Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari 23, 2013, 23:42:51
Bedankt Etienne! Je hebt goed gerekend. 4 componenten, 5 speakers én een subwoofer. Je kan het langzaam opbouwen door met bijv. 1 plaat te beginnen en als die bevalt nog 1, enz. De andere mogelijkheid is de volledige set in 1 keer op platen te zetten. En alle opties er tussenin ;)

We hebben de potentie van de plaat onder een aantal componenten mogen horen en dat smaakte eerlijk gezegd direct naar meer. En in plaats van een andere receiver, speaker of iets dergelijks kiezen wij voor de platen. Om de simpele reden dat mijn, zoals gezegd relatief goedkope, set veel meer in zich blijkt te hebben.

Als alles geïnstalleerd heb gekregen dan ga ik een aantal forumleden, die mijn set al eens eerder hebben ervaren, uitnodigen om met eign oren te horen wat ik heb meegemaakt. En als je wil hoor jij daar ook bij ;)
Haha ja ik denk dat er weinig toegevoegde waarde in zit door bijv. de PS3 ook op een plaat te zetten. Zo kwam ik aan 10 :)

Het leuke vind ik vooral ook dat je daarmee echt de maximale potentie uit de SR9600 probeert te halen. Ik ben erg benieuwd wat dat teweeg brengt en daarmee wat er nog te tweaken valt in de toekomst ;)
Wel leuk vind ik het ook om te noemen dat je erg bijzondere tweaks gedaan hebt. Meestal worden tweaks in stroom etc. gezocht, of NOG betere en duurdere kabels.. Nee jij kocht een Nespa, een Modex Broadband module en nu dan de CA Plates. Dat maakt het geheel wel extra leuk.

Enne, tuurlijk wil ik dat graag meemaken :) Dat wordt weer een dag lang genieten en gezelligheid!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

JCL

Citaat van: HTip op februari 24, 2013, 00:59:39
Ik ben het overigens niet met je eens dat een andere pre/pro een grotere verbetering zou zijn. Mijn SR9600 kan ik eigenlijk alleen maar vervangen door bijv de AV8801/MM8077 en dat vraagt ook een forse investering en die is niet voor de rest van mijn hopelijk nog lange leven ;)

Dat hoeft natuurlijk niet. De kunt ook naar andere merken kijken voor versterking of speakers, dat is maar net welke keuze je maakt. Maar dat stadium ben jij gepasseerd en je legt je nu meer toe op het (fine)tunen van wat je hebt. Waarom ik denk dat een AV8801/MM8077 je wat zal brengen is met name vanwege de nieuwe technieken. Op gebied van processing is veel veranderd en dat levert je misschien weer beter geluid op.

HTip

Citaat van: Maro op februari 24, 2013, 11:39:29
Ga idd zelf bouwen. Ruimte gaat zeker 60cm diep worden dus dat mag geen probleem zijn. Mocht ik ze kopen dan eerst onder de Meridian en evt een nog aan te schaffen stereo EV.


Ik las je plannen in je eigen topic. Niet verkeerd wat je hebt staan en wat je nog op het oog hebt :thumbs-up: Ben benieuwd of je dezelfde ervaring gaat hebben dan ik. Rogier is niet ver van jou vandaan ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari 24, 2013, 11:53:39
Haha ja ik denk dat er weinig toegevoegde waarde in zit door bijv. de PS3 ook op een plaat te zetten. Zo kwam ik aan 10 :)

Het leuke vind ik vooral ook dat je daarmee echt de maximale potentie uit de SR9600 probeert te halen. Ik ben erg benieuwd wat dat teweeg brengt en daarmee wat er nog te tweaken valt in de toekomst ;)
Wel leuk vind ik het ook om te noemen dat je erg bijzondere tweaks gedaan hebt. Meestal worden tweaks in stroom etc. gezocht, of NOG betere en duurdere kabels.. Nee jij kocht een Nespa, een Modex Broadband module en nu dan de CA Plates. Dat maakt het geheel wel extra leuk.

Enne, tuurlijk wil ik dat graag meemaken :) Dat wordt weer een dag lang genieten en gezelligheid!
Haha, de PS3 op een plaat is niet iets waar ik aan had gedacht. De sub is denk is belangrijker ;)

Als je het zo schrijft zijn het inderdaad niet alledaagse tweaks. Ik heb natuurlijk ook met stroom en kabels geëxperimenteerd, maar daar ben ik niet blijven steken. Nu de CA Plates waar niet alleen het maximale uit de SR9600 wordt gehaald, maar uit alle componenten én speakers en sub.

Ik ga het druk krijgen met M&G's, maar dat wordt zeker gezellig!

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: JCL op februari 24, 2013, 13:38:18
Dat hoeft natuurlijk niet. De kunt ook naar andere merken kijken voor versterking of speakers, dat is maar net welke keuze je maakt. Maar dat stadium ben jij gepasseerd en je legt je nu meer toe op het (fine)tunen van wat je hebt. Waarom ik denk dat een AV8801/MM8077 je wat zal brengen is met name vanwege de nieuwe technieken. Op gebied van processing is veel veranderd en dat levert je misschien weer beter geluid op.
Dat zou heel goed kunnen. Ik weet dat Marantz en mijn speakers een goede match zijn. Ik weet niet hoe dat is met andere merken, dus dat zou echt experimenteren worden. Klopt dat er veel is veranderd op gebied van processing. Ik heb bijv. slechts 1 setting voor x-over, geen ADSY en de laatste audiocodecs, maar met mijn Oppo die alles naar LPCM kan vertalen en de SR9600 die dat over HDMI weer kan verwerken heb ik dat allemaal niet nodig. Mijn center kan bijna even laag als mijn fronts en rears, dus een globale x-over is voor mij genoeg. En met de PM heb ik het stereo ook op niveau gebracht. Kortom, ik ben heel tevreden over mijn set en als er iets is wat nóg meer uit die set kan halen dan ga ik dat niet uit de weg ;)

Het mooie van de CA platen is dat dat nou precies het geval is. En meer :thumbs-up:

Nog iets wat misschien klein lijkt, maar het niet is. Voorheen kwam je de ruimte binnen en rook en voelde je de statische electriciteit. Dat is nu absoluut niet meer het geval. Dat kan alleen maar door de platen komen en dat vind toch wel zeer opmerkelijk.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari 23, 2013, 23:53:49
Bedankt Martijn! Ik kan echt heel goed begrijpen dat je (nog steeds) sceptisch bent. Ik kan het nog steeds niet geloven. We hebben vanavond het laatste deel van Harry Potter gekeken en het was waanzinnig. De bubble was echt te gek. Ik weet dat ik dat vaker heb gezegd, maar dit was weer beter. In de openingsscene waar Lana naast het windorgel staat hoor ik het geluid van het windorgel precies waar het hangt. Dat was bizar. En de stem van Voldemort was angstaanjagend.

Prijzige upgrade? Misschien, maar dit is eenmalig en gaat de rest van mijn leven mee. Het gaat alle apparatuur meerdere malen overleven ;) Zoals gezegd kan je zelf bepalen wat je upgrade en hoeveel. Ik denk dat menig forumlid versteld gaat zijn als ze een plaat zouden uitproberen.

En wat de M&G betreft? Ik zal ervoor zorgen dat de disclaimer naast de deur hangt :D
Lana, windorgel? Hebben we het over dezelfde film? :D Heb hem gister even opgezet om te kijken welke stukje je bedoeld, maar ik heb het niet kunnen vinden. De stem van Voldermort is wel echt fantastisch inderdaad! Heb even wat door de film zitten skippen gister en er zitten toch wel érg veel mooie stukjes in! Zowel surround- als subgeweld.

Dat het een eemalige upgrade is heb je inderdaad gelijk in. Mocht er ooit toch nog iets van een component vervangen worden kan die gewoon weer op de plate gezet worden :) Maar zelfs 1 onder de sub, word dat ter vervanging van de Gramma of komt die er ergens tussen te liggen? Word in ieder geval een beste plaat.

En die disclaimer is inderdaad wel fijn, anders durf ik niet eens naar binnen! :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op februari 24, 2013, 17:50:11
Maar zelfs 1 onder de sub, word dat ter vervanging van de Gramma of komt die er ergens tussen te liggen? Word in ieder geval een beste plaat.

Daar was ik ook wel benieuwd naar. En is het eventueel ook ter vervanging van je spikes of komen de spikes onder je speakers tussen de CA plate en de speaker?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Martijn90 op februari 24, 2013, 17:50:11
Lana, windorgel? Hebben we het over dezelfde film? :D Heb hem gister even opgezet om te kijken welke stukje je bedoeld, maar ik heb het niet kunnen vinden. De stem van Voldermort is wel echt fantastisch inderdaad! Heb even wat door de film zitten skippen gister en er zitten toch wel érg veel mooie stukjes in! Zowel surround- als subgeweld.

Dat het een eemalige upgrade is heb je inderdaad gelijk in. Mocht er ooit toch nog iets van een component vervangen worden kan die gewoon weer op de plate gezet worden :) Maar zelfs 1 onder de sub, word dat ter vervanging van de Gramma of komt die er ergens tussen te liggen? Word in ieder geval een beste plaat.

En die disclaimer is inderdaad wel fijn, anders durf ik niet eens naar binnen! :D
:D

In deel 8 zitten nog wel meer hele gave stukjes, het karretje door de grot op weg naar de kluis, de grote draak die ontsnapt, de aanval op Hogwarts, etc. Maar ook subtiele effecten zoals de openingsscene in het huisje op het strand. Daar staat Luna (typefoutje) Lapgood naar buiten te kijken met een windorgel wat klingelt. Ter hoogte waar dat hangt hoorden wij ook precies het geluid. Zat een beetje tussen de center en de rechter front. Erg leuk om te horen.

Die plaat onder de sub wordt een serieuze, daar heb je gelijk in. Hij wordt exact zo groot als de sub, maar wel een 10cm dik :o en ca. 60 kg! :o Dat is nog zwaarder dan de DD18 zelf. De plaat is inderdaad ter vervanging van de Great Gramma. Die heeft dan zijn waarde dienst bewezen en mag dan een andere eigenaar gelukkig maken. Je hebt het ook goed begrepen dat een nieuwe component direct profijt heeft van de plaat. Dat is het mooie van de investering :thumbs-up:

Je mag me herinneren aan het opstellen van de disclaimer, want ik wil niet dat je de reis voor niets maakt :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari 24, 2013, 18:05:46
Daar was ik ook wel benieuwd naar. En is het eventueel ook ter vervanging van je spikes of komen de spikes onder je speakers tussen de CA plate en de speaker?
Klopt. De platen vervangen elke vorm van koppeling (spikes) of ontkoppeling (demping). Door de ongelijkheid van de vloer denk ik er nog aan om de platen op spikes te plaatsen zodat deze volledig waterpas liggen, maar dan komen de tweeters boven de luisterpositie uit. Moet ik nog even over denken. Anders mogen de SuperSpikes ook een andere eigenaar blij maken. Zelfde geldt overigens voor de Ceraballs, Vibrapods, Vibracones, e.d. Ik kan een garage sale gaan houden :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LuPo

Als het zo uitkomt wil ik ooit ook wel eens bij een M&G zijn. Ik hoop dat student en 24 jaar niet afschrikt! :D Ik ben in ieder geval niet het stereotype student. ;)
Ik ben nog nooit bij iemand anders wezen luisteren maar dat lijkt me best gezellig en leerzaam! Zeker met allemaal ervaringsdeskundigen die ik hier op het forum zie! En uiteraard ben ik heel erg nieuwsgierig naar je set en upgrades Philip!

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari 24, 2013, 19:03:38
Klopt. De platen vervangen elke vorm van koppeling (spikes) of ontkoppeling (demping). Door de ongelijkheid van de vloer denk ik er nog aan om de platen op spikes te plaatsen zodat deze volledig waterpas liggen, maar dan komen de tweeters boven de luisterpositie uit. Moet ik nog even over denken. Anders mogen de SuperSpikes ook een andere eigenaar blij maken. Zelfde geldt overigens voor de Ceraballs, Vibrapods, Vibracones, e.d. Ik kan een garage sale gaan houden :D
Voor de vibrapods heb ik wellicht interesse ;) ik meld het maar vast :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

JCL

Citaat van: HTip op februari 24, 2013, 18:57:59
:D

In deel 8 zitten nog wel meer hele gave stukjes, het karretje door de grot op weg naar de kluis, de grote draak die ontsnapt, de aanval op Hogwarts, etc. Maar ook subtiele effecten zoals de openingsscene in het huisje op het strand. Daar staat Luna (typefoutje) Lapgood naar buiten te kijken met een windorgel wat klingelt. Ter hoogte waar dat hangt hoorden wij ook precies het geluid. Zat een beetje tussen de center en de rechter front. Erg leuk om te horen.

Die plaat onder de sub wordt een serieuze, daar heb je gelijk in. Hij wordt exact zo groot als de sub, maar wel een 10cm dik :o en ca. 60 kg! :o Dat is nog zwaarder dan de DD18 zelf. De plaat is inderdaad ter vervanging van de Great Gramma. Die heeft dan zijn waarde dienst bewezen en mag dan een andere eigenaar gelukkig maken. Je hebt het ook goed begrepen dat een nieuwe component direct profijt heeft van de plaat. Dat is het mooie van de investering :thumbs-up:

Je mag me herinneren aan het opstellen van de disclaimer, want ik wil niet dat je de reis voor niets maakt :D

Order of the Phoenix en dan de scene waarin Voldemort tegen dumbledore vecht. Vooral als al het glas breekt. Dat hoor je zo helder en tegelijk met zoveel laag! Dynamiek in die scene is geweldig en het laag doet ook vol mee! Echt een aanrader en al jaren een van mijn vaste demo scenes :)

HTip

Citaat van: LuPo op februari 24, 2013, 19:40:25
Als het zo uitkomt wil ik ooit ook wel eens bij een M&G zijn. Ik hoop dat student en 24 jaar niet afschrikt! :D Ik ben in ieder geval niet het stereotype student. ;)
Ik ben nog nooit bij iemand anders wezen luisteren maar dat lijkt me best gezellig en leerzaam! Zeker met allemaal ervaringsdeskundigen die ik hier op het forum zie! En uiteraard ben ik heel erg nieuwsgierig naar je set en upgrades Philip!
Ik stuur je morgen een PM Peter ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari 24, 2013, 20:08:48
Voor de vibrapods heb ik wellicht interesse ;) ik meld het maar vast :D
Thanks! Ik hou het in gedachten. Mocht ik het vergeten herinner me even hieraan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: JCL op februari 24, 2013, 20:19:19
Order of the Phoenix en dan de scene waarin Voldemort tegen dumbledore vecht. Vooral als al het glas breekt. Dat hoor je zo helder en tegelijk met zoveel laag! Dynamiek in die scene is geweldig en het laag doet ook vol mee! Echt een aanrader en al jaren een van mijn vaste demo scenes :)
Is inderdaad ook een hele gave scene. Pas geleden ook gezien, maar nooit gebruikt in een demo. Bedankt voor de tip!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag een begin gemaakt met het scheiden van de stroom- en ls-kabels. Principe is eenvoudig, uitvoering is minder eenvoudig. Maar het gaat zeker lukken. Moet ook klaar zijn voordat de platen komen, dus ik heb een leuke stok achter de deur... ;)

Als iemand wil weten hoe ik het ga doen, hoor ik het wel.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

Kom maar op.
Zou dat ooit in de toekomst als mijn apparatuur (eindelijk) op zijn vaste plek staat ook eens willen (lees: moeten) gaan doen. Dus als je tips hebt kunnen we daar alleen maar beter van worden ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: Christiaan S op februari 25, 2013, 03:51:16
Kom maar op.
Zou dat ooit in de toekomst als mijn apparatuur (eindelijk) op zijn vaste plek staat ook eens willen (lees: moeten) gaan doen. Dus als je tips hebt kunnen we daar alleen maar beter van worden ;)
Ik heb nog geen foto's gemaakt, maar zal dat wel doen als ik het volgende stukje doe.

Het is eigenlijk best simpel. De stroomkabel wordt ingeklemd (bijv. met tiewraps) tussen 2 stukjes multiplex van 22mm. Hout opgebouwd uit laagjes is dacht ik beter dan massief. Het eerstvolgende klosje plaats je zover dat de kabel de grond niet raakt. Zo ga je verder totdat je de hele kabel hebt gehad. De ls-kabel komt bovenop de klosjes te liggen, waarbij de ls-kabel natuurlijk ook niet de stroomkabel mag raken. Dit kan overigens mede de afstand tussen de klosjes bepalen.

Ben ik wel even mee bezig, want ik heb de nodige meters liggen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

StefaanD

Zo Philip, zo te lezen weer een héél prettige ondergrondse gehad  ;D

Ben zelf niet sceptisch of dit nu al dan niet zo werken, zoals sommige hier zijn. Technische gezien ken ik er zelf de ballen van, maar aangezien ieder materiaal een andere frequentie heeft zal dit toch wel verandering brengen naargelang welke materiaal ze gebruiken in die platen. Zo'n Auralex Subdude gaat waarschijnlijk ook wel van ongeveer hetzelfde principe uit ?

Kan toch niet anders dat er verandering is, zeker als die voor de sub alleen reeds 60 kg weegt.

Straks moet je nog opletten dat je kelder niet wegzakt  :D

HTip

Citaat van: StefaanD op februari 25, 2013, 14:02:50
Zo Philip, zo te lezen weer een héél prettige ondergrondse gehad  ;D

Ben zelf niet sceptisch of dit nu al dan niet zo werken, zoals sommige hier zijn. Technische gezien ken ik er zelf de ballen van, maar aangezien ieder materiaal een andere frequentie heeft zal dit toch wel verandering brengen naargelang welke materiaal ze gebruiken in die platen. Zo'n Auralex Subdude gaat waarschijnlijk ook wel van ongeveer hetzelfde principe uit ?

Kan toch niet anders dat er verandering is, zeker als die voor de sub alleen reeds 60 kg weegt.

Straks moet je nog opletten dat je kelder niet wegzakt  :D

Bedankt Stef! Leuk dat je hier ook reageert :thumbs-up: Voor iemand die "technisch gezien de ballen verstand ervan heeft" kom je een heel eind in de goede richting. De werking van Auralex SubDude/Gramma is gebaseerd op een massa-veersysteem en absorbeert de beweging van de sub die er bovenop staat.

Citaat
Het massa-veer-massaprincipe vertrekt van twee massa's of lagen, van elkaar gescheiden door een isolatie die de rol speelt van een veer. Het geluid botst tegen de eerste laag en brengt die aan het trillen. De soepele verbinding (isolatie) vangt die trillingen op en fungeert als een schokdemper. Sterk verzwakt wordt het geluid dan doorgegeven aan de tweede massa.

In het voorbeeld van een sub, is de 1e massa de sub, de veer de SubDude en de 2e massa de vloer. Een CA plaat is dus ook een veer (beetje zwaarder, maar toch). Alleen gaat de werking nog veel verder door met name de RFI afscherming. Deze gaat hinderlijke storing van buitenaf tegen en zorgt voor een zuiverder geluid.

Een zwaardere plaat zorgt voor een sterkere veer, maar daar moet je ook weer mee oppassen, want te zwaar betekent een te doods geluid. Het maken van een CA plaat vergt veel kennis en kunde en kan je bijna als ambacht zien ;)

Mijn kelder verzakt niet zo snel hoor. Ik heb geen mergel eronder :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

StefaanD

Heel helder Philip, ben al blij dat 'k in de juiste richting zat.

Mergel tja of ze hebben het daar nog niet ontdekt  ;D

denoontje

Citaat van: HTip op februari 25, 2013, 07:57:21
Ik heb nog geen foto's gemaakt, maar zal dat wel doen als ik het volgende stukje doe.

Het is eigenlijk best simpel. De stroomkabel wordt ingeklemd (bijv. met tiewraps) tussen 2 stukjes multiplex van 22mm. Hout opgebouwd uit laagjes is dacht ik beter dan massief. Het eerstvolgende klosje plaats je zover dat de kabel de grond niet raakt. Zo ga je verder totdat je de hele kabel hebt gehad. De ls-kabel komt bovenop de klosjes te liggen, waarbij de ls-kabel natuurlijk ook niet de stroomkabel mag raken. Dit kan overigens mede de afstand tussen de klosjes bepalen.

Ben ik wel even mee bezig, want ik heb de nodige meters liggen ;)

Ik dacht dat stroom en ls niet parallel mogen lopen.....

HTip

Citaat van: StefaanD op februari 25, 2013, 19:24:38
Heel helder Philip, ben al blij dat 'k in de juiste richting zat.

Mergel tja of ze hebben het daar nog niet ontdekt  ;D
Niet ver van ons vandaan is een weg verzakt doordat daar een mergeltunnel onder bleek te zitten. Daarop is overal in de omgeving getest op structurele problemen. Zelfs door onze sub ontstaan geen problemen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: denoontje op februari 25, 2013, 19:58:25
Ik dacht dat stroom en ls niet parallel mogen lopen.....
Wat ik heb begrepen is dat de kabels de grond en elkaar niet mogen raken. Een andere manier was geloof ik om ze in elkaar te wikkelen. Maar ik kan het mis hebben.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.