Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Richi

Citaat van: mijkie op februari 16, 2022, 13:14:47
Ziet er goed uit en klinkt volgens jou veel belovend !

Ben benieuwd naar een serieus oordeel
Net weer even gauw een nummertje gedraaid en de stemmen staan meer in de ruimte. Dat is wel iets wat ik mooi vind en wat ik miste bij de - bovenal - neutralere Purifi eindversterker. Een serieus oordeel vorm ik na plm. 200 uur inspelen. Dat is althans de tijdsduur die de ontwerper van deze versterker er voor rekent.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Kingpin op februari 16, 2022, 13:15:35
Lekker genieten !
Een 'aangedikt' laag hoeft niet op een buizenversterker te lijken, die zijn van nature 'langzamer' in het laag.
Ik vind het lastig om de juiste woordkeuze te vinden. Wat is aangedikt? En wat is neutraal? Het hangt er ook vanaf wat je gewend bent en hoe het 'nieuwe' zich verhoudt tot het 'oude'. Misschien is een 'voluptueus' laag een betere omschrijving.  :hehe:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: MichelDW op februari 16, 2022, 13:43:43
De eerste ... 12 uur klinkt het laag altijd aangedikt uit een nieuwe versterker.
Ja, dat is een goed punt Stephan. Eerst maar eens lekker laten inspelen die handel.

Hij wordt in ieder geval helemaal niet warm, wat erg prettig is. Het stroomverbruik heb ik nog niet gemeten.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Daar staat ie in de kast, op IsoAcoustics Oreo voetjes. Dat laatste werkte goed bij de Purifi versterker. Ik heb gelezen dat de ringen onder de voetjes van de LSA Warp 1 sporen kunnen achterlaten, dus daarom meteen de IsoAcoustics voetjes er onder gezet.

De versterker staat over dwars, dan kan ik de bekabeling goed kwijt en je ziet er toch niets van.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Citaat van: MichelDW op februari 16, 2022, 13:43:43
De eerste ... 12 uur klinkt het laag altijd aangedikt uit een nieuwe versterker.

Nou nou, zeker niet altijd.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Richi

Het huis was leeg vanochtend en ondanks de wind die rond het huis waait toch even de tijd om een REW meting te doen met de nieuwe versterker. Daarna de PEQ filters voor de sub opnieuw bepaald en in de sub gezet. Daarna nog een meting gedaan. Hier onder staan de resultaten. Het klinkt prima nu. Dus verder inspelen maar.  :D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#2457
En de metingen voor 10h-200h voor en na toepassen van de PEQ filters. Misschien dat ik ze nog wat agressiever instel op een later moment om de zaak nog verder af te vlakken (als dat al lukt).
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De Purifi eindversterker staat op MP. Voor de M&G hebben zich diverse mensen aangemeld met een Purifi EVAL1 dus die vergelijking kunnen we alsnog maken.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Trabuca

Citaat van: Richi op februari 17, 2022, 12:21:32
De Purifi eindversterker staat op MP. Voor de M&G hebben zich diverse mensen aangemeld met een Purifi EVAL1 dus die vergelijking kunnen we alsnog maken.
Dat is een snelle conclusie. Inspelen hoeft niet :)
Nu wordt ik wel nieuwsgierig naar de LSA. Ik ga me eens inlezen. Komen er nog een hoop verzending, inklarings- en BTW kosten bij?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Richi

#2460
De versterker begint al los te komen inderdaad. Maar het besluit was gemakkelijk op basis van wat we nu al horen.

Qua BTW en inklaring komt er ongeveer 220 euro bij.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

holco

Hoe meer ik er over LSA Warp 1 lees des te enthousiaster ik wordt  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Mooi dat er nog zoveel ontwikkeling in de klasse d versterking zit. Van hetgeen ik tot op heden in eigen set heb gehoord werd ik niet blij. Schijnbaar ben ik verpest, te zeer gehecht aan vervormingen 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WillyP

Met een echte Accuphase leg je de lat wel hoog. Er zijn niet veel versterkers die het daar tegen op kunnen nemen, ongeacht de klasse.

WillyP

Richi

Citaat van: holco op februari 19, 2022, 08:48:56
Hoe meer ik er over LSA Warp 1 lees des te enthousiaster ik wordt  ;D
Wat opvalt, luisterend naar de LSA Warp 1, is dat de muziek dynamisch, rustig, maar vooral ook 'fase correct' klinkt. Als je door de kamer loopt, dan blijft de klank redelijk hetzelfde, iets dat ik met de Tannoy TD8s voor het laatst heb ervaren nadat ze door Louis Raatjes zijn gemodificeerd. De PRaT is flink toegenomen in vergelijking met de Purifi, waarmee ik bedoel dat de muziek minder 'neutraal' en meer levendig klinkt. Heel lastig te omschrijven allemaal, maar dat is hoe ik het kan omschrijven.

Qua energie bij lagere volumes doet de Warp het beter dan de Purifi, stemmen klinken opener en in het hoog hoor ik niet echt verschil. Het is natuurlijk een kwestie van smaak en match met de rest van je set, maar wij vinden dit prettiger klinken. Als je van neutraal en strak houdt, dan is de Purifi beter. Met een buizenvoorversterker en een wat warmer klinkende speaker zou de Warp wel eens wat teveel van het goede kunnen zijn. Maar in combinatie met de Naim Atom HE en de Dynaudio luidsprekers is het voor ons een hele fijne match.

Het kan echt nog wel beter, laat ik daar ook duidelijk over zijn. Maar, als je op zoek bent naar een kleine, relatief goedkope eindversterker die niet warm wordt (en dus in een kast kan worden geplaatst) en je houdt van een swingende levendige sound, dan zou dit zo maar de versterker voor jou kunnen zijn.

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Xander32 op februari 19, 2022, 09:09:09
Mooi dat er nog zoveel ontwikkeling in de klasse d versterking zit. Van hetgeen ik tot op heden in eigen set heb gehoord werd ik niet blij. Schijnbaar ben ik verpest, te zeer gehecht aan vervormingen 🤓
Ach, en waarom zou je? Als je tevreden bent, dat is toch waar het om gaat?

Desalniettemin zou het leuk zijn om de Warp een keer bij jou aan te sluiten om te kijken wat ie doet in jouw set.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Je bent welkom hoor, met of zonder Warp  :coffee:

Citaat van: Richi op februari 19, 2022, 10:36:43
Ach, en waarom zou je? Als je tevreden bent, dat is toch waar het om gaat?

Desalniettemin zou het leuk zijn om de Warp een keer bij jou aan te sluiten om te kijken wat ie doet in jouw set.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Citaat van: WillyP op februari 19, 2022, 10:30:29
Met een echte Accuphase leg je de lat wel hoog. Er zijn niet veel versterkers die het daar tegen op kunnen nemen, ongeacht de klasse.

WillyP
Niet mee eens. Accuphase is zeker een mooie en goede versterker,alleen heeft dit merk wel een zekere klank signatuur. Sommige zeggen mooi rustig en anderen slaapverwekkend  ;)
Het is maar net waar je het mee combineert. Met een setje heldere speakers zal het prima gaan, maar anders is het niet mijn cup of tea.

holco

Ik heb ook een voor en eindversterker gehad van Accuphase, saai spul IMHO.

Citaat van: addesmo op februari 19, 2022, 12:01:54

Niet mee eens. Accuphase is zeker een mooie en goede versterker,alleen heeft dit merk wel een zekere klank signatuur. Sommige zeggen mooi rustig en anderen slaapverwekkend  ;)
Het is maar net waar je het mee combineert. Met een setje heldere speakers zal het prima gaan, maar anders is het niet mijn cup of tea.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Het moet je smaak zijn en combineren met de overige spulletjes.

Citaat van: addesmo op februari 19, 2022, 12:01:54

Niet mee eens. Accuphase is zeker een mooie en goede versterker,alleen heeft dit merk wel een zekere klank signatuur. Sommige zeggen mooi rustig en anderen slaapverwekkend  ;)
Het is maar net waar je het mee combineert. Met een setje heldere speakers zal het prima gaan, maar anders is het niet mijn cup of tea.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bramsat


Uiterlijk een erg mooie versterker....de klangmatigheid heb je goed kunnen beschrijven.....natuurlijk heb ik de armelui

TPA3255....de aiyimaA07......alleen ik vind nu na 1jr nog dat hij niet verveeld,hij staat de hele dag aan zonder dat ik de

behoefte heb om met een class AB te wisselen....en dat is gewoon al een wonder op zich.

Denk ook dat jij dat ook al doorhad....anders had je die purify nooit zo rap weggedaan...toch?

En het is vrijwel zekers dat er hier een andere nieuwe TPA3255 class D komt met ietwat meer aansluitingen.

Zelden een classD versterker beluisterd die zo exact en neutraal klinkt als de aiyima....en met de topping E50 een droomcombi

Of de TPA3255 het begin van het einde betekend voor AB versterkers?....

Alsnog gefeliciteerd met jouw blind gekochte TPA3255 Richi....en voor de centen is het een goede aankoop.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Richi

#2471
Dank je, het is inderdaad een versterker die heel prettig in het gehoor ligt. Het hangt ook van je voorkeuren af natuurlijk. De Purifi is een fantastische versterker waar ik met heel veel plezier naar heb geluisterd. De Purifi kon prima meekomen met de beste versterkers die we in huis hebben gehad (nCore, Aragon, Classé, Kenwood), maar de Warp klinkt vooral op laag volume gewoon lekkerder. Kijk als je hard speelt, dan maakt het allemaal niet zo veel uit, dan klinkt het al snel lekker, zolang het maar niet 'vol loopt'. Maar dat is bij een beetje krachtige versterker niet het geval.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bramsat


Kijk veel power (volume) dat doen toch meer luitjes die willen imponeren....met gasten die op bezoek zijn...toch?

Zo gauw ze de deur uit zijn....en jouw partner je kwaad aankijkt....dan zet je dat kabaal toch zachter?

En wat betekend krachtiger? 100 watt? 300watt? 800watt?...Had laatst nog een discussie over klasse...nee geen watt klasse

Maar over geldklasse van amps....dus er komt een meet&weet klasse topic ...van Brammetje....dus zet je maar schrap :worship:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Xander32

Zelf luister ik bij voorkeur op een bescheiden volume; lang niet iedere versterker is in staat om op een laag volume muziek volwaardig (tonaal, geluidsbeeld, detaillering) neer te zetten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: Richi op februari 20, 2022, 08:55:26
Kijk als je hard speelt, dan maakt het allemaal niet zo veel uit, dan klinkt het al snel lekker, zolang het maar niet 'vol loopt'. Maar dat is bij een beetje krachtige versterker niet het geval.

Een versterker moet wel erg ontworpen zijn wil hij dichtlopen of de match met de speaker is niet helemaal oke.

Maar dichtlopen associeer ik eigenlijk per definitie aan akoestiek. In mijn rukbunker kan het zo godsgruwelijk hard, het bloed komt dan uit je oren. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.