Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hannibal_

Prima plekje voorlopig?
En gezien je enthousiasme kan hij eigenlijk niet beter landen dan bij jullie?

Mooi!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Citaat van: Hannibal_ op december 31, 2022, 06:44:25
Prima plekje voorlopig?
En gezien je enthousiasme kan hij eigenlijk niet beter landen dan bij jullie?

Mooi!
Ik ben al aan het nadenken hoe ik de Classé goed in de kast krijg. Er zullen wat achterwandjes in de kast sneuvelen, vrees ik.  :D

Het is een heel fijn idee om de Classé hier te hebben inderdaad. Zijn vrouw vind het ook fijn als ie hier landt.

De Naim Atom HE gaat ook blijven, denk ik. Mijn vrouw en kinderen willen niet terug gaan in gebruiksgemak. En gelijk hebben ze. Roon is voor hen te ingewikkeld. Aangezien de Atom een voorversterker is, kan ik hem ook prima als streamer inzetten. Dan moet alleen even de Classé aangezet worden op de Naim input. Die heb ik geconfigureerd als fixed en pass-through, zodat de Atom als bron kan dienen en we daar ook het volume mee kunnen regelen. Er zit een wifi remote bij, erg handig voor als je in de keuken zit.  :hehe:

Als ik dan serieus ga luisteren, dan gebruik ik Roon wat draait op de Mac Mini die met USB verbonden is met de Classé. En AirPlay kan ook rechtstreeks naar de Classé. Het is eigenlijk een super flexibel apparaat dat ook nog eens fantastisch klinkt.

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

#3152
Die bediening via de Roon app went snel is mijn ervaring en plaatjes leiden af ;)
Maar heeft die Classe een hoofdtelefoon uitgang?

edit zag dat je de Naim er bij blijft.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Xander32

De voorversterking doet zo enorm veel, begrijpelijk dat het dan lastig is 'terug gaan' naar de Naim. Een mooie upgrade 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

B-art

#3154
Citaat van: Richi op december 31, 2022, 00:17:00
En een fotootje van de tijdelijke opstelling.

Mooi hoor Richi
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

JoWa

Lekker houden die Classé en voor de anderen in huis de Naim ernaast houden.

Top om te lezen dat de stapjes omhoog er zijn. [emoji1360][emoji1377]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Pathos

Toch een erg mooi emotioneel aandenken, waar je elke dag van kan genieten.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Marco66

Citaat van: Richi op december 31, 2022, 00:17:00
En een fotootje van de tijdelijke opstelling.

Prachtig apparaat!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Bedankt voor de leuke reacties. Het wordt vast mooi als ie in de kast staat. Ga zo even proef passen.  ;D

De hoofdtelefoon uitgang van de Classé is erg goed, maar de Naim klinkt qua hoofdtelefoon nog net iets lekkerder.

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Laan

Gisteren de Elacs met de Naim gehoord. Niks mis mee, lekkere sound. Bij toeval vandaag mijn oor weer even te luisteren gelegd, nu met de Classe. Wat spelen die Elacs ineens met overtuiging zeg.. Alles gaat met een gemak alsof het vanzelfsprekend is. Geluid laat de speakers helemaal los en maakt jou deel van een bijzondere en aangrijpende voorstelling. Echt krankzinnig goed dit. Hoop dat het proefpassen goed gaat, een weg terug bestaat niet.
Woonkamer:  Atoll st 300 | Atoll am 400 | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

chansig

Een apparaat als dit moet je eigenlijk niet in een kast zetten. Zeker gezien de emotionele waarde. Vol in het zicht en iedere dag genieten dat die bij je mag staan.

Al het goeds voor jullie in het nieuwe jaar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Het is heel toevallig allemaal, maar via een vriend werd ik gisteren gevraagd of ik voor zijn achterbuurvrouw wat audio apparatuur wil verkopen. In dit geval mag je wel spreken van een barn-find, want het gaat om:

- Studer Revox C36 bandrecorder met buizen
- Nakamichi Dragon cassettedeck (gebruikt)
- Nakamichi Dragon cassettedeck (NOS - ooit als reserve aangeschaft)

Zo'n Dragon, dat is toch wel het mooiste en meest iconische cassettedeck ooit gemaakt. Mijn Akai GX-75 kwam in de buurt, maar kon niet echt tippen aan de Dragon. Ik heb alleen nog maar foto's gezien, maar in het nieuwe jaar ga ik de spullen ophalen. Ze zullen eerst wel een beurtje nodig hebben, na al die jaren niet gebruikte te zijn.

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Afgezien van de vraag waarom die Classé CP-800mk2 hij jou staat... geweldig experiment waarmee is aangetoond dat de voorversterking van de Atom HE nog wel een tandje beter kan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

fietser

Citaat van: Richi op december 31, 2022, 20:49:50
Het is heel toevallig allemaal, maar via een vriend werd ik gisteren gevraagd of ik voor zijn achterbuurvrouw wat audio apparatuur wil verkopen. In dit geval mag je wel spreken van een barn-find, want het gaat om:

- Studer Revox C36 bandrecorder met buizen
- Nakamichi Dragon cassettedeck (gebruikt)
- Nakamichi Dragon cassettedeck (NOS - ooit als reserve aangeschaft)

Zo'n Dragon, dat is toch wel het mooiste en meest iconische cassettedeck ooit gemaakt. Mijn Akai GX-75 kwam in de buurt, maar kon niet echt tippen aan de Dragon. Ik heb alleen nog maar foto's gezien, maar in het nieuwe jaar ga ik de spullen ophalen. Ze zullen eerst wel een beurtje nodig hebben, na al die jaren niet gebruikte te zijn.

Groet,
Richard

En bandjes worden weer hip! Die Dragon is een fantastisch apparaat.

Gezond nieuwjaar.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

dre73

https://www.hifishark.com/model/nakamichi-dragon

Prima prijzen!
Ik ben benieuwd wat de 'nieuwe' op gaat brengen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Richi

Een aantal spullen staan sinds gisterenavond op Marktplaats. Als je interesse hebt in één van onderstaande, stuur me dan een berichtje. Wie weet komen we er uit voor een leuke prijs.

- Audioquest Niagara 5000
- Kimber Monocle XL speakerkabel 3m
- 3 Audioquest NRG4 0.9m waarvan 1 in 20 ampere uitvoering
- Audioquest Vodka Ethernet 1.5m
- Audioquest Carbon coax 1m

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En zo staat het er nu bij. Ik zal hier later wat neerpennen over de klank.

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WillyP

Hoi Richard,

Mooi! Je hebt dus kans gezien om de voorversterker in de kast te plaatsen. Wordt de voorversterker warm?

Groet,

WillyP

Pathos

Zeer netjes! Past precies! 😀 Ik vraag me alleen af of de Classé veel warmteontwikkeling heeft en zo wel voldoende koelt?

Fijn dat je een mooi plekje hebt gevonden. 👌🏽
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

kermy

Ik weet niet  hoe warm dit apparaat word, maar er is maar bar weinig ruimte boven om die eventueel af te voeren.
Zou tenslotte zonde zijn om het apparaat zich zelf op te laten stoken.


Met vriendelijke groet,


Kermy

Richi

De Classé wordt nog niet eens handwarm gelukkig, dat heb ik eerst wel gecontroleerd inderdaad. En de foto vertekent een beetje, want de plank boven de Classé is vrij dun, met een dikker stukje aan de voorkant. Dus boven de voorversterker zit ongeveer een centimeter meer ruimte dan op het oog het geval lijkt.

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Contour


Richi

#3172
Nou, de Classé is geland op zijn plekje in de kast en de laatste finetuning heeft vandaag plaats gevonden (voorlopig :hehe: ). De sub staat nu volledig op bypass en de Classé neemt het bass management voor zijn rekening. Zie de foto's hieronder. En ik heb trigger 1 geconfigureerd op de Classé zodat de sub nu niet meer op basis van signaal inschakelt, maar automatisch mee in- en uitschakelt als de Classé aan gaat.

Wat ik hoor is dat de sub beter integreert in het geheel, in vergelijking met de Naim (die geen bass management doet). Je hoort nu alleen dat er een sub staat als je echt hard speelt, maar bij gemiddeld tot hoog volume vloeit het perfect in elkaar over van laag tot hoog. De metingen die ik vanmiddag met REW heb gedaan, bevestigen dit ook. Er zitten uiteraard nog wel wat pieken en dalen (die ik nog niet heb weggewerkt) vanwege de room modes, maar het speelt al erg goed zonder enige EQ. Net alsof het over het hele spectrum zuiverder speelt en dus minder uit de bocht vliegt. De Naim is ook al niet misselijk als voorversterker, maar dit gaat toch nog een flinke stap verder.

De Naim Atom HE is 'gedegradeerd' tot streamer en voorversterker voor de rest van de familie vanwege het gebruiksgemak. De Atom is aangesloten op de Classé via een ingang die ik als bypass heb geprogrammeerd, zodat de volumeregeling van de Naim kan (moet) worden gebruikt. Dat vindt iedereen hier prettig want de afstandsbediening werkt overal (zigbee protocol) en je ziet precies wat je doet via het scherm. En het klinkt dan ook nog eens opmerkelijk goed. Zelfs beter dan zonder de Classé er tussen, iets wat ik nog niet kan verklaren, want 'less is more', toch? Hoe dan ook, het werkt goed en het klinkt goed.

Zelf speel ik met Roon, rechtstreeks van de Mac Mini via USB naar de Classé. Dus dan blijft de Atom uit als papa speelt. :D Dat klinkt dan toch nog een paar tandjes beter dan via de Naim. De dynamiek, zuiverheid, ruimtelijkheid en vloeiendheid van de weergave is lastig te beschrijven. Het klinkt gewoon héél erg goed. De sound stage is breder en dieper. Instrumenten klinken zeer natuurlijk. Piano klinkt realistischer dan via de Naim, heel bijzonder. De Elacs bleken dus nog veel meer in hun mars te hebben dan ze met de Naim lieten horen. Ik ben erg blijk dat ik voor actieve speakers heb gekozen met ingebouwde klasse AB versterkers zonder DSP. Dat laatste zou nu een beperking zijn geweest, vrees ik. Hoe dan ook, daar heb ik allemaal geen last van, want de set laat zijn volledige potentieel horen.

ik ga nog wel meer meten met REW en kijken of ik nog wat mooie convolutie filters kan maken op basis van inversie, maar dat is dan voor de hobby en niet om dat het per sé nodig is. Het lijkt er sterk op dat ik op mijn eindpunt met de set ben uitgekomen. Oké, misschien nog een keer een 2e sub erbij, maar dat is het dan wel. Zeker omdat het allemaal in de woonkamer staat waar ook geleefd wordt.

Er is best veel veranderd door de jaren heen. Altijd vanuit nieuwsgierigheid en (bijna) nooit vanuit frustratie. Lekker muziek luisteren, genieten en als er budget voor was weer kijken of het beter kon. Dat heeft nu zijn vruchten afgeworpen en er staat nu een set die gewoon heel erg lekker speelt en waar de hele familie van geniet.  :thumbs-up:

Als je de historische ontwikkeling van onze set terug wil lezen, kijk dan even in de openingspost van dit topic:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=59671.msg914094#msg914094

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

JoWa

Top dat je hem gehouden hebt en goed kan integreren in je set [emoji1360].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Kerkhoffd

Mooi om te lezen dat je er zo van geniet Richi. Komen steeds meer mooie sets bij liefhebbers in de regio te staan.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio