Arcam DV27 (+)

Gestart door Stef, februari 17, 2003, 16:39:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spacebass

Ha, die kartelrandjes, dat heet dus staircasing ;D

Goh....

thommy

Citaat van: Spacebass op februari 19, 2003, 12:42:17
Ha, die kartelrandjes, dat heet dus staircasing ;D

Goh....

Ben ook een beetje aan het gewonnen geraken voor de FMJ 27+

Zit er geen gevaar in dat je een gewone FMJ 27 krijgt ipv een +?

Zou die + vermeld staan op het toestel/doos?

Mvgr
Yves.

patrick_vdb

Hoi Thommy,

Toch maar weer de Arcam ipv de Denon? ;)

De 27+ is niet herkenbaar aan de buitenkant, volgens de link welke Garmt eerder poste is de 27+ oa herkenbaar aan de LT75 drive firmware welke geinstalleerd moet zijn (tevens is de 27+ volgens mij officieel voor Pal progressive en de 27 niet, correct me if I'm wrong)

Mvrgr

Patrick

thommy

Citaat van: patrick_vdb op februari 20, 2003, 11:48:31
Hoi Thommy,

Toch maar weer de Arcam ipv de Denon? ;)

De 27+ is niet herkenbaar aan de buitenkant, volgens de link welke Garmt eerder poste is de 27+ oa herkenbaar aan de LT75 drive firmware welke geinstalleerd moet zijn (tevens is de 27+ volgens mij officieel voor Pal progressive en de 27 niet, correct me if I'm wrong)

Mvrgr

Patrick

Hallo Patrick,

Yep, heb ik daar ook gelezen.
Inderdaad, de + is officieel Pal Progressive.

Maar gaan nu alle recente FMJ 27 standaard die + krijgen?
Is de prijs hetzelfde, zal wel want enkel de firmware is aangepast.

Kan wel allemaal logisch klinken voor ons, maar voor sommige dealers is dit niet zo erg bekend.
Daarom moet je er als koper er toch erg op aandringen dat je de + versie krijgt . toch enige voorzichtigheid voorzien dat je geen 'ouder' toestel koopt.

Vele vragen en speculaties...

Mvgr
Yves.





Spacebass

In principe is het gewoon een optie in het servicemenu die je aan of uit kan schakelen...
Ik ga er dan ook vanuit dat ze bij de laatse firmware deze optie standaard aan zullen zetten ;D .
Als ze de "oude" dv27 goedkoper verkopen, zou je met dit in het achterhoofd ook voor de goekopere versie kunnen gaan.

Ik kan behalve op deze site niets vinden over de"+" versie, zal eens kijken of er wat technische gegevens veranderd zijn...hoewel, ze zijn niet echt snel met het wijzigen van de website bij Arcam en ook de nieuwtjes lees je eerder in de bladen dan op hun website :P

Weet iemand de voordelen van de nieuwe LT75 ?

thommy

#30
Citaat van: Spacebass op februari 20, 2003, 12:47:27
In principe is het gewoon een optie in het servicemenu die je aan of uit kan schakelen...
Ik ga er dan ook vanuit dat ze bij de laatse firmware deze optie standaard aan zullen zetten ;D .
Als ze de "oude" dv27 goedkoper verkopen, zou je met dit in het achterhoofd ook voor de goekopere versie kunnen gaan.

Ik kan behalve op deze site niets vinden over de"+" versie, zal eens kijken of er wat technische gegevens veranderd zijn...hoewel, ze zijn niet echt snel met het wijzigen van de website bij Arcam en ook de nieuwtjes lees je eerder in de bladen dan op hun website :P

Weet iemand de voordelen van de nieuwe LT75 ?

Echt snel zijn ze niet ;D

hier nog iets gevonden van de +

FM DV27+
Unlike the DV88+ this model is not referred to by name, presumably to avoid leaving dealers with older DV27 stock. You can identify the newer DV27+ models as they have the LT75 drive firmware installed. Additional new features are:

Zoran Vaddis V decoder
Silicon Image Sil504 Pure Progressive Scan chip
New motherboard design
New on-screen display with additional options
New drive transport mechanism (LT75)
Official PAL progressive output


Waarschijnlijk zullen jullie hier wel op de hoogte van zijn ;)
Maar toch een groot verschil tov de FMJ 27 denk ik, is niet enkel pal progressive geworden maar er is toch nog veel meer veranderd blijkbaar.
Misschien toch maar geen ouder model aankopen ???

Mvgr
Yves.


Spacebass

Heb je gelijk in thommy,
Ik denk dat het interressant is voor mensen een DV88 overwegen maar wel de geluidskwaliteit van de dv27 willen hebben.
Daar is zo te zien niet veel veranderd.

Maar ja als je voor de dv27 gaat en je het budget voor een dv27+ hebt, zou ik (mijzelf kennende ;) ) ook voor de + versie gaan ;D

patrick_vdb

#32
<Off-topic>>

Eens kijken of we de wispelturigheid kunnen aanwakkeren bij Spacebass ;D

http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classifieds/classifieds.cgi?request=detail&ad_id=30470&category_id=118&sub_id=1101&variable_file=default.
Een Omega te koop...is dit wat voor die perfecte center??

Mvrgr

Patrick

MrPink


Spacebass

Aarghhh en het juiste kleurtje ook nog!

Smeerlap! mmmmm toch nog ff met het vrouwtje overleggen ;)

Ben immers binnenkort jarig en dan gaat het niet af van het CRT potje...toch liefie? ;D

MrPink

Ik zie het al voor me: SB met z'n liefste stem proberend zijn vrouwtje ervan te overtuigen, en zij maar denken: nee mannetje, dat gaan we niet doen! ;D

Groetjes,
Oscar

Spacebass

De truuk is dus juist niets te zeggen maar heel zielig te kijken....
Zodra ik mijn mond opendoe kan ik het vergeten ;D ;D
Nou ja de surrounds heeft ze ook gekocht...mmm first thing in the morning ;)

MrPink

LOL - nou, alvast heeel veeel succes! :)

Groetjes,
Oscar

patrick_vdb

Citaat van: Spacebass op februari 20, 2003, 21:20:57
Aarghhh en het juiste kleurtje ook nog!

Smeerlap!

ROFL ;D

Succes in ieder geval ;)

Mvrgr

Patrick

ps. Koop 'm nu maar gewoon, dan heb je niet alleen de perfecte center maar ben je tevens van mijn gezeur af, dubbel winst ;D

Spacebass

Nou, dat eeuwige wachten kan beginnen ::)

Antwoordapparaat ingesproken en e-mail verzonden....

garmtz

Citaat van: Spacebass op februari 19, 2003, 00:02:48
Wat betekent het dan als je dit kan instellen?

Black Setup: 0 IRE of 7.5 IRE
Below Black: Pass Pluge of Normal

Zou dit betekenen dat je voorzichtig moet zijn met conclusies trekken op basis van dit soort tests? .... Garmt  ???

Er zijn zoals ik het zie 2 zaken:
  • Het zwartniveau van 0 of 7.5 IRE
  • De mogelijkheid van het doorgeven van below black
Het eerste bepaalt of je niveau op het SD NTSC niveau ligt (7.5 IRE), of op PAL niveau (0 IRE). Het tweede bepaalt of er below-black informatie wordt doorgegeven, oftewel, zie je een below black pluge.

Heb je de DVD-speler op 0 IRE staan, dan zul je geen below-black pluge zien: immers, een lager niveau dan 0 mV is niet mogelijk! Echter, als de below black niet zichtbaar is in de 7.5 IRE setting, dan heb je kans dat je dus zwartinformatie mist, omdat er beneden 7.5 IRE dus wel signaal kan zitten.

Dit is misschien net anders dan wat ik eerder uitlegde, maar NU begrijp ik dat het zo ongeveer moet werken... WAAR zijn de experts!?!? :(

J.A.F._Doorhof

Hi,

Een DVD speler moet altijd 0 IRE uitsturen, alleen bij LD is dit niet geval.
Om de blacker than black te kunnen weergeven moet je DVD speler juist op 0 IRE staan.

Als je daarna bv een DVD speelt uit het verre oosten (waar ze met NTSC 7.5IRE afspelen) dan moet je je brightness naar beneden bij stellen.

Ook voor LD wordt de brightness naar beneden bijgesteld om een goed blacklevel te krijgen.

Wat de switch op sommige LD spelers dan ook doet is het niveau van de zwartwaardes verlagen van 7.5 naar 0 IRE waardoor ook LD met het gecalibreerde beeld overweg kan zonder aanpassingen.

MvrGr.
Frank

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Ooooo spannend! ;)

Groetjes,
Oscar

Spacebass

#43
Bedankt voor jullie uitleg...
Zal eens aan Arcam zelf vragen wat zij met die settings beogen. Jullie uitleg lijkt wel plausibel te zijn....
Ik zag trouwens dat in de originele handleiding de Below Black functie niet aanwezig was, maar aangezien de firmware geupgrade is, zou dit een verklaring kunnen zijn waarom hij toen voor de test niet slaagde. Ik denk zelf dat deze twee settings los van elkaar moeten worden gezien.

Citaat
BLACK SETUP (PEDESTAL)
This setting controls the ?pedestal? signal or black level when the NTSC
video standard is used. Note that it does not affect PAL video in any
way.
0 IRE This removes the pedestal from NTSC video. This setting
should be used in Japan, and also if you are using RGB
video, whatever the country.
7.5 IRE This is the standard pedestal level that should be used in
all countries that use NTSC video, with the exception of
Japan.

P&P
De arme man heeft 2 jaar met een veel te kleine versterker gedraaid :P en snapte ook niet wat ik hem probeerde uit te leggen...hungry for juice ;D
Maar goed, ik stond als tweede op zijn antwoordapparaat en de eerste gaat pas zondag luisteren met zijn eigen versterker (nog geen lampje gaan branden?)
Het feit dat ik ze vanmiddag meteen wilde ophalen heeft hem helaas niet kunnen overtuigen  :P , nou ja ik ben ook blij met een BG 808  ;D (ps hij schrok dat dit nr 5 & 6 zouden worden... ja meneer ik heb er al 4  ;D ;D ;D )

patrick_vdb

Citaat van: Spacebass op februari 21, 2003, 17:58:55ik stond als tweede op zijn antwoordapparaat en de eerste gaat pas zondag luisteren met zijn eigen versterker (nog geen lampje gaan branden?)
Het feit dat ik ze vanmiddag meteen wilde ophalen heeft hem helaas niet kunnen overtuigen :P , nou ja ik ben ook blij met een BG 808 ;D

Nou, laten we hopen dat de eerste besluit om ze niet te nemen ;) Maar inderdaad...met een BG808 mag je je ook een gelukkig man prijzen 8)

Citaatps hij schrok dat dit nr 5 & 6 zouden worden... ja meneer ik heb er al 4 )

ROFL ;D

Maar he, welke instelling heb jij nu gemaakt op de Arcam? ;)

Mvrgr

Patrick

Spacebass

Ik laat het eerlijk gezegd op de Niet NTSC stand staan (pal?) en Pass Below Black Pluge. Ik regel manueel bij middels de remote :-[ .

Als Garmt gelijk heeft en de PBB afhankelijk is van de Black Setup, is dit weer een voorbeeld van a not user friendly interface...hmmm zal een de nieuwe handleiding downloaden, misschien staat de nieuwe optie daar dan wel bij...incl uitleg....

Spacebass

Na mijn gesprek met de verkoper van de Omega's heeft hij sinds vrijdag toch maar besloten dat hij iets te voorbarig is geweest...HIJ VERKOOPT ZE DUS NIET MEER :'( , tja dat heb je.....eerlijk duurt het langst.....

patrick_vdb

Maw hij heeft maar eens een versterker aan de Omega's gehangen welke de speaker recht aan doet ::) Jammer voor je Spacebass.... :-[

Mvrgr

Patrick

ps kan ik weer lekker verder zoeken ;D

Spacebass

Zal voortaan maar niets meer zeggen...gewoon kopen en wegwezen ;D

Ik heb overigens nog niets gehoord van Arcam...mja het is ook weekend...

MrPink

Het komt vanzelf SB, en inderdaad, eerlijkheid duurt weliswaar het langst, maar je hebt er wel weer meer plezier van. :)

Groetjes,
Oscar