Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Faxe

Citaat van: Richi op november  4, 2022, 17:57:42
Mooi gezegd en goed gespot. Vanochtend had ik het er met mijn vrouw nog over. Het is geen project. Het hoeft niet morgen klaar (kan ook helemaal niet). En daar zit precies een van mijn grootste uitdagingen. Op advies van een mede forumgenoot, ben ik vandaag begonnen in een boek over mindfulness.

Groet,
Richard

VGZ heeft een goede App voor mindfulness: https://www.vgz.nl/mindfulness-coach-app?gclid=CjwKCAjw8JKbBhBYEiwAs3sxN2NkvVQLIL4Yepd1mwXPTdXxavSJHX0V-B_8wX6FSr_hRwh_2FOWABoCwAAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Voor je herstel is het denk ik belangrijk om je te focussen op datgene waar je energie van vrij krijgt. Bewegen in de buitenlucht helpt ook zeker.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Richi

Bedankt voor de tip mbt de app! Ik loop vrijwel dagelijks een eind. Soms ook met forumlid MAW die hier in de straat woont.  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

sschot

Heel veel sterkte in de situatie en de omstandigheden waar je nu in zit. Mooi hoe je zo open en eerlijk, ogenschijnlijk zonder enige schroom, dit kan en wil delen.
Ik hoop dat je vooral plezier en voldoening haalt uit de dingen die echt belangrijk zijn, en dat je in audio (in de breedte) wat ontspanning, afleiding en soms een doel kan vinden.

NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Laan

Ja, sterk dat je dit openbaart. Erover praten en je situatie delen is een hele goede stap. Ik en velen zijn graag een luisterend oor he?
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

twani

Citaat van: Richi op november  4, 2022, 19:16:04
Bedankt!

X 4  ;D

Vergeerr z'n ABS trad in werking bij het op de rem gaan staan :tounge2:


Succes met het herstel en het opnieuw inregelen van je activiteiten zodat je niet weer in de val loopt.

chansig

Citaat van: Richi op november  4, 2022, 20:25:37
Bedankt voor de tip mbt de app! Ik loop vrijwel dagelijks een eind. Soms ook met forumlid MAW die hier in de straat woont.  8)

Jaren terug ooit bij MAW geweest. Maar volgens mij is hij verhuisd. Leuk en gezellig. Altijd iets om over te praten: audio, muziek, forum, gekke mensen op het forum.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

BJF

Allereerst sterkte.

En toch ook nog een tip. Zo gedreven als je bent met zorgen voor anderen, je werk, eigenlijk met alles, zo gedreven zul je ws. ook zijn om te herstellen. Je bent bijv. al begonnen met een boek.

Misschien kun je eerst proberen zoveel als mogelijk níks te doen, of alleen leuke dingen. Luisteren naar je set en alleen als je het leuk vindt daarin wat verbeteringen aanbrengen. Je weet zelf het best wat je leuk vindt.

Ik denk dat als je jezelf eerst tijd gunt om bij te komen, je daarmee jezelf het meest helpt.
NAD M10 V2
Elac FS247

Richi

Dank je. Meer mensen hebben dat gezegd. Het is ook meteen een flinke uitdaging: het er gewoon maar eens te laten zijn. Ik probeer dat te doen, maar dat is lastig voor me.


Citaat van: BJF op november  5, 2022, 10:15:05
Allereerst sterkte.

En toch ook nog een tip. Zo gedreven als je bent met zorgen voor anderen, je werk, eigenlijk met alles, zo gedreven zul je ws. ook zijn om te herstellen. Je bent bijv. al begonnen met een boek.

Misschien kun je eerst proberen zoveel als mogelijk níks te doen, of alleen leuke dingen. Luisteren naar je set en alleen als je het leuk vindt daarin wat verbeteringen aanbrengen. Je weet zelf het best wat je leuk vindt.

Ik denk dat als je jezelf eerst tijd gunt om bij te komen, je daarmee jezelf het meest helpt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

addesmo

Citaat van: Richi op november  5, 2022, 10:20:33
Dank je. Meer mensen hebben dat gezegd. Het is ook meteen een flinke uitdaging: het er gewoon maar eens te laten zijn. Ik probeer dat te doen, maar dat is lastig voor me.
Ik heb je al een tip gegeven  ;)

Staaled

Citaat van: Richi op november  4, 2022, 17:57:42
Mooi gezegd en goed gespot. Vanochtend had ik het er met mijn vrouw nog over. Het is geen project. Het hoeft niet morgen klaar (kan ook helemaal niet). En daar zit precies een van mijn grootste uitdagingen. Op advies van een mede forumgenoot, ben ik vandaag begonnen in een boek over mindfulness.

Groet,
Richard
Top. :thumbs-up:
Neem de tijd !

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

remco320

Ok, als ergotherapeut ga ik dan toch even reageren want ik zie heel veel mooie tips voorbijkomen, maar de belangrijkste mis ik nog..

Begin met een gestructureerde dag te bouwen. Dus zelfde tijd op, douchten, ontbijten, krant lezen, koffie drinken, wandelen, lunchen, enz.. (uiteraard op je eigen manier). Die dag ga je vervolgens 7 dagen per week als monnik proberen uit te voeren. Hoe meer structuur hoe beter. Dat brengt de hormonen (HPA-as) die nu ontregeld zijn weer in balans, waarna je daarna weer langzaam kan beginnen met opbouwen van belasting (lezen/ luisteren/ meditatie/ yoga en alles ten spijt, moet er eerst een basis zijn).

Pas als je een basis hebt kun je gaan bouwen aan nieuwe prikkels/ informatie/ activiteiten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

pacific

Citaat van: remco320 op november  5, 2022, 14:19:58
Ok, als ergotherapeut ga ik dan toch even reageren want ik zie heel veel mooie tips voorbijkomen, maar de belangrijkste mis ik nog..

Begin met een gestructureerde dag te bouwen. Dus zelfde tijd op, douchten, ontbijten, krant lezen, koffie drinken, wandelen, lunchen, enz.. (uiteraard op je eigen manier). Die dag ga je vervolgens 7 dagen per week als monnik proberen uit te voeren. Hoe meer structuur hoe beter. Dat brengt de hormonen (HPA-as) die nu ontregeld zijn weer in balans, waarna je daarna weer langzaam kan beginnen met opbouwen van belasting (lezen/ luisteren/ meditatie/ yoga en alles ten spijt, moet er eerst een basis zijn).

Pas als je een basis hebt kun je gaan bouwen aan nieuwe prikkels/ informatie/ activiteiten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ja tijdens mijn burn out was dit ook het advies. Terug naar de basis van de basis.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk


Richi

Dank voor je advies! Gelukkig hebben wij een aardig gestructureerd leven, mede door de kinderen. Er zit veel structuur in de dag. Het bewegen is iets dat ik nu wel regelmatig doe, maar als ik werk schiet het er meestal bij in. Dat kan dus beter.

Citaat van: remco320 op november  5, 2022, 14:19:58
Ok, als ergotherapeut ga ik dan toch even reageren want ik zie heel veel mooie tips voorbijkomen, maar de belangrijkste mis ik nog..

Begin met een gestructureerde dag te bouwen. Dus zelfde tijd op, douchten, ontbijten, krant lezen, koffie drinken, wandelen, lunchen, enz.. (uiteraard op je eigen manier). Die dag ga je vervolgens 7 dagen per week als monnik proberen uit te voeren. Hoe meer structuur hoe beter. Dat brengt de hormonen (HPA-as) die nu ontregeld zijn weer in balans, waarna je daarna weer langzaam kan beginnen met opbouwen van belasting (lezen/ luisteren/ meditatie/ yoga en alles ten spijt, moet er eerst een basis zijn).

Pas als je een basis hebt kun je gaan bouwen aan nieuwe prikkels/ informatie/ activiteiten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

AudioEnZo

Sterkte met je herstel Richard, er komen al veel tips langs. Soms kan de oorzaak niet altijd opgelost worden en  zal er een modus gevonden moeten worden om hier goed mee om te gaan en stressbestendig te maken voor de toekomst. Gezien jouw openheid hier over de problemen maakt in ieder geval dat je in staat ben oplossingen tot je te nemen en dat is al een grote winst!

Martin!!!

Sterkte Richard, neem vooral tijd voor je herstel, te snel iets 'willen' kan precies de verkeerde kant op werken is mijn ervaring.
mainly British stuff

Richi

Een mooie review van de LSA Warp 1 eindversterker die het lezen waard is:

https://www.theabsolutesound.com/articles/lsa-warp-1-power-amplifier/

@Laan: er wordt ook nog in verwezen naar de Benchmark AHB2  ;)

Groetjes,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Laan

Mooi dat ze dat opschrijven. De Warp is echt een mooi en goed apparaat. Zeker voor het geld. De match bepaalt, hebben we ondervonden. Soms doet de Warp het gewoon beter, soms niet. Wat de reviewer schrijft over de Warp vs de abh2 kan ik niet beamen op het genoemde vlak. Zou best waar kunnen zijn hoor, wie ben ik..  :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Richi

Citaat van: Richi op november  3, 2022, 14:06:22
Vandaag heb ik een redelijk goede dag. Dus heb ik de tijd genomen om een paar metingen uit te voeren met REW. Vooral om te zien hoe de sub het beste integreert met de luidsprekers. Ik heb gemeten met de sub x-over op 50hz, 80hz, 100hz en 120hz. Voor nu kom ik uit bij 120hz omdat ik dan de pieken bij 30hz en 103hz kan corrigeren met de EQ van de sub. Op zich meet het helemaal niet zo slecht nadat de EQ correcties waren ingesteld. Zie hieronder.
En toch kom ik weer uit bij een cross-over frequentie van 50Hz. Bij 120Hz, 100Hz en zelfs 80Hz vind ik de sub te aanwezig. Bij 120Hz zelfs localiseerbaar. Dus kom ik toch weer terug op de instelling van 50Hz waar ik een tijd mee heb gespeeld. De sub is dan meer 'onzichtbaar' in het totale geluidsbeeld. Net ook nieuwe convolutiefilters gemaakt voor de 50Hz x-over instelling en die in Roon geladen.  :music:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

mmuetst

Citaat van: Richi op november  9, 2022, 00:08:52
De sub is dan meer 'onzichtbaar'
Het is dat vierkante ding naast je rechter luidspreker (mocht je hem kwijt zijn)  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Richi

Citaat van: mmuetst op november  9, 2022, 21:27:11
Het is dat vierkante ding naast je rechter luidspreker (mocht je hem kwijt zijn)  :D
:D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Beste allemaal,

Ik collecteer voor kinderen met een handicap zodat zij mee kunnen sporten, spelen en leren met hun niet-gehandicapte leeftijdsgenootjes. En niet aan de zijlijn staan. Als je dit steunt, dan nodig ik je uit een bijdrage te doen:

https://hetgehandicaptekind.digicollect.nl/richard-verhart

Bedankt!

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WillyP


KillerbeeNL

Gedaan [emoji736]️

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)