Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

vanzomereng

#2075
Citaat van: Richi op april 24, 2021, 23:03:25
Goed nieuws! Niels zijn zuurstofbehoefte is afgenomen vandaag en .......... Het lijkt erop dat het weer de goede kant op gaat.

Goed nieuws om te horen.. sterkte verder

Citaat van: Richi op april 24, 2021, 23:03:25
Nog meer goed nieuws: de set is af! 

Is die set nu "net zo af" zoals die ook bij vele andere hiero zogenaamd "af" was (o.a. Frank2)
..... in dit geval, nog vele plezierige jaren van tweaken toegewenst  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

fugazi_2009

Citaat van: Xander32 op april 25, 2021, 09:17:24

Maar het wisselen van componenten kan voorts ook (een deel van) de hobby zijn, vanuit nieuwsgierigheid naar de techniek, de verschillen/overeenkomsten of vanuit een alsmaar aanhoudende zoektocht naar "beter".


Ja, dat is natuurlijk ook zo. Ik blijf ook nog steeds rondkijken, hoewel het bij een stuk stabieler is geworden. Dit jaar dan wel grote veranderingen, maar goed na 16 jaar een keer nieuwe speakers dat mag dan ook wel  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Citaat van: VANZOMERENG op april 25, 2021, 09:36:28

Is die set nu "net zo af" zoals die ook bij vele andere hiero zogenaamd "af" was (o.a. Frank2)
..... in dit geval, nog vele plezierige jaren van tweaken toegewenst  :D

Ja, ik zei in 2001 ook al dat die af was. Nu staat er niks meer van wat er toen stond en zeg ik dat nog steeds.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op april 25, 2021, 09:17:24
Maar het wisselen van componenten kan voorts ook (een deel van) de hobby zijn, vanuit nieuwsgierigheid naar de techniek, de verschillen/overeenkomsten of vanuit een alsmaar aanhoudende zoektocht naar "beter".
Ik denk eerlijk, dat bij vele het steeds maar weer tweaken, wisselen, upgraden ook als een dwangstoornis bestempeld kan worden,
net zo als mijn dwang om dit hier zo neer te pennen  :D    Je moet toch wat om de tijd door te komen  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Mitch--

Goed nieuws van de klein man Richard! Hij is een harde, gelukkig maar  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

J o e p

Citaat van: VANZOMERENG op april 25, 2021, 09:44:49
Ik denk eerlijk, dat bij vele het steeds maar weer tweaken, wisselen, upgraden ook als een dwangstoornis bestempeld kan worden,
net zo als mijn dwang om dit hier zo neer te pennen  :D    Je moet toch wat om de tijd door te komen  :notify:

Oeps, dwangstoornis, zeker goed is goed en dat moet je ook kunnen accepteren.
Van alles wat ik hier zie zit toch een hoop in de top 80%. Sommige steken eruit tot 85%.
Maar wat maakt het uit, als jij maar tevreden bent, en daar hapert het soms.
Toen ik de NRG 4 van Audioqest kocht ging het me zeker ook om goed afgemonteerde kabels te hebben.
Het sprookje erachter was leuk meegenomen. Wie weet?
Het verbaasde mij eigenlijk dat ze zoveel bijdroegen aan de geluidskwaliteit hoewel ik ook niet mag overdrijven.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Focal Chora 826.

Richi

#2081
Citaat van: Xander32 op april 25, 2021, 07:20:08
Dat het kleine mannetje weer zelf eet en drinkt is een goed teken 🙏🏼

Fijn dat de set en hetgeen die voortbrengt jouw afleiding kan geven. Maar nu deze af is dan maar aan een andere beginnen? Of aan een andere hobby?
Wat betreft de set, lekker muziek luisteren en genieten van de ontspanning die dat geeft. Als de kinderen uit huis zijn en papa kan een luisterruimte op zolder inrichten, dan zal het hele feest wel weer opnieuw beginnen omdat de beperking van 'het moest in het kastje passen' dan wegvalt.  :D

Maar voor nu beperkt de hobby zich tot films kijken en muziek luisteren. Vooral ook nieuwe muziek ontdekken, waarvan je je afvraagt waarom je zulke goede muziek niet eerder hebt ontdekt. Zo zit ik nu Jan Swerts te luisteren, het album Weg. Heel erg fraai en zo'n voorbeeld van: waarom heb ik dit niet eerder gehoord.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Xander32 op april 25, 2021, 09:17:24
Of de combinatie er van  :)

Er zijn er die binnen een x budget op zoek gaan naar de best passende set om muziek/film mee te genieten, een set in dienst van de content. Wanneer die set er staat is het doel bereikt tot het moment dat iets vervangen moet worden, of kan worden wanneer het budget nieuwe mogelijkheden biedt om een stap te zetten.

Maar het wisselen van componenten kan voorts ook (een deel van) de hobby zijn, vanuit nieuwsgierigheid naar de techniek, de verschillen/overeenkomsten of vanuit een alsmaar aanhoudende zoektocht naar "beter".

Deel van de hobby is voor mij altijd geweest om het voor een bepaald budget het maximale uit de weergave te halen, waarbij het aan moet sluiten op onze smaak. Dat is toch wel een deel van de hobby. En nu heb ik het idee dat we daar erg goed in zijn geslaagd, vooral als het aankomt op het combineren van componenten, bekabeling en tweaks. Het geheel 'klopt' nu. Tuurlijk, er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar dit is de weg waarop ik ben uitgekomen. De behoefte om te veranderen is er al een tijd niet meer, er was nog wel de behoefte om het onderste uit de kan te halen.

De Naim Atom is super qua bedieningsgemak en onverwacht goed als voorversterker. De Dynaudio luidsprekers doen het uitstekend in onze ruimte, passen goed in het interieur en geven alle muzieksoorten die wij draaien erg mooi weer. De Purifi versterker is een topper die nog meer dynamiek en rust in het geheel heeft gebracht. De tweaks en de bekabeling zijn meer dan de puntjes op de i (mag je van mening over verschillen) en brengen het geheel naar een nog hoger niveau.

Plus: het past allemaal in het kastje, wat de welstandscommissie erg goed bevalt.  :D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: VANZOMERENG op april 25, 2021, 09:36:28
Goed nieuws om te horen.. sterkte verder
Dank je. Het was echt weer een paar dagen spannend: trekt hij het zelf of gaan we weer naar de IC. Gelukkig lijkt hij het nu zelf op te kunnen lossen met hulp van antibiotica. Het voordeel van een paar jaar ouder zijn, is dat de longen weer gegroeid zijn.

Citaat van: VANZOMERENG op april 25, 2021, 09:36:28
Is die set nu "net zo af" zoals die ook bij vele andere hiero zogenaamd "af" was (o.a. Frank2)
..... in dit geval, nog vele plezierige jaren van tweaken toegewenst  :D
Kijk maar eens naar mijn reactie net naar Xander32, het 'dwangmatig tweaken' is nooit mijn ding geweest, ik wijzig alleen iets als het in mijn oren een verbetering brengt. Alle wijzigingen in de set zijn met de oortjes gedaan en ook door veel bij anderen te luisteren naar het effect van bepaalde tweaks.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Mitch-- op april 25, 2021, 10:14:02
Goed nieuws van de klein man Richard! Hij is een harde, gelukkig maar  :)
Ja, het was echt weer even spannend. En dat viel ook erg tegen en kwam hard aan, want we hadden zo gehoopt dit niet meer mee te hoeven maken na het leukemie traject. En meteen was er ook die angst: 'het zal toch niet terug zijn'. Maar gelukkig is dat niet aan de orde.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#2085
Citaat van: J o e p op april 25, 2021, 10:22:21
Oeps, dwangstoornis, zeker goed is goed en dat moet je ook kunnen accepteren.
Van alles wat ik hier zie zit toch een hoop in de top 80%. Sommige steken eruit tot 85%.
Maar wat maakt het uit, als jij maar tevreden bent, en daar hapert het soms.
Toen ik de NRG 4 van Audioqest kocht ging het me zeker ook om goed afgemonteerde kabels te hebben.
Het sprookje erachter was leuk meegenomen. Wie weet?
Het verbaasde mij eigenlijk dat ze zoveel bijdroegen aan de geluidskwaliteit hoewel ik ook niet mag overdrijven.
En waar het volgens mij vaak mis gaat is dat mensen er zo'n mening over hebben ten opzichte van anderen. Af lopen geven op iemand die 150 euro voor een netsnoer uitgeeft, ("want dat kant je toch niet horen") maar zelf 5000 euro uitgeven om je auto op te leuken. Dat laatste zou ik niet doen en vind ik echt onzinnig.  :D

Een vriend van mij zei ooit: jij geeft zo veel geld aan apparatuur uit. Dat was toen gemiddeld zo'n 2500 euro per jaar. Hij kocht elk jaar een nieuwe auto die 5000 euro minder waard werd toen hij ermee de garage uitreed. Moet hij lekker zelf weten, maar heb dan ook geen mening over het feit dat ik 1000 euro aan kabeltjes uitgeef.  :hehe:

Edit: mooi kabeltje trouwens die NRG 4. Had er deze week nog een in de hand toen ik heb geregeld dat de Lumin T2 die mijn overleden audiovriend ter demo thuis had staan, terug kwam bij de dealer. De Lumin afgekoppeld van zijn set, uitgevogeld wat nu precies van hem was qua bekabeling en wat hij ter demo had. Voelde toch wel als heiligschennis om aan zijn set te zitten rommelen.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Je hebt er een pracht van een set staan, zo'n set kom je buiten fora als deze niet snel tegen. En ja, wanneer een set in een huiskamer staat heb je steevast met enige concessies van doen. Zelf heb ik ook wel eens "gedroomd" over een dedicated luisterruimte, maar ook al zou ik de mogelijkheden er toe hebben, vraag ik het mij af of ik daarvoor zou gaan. Dan zit je daar alleen in een kamer muziek te luisteren. Ik vraag het mij af of ik daar dan veel zou verblijven 🤔
Wanneer het een ht room betreft is dat al anders.

Citaat van: Richi op april 25, 2021, 10:58:50
Deel van de hobby is voor mij altijd geweest om het voor een bepaald budget het maximale uit de weergave te halen, waarbij het aan moet sluiten op onze smaak. Dat is toch wel een deel van de hobby. En nu heb ik het idee dat we daar erg goed in zijn geslaagd, vooral als het aankomt op het combineren van componenten, bekabeling en tweaks. Het geheel 'klopt' nu. Tuurlijk, er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar dit is de weg waarop ik ben uitgekomen. De behoefte om te veranderen is er al een tijd niet meer, er was nog wel de behoefte om het onderste uit de kan te halen.

De Naim Atom is super qua bedieningsgemak en onverwacht goed als voorversterker. De Dynaudio luidsprekers doen het uitstekend in onze ruimte, passen goed in het interieur en geven alle muzieksoorten die wij draaien erg mooi weer. De Purifi versterker is een topper die nog meer dynamiek en rust in het geheel heeft gebracht. De tweaks en de bekabeling zijn meer dan de puntjes op de i (mag je van mening over verschillen) en brengen het geheel naar een nog hoger niveau.

Plus: het past allemaal in het kastje, wat de welstandscommissie erg goed bevalt.  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: Xander32 op april 25, 2021, 11:14:23
Je hebt er een pracht van een set staan, zo'n set kom je buiten fora als deze niet snel tegen. En ja, wanneer een set in een huiskamer staat heb je steevast met enige concessies van doen. Zelf heb ik ook wel eens "gedroomd" over een dedicated luisterruimte, maar ook al zou ik de mogelijkheden er toe hebben, vraag ik het mij af of ik daarvoor zou gaan. Dan zit je daar alleen in een kamer muziek te luisteren. Ik vraag het mij af of ik daar dan veel zou verblijven 🤔
Wanneer het een ht room betreft is dat al anders.

Ik heb op zolder de mogelijkheid om een high end man cave te maken, een kamer is nog compleet leeg, zou er kunnen doen wat ik wil, maar ik ga er niet aan beginnen. Muziek is ook op de achtergrond fijn in de woonkamer en inderdaad in een aparte kamer gaan zitten om 'slechts' muziek te luisteren is aan mij niet besteed... ieder zn ding natuurlijk :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

J o e p

Citaat van: Richi op april 25, 2021, 11:08:22
En waar het volgens mij vaak mis gaat is dat mensen er zo'n mening over hebben ten opzichte van anderen. Af lopen geven op iemand die 150 euro voor een netsnoer uitgeeft, ("want dat kant je toch niet horen") maar zelf 5000 euro uitgeven om je auto op te leuken. Dat laatste zou ik niet doen en vind ik echt onzinnig.  :D

Een vriend van mij zei ooit: jij geeft zo veel geld aan apparatuur uit. Dat was toen gemiddeld zo'n 2500 euro per jaar. Hij kocht elk jaar een nieuwe auto die 5000 euro minder waard werd toen hij ermee de garage uitreed. Moet hij lekker zelf weten, maar heb dan ook geen mening over het feit dat ik 1000 euro aan kabeltjes uitgeef.  :hehe:

Edit: mooi kabeltje trouwens die NRG 4. Had er deze week nog een in de hand toen ik heb geregeld dat de Lumin T2 die mijn overleden audiovriend ter demo thuis had staan, terug kwam bij de dealer. De Lumin afgekoppeld van zijn set, uitgevogeld wat nu precies van hem was qua bekabeling en wat hij ter demo had. Voelde toch wel als heiligschennis om aan zijn set te zitten rommelen.

Goed dat je je zinnen eens kunt verzetten. Altijd leuk weer eens iets nieuws voor je set te kopen. Toen mijn vrouw haar honderdste paar schoenen kocht heb ik ook de vlag uitgestoken.  ;)
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Focal Chora 826.

Leeuwarden

Citaat van: J o e p op april 28, 2021, 09:33:56
Goed dat je je zinnen eens kunt verzetten. Altijd leuk weer eens iets nieuws voor je set te kopen. Toen mijn vrouw haar honderdste paar schoenen kocht heb ik ook de vlag uitgestoken.  ;)

Graag even een overtuigende foto hiervan...  :nopompom:

J o e p

Citaat van: Leeuwarden op april 28, 2021, 10:07:29
Graag even een overtuigende foto hiervan...  :nopompom:

Die krijg je niet op één foto.  :laugh:
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Focal Chora 826.

vergeerr72

Citaat van: J o e p op april 28, 2021, 09:33:56
Goed dat je je zinnen eens kunt verzetten. Altijd leuk weer eens iets nieuws voor je set te kopen. Toen mijn vrouw haar honderdste paar schoenen kocht heb ik ook de vlag uitgestoken.  ;)
Wat stond er op die vlag? Gratis schoenen ophalen?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

J o e p

Citaat van: vergeerr72 op april 28, 2021, 13:36:59
Wat stond er op die vlag? Gratis schoenen ophalen?

Was dat maar waar. Dan stond er nu een heel andere set binnen.  ;D
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Focal Chora 826.

vergeerr72

Of jij buiten samen met je set[emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Richi

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie meelevende berichten. Niels is vandaag thuis is gekomen! Hij krijgt nog wat thuismedicatie, maar dat is met een paar dagen ook klaar. We zijn erg blij dat het gezin weer bij elkaar is!

Mvg,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

AudioEnZo

Ahhhh, gelukkig, mooi om te lezen [emoji1303][emoji1303]

blue-eyes

Kijk, een van de leukere en betere postings van deze week Richi ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tabcam

Citaat van: Richi op april 28, 2021, 22:34:31
Beste allemaal,

Bedankt voor jullie meelevende berichten. Niels is vandaag thuis is gekomen! Hij krijgt nog wat thuismedicatie, maar dat is met een paar dagen ook klaar. We zijn erg blij dat het gezin weer bij elkaar is!

Mvg,
Richard
Meer goed nieuws naast het afschaffen van de avondklok. Fijn om te lezen dat hij zo aan de beterende hand is dat hij naar huis mocht. Zal ook goed zijn voor het genezingsproces.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kempenaartjes

Niels zal de luistersessies gemist hebben ;). Geniet ervan.

Richi

Citaat van: Kempenaartjes op april 29, 2021, 08:52:45
Niels zal de luistersessies gemist hebben ;). Geniet ervan.
Hij stond gisteren inderdaad alweer te dansen voor de stereo set toen er een leuk nummer voorbij kwam op Sky Radio.  :smile:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a