-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Gestart door simsalabim, mei 16, 2007, 20:39:50

Vorige topic - Volgende topic

Interficior

Citaat van: simsatit op maart 29, 2010, 22:41:51
Het is goed duidelijk geworden waar de verbeterpunten zitten, voor mij zijn dat midhoog en basboost.
Dank voor jou verslagje;)
Ik denk dat hetgene dat mist, de muzikaliteit is. Dat hangt natuurlijk ook onder andere af van het midhoog en dergelijke maar dat moet - vind ik - niet het doel zijn, maar slechts een middel om iets anders te bereiken. Jouw speakers kunnen veel tastbaarder en plaatsbaarder geluid geven, plastischer zo je wilt. Het kan "zwarter", als het ware dat het contrast nog wat opgeschroefd kan worden (zonder in de verzadiging te springen). Het moet harmonieuzer kunnen.

@Hieronder: Och, dat is altijd zo lastig: kijk je nu vanuit de stekker of juist ín de stekker? Een asymmetrische stekker of eentje met pinnummering biedt daar uitkomt. :)
Take it or lease it

Audiofiel

Citaat van: tiptop op maart 29, 2010, 22:47:07
Toevallig van die fase. :P Op zich is dat al goed, dat alles hetzelfde staat. Volgens het regeltje moet de rechterpin de live zijn. (Met de ground boven).

Inderdaad. Maar we hebben het dan wel over de 'stekker'kant:

@Hierboven: we kijken in de stekker. Ezelsbruggetje is 'dakje boven'. Als je het zo houdt, dan is de rechterpin 'heet'.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

simsalabim

Hey Michel, leuk verslag ook wederom, alle indrukken zijn kompleet nu, bedankt allemaal.

Wij vonden het heel leuk, Mirjam gaf vroeger vaker feestjes dus is het wel gewend wat mensen over de vloer, dit was de eerste meet en greet die ik heb gedaan en vond het zeker voor herhaling vatbaar, gewoon heel leuk 8)

Qua cd spelers/DAC:
Het verschil was echt enorm idd, je zou haast zeggen dat het wel aan de Bypass van de Tag moet liggen zo groot..
Ik zal goed kijken of er niet ergenst stiekum nog een instelling is die ik over het hoofd zie, voorzover ik kan zien staan alle instellingen die er zijn voor de bypass op neutraal, maar ik sla er nog even de manual op na ;)
Wat ik eerdaags zowiezo ook even doe is mijn EX1 en mijn NAD cd spelers analoog aansluiten op dezelfde ingang, horen wat de bas doet :police: dan weten we het zekers..

Wel was ik stiekum blij te horen wat een laagproductie mijn systeem kan geven :devil:
De Tag lijkt wat conservatief in het laag (en ik houd wel van laag :devil:)
Ik zou volgenst mij in de dsp van de Tag het laag nog kunnen boosten :angel:

Groeten, simon
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Pieter-Jan

@Simsatit:
Ik weet dat het soms moeilijk is om klankindrukken te omschrijven en ik ben mezelf ook wat aan het oriënteren.
Jij hebt vroeger ook de TAG 100x5 in je set gehad. Is het voor jou nog mogelijk om hier mee te vergelijken, of zit dat al te ver weg in je lange termijn geheugen?
Ik hoop in de toekomst nog eens de Emotiva XPA-5 of XPA-2 te horen tov een krell versterker ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

simsalabim

@Interficior

Ik ga vanavond filteronderdelen lijst maken voor caps&coils.
Dan gaat t avontuur beginnen, ben heel benieuwd hoe ver we kunnen komen, jou omschrijving belooft igg heel wat;)
Kan niet wachten!

simsalabim

vanavond met Interficior gaan we het nieuwe filter instaleren, oude filter komt niet meer terug.
Keep you posted; zal ook wat fototjes maken van het proces;)

Miesepies

Simon, zat nog eens naar mijn speakers te kijken, maar die zagen er wel ineens heel klein uit in vergelijking tot jouw speakers :)

Mare, hoe is het gegaan met het nieuwe filter ?

simsalabim

hey Michel,

T zijn idd beste apperaten ;D , jou speakers lijken me ook erg mooi.
Filteren is heel goed gegaan, Camiel was hier Woensdag avond 8 uur en we zijn doorgegaan tot 12 uur  :headbanging: op t laatst werkend gekregend en het klonk zeer veelbelovend!
Het is dus een seriefilter, Zaterdag gaan we meten en tweaken.

simsalabim

ik sta nu op een koud station in rdam op de verlate trein naar haarlem te wachten (25min vertraging grrr) na werken en school en best brak na zo een latertje filteren maar je moet er wat voor over hebben he;) Ik denk dat Camiel ook wel een beetje moe was vandaag:)

B.

Citaat van: Interficior op maart 29, 2010, 22:24:32

Het leek alsof de Classé een soort bult had tussen 200~500 Hz. Net alsof ik naar een B&W zat te luisteren :nopompom: Zeker bij de andere luidsprekers (2,5-weg met Peerless mid en Seas hoog) was dit behoorlijk naar aanwezig in vergelijking met de Emotiva.

Dat is grappig. Ik hoop dan niet dat B&W group haar speakers afstelt op Classé. Dubbele bulten rond die frequentie :D

simsalabim

Verslag je van de speaker masterclass perikelen met Interficior:

Woensdag avond kwam Interficior langs en zijn we bezig geweest het nieuwe filter te maken voor mijn speakers 8)

Interficior had een seriefilter ontworpen met zeer steile hellingen.

Fototje van het filter in de bouwfase:

simsalabim

Het is altijd een hele klus zo een filter in elkaar te zetten en het werd na 12en :yawnee:

Donderdag was ik aardig  :sleepy:
;D

Vrijdagavond kwam Interficior voor een luistersessie, na wat kritisch luisteren kwamen we erachter dat er nog wat uit fase stond, bij een serie filter luistert dit allemaal nogal nauw en ik had het schema niet goed gelezen dus de min en plus van de L mid omgedraaid :-[
De speaker komt tot leven na de fase correctie konden we zeggen dat de speaker echt klinkt als een 'ruwe diamant' 8)
Er moet dus nog wel geslepen worden maar het plastische, en zwart zoals eerder aangegeven door Interficior is aanwezig.

Zaterdag:
Hele dag bezig geweest met slijpen :D

simsalabim

Gewapend met de laptop met meetprogramma/speakersoftware, meetmic, zak vol condensatoren, spoelen en weerstanden zo een 8 uur straight wezen 'slijpen', het laag en mid is op deze manier echt helemaal perfect geworden, ik denk op het nivo van een Kharma/Avalon waarin deze units ook gebruikt worden.
Er is echter een vervelend iets gebeurd, het hoog (tweater) is om de een of andere reden na 10kH aan het instorten, de simulatie geeft een mooi recht lopend hoog aan, en ik dacht het al te horen en de metingen bevestigen het, het hoog is niet kompleet :crazy: :'(
Interficior baalde er ook goed van volgenst mij :sleepy:, ergenst in dat noeste slijpwerk heeft het serie filter een eigen wil gekregen en is van de simulatie afgestapt, dat vinden wij jammer, en ondanks het vriendelijke verzoek zich aan de simulatie te houden is dit een stijfkoppig filter :tongue2: :(

Ik denk dus terug naar het originele seriefilter maar weer, en das toch jammer na zo een hele dag je best doen.

Nu is het iig duidelijk dat er zo veel meer in de mid unit zit dan het initieele parallel filter eruit kreeg, en dat geeft de burger moed! :police:

Interficior weer bedankt voor jou steun en toeverlaat :thumbs-up: :thumbs-up:

To be continued....

Pieter-Jan

Citaat van: simsatit op april  3, 2010, 23:49:05
Het is altijd een hele klus zo een filter in elkaar te zetten en het werd na 12en :yawnee:

Donderdag was ik aardig  :sleepy:
;D

Vrijdagavond kwam Interficior voor een luistersessie, na wat kritisch luisteren kwamen we erachter dat er nog wat uit fase stond, bij een serie filter luistert dit allemaal nogal nauw en ik had het schema niet goed gelezen dus de min en plus van de L mid omgedraaid :-[
De speaker komt tot leven na de fase correctie konden we zeggen dat de speaker echt klinkt als een 'ruwe diamant' 8)
Er moet dus nog wel geslepen worden maar het plastische, en zwart zoals eerder aangegeven door Interficior is aanwezig.

Zaterdag:
Hele dag bezig geweest met slijpen :D

Respect ... :o
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

simsalabim

simsalabim

De TA amp die mijn subwoofers aanstuurde heb ik voor de gein weer eens met mijn andere versterkers vergeleken en nu eens kritisch.
De TA amp is een PA versterker leuk voor een beginnend bandje, kan best wat herrie maken hoor.
Ik ben er alleen nu wel van doordrongen dat alleen hoe hard het kan niet het belangrijkst is, ik heb mijn nieuwe Emotiva nu op de subs gezet en die gaat er niet meer vanaf zo goed klinken mijn subs nu!!!
De Classe gaat ook weg die ruil ik in voor nieuwe al achterspeakers ook met accuton units en dan ga ik dus op zoek naar nieuwe versterking.
Ook zijn Interficior en ik nog bezig met het filter, de bas die nu ubersnaarstrak is trekt de speaker naar zo een hoger nivo dat ik zeer benieuwd ben hoeveel met het filter te bereiken is!
Die Emotiva blijkt dus ook een hele goede subamp te zijn, die TA amp komt iig nooit meer mijn systeem in.. Voor het geld een leuk ding maar niet voor mijn subs meer:)

Miesepies

AH NEEEEEEE!!! HEILIGSCHENNIS!!! XPA-2 voor subs gebruiken  :o

Lol... geinig, waarom ook niet he ? Al vraag ik me af of de XPA hiermee wel het beste uit de verf komt :P

simsalabim

Ik kan je vertellen dat die een stuk beter uit de verf komt dan mijn subamp ;D

Het is gewoon een heel fijn ding, en om eerlijk te zijn goedkoper dan een kwaliteits subamp ;), als ik een subamp krijg die net zo goed is en goedkoper gebruik ik die weer en kan de Emotiva misschien weer op mijn fronts, het zou ook kunnen dat er andere surround versterking komt, als mijn speakers helemaal perfect gefilterd zijn wil ik weer een meet en greet proberen te organiseren om versterking te checken.

Het zou dan gaan om:

Classe, UcD, Buizen, Krell, Emotiva en misschien nog wat meer contenders, hopelijk dat ik mensen zover kan krijgen om af te reizen met hun amp terzijnertijd..

De Classe CA-150 is eerdaags de deur uit de Accuton speakers die hier te koop staan op t forum worden mijn surrounds 8)

alien1971

;D  kom ze maar eerst beluisteren....  ik zal ze op mijn PS Audio monoblokken aansluiten. Daar heb ik nu mijn Burmesters staan maar die kunnen dan ff aan de kant( na zorgvuldig afgetekent te hebben waar ze precies staan) hahaha
Sony DVP-S7700/ Sony STR DA50ES/ Classe CA150/ Audio Pro stage33/  Chario Constelation phoenix/Sansui sr555markIV/ Rotel SA06/MA06/ music hall 1.2/ Burmester 975 LEO / Onix rocket 450

tiptop

Dan alleen nog een XPA-5 voor de gewone luidsprekers 8)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: Pieter-Jan op april  4, 2010, 10:58:59
Respect ... :o
Was ook mijn eerste gedachte :thumbs-up:
Ik durf echt niet de filters van mijn speakers te modificeren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Interficior

Het voordeel is wel dat je een compleet nieuwe speaker kan maken zonder grote investeringen te doen, zeker qua uiterlijk van de speaker.

Bovendien leert het je heel erg relativeren.
Take it or lease it

Roger Black

Citaat van: Interficior op april  7, 2010, 13:35:03

Bovendien leert het je heel erg relativeren.

Hoe bedoel je dit?

Interficior

Verschillen tussen diverse componenten. Het verschil tussen jouw Nordost en het meest goedkope Gamma-snoer valt totaal in het niet bij een filteraanpassing.
Take it or lease it

simsalabim

Citaat van: tiptop op april  7, 2010, 13:01:41
Dan alleen nog een XPA-5 voor de gewone luidsprekers 8)

Weet het nog niet, de Classe sound vind ik ook heel mooi, zeker van een CA201, maar misschien kan UcD me ook nog overtuigen, of buizen wellicht, eerst mijn speaker filter dan de surrounds en dan zien we weer verder.. (dan heb jij de XPA5 en kunnen die checken bij mij haha)

Greets