Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Hannibal_

Citaat van: Richi op april 11, 2022, 20:45:26
Nou, eigenlijk was het dochterlief. We zaten VT Wonen te kijken gisteren en er was een vrouw op die dol was op roze. Toen hadden we het er over dat een roze vloerkleed hier ook goed zou staan, maar dat we die niet in de juiste maat konden vinden tegen een aantrekkelijke prijs. 2 Minuten later had dochter lief een mooi en betaalbaar kleed gevonden. :hmmm: Blijkbaar ben ik beter in het zoeken naar audio koopjes dan naar woonaccessoires. :D Na overleg met de directrice kregen we toestemming om door te pakken. Dus ben benieuwd!

Hihi...

Ik denk dat dochters gewoon meer oog voor roze hebben dan pa ;)
En dat begrijp ik helemaal  ;D

Straks toch wel fotootje, toch?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Citaat van: Hannibal_ op april 12, 2022, 07:17:33
Hihi...

Ik denk dat dochters gewoon meer oog voor roze hebben dan pa ;)
En dat begrijp ik helemaal  ;D

Straks toch wel fotootje, toch?
Als ie binnen is, plaats ik een foto. Maar ik heb nog niet eens een verzendbevestiging ontvangen.  :nopompom:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: morca op april 11, 2022, 14:32:03
Dan zit er een bar slecht crossover in die sub.
Ik gebruik goedkope berhinger crossovers voor sub,midbass,monitor.
Dat maakt de intregatie juist veel beter.

Ik zou het toch in een crossover zoeken,dan extern eventueel.
Nu zetten je fronts teveel laag aan,dat word rommelig.
Dat krijg je nooit goed met dsp imo.

Mijn fronts staan op small,mbv dsp maak ik de afval nog steiler om betere intregatie te krijgen naar de subwoofer.

Dat is de enige weg om ht echt goed te krijgen imo.

De pest van meten is ook,dan je niet altijd het goede resultaat krijgt.
Je moet soms dagen op je oren finetunen ivm akoestische invloeden.

Ik heb dat hier vorige week nog ervaren
Ik had mijn set helemaal overnieuw ingemeten,omdat ik een ander probleem had kwam ik later achter.
Klonkt niet goed.

Toen vond ik het probleem.
Ik heb de oude settings weer geladen,die ik helemaal gefine tuned had.
Klonk meteen weer als  top.

Meten is een startpunt
daarna moet je vaak manueel de peq of de levels aanpassen.
Ik zit veel meer dagen fine te tunen ,dan te meten.
Dat fine tunen gaat de meeste tijd in zitten.
Als je het dan nameet lijkt het soms ook niet echt goed.
Maar het klinkt wel goed.

Hoofdpijn kan je er van krijgen  :clapping:
De crossover is prima, maar de DSP is beïnvloedt het geluid enigszins als ik het signaal er doorheen laat lopen. Dus pas ik de DSP alleen toe op de sub. Het signaal naar de eindversterker loopt nu niet door de sub. En de eventuele dubbeling in de lage frequenties van luidsprekers (tot plm. 50 Hz) heb ik nu wel onder controle. Dus het klinkt eigenlijk prima nu. Ik zal nog wel wat experimenteren, maar dat is meer voor de hobby.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Een kleine update en wat leesvoer voor wie in de LSA Warp One is geïnteresseerd. Ik ben nog steeds zeer tevreden met de aanschaf van de Warp One. Alle muziek klinkt heerlijk en het komt vaak voor dat ik gewoon niet kan stoppen met luisteren. De versterker is snel, dynamisch en heeft net zo'n heerlijke PRaT als de Naim Atom HE. Het is gewoon genieten en dat voor een relatief lage prijs.

Voor wie meer over deze versterker wil lezen, hierbij een link naar iemand die de LSA Warp One heeft vergeleken met zijn NAD M33, een Akitika GT-102 Z4 en een setje Shitt Aegir mono blokken. Hij beschrijft mooi de verschillen tussen deze versterkers: https://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/lsa-discovery-warp-one-class-d-power-amp-impressions.11451/

Ik kan me goed vinden in zijn conclusies.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pathos

Goed om te horen dat je nog erg steeds tevreden bent met de (blinde) aankoop! 😎
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Hannibal_

Mooie versterker!
En inderdaad fijn dat ie zo goed bevalt!

Maar ehhhh... het zal mijn gebrek aan hifi jargon zijn hoor, wat is PRaT?

Precise, Realistic and well Tempered?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Hannibal_

Citaat van: dre73 op april 18, 2022, 11:46:18
https://www.tnt-audio.com/edcorner/prat_e.html

Niets spannends. :D

Aha... fijne compacte uitleg.

Ik had overigens geen idee dat Linn & Naïm luisteraars zoveel te lijden hadden, of lees ik het nu verkeerd  ;)

;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Zo, dat is wel een heel lange uitleg voor Pace, Rhythm and Timing. Vertaald naar mijn vocabulaire: het swingt de pan uit en de teentjes gaan vanzelf meedoen als de muziek speelt. Plus dat je niet kan stoppen met luisteren.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Hannibal_

Citaat van: Richi op april 18, 2022, 15:48:40
Zo, dat is wel een heel lange uitleg voor Pace, Rhythm and Timing. Vertaald naar mijn vocabulaire: het swingt de pan uit en de teentjes gaan vanzelf meedoen als de muziek speelt. Plus dat je niet kan stoppen met luisteren.  :D

Een stuk compacter dan weer, inderdaad  ;) ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Citaat van: Richi op april 12, 2022, 13:47:22
Als ie binnen is, plaats ik een foto. Maar ik heb nog niet eens een verzendbevestiging ontvangen.  :nopompom:
Nou, dat viel ff tegen. Toen het vloerkleed bezorgd werd, kon ie meteen weer mee terug. De kleuren op een beeldscherm en in het echt, dat zijn toch soms twee heel verschillende dingen. Dus doen we het nog maar even met het oude vloerkleed.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Dan iets heel anders. Als alles mee zit, zal woensdagavond een vergelijking plaatsvinden tussen de volgende eindversterkers:
- LSA Warp One van mij
- Benchmark AHB2 van forumlid Laan
- Purifi Sparkos SS3602 en Kingpin Tripath van TabCam
- AUDIOPHONICS LPA-S400ET Purifi van een vriend

Ik weet zeker dat Douwe en ik hier een verslagje neer zullen pennen. Ik zal ook wat foto's maken van het gebeuren.

Groet,
Richard 
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

ajbeefde

Citaat van: Richi op april 19, 2022, 09:07:27
Nou, dat viel ff tegen. Toen het vloerkleed bezorgd werd, kon ie meteen weer mee terug. De kleuren op een beeldscherm en in het echt, dat zijn toch soms twee heel verschillende dingen. Dus doen we het nog maar even met het oude vloerkleed.

Net als goede Hi-Fi/HT apparatuur, koop je een mooi vloerkleed bij de betere speciaalzaak, heb je ook geen verrassingen....  ;)

Kost net als je Hi-Fi een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Hannibal_

Zonde van het vloerkleed.
Kreeg je er spontaan kiespijn van, zo zoet?


Het is nogal een vergelijkingssessie met zoveel versterkers zeg!
Is de avond wel lang genoeg?

Ik ben wel benieuwd moet ik zeggen.
De meeste zijn zo te zien D klasse, dacht ik?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Citaat van: ajbeefde op april 19, 2022, 10:59:10
Net als goede Hi-Fi/HT apparatuur, koop je een mooi vloerkleed bij de betere speciaalzaak, heb je ook geen verrassingen....  ;)

Kost net als je Hi-Fi een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Ach, we hebben al zo veel speciaalzaken bezocht en onze smaak en kleur zit er nooit tussen. En op maat laten maken, dat hebben mijn schoonouders laten doen, maar daar waren wij niet zo enthousiast over. Zeker gezien het prijskaartje. Soms moet je een gokje wagen...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Hannibal_ op april 19, 2022, 11:11:34
Zonde van het vloerkleed.
Kreeg je er spontaan kiespijn van, zo zoet?
De kleur was meer rood dan oud roze en dat is wat we hadden verwacht.

Citaat van: Hannibal_ op april 19, 2022, 11:11:34
Het is nogal een vergelijkingssessie met zoveel versterkers zeg!
Is de avond wel lang genoeg?

Ik ben wel benieuwd moet ik zeggen.
De meeste zijn zo te zien D klasse, dacht ik?
Ja, het zijn er wel een paar. Alleen de Benchmark is een klasse AB versterker.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Laan

Klasse H
Hoewel het basis ontwerp Klasse A/B is, gedraagt de AHB2 zich, als er vermogen wordt gevraagd, als een Klasse H versterker. Dat wil zeggen dat wanneer er veel van de versterker wordt gevraagd de spanning op de spanningsrails wordt verhoogd. Omgekeerd betekent het dat wanneer de versterker slechts weinig vermogen hoeft te leveren (en gemiddeld genomen vraagt een luidsprekersysteem slechts een paar Watt van een versterker) de spanning op de railzen laag blijft. Er wordt daardoor maar weinig warmte ontwikkeld. De AHB2 is dus ook nog eens energiezuinig.

Feed Forward
Welnu, de AHB2 maakt geen gebruik van een feedback- maar van een feed forward schakeling. Mogelijke cross-oververvorming wordt tenietgedaan door een soort "hulpversterker". Het signaal aan de ingang van de versterker wordt vergeleken met het signaal aan de uitgang en het verschil wordt geïnverteerd toegevoegd door de hulpversterker. Het resultaat is dat het percentage THD (Total Harmonic Distortion) lager ligt dan welk ander Klasse A/B ontwerp.

Het idee van de feed forward versterker is niet nieuw. Het eerste ontwerp is van THX. Alleen kregen zij de versterker niet stabiel. Benchmark heeft het THX ontwerp in licentie overgenomen en John Siau  heeft de schakeling d.m.v. processortechniek wel stabiel gekregen.
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

holco

Mooi dat je het naar NL vertaald hebt, maakt het allemaal een stuk duidelijker ;D

Citaat van: Laan op april 19, 2022, 12:36:23
Klasse H
Hoewel het basis ontwerp Klasse A/B is, gedraagt de AHB2 zich, als er vermogen wordt gevraagd, als een Klasse H versterker. Dat wil zeggen dat wanneer er veel van de versterker wordt gevraagd de spanning op de spanningsrails wordt verhoogd. Omgekeerd betekent het dat wanneer de versterker slechts weinig vermogen hoeft te leveren (en gemiddeld genomen vraagt een luidsprekersysteem slechts een paar Watt van een versterker) de spanning op de railzen laag blijft. Er wordt daardoor maar weinig warmte ontwikkeld. De AHB2 is dus ook nog eens energiezuinig.

Feed Forward
Welnu, de AHB2 maakt geen gebruik van een feedback- maar van een feed forward schakeling. Mogelijke cross-oververvorming wordt tenietgedaan door een soort "hulpversterker". Het signaal aan de ingang van de versterker wordt vergeleken met het signaal aan de uitgang en het verschil wordt geïnverteerd toegevoegd door de hulpversterker. Het resultaat is dat het percentage THD (Total Harmonic Distortion) lager ligt dan welk ander Klasse A/B ontwerp.

Het idee van de feed forward versterker is niet nieuw. Het eerste ontwerp is van THX. Alleen kregen zij de versterker niet stabiel. Benchmark heeft het THX ontwerp in licentie overgenomen en John Siau  heeft de schakeling d.m.v. processortechniek wel stabiel gekregen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Richi

Zo, nu heb ik ook weer iets geleerd. Voor mij telt overigens alleen de klank en dat de versterker efficiënt met energie omspringt.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Laan

Citaat van: holco op april 19, 2022, 12:40:46
Mooi dat je het naar NL vertaald hebt, maakt het allemaal een stuk duidelijker ;D

Iets teveel eer voor mij  :colgate: Staat op de site van Helios, de NL importeur.
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

holco

Dan maak er "bedankt voor het posten" van  ;)

Citaat van: Laan op april 19, 2022, 13:32:22
Iets teveel eer voor mij  :colgate: Staat op de site van Helios, de NL importeur.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

ajbeefde

#2547
Citaat van: Richi op april 19, 2022, 11:28:44
Ach, we hebben al zo veel speciaalzaken bezocht en onze smaak en kleur zit er nooit tussen. En op maat laten maken, dat hebben mijn schoonouders laten doen, maar daar waren wij niet zo enthousiast over. Zeker gezien het prijskaartje. Soms moet je een gokje wagen...

Een mooi wollen tapijt is ook goed voor je akoestiek  ;)

Hier een Millenerpoort Bella Basso tapijt, geheel op maat en op kleur laten maken, geadviseerd door Gilsing Wonen in Zevenaar.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Citaat van: ajbeefde op april 19, 2022, 17:51:51
Een mooi wollen tapijt is ook goed voor je akoestiek  ;)

Hier een Millenerpoort Bella Basso tapijt, geheel op maat en op kleur laten maken, geadviseerd door Gilsing Wonen in Zevenaar.
Gilsing, daar heb ik nog vakantiewerk voor gedaan. Mijn oom heeft er bijna 40 jaar gewerkt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Citaat van: Richi op april 19, 2022, 18:37:52
Gilsing, daar heb ik nog vakantiewerk voor gedaan. Mijn oom heeft er bijna 40 jaar gewerkt.

Grappig toeval, ons gehele interieur komt er vandaan.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI