-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Gestart door simsalabim, mei 16, 2007, 20:39:50

Vorige topic - Volgende topic

simsalabim

Citaat van: Sol op mei  4, 2010, 18:32:05
Wat een beaties! ;)
Enne...je Peerless set, die prijs, is die voor de hele 5.0 set? :o

Die was idd voor de hele 5.0 set, was eigenlijk gewoon een absurde prijs idd..
Iemand is daar nu heel blij mee neem ik aan, komt nooit op t forum geloof ik. whatever..

En idd mijn rears mogen er zeker zijn idd! thanks;)
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsalabim

Citaat van: tiptop op mei  4, 2010, 18:52:55
Heel mooi om te horen Simon 8)

Eindelijk het nirvana bereikt?! :)

Yes!

Ik had eigenlijk niet meer verwacht dat dat met deze speakers ging lukken :(

Citaat van: Interficior op maart 29, 2010, 22:57:35
Ik denk dat hetgene dat mist, de muzikaliteit is. Dat hangt natuurlijk ook onder andere af van het midhoog en dergelijke maar dat moet - vind ik - niet het doel zijn, maar slechts een middel om iets anders te bereiken. Jouw speakers kunnen veel tastbaarder en plaatsbaarder geluid geven, plastischer zo je wilt. Het kan "zwarter", als het ware dat het contrast nog wat opgeschroefd kan worden (zonder in de verzadiging te springen). Het moet harmonieuzer kunnen.

totdat Camiel ging helpen, toen lukte het dus wel :headbanging: ;D

Sol

Citaat van: simsatit op mei  4, 2010, 19:45:10
Die was idd voor de hele 5.0 set, was eigenlijk gewoon een absurde prijs idd..
Iemand is daar nu heel blij mee neem ik aan, komt nooit op t forum geloof ik. whatever..

En idd mijn rears mogen er zeker zijn idd! thanks;)
Dat geloof ik graag inderdaad! Mooi geluid (geloof ik) en mooi om te zien.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

simsalabim

Ik doe altijd mijn best op mijn speakers ;D
Je zit er tenslotte ook tegen aan te kijken tijdens het luisteren :hehe:

Sol

Precies, vandaar dat je dus weer zulke prachtige speakers er voor terug hebt gekocht! ;)
Het oog wil immers ook wat... :inlove:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

simsalabim

Citaat van: HTip op mei  4, 2010, 17:32:08
Mooi dat je tevreden bent. Zijn de speakers zelfbouw?

Geniet ervan :music:

Yep, deze zijn gebouwd door forumlid wijx.
Ik heb ze weer van forumlid alien1971 overgenomen.
Blijven ze mooi in de forumsferen;)

simsalabim

Mijn speakers moeten ook maar eens een nieuwe naam krijgen, ze zijn tenslotte ook van een totaal ander filter voorzien!

De naam was Apocalypsia, waarschijnlijk door de nogal brute 2*18" subs die bij deze 4-wegs zitten..

Het moet iets met steen worden, omdat gek genoeg ik vind dat de sound iets 'stenigs' heeft :D

Milestones (met dezelfde hoog en mid accuton units) bestaat al, dus dat gaat m niet worden.
Cornerstone is weer zo CDA :P, Steen en been is weer zo SP, stenigen zullen we t maar niet over hebben, tombstone is wel een leuke western maar ik wil geen grafsfeer boven, mainsteen vond ik wel geinig klinken maar wel weer een beetje matrix achtig, hmmm nog ff doordenken voor ik mijn stenen ehh speakers een nieuwe naam geef ;D

Interficior

Beton-bon-bloc?  :hehe:
Take it or lease it

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

simsalabim

:clapping:

Tot nu toe:

- Beton-bon-bloc
- Mainsteen (- Centersteen - Rearsteen)
- Rock beauties
- Menhir

We komen er wel..
De naam die het word moet natuurlijk een mooi naamplaatje voor komen :)

Sol

simsalabim

Sol

Zolang je d'r maar niet mee gaat smijten à la Asterix & Obelix... :D

simsalabim

Dat lijkt me idd niet zo een best idee :nowink:

HTip

Citaat van: simsatit op mei  5, 2010, 18:09:03
:clapping:

Tot nu toe:

- Beton-bon-bloc
- Mainsteen (- Centersteen - Rearsteen)
- Rock beauties
- Menhir

We komen er wel..
De naam die het word moet natuurlijk een mooi naamplaatje voor komen :)

Leuk idee. Kan Raymen vast wel iets moois van maken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Deleted member

Gefeliciteerd Simon!! Ziet er goed uit! Zelfde tweeter en basdriver als in de Lumen White Silver Flames (€26.500 euro ;)) zo te zien!

simsalabim

Hey Antoine, Thanks!
Ben der blij mee, zitten idd dezelfde tweeter en bass driver in 8)

Het is wel een hele kunst om het perfecte filter te vinden voor speakers met die ceramische units, de reden dat die speakers van Lumen, Kharma, Avalon etcetc ook zo duur zijn lijkt me.

Voor mij hebben mijn speakers dat nu bereikt, als je ze meet is het niet perfect, maar dat zal met die Kharmas etc ook vast niet zijn.
Met dat filteren is het dat op een gegeven moment je het idee hebt dat je er heel dicht bij zit (bij de sweetspot van je speaker zeg maar), met het seriefilter van Interficior had ik meteen al zoiets van het is veel beter dan het oude filter, maar het was nog niet 'die sweetspot', heel wat avondjes filteren later zat het er heeeel dichtbij en zomaar ineens viel het op zijn plaats, ik doe er niets meer aan nu, voor mij is het goed, zou heel goed kunnen dat het iemands anders smaak niet is, gelukkig hoeft die er ook niet naar te luisteren!

Het geluid is te omschrijven als niet agressief, haast plastisch in de zin van dat geluiden haast tastbaar zijn, niet te veel nadruk op het hoog en midhoog wat bij de accuton units namelijk als 'hard' kan gaan klinken, en een heel rijk laag, midlaag en mid, met een zeer verfijnd midhoog en hoog met de befaamde accuton resolutie 8)

De speakers klinken ZEKER NIET spectaculair, sterker nog, de eerste keer dat we de speaker aansloten met specifiek deze filter afstelling hadden we echt zoiets van huh, wat rustig, nog even een weerstand voor een spoeltje eraf voor wat meer midhoog (body om stemmen)!
Toch vond ik dat ten koste gaan van de fantastische homogeniteit die er nu is, het is vooral die homogeniteit en perfecte fase van het seriefilter wat het voor mij nu zo mooi maakt!
Voor mij is het geluid nu echt 'involving', uitnodigend om naar te luisteren en totaal niet vermoeiend meer, echt zo een sound om UREN naar te luisteren, mijn vriendin zij ook dat de units echt zijn gaan 'zingen', dit is ook zo, dat hoor ik dus ook!

Greets!

Martijn M

Ben je er al uit met de nieuwe naam?
Verder ben ik benieuwd naar wat meetgrafiekjes! Zijn die voor handen?
Dutch & Dutch

simsalabim

Hopelijk van de herfst wat tijd om de speakers te schilderen/ af te werken, dan moet er natuurlijk ook een naam komen.

Camiel heeft waarschijnlijk nog wel een meet grafiekje, ik zal het hem eens vragen.

Martijn_H

Leuk dat je nog verder bent gegaan! Is het nogsteeds een 4 weg systeem of ga je de subs apart aansturen?

Het blijft toch hopelijk wel apocalyptisch klinken?  ;D

simsalabim

Het is nog steeds een 4-weg systeem met nu wel een ander filter (serie), alleen het aktieve gedeelte is ongewijzigd.
Ik ben heel tevreden met het systeem zoals het nu is en dat al een hele tijd nu, dat zegt wel wat denk ik.
De buitenkant pak ik aan als ik eens tijd heb en van Apo word het dan ook een andere naam, iets stenigs  ;D:music:

meensteen , centraalsteen, hoeksteen (surround systeem)
of
rock beauties
of
betonblock
of....?

simsalabim

Wat vinden jullie van:

'mainsteen', 'centersteen' en  'secondarysteen'?

Waarvoor steen? accuton zijn keramische units, vandaar;)

tiptop

Citaat van: simsatit op januari 16, 2011, 17:59:08
Wat vinden jullie van:

'mainsteen', 'centersteen' en  'secondarysteen'?

Waarvoor steen? accuton zijn keramische units, vandaar;)

Mainstone, centerstone en secondarystone klinken dan al een stuk beter. ;)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

simsalabim

Fair enough

mainstone, centerstone, secondarystone

ceramica main, ceramica center, ceramica rear

frontaceramica, centraceramica, seccaceramica

simsalabim

Ik had voor de nieuwe UPA2 maar even plaats in mijn meubel gemaakt, ik heb de TAG en de XE1 nu onder staan, de TAG staat nu op een extra plateau.