Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op december 23, 2016, 16:59:32
Hoi Philip,

Als ik zo de verslagen en reacties van iedereen lees, dan heb je wederom een zeer geslaagde M&G achter de rug, waarbij er weer progressie is gemaakt sinds mijn laatste bezoek zowel qua beeld als qua geluid. Zag dat er ook nog even naar de Mansion gerefereerd werd 8). Zoals je zelf al aangeeft is mijn ruimte geoptimaliseerd voor stereo weergave en is daar bij mij ook bijna alle aandacht naar uit gegaan qua apparatuur. Ben erg benieuwd hoe het nu bij je klinkt zeker nu bijna elektronica in de Chamber 'CineMiked' is.

Alvast hele fijne feestdagen voor jou en Annet en hopelijk tot ziens in 2017! We houden contact.

Groeten, Jan

Hoi Jan,

het was inderdaad een hele geslaagde dag en jouw naam is meerdere keren gevallen. Op stereogebied denk ik voor velen (ook voor mij) de referentie. Niet in de laatste plaats door de geweldige akoestiek en fantastische speakers.

Ik ga binnenkort de volgende M&G plannen. Daarbij hou ik rekening met de data die jij me hebt gestuurd, want ik wil je graag erbij hebben. Daarna kan het even duren voordat het weer kan, want er is (als alles goed gaat) volgend jaar een behoorlijke verandering op komst...

Ook alvast hele fijne feestdagen voor jou en Angelie en zeker tot volgend jaar!

Groetjes, Philip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Mooie verslagen weer. Moet wel iets bijzonders zijn allemaal.

Mocht je ooit een plekje over hebben... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Citaat van: Maro op december 23, 2016, 17:28:21
Mooie verslagen weer. Moet wel iets bijzonders zijn allemaal.
Je zou het zo maar denken... :unsure: Maar het echte bijzondere is de lasagne van Annet. Eigenlijk komen ze allemaal daarvoor :D

Citeer
Mocht je ooit een plekje over hebben... :angel:
Ik zou altijd nog een "North meets South" M&G organiseren. Peter (LuPo) is dan wel verhuisd naar het Westen, maar toen we het er over hadden woonde hij nog in Groningen. Naast jou, zouden dan high-q, larzie en LuPo mijn gasten zijn. Tenminste als zij ook nog willen :angel:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Lijkt me super Philip! Laat tzt maar van je horen. Ik wil evt wel rijden dan is dat iig al geregeld.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maximus_Aurelius

Ik lees weer mooie verslagen en dat het weer een te korte geslaagde dag was.
En de legendarische lasagne moet eigenlijk werelderfgoed worden  :D.

Philip en Annet fijne kerstdagen en een goeie Rutsch  :pompom:

Geld trouwens voor iedereen, fijne feestdagen!!!

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Maro op december 23, 2016, 19:44:14
Lijkt me super Philip! Laat tzt maar van je horen. Ik wil evt wel rijden dan is dat iig al geregeld.  :D
Gaat helemaal goed komen. Wordt waarschijnlijk ergens na de zomer, vanwege onze nieuwe aanwinst ergens in april :D

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 23, 2016, 22:21:35
Ik lees weer mooie verslagen en dat het weer een te korte geslaagde dag was.
Elke M&G is gewoon veel te snel voorbij, maar ja vroeger was het film, games en een beetje muziek. Nu is het (veel) muziek, daarna concerten en dan nog film. Gamen is echt helemaal geen tijd meer voor ;)

Hoe gaat het met je rug? Denk je dat je over een paar maanden kunt reizen? In februari/maart wil ik nog een M&G plannen en ik zou het leuk vinden als jij er dan ook bij was...

Citeer
En de legendarische lasagne moet eigenlijk werelderfgoed worden  :D.
ROTFLOL, tenminste Annet :D :D :D

Citeer
Philip en Annet fijne kerstdagen en een goeie Rutsch  :pompom:
Dank je Nico! :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Iedereen die mijn topic volgt bedankt voor het afgelopen jaar en in goede traditie wens ik iedereen

Het is alsof ik niet weg ben geweest :wub:
Showcase - Topic

Staaled

Als je het in het vervolg ook maar uit het hoofd laat. :thumbs-up:

Hiervandaan ook fijne dagen en het beste alvast voor 2017 gewenst. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RubenV.

Leuk om de verslagen te lezen, dat moet nu wel hemels klinken  :music: en er erg fraai uitzien  8) Erg jammer dat ik deze M&G aan me voorbij moest laten gaan.

Fijne feestdagen Philip!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

luuk123456

Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Maikel_audionerd

Het was een genoegen om je verhalen weer te lezen dit jaar en ik heb er enorm van genoten.
Een heel fijne kerst en geweldig nieuw jaar met veel film- en muziek plezier voor jullie en alle volgers gewenst  :popcorn:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

SV..S

Citaat van: HTip op december 19, 2016, 09:09:02

Van SV..S heb ik eerder een mooie partij Akotherm D40 wit overgenomen. Volgens de theorie krijg ik een beter laag als ik mijn hele plafond behandel. Is iets voor volgende week tijdens de kerstvakantie...

Heb je daar nog steeds niks mee gedaan :o ;D

Fijne dagen voor jou en Annet!

Ik ben benieuwd naar de grote veranderingen volgend jaar, ben je dan weer een hele tijd onder de radar? >:D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Vik

Aangezien dit topic behoorlijk veel gelezen wordt maak ik er even gebruik van..  :angel:

Vrolijk kerst feest iedereen :xmas:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

MLCinema

Fijne feestdagen Philip!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Bas Akkerman

Fijne dagen Philip! Eigenlijk wel vreemd dat ik dat slechts een keer per jaar zeg, ik wens het voor alle 365 dagen natuurlijk...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

simsalabim

Geweldig HT weer, helemaal nu met dat mooie nieuwe speelgoed, wat is die nieuwe serie JVC geweldig he!?

Mooi dat je er weer zo van geniet! En leuk weer om te lezen:)

Cheers!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Etiennevh

Ben benieuwd wat er op komst is! Fijne dagen!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Bedankt allemaal! Mijn kerst is niet zo fijn, want ik ben sinds zaterdagavond ziek :nopompom:

Citaat van: Staaled op december 24, 2016, 18:56:33
Als je het in het vervolg ook maar uit het hoofd laat. :thumbs-up:
Doe ik! :D

Citaat van: RubenV. op december 24, 2016, 20:10:30
Leuk om de verslagen te lezen, dat moet nu wel hemels klinken  :music: en er erg fraai uitzien  8) Erg jammer dat ik deze M&G aan me voorbij moest laten gaan.
Zoals gezegd ga ik binnenkort nog een M&G plannen. Hoop dat je dan wel kan.
We zijn erg blij met ons nieuwe beeld en geluid. Het live-gevoel is heel erg groot. Afgelopen zaterdag "Captain Phillips" gezien. Heel beklemmende film en de stand-off op het einde was heel echt. We hadden echt het gevoel dat we in de reddingsboot zaten.

Citaat van: Maikel_audionerd op december 24, 2016, 21:21:16
Het was een genoegen om je verhalen weer te lezen dit jaar en ik heb er enorm van genoten.
Het was mij een genoegen om de verhalen te schrijven en met jullie te delen. Onder andere jouw enthousiasme maakt het schrijven ervan ook leuk om te doen :thumbs-up:

Citaat van: SV..S op december 24, 2016, 22:26:35
Heb je daar nog steeds niks mee gedaan :o ;D

Ik ben benieuwd naar de grote veranderingen volgend jaar, ben je dan weer een hele tijd onder de radar? >:D
We hebben verschillende testen met de Akotherm gedaan en dat het helpt staat buiten kijf. Nu nog een manier vinden om het om een nette manier te integreren in het interieur, met name de keuken.

Zou het ook leuk vinden om je weer hier een keer te ontmoeten. Of het volgend jaar ervan komt weet ik niet, maar we wonen hier nog wel even, dus het komt sowieso goed...

Citaat van: simsatit op december 26, 2016, 00:07:29
Geweldig HT weer, helemaal nu met dat mooie nieuwe speelgoed, wat is die nieuwe serie JVC geweldig he!?

Mooi dat je er weer zo van geniet! En leuk weer om te lezen:)

Cheers!
Dank je Simon! Leuk dat je weer reageert in mijn topic.

De nieuwe JVC's zijn inderdaad geweldig, maar ze zijn nog veel geweldiger na een modificatie door de kleine tovenaar uit Duitsland. Dat geldt overigens ook voor het andere speelgoed wat hij onderhanden neemt. En dan is genieten niet heel erg moeilijk! :music: :popcorn:

Citaat van: Etiennevh op december 26, 2016, 00:18:46
Ben benieuwd wat er op komst is! Fijne dagen!
Het heeft in ieder geval niets met de HT te maken ;)
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: HTip op december 26, 2016, 11:52:20
Bedankt allemaal! Mijn kerst is niet zo fijn, want ik ben sinds zaterdagavond ziek :nopompom:

Heel veel Beterschap Philip!!
Wij zijn hier nog aan het nagenieten van een dagje Efteling en een dag met de familie in een ongelofelijk druk weekeinde.
Ondanks dat je ziek bent een hele goed komend gezond voor jou en Annet en een fijn 2017 en dat we maar een goed muziekjaar tegemoet zien!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Bas Akkerman

Balen. Hier ook niet lekker tijdens de dagen. Maar ja, vandaag gaat het wel weer, dus ga gewoon werken (nu in de tram). Soms bekruipt het gevoel je dat je leeft om te werken. Wat dat betreft ben ik blij dat je weer post, dat leek bij jou ook een beetje het geval.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

LuPo

Citaat van: HTip op december 23, 2016, 19:41:10
Je zou het zo maar denken... :unsure: Maar het echte bijzondere is de lasagne van Annet. Eigenlijk komen ze allemaal daarvoor :D
Ik zou altijd nog een "North meets South" M&G organiseren. Peter (LuPo) is dan wel verhuisd naar het Westen, maar toen we het er over hadden woonde hij nog in Groningen. Naast jou, zouden dan high-q, larzie en LuPo mijn gasten zijn. Tenminste als zij ook nog willen :angel:

Sorry jongens ik was even een weekje de zon opzoeken samen met mijn vriendin (canarische eilanden). :D
Ik heb wel wat gemist zeg! Hele mooie verslagen. Heerlijk om te lezen 8)

En de M&G North meets South vind ik helemaal geen straf hoor. Ook al woon ik nu in het Westen.. Dat zien we dan gewoon even door de vingers, goed? :P
Sinds ik hier op het forum ben heb ik dit topic al met heel veel plezier gevolgd. En dat blijf ik maar al te graag doen. :worship:

Maikel_audionerd

...
Het was mij een genoegen om de verhalen te schrijven en met jullie te delen. Onder andere jouw enthousiasme maakt het schrijven ervan ook leuk om te doen :thumbs-up:
...
Het heeft in ieder geval niets met de HT te maken ;)
Hopelijk ben je snel weer beter dan, 2e kerstdag hopelijk wat beter doorgekomen? Wij proberen niet ziek te worden, flink wat lagen kleren aan, goed inpakken. We zijn eventjes in NL

Dank je  :angel:

Ik denk dat ik t weet, leuk!! Mooie vooruitzichten zeg
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

simsalabim

Beterschap!
Die feestdagen vind ik zelf altijd best een beetje stressie, verplichtingen, verwachtingen, ben dan zowieso niet altijd helemaal 100 haha..

Ben bij Vik geweest idd en kan zeker beamen dat de Cinemike spullen, heel, heel mooi zijn!
En dan heb jij ook nog eens een X7000, geweldig man!!!

ik ben sinds we verhuist zijn enige tijd HT loos geweest en toen ging t toch weer trekken.. zag een RS20 en een mooi 2m breedt scherm en ik dacht, why not?

Natuurlijk ben ik me altijd blijven verdiepen vooral op AVS van de laatste stand van zaken en JVC is wat mij betreft voor een mooie prijs de laatste stand van zaken:)

Kon een X5000 overnemen voor een geweldige prijs en heb er geen seconde spijt van gehad!
wat een projector, geweldig x 100000 haha.

Brengt de hobby ook weer echt terug met autocal mogelijkheid en het bt2020 gamut.
Persoonlijk vind ik HDR ook erg mooi maar misschien kijk ik door een gekleurde bril omdat ik alles zo mooi vind lol..

Gisteravond Sin City 2 in 3d bluray zitten kijken (ik heb de RF set met originele JVC brillen) wow... toch ook wel erg speciaal hoor.

Met jou X7000 kom je zelfs nog iets meer in de buurt van P3 met het filter en het native contrast dat zo belachelijk hoog is met een lumen van heb ik jou daar.

Vandaar begrijp ik heel goed dat het genieten is met een G voor jullie, en daar jullie in het zuiden des lands vertoeven met ern capitale 'zachte' G, alee!

Have fun man en spoedig beter maar worden, want met glazige ogen kijken is ook niets;)

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.