 2016, 19:02:47
het blijft leuk om je topic te volgen, niet in de laatste plaats om jullie enthousiasme en aanstekelijke manier van verslaglegging!
ik ben benieuwd naar hoe het er nu uitziet en klinkt, mocht je tijd en ruimte hebben dan kom ik graag nog eens buurten.
je bent bij ons natuurlijk ook van harte welkom maar daar is eigenlijk niet veel veranderd ;)
Dank je Jos! :blush: Ga volgend jaar nog een paar M&G's plannen. Twee daarvan zijn al vol, maar als het dan niet lukt is er nog altijd 2018 ;)
Christiaan wilde nog een keer foto's komen maken om te laten zien dat hij progressie heeft geboekt met fotograferen :D Misschien komen jullie dan gewoon samen. Hebben we tzt nog wel over...

Bedankt voor de uitnodiging. Jullie hebben toch nog altijd iets wat wij niet hebben... zee en strand. Heerlijk om te wandelen 8)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: simsatit op december 29, 2016, 19:08:19
Klopt, dat 'didn' make any sense' wat ik daar schreef :blush:
Als de manual iris geknepen is op -14 is er weinig nut een DI verder toe te passen daar minder dan -15 je toch niet kunt gaan.
Dan snap ik het weer 8)

Citeer
Vandaag iig mijn projector gecalibreerd met behulp van william (mede forum genoot en mede X5000 bezitter), super gezellig en weer een boel geleerd.

We hebben de HDR nits instelling gedaan met de testpatronen op de Sony UHD schijf die toevallig net vandaag binnen kwam (the Shallows), als je een code invoerd op de ab dan kom je in die testpatronen.

Verder de autocal calibratie gedaan en dat ziet er goed uut!! Was toch wel een heel verschil..

Nu ziet zowel UHD 4K HDR als BR sdr er picobello uit! Me very happy.

En nu laat ik de iris ook helemaal open, low lamp, op aanraden van Will, ziet er mooi uit hoor, als ik toch nog mocht besluiten weer met geknepen iris te gaan kijken calibreer ik in een nieuw user de pj speciaal voor die opening (ik geloof dat vooral het gamma veranderd dan).
Als ik het goed begrepen heb is de kalibratie onafhankelijk van diafragma. Te veel licht geeft belichtingsonscherpte. Daar had ik last van omdat deze was afgeleverd met iris op -3. Na wat experimenteren uitgekomen op -9, maar verder niets aan de andere instellingen gedaan.

Met 3D doen we de iris wel weer verder open om het minder licht door de brillen te compenseren.
Showcase - Topic

HTip

Zoals jullie weten heb ik alle verslagen verzameld in een boekvorm. Het document is te groot om hier te tonen, maar misschien is het wel leuk om mijn inleiding hier te posten. Ik heb er veel in gelezen in de afgelopen week ziek zijn en ik heb er enorm van genoten. Sommigen doen een wedstrijdje wie het langste verslag kan schrijven :D

Citeer
Voorwoord

Sinds ik op MTV huizen zag met een eigen bioscoop liep ik rond met de droom van "wow, dat zou gaaf zijn als ik ooit zelf een bioscoop in mijn huis zou hebben". Lange tijd gedacht dat dit altijd een droom zou blijven tot we in 2003 op zoek gingen naar een vrijstaand huis met een ruimte (bij voorkeur in een kelder) die geschikt was om een bioscoop in te bouwen. In 2004 zo'n huis gevonden, maar nooit gedacht dat we mijn droom ooit konden realiseren.

Echter in 2007 met het ontwerp begonnen en met een lokale houthandel gaan brainstormen over de mogelijkheden. Een paar dagen later lag hier alle hout wat we nodig hadden voor 2 podiums met ingebouwde kabelgoten. Daarna ging het project (toen nog genaamd, "Mission: (im)possible") vrij snel. In kontakt gekomen met Toine Dingemans van SoundScapes die een akoestisch ontwerp kon maken. Dat paste prima in mijn filosofie om het in 1 keer goed te doen. Akoestiek is namelijk niet een onderwerp wat je even snel doorgrond. Met dat ontwerp in het achterhoofd zijn we toen aan de bouw begonnen.

Begin 2009 was de ruimte zover klaar dat we konden genieten van onze eerste film op een groot doek. Een paar maanden later was het tijd om de HTforumleden iets terug te geven voor hun enthousiasme, aanmoedigingen en tips, mijn 1e Meet & Greet. Dat was zo een leuke ervaring dat ik dit vaker wilde gaan organiseren. Op dat moment had ik geen idee hoeveel leden een bezoekje zouden willen brengen. Er was op enig moment (eigenlijk nog steeds) zelfs een wachtlijst. Dat heeft uiteindelijk geresulteerd in 17 (!) Meet & Greets, waarbij 40 forumleden 1 of meerdere keren zijn langsgeweest. Nooit gedacht dat de realisatie van mijn droom zoveel los zou maken.

Dit boek is een verzameling van alle ervaringen van de forumleden van het HTforum en DVD-forum die mij hebben vereerd met een bezoek. Bedankt allemaal voor jullie enthousiaste en vaak humorvolle verslagen waarbij jullie de superlatieven niet schuwden. Ook bedankt aan mijn lieve vrouw Annet, met wie ik deze droom heb gerealiseerd in onze spaarzame vrije tijd en die net zo kan genieten van het prachtige beeld en geluid in onze "Chamber of Dreams", die nu aan de vooravond van de 18e M&G omgedoopt mag worden in de "Amazing Chamber of Dreams".

Ik hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen als ik (weer) heb gehad bij het samenstellen van dit boek.

Inmiddels is de 18e M&G toegevoegd, maar daar ga ik het voorwoord niet voor veranderen. ;)
Showcase - Topic

denoontje

Leuk philip...net klaar voor het einde van het jaar. Een heel goed 2017!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Knor

Oh ja, ik was nog vergeten om een sfeerplaatje bij m'n verslag te voegen.
Dekt de lading wel...  ;D

(zet uit die projector!!!)

Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

SV..S

Citaat van: HTip op december 30, 2016, 14:30:44
Dank je Jos! :blush: Ga volgend jaar nog een paar M&G's plannen. Twee daarvan zijn al vol, maar als het dan niet lukt is er nog altijd 2018 ;)
Christiaan wilde nog een keer foto's komen maken om te laten zien dat hij progressie heeft geboekt met fotograferen :D Misschien komen jullie dan gewoon samen. Hebben we tzt nog wel over...
komt goed ;)
Citeer
Bedankt voor de uitnodiging. Jullie hebben toch nog altijd iets wat wij niet hebben... zee en strand. Heerlijk om te wandelen 8)
kunnen we ook doen, maken we er een wandeldagje van, savonds een vorkje prikken, gespreksstof genoeg  ;D

Jl Audio F113      

HTip

Citaat van: denoontje op december 30, 2016, 16:02:37
Leuk philip...net klaar voor het einde van het jaar. Een heel goed 2017!
Dank je Thuur! Alleen het voorwoord ontbrak nog en heb ik deze week afgemaakt. Ik heb het boek zo samengesteld dat ik het voorwoord, de inhoudsopgave en de lijst met forumleden kan verversen zonder dat de bladzijdenummering in de war komt.

Jij natuurlijk ook een heel goed 2017!

Citaat van: Knor op december 30, 2016, 17:16:05
Oh ja, ik was nog vergeten om een sfeerplaatje bij m'n verslag te voegen.
Dekt de lading wel...  ;D

(zet uit die projector!!!)

We hebben er erg om gelachen, Toine. En de projector natuurlijk meteen uitgezet :clapping:

Dank je voor het compliment! Het is inderdaad soms het enige wat nog ontbreekt aan het live-gevoel. Ik zal de volgende keer als het regent de tuinslang erbij pakken :D

Citaat van: SV..S op december 30, 2016, 19:04:31
kunnen we ook doen, maken we er een wandeldagje van, savonds een vorkje prikken, gespreksstof genoeg  ;D
Kunnen we zeker doen. Wij plannen wel eens een wandelweekend en dat kan natuurlijk heel goed in Zeeland. Leuk! Die houden we in ons achterhoofd...
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op december 31, 2016, 13:35:11
De datum voor de volgende M&G (nr. 19) is bekend. Op 4 maart 2017 komen de volgende forumleden:

• JeanSibelius
  • Luc84
  • MaximusAurelius
  • RubenV
En de onvermijdelijke timer... :D

http://games.webgamedesign.com/free/counter2-1.swf?title=M%26G%2019%20in%20Amazing%20Chamber%20of%20dreams!&count=down&time=1488618000000&bgc=0x000000&bgb=1&bgd=0&bc=0xff0000&bb=1&bd=0&tc=0xffffff&tb=1&td=0&uc=0x99ccff&ub=1&ud=0&nc=0xffffff&nb=1&nd=0"%20TYPE="application/x-shockwave-flash"%20NAME="Free%20Counter"%20ALIGN=MIDDLE%20WIDTH=500%20HEIGHT=100%20quality="high"%20bgcolor="#ffffff"%20allowScriptAccess="sameDomain"%20allowFullScreen="false"%20pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">

Ik hoop dat de PM11 dan is gemodificeerd, maar als dat niet zo mocht zijn, dan is het ook geen straf om een dagje onder de grond te gaan :music: :popcorn:

:headbanging: :headbanging:

Yeah Baby!! Heb er al zin in. Nog maar twee maanden te gaan. :D
Heeft ook zijn voordelen want zo kan ik mooie muziek uitzoeken. Niet allemaal doorsnee muziek die je veelal hoort op beurzen. Natuurlijk zitten er wel wat bij die je op beurzen hoort.
Maar ik neem dus meer muziek mee die je daar niet snel zal horen ;) omdat er nummers tussen zit die op een beurs lang kunnen heugen  :D. En nee ik bedoel geen death metal of dergelijks. Alhoewel ik niet vies ben van flinke hardrock of death metal ( Cradle of filth)  ;D.
Ik bedoel meer nummers die super goed zijn, pracht opnames maar heel complex zijn in opbouw waarbij een set afgestraft kan worden omdat het als voorbeeld helemaal vol loopt. En men wil niet op beurzen dit meemaken als fabrikant of importeur maar is wel leuk als dit toch gebeurd wanneer ze vragen om eigen muziek.  ;D. Heb dit toch al verschillende malen meegemaakt en ook bij hele dikke sets en niet allemaal heel kostbaar ;).

Philip kun jij streamen?
Jij hebt een sacd player maar nu is mijn vraag kan jouw player wanneer er een sacd in gaat alleen de cd layer draaien? Waarom ik dit vraag. Ik heb een briljante sacd schijf maar juist de pure cd is het pareltje, niet de sacd. Is namelijk van Analogue Productions en die hebben dit album via de echte analoge master tapes opnieuw gemaakt maar alleen de cd. Sacd is beduidend minder. Binnen 10'sec. Hoor je het al.
Let op!!! Is een pure Mono opname. Schrik niet door mono  :tongue2:. Wanneer alles heel goed is heb je geen enkel idee dat dit een ware mono opname is. Is een van de beste (mono) opnames ooit, überhaupt een van de mooiste jazz albums. Nee geen Miles Davis  ;)

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Zo Nico, je bent nogal wat van plan :o Ik hoop dat mijn set je niet ontzettend gaat teleurstellen :unsure:

Ik kan streamen via USB op de Denon, maar nog niet geprobeerd of de kwaliteit high-end is. Kunnen het natuurlijk proberen. Mijn NAS is in ieder geval niet geschikt voor prettig luisteren.

De CD-laag van de SACD zou ik inderdaad moeten kunnen kiezen. Ook nog niet geprobeerd, maar de Denon laat meteen zien of het zo is. Met SACD geeft hij DSD (Pure) Direct. Ander alleen (Pure) Direct. Ben wel benieuwd naar die superopname, ook al is die mono.

En het is inderdaad nog maar iets keer dan 2 maanden :D
Showcase - Topic