Arcam DV27 (+)

Gestart door Stef, februari 17, 2003, 16:39:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patrick_vdb

Hoi Jeroenski,

Wat heeft jouw doen besluiten om de DV88 in te ruilen voor de 27?

Mvrgr

Patrick


Spacebass

Citaatzou graag zeggen dat je veel aan me hebt,  , maar ik denk toch dat ik veeeeel meer aan jou heb dan jij aan mij.
Wat niet is kan nog komen  ;D


CitaatWat zie je boven in de hoek ,toch niet het woordje"""laatse firmware""?
;D nee je ziet de Fimrware die gebruikt word. dat kan je vervolgens weer gebruiken om de importeur te bellen en na te vragen of dat daadwerkelijk de laatste Firmware is..


CitaatIk heb van mijn leven nog nooit een code hoeven intikken,is dit alleen bij koop dvd's? Ik ben namelijk meer een huurder dus volgends mij hebben die nooit dat soort dvdtjes.
Of begrijp ik er nu helamaal niets meer van ?
Als je alleen Regio 2 huurt kom je het vast niet tegen. Ik koop ook veel Regio1 en heb de mijne op Auto staan. Er zijn titels die niet zouden mogen werken vanwege de beveiliging, maar daar heb ik nooit last van gehad.


CitaatWat betreft de cd performance die is inderdaad goed.
Ik had hiervoor de dv 88 en deze was al heel goed moet ik zeggen.
Kijken of dat na een maandje inspelen en "echt" luisteren nog steeds bijna het zelfde is  ;)


CitaatMijn tv is overigens gecali.... door frank toen de dv 88 erop stond,zou ik hem nu opnieuw moeten laten cali.....?
Nee de calibratie is volgens mij van de TV zelf. Niet zozeer van de DVD speler... MAAR ik
kan mij voorstellen dat een deel van de calibratie middels een DVD is gedaan en dan weet ik het niet zeker...


CitaatIk merkte namelijk dat de dv 88 een minstens even mooi beeld gaf dit zou toch niet moeten kunnen? ik dacht dat de dv27 VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL beter was?
Misschien dat jij DE tip hebt ,ik heb het over de scherpte van het beeld.
OF zijn dit dingen die ook aan de dvd (disc)zouden kunnen liggen .
Nou ik dacht dat de basis chip het zelfde was, alleen zit er al standaard PS op. (even buiten de betere voeding/dubbele clock/behuizing)


CitaatNou ik hoor het wel weer als je eens tijd hebt om al die vragen weer eees re beantwoorden.
Bij deze  ;D

Tja sommige mensen heb ik veel tijd voor over  ;D




MrPink

Gefeliciteerd met je aankoop Jeroenskie :)

Groetjes,
Oscar

jeroenskie

Oscar Bedankt!

spacebass:
Ik ga gelijk vanavond kijken,wat er staat.wat heb jij ,dat zou toch de nieuwste moeten zijn ?

heu,regio 1 betekent?(oho erg he ?)


Ik moet errlijk zeggen dt ik een beetje uit de stereo hoek kom en daar al enige tijd meedraai,MAARn het HT gebeuren is redelijk nieuw voor mij.

Heb altijd volledige naim set gehad,(vroeger veel buizenversterkers).
Wat vetreft de ce performance van de dv 27 ben ik zeer tevreden.
Ik heb altijd de neiging om het te vergelijken met de cdx en dan valt " alles" een beetje tegen.
In vergelijking met welke dvd speler dan ook Is de DV27 absoluut SUPER.

Er zijn altijd wat kleine dingetjes zoals strakker in het laag enz,enz.
Ik ben meer een detail /plaatsing freak en naar mijn menig doe hij dit subliem.

Een deel van de calibiratie gaat inderdaad via de dvd mischien dat ik het Frank maar eens vraag.

Weer bedankt he spacebass! ik hoor het wel van de firmware.

ps ik zat gister naar de film ENOUGH van mevr lopez te kijken en ik vondt het beeld zo wazig,is er veel verschil in dvdschijfjes kwaliteit?

Zoja wat is absoluut een referentie dvd qua beeld?



Patrick:

Ik wilde iets meer kwaliteit wat betreft geluid,tevens had ik de av8 en wilde ik eigenlijk wel in een lijn blijven wat betreft de fronten.

Niet heel erg belangrijk , maar toch.

Ik weet niet wat ik beter vindt wat betreft beeld ,volgens mij is er wel wat verschil,maarhet kan ook aan de ongelukkige keuze van dvd's liggen die ik afgelopen dagen heb gezien.

als je een dvd weet die absoluut als referentie kan gelden hoor ik het graag.

vr gr jeroenskie

MrPink

De wereld is onderverdeeld in regio's (voor de commercie). Dat betekent dat dvd's uit één regio niet afgespeeld kunnen worden op een speler uit een andere regio. Zo valt Europa in Regio 2, en de VS/Canada in Regio 1. Dvd-spelers kun je ook regiovrij (laten) maken, zodat je dvd's uit alle regio's kunt afspelen.

Een absolute referentie qua beeld is bijvoorbeeld The Fifth Element - Superbit versie.

Als Frank al bij je is geweest ga ik er vanuit dat je alles optimaal hebt aangesloten.

Groetjes,
Oscar

jeroenskie

duidelijk,maar is er verschil van kwaliteit?
en hebben regio 1 ook ned ondertiteling?

J.A.F._Doorhof

Regio 1 vs Regio 2 is al heel vaak behandeld en een pas klaar antwoord is er niet.

Ik ben van mening dat je gewoon alles moet kunnen afspelen.
Sommige films zijn eerder uit in Regio 2, en sommige eerder in Regio 1.

Sommige Regio 2's hebben een beter beeld dan de regio 1's.

ALLE R2's hebben last van de 4% PAL speedup, (zie DVD research van het htweb.....http://www.xs4all.nl/~itc/index.htm

Over de grote massa genomen ben ik meer een Regio 1 aanhanger.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Regio 1 dvd's hebben geen nederlandse ondertiteling. Meestal engels, spaans, soms frans.

Kwaliteitsverschil kan er zeker zijn (hangt ook een beetje af van je set), maar lang niet altijd (merkbaar). Zo is PAL (R2) in het algemeen een fractie beter qua beeld, maar heeft, bij omzetting van NTSC (R1) naar PAL last van de 4% speedup (alles gaat 4% sneller, dus geluid is ietsje hoger, film duurt ietsje korter). Soms zijn er ook verschillen in uitvoering, extra's, etc.

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Hi,

Beeldkwaliteit is vaak andersom.
Regio 1 heeft vaak een betere beeldkwalteit dan de Regio 2 versie.

MAAR.
Dat ligt aan het masteren.

Als er vanaf film wordt gescaned dan is de Regio2 versie vaak superieur (of bij digitale versies, zoals bv Toy Story).

Vaak wordt er echter (om kosten te besparen) gewerkt met een master van de NTSC release, deze wordt dan geïnterpoleerd naar PAL, dit zorgt er vaak voor dat hele kleine details verloren gaan in het proces (wat geen 1 op 2 is).

De keuze is zeer moeilijk te maken als je moet kiezen adviseer ik daarom altijd de Regio 1 versies, die zijn namelijk over het gemiddelde genomen gewoon beter.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

Citaat van: jeroenskie op april 10, 2003, 18:20:20Patrick:

Ik wilde iets meer kwaliteit wat betreft geluid,tevens had ik de av8 en wilde ik eigenlijk wel in een lijn blijven wat betreft de fronten.

Niet heel erg belangrijk , maar toch.

Ik weet niet wat ik beter vindt wat betreft beeld ,volgens mij is er wel wat verschil,maarhet kan ook aan de ongelukkige keuze van dvd's liggen die ik afgelopen dagen heb gezien.

als je een dvd weet die absoluut als referentie kan gelden hoor ik het graag.

vr gr jeroenskie


Hoi Jeroenski,

Kwaliteit van dvd's kan heel erg verschillen op zowel beeld alsook geluidsvlak. Wil je een goed vergelijk maken dan zul je dezelfde schijf op beide spelers op dezelfde weergever moeten zien ;) Enkele titels welke bekend staan op goed beeld zijn de al genoemde Fifth Element Superbit, maar ook de Hollow Man Superbit en Vertical Limit Superbit.

Aangezien je ervaring hebt met beide spelers, waarin onderscheiden beide zich volgens jouw qua geluid (stereo en surround)?

Mvrgr

Patrick

jeroenskie

Was ziek  :(,vandaar verlate antwoord!
Bedankt voor de tips wat betrefd dvd's.
Ik denk dat het verschil tussen beide spelers vooral te vinden is in de rust van het geheel.
Ik bedoel hiermee dat ik het gevoel dat de dv 27 MEER rust heeft dan de 88.
Hij is ook wat vriendelijker, minder "in your face" dan de 88.
Ik wil wel aanmerken dat dit niet automatisch inhoud dat de 88 dit teveel is ,ik ben namelijk zeer gescharmeerd van de 88.
Als ik dit stukje overlees realiseer ik me dat ik de zelfde termen gebruik waarvan ik zelf altijd denk "dus?".
Ik heb het gevoel dat de plaatsing(precieser) en het driedementionale beeld (dieper)is .

Wat betreft het surround kan ik nog niet echt een menig geven want ik ben gister van digi interlink overgestapt dus deze moet nog inspelen .
Is het te verwachten dat er verschil in zit dan??(88>>27)
de processor zorg toch voor de omzetting van het geluid?

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest ?

vr gr jeroenskie

patrick_vdb

Hoi Jeroenski,

Of je verschil mag gaan verwachten in surround tussen beide spelers weet ik niet, heb de 88 namelijk nog nooit gehoord ;)

Maar ik verwacht het eerlijk gezegt van wel, ookal maak je gebruik van de DAC's van de processor, toch heeft elke speler (ook digitaal) zijn eigen geluid (wat overigens niet alleen wordt veroorzaakt door de ingebouwde DAC's ;) ).

Je geeft dus eigenlijk aan dat de 27 op alle gebieden net wat beter scoort als de 88, meer rust in het geluid, betere plaatsing (focus), betere soundstage. Grote kans dat dit fenomeen zich op surround-gebied voortzet ;)

Mvrgr

Patrick

garmtz

Citaat van: jeroenskie op april 14, 2003, 22:52:16
Ik heb het gevoel dat de plaatsing(precieser) en het driedementionale beeld (dieper)is .

Ik hoop niet dat je speler nu al last heeft van dementie... ;)

Even zonder gekheid: de DV27 heeft een veel beter geïsoleerd transport en een betere (meer gescheiden) voeding voor de verschillende onderdelen. Ik denk dat je deze zaken nog steeds terug kunt horen in je DIGITALE uitgangssignaal. Ook met DD/DTS hoor ik verschillen tussen spelers. Rust is een typisch aspect van de betere high-end apparatuur trouwens.

MrPink

Citaat van: garmtz op april 15, 2003, 17:08:26
Ik hoop niet dat je speler nu al last heeft van dementie... ;)

LOL :)

Groetjes,
Oscar

jeroenskie

Ja, ook ik  ;D
Patrick,ik ben overigens niet overtuigd van de betere beeld kwaliteit, maar het kan in dit geval ook liggen aan mij(zie steeds hoe waziger de laatste tijd,kan moeilijker focussen)(misschien toch iets van dementie...?) ;)

Ik ga morgen de dvd wegbrengen voor een update ,laat ik gelijk even kijken naar het beeld.
Ik hoop dat het aan mij ligt!

Wat betreft het beter plaatsten op surroundgebied  ben ik niet overtuigd, maar met  die mening moet ik nog even wachten tot mijn kabel is ingespeeld en dan zal ik zeeeer kritisch gaan luisteren .



Kan er veel veranderen met een update?zowel geluids en beeld technisch??

Garmt,hoe onthou je eigenlijk wat je hebt gehoord? ik bedoel je hebt ooit de DV88 gehoord,maar stel nou dat je de dv 27 hoort hoe weet je dan terug te graven en een vergelijk te maken ,Of is vergelijken alleen mogelijk bij "A>B" vergelijk?

vr gr jeroenskie

garmtz

Citaat van: jeroenskie op april 17, 2003, 00:38:22
Garmt,hoe onthou je eigenlijk wat je hebt gehoord? ik bedoel je hebt ooit de DV88 gehoord,maar stel nou dat je de dv 27 hoort hoe weet je dan terug te graven en een vergelijk te maken ,Of is vergelijken alleen mogelijk bij "A>B" vergelijk?

Dat soort kleine verschillen zijn alleen mogelijk als je lange ervaring hebt met een van de twee spelers. Als je dan de ander aansluit merk je gewoon op een gegeven moment subtiele verschillen. Zijn ze beiden nieuw, is een lange A/B-vergelijking het beste. Ik A/B zelf eigenlijk liefst zo min mogelijk.

searcher

Citaat van: jeroenskie op april 17, 2003, 00:38:22


Garmt,hoe onthou je eigenlijk wat je hebt gehoord?

vr gr jeroenskie

Tja je hebt het wel over Garmt,,,,,,,,, ;D

                                                                                          m.v.g Searcher



jeroenskie

oepsss :-[,dit vraag ik natuurlijk geen tweede keer !