Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

B-art

#1950
Ja ik kan hem even onder de platenspeler uitproberen, verwacht ik dan het meeste van niet van andere apparatuur.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Richi

Citaat van: chansig op april 11, 2021, 10:38:25
Ter compensatie kan je altijd nog de Gaia's onder de sub plaatsen. Die laten sowieso verschil horen.

Mooie sub trouwens. Kan je ook de afstanden tot de wanden ed invoeren ?

Gr. Hans
Dat wordt me veel te prijzig met Gaia's eronder. Het klinkt nu al meer dan prima. De plank erop is geen klank tweak maar een gebruikstweak.  ;D

Andere afstanden dan van luisterpositie tot aan de luidsprekers en de sub kan ik niet ingeven. Maar zoals gezegd, het klinkt nu al super, dus dat is geen gemis.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

B-art

Hoe heb je de Dynaudio sub 6 aangesloten op je versterker? Mooie van de rel is juist de high level aansluiting met neutrik connector op de sub en de bedrading aan de luidspreker terminals. Mijn versterker heeft niet een aparte rca uitgang voor een sub. Heb je een plaatje van de aansluitingen?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Xander32

Die is van bamboe en wordt goede dempende eigenschappen toegedicht. Op buurfora zijn er meerdere leden welke deze onder hun componenten hebben gestoken.

Citaat van: Richi op april 11, 2021, 09:29:59
Hahahaha, die is het precies ja!  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: B-art op april 11, 2021, 15:00:33
Hoe heb je de Dynaudio sub 6 aangesloten op je versterker? Mooie van de rel is juist de high level aansluiting met neutrik connector op de sub en de bedrading aan de luidspreker terminals. Mijn versterker heeft niet een aparte rca uitgang voor een sub. Heb je een plaatje van de aansluitingen?
De pre-out van de Naim Atom is verbonden met de stereo ingang op de sub. Vanaf de sub gaat er nu een RCA kabel vanaf de stereo output naar de eind versterker waar tijdelijk een RCA-XLR adapter op zit.

Er zijn twee sets Canare's L-4E6S interlinks van 4 meter onderweg. Een setje RCA-XLR van de Atom naar de sub in en een setje XLR-XLR van de sub out naar de Purifi. De Purifi eindversterker is nu ook verbonden met een RCA-XLR kabel en dat werkt uitstekend.

Meer informatie over de sub vind je hier: https://www.dynaudio.com/home-audio/sub/sub-6

Hieronder zie je de aansluitingen achterop de sub.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Mooie aanschaf. Veel luisterplezier. Er zijn meer snijplank liefhebbers😉

https://darko.audio/2018/12/im-chairman-of-the-board/
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Richi

Ik heb nu last van een lichte brom, maar dat komt zeer waarschijnlijk doordat de kabels nu RCA zijn en niet XLR. Bij langere lengtes en langs diverse apparaten is dat niet ideaal. Ik verwacht dat dit is opgelost zo gauw de XLR kabels binnen zijn (liggen nu nog in Shanghai).

Ben nu even alleen thuis dus even wat uitgebreider kunnen luisteren en op hoger volume, maar van trillingen is geen enkele sprake. Als je de sub voelt, dan gaan de drivers flink heen en weer, maar de kast trilt helemaal niet. Kortom, super.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: fietser op april 11, 2021, 15:39:00
Mooie aanschaf. Veel luisterplezier. Er zijn meer snijplank liefhebbers😉

https://darko.audio/2018/12/im-chairman-of-the-board/
Dank je! Heb ik per ongeluk zo maar de goede snijplank aangeschaft.  :D En het was voornamelijk vanwege de maat, omdat de plank op de sub ligt en een beetje moest passen.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En zo staat het er nu bij. Let niet op de tijdelijke bekabeling.  :satisfied:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

B-art

Citaat van: Richi op april 11, 2021, 15:38:45
De pre-out van de Naim Atom is verbonden met de stereo ingang op de sub. Vanaf de sub gaat er nu een RCA kabel vanaf de stereo output naar de eind versterker waar tijdelijk een RCA-XLR adapter op zit.

Er zijn twee sets Canare's L-4E6S interlinks van 4 meter onderweg. Een setje RCA-XLR van de Atom naar de sub in en een setje XLR-XLR van de sub out naar de Purifi. De Purifi eindversterker is nu ook verbonden met een RCA-XLR kabel en dat werkt uitstekend.

Meer informatie over de sub vind je hier: https://www.dynaudio.com/home-audio/sub/sub-6

Hieronder zie je de aansluitingen achterop de sub.

Klinkt toch ingewikkeld en voor mij steeds de reden om het maar bij rel te laten terwijl in de sub 6 erg mooi vind en past bij de S 3.4
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

JGvH

Citaat van: Richi op april 10, 2021, 21:36:56
De sub is trouwens omarmd door de hele familie.  :pompom:

Edit: hij staat echt rechtop hiero. En de Ikea snijplank dient als topblad zodat we meteen een bijzettafeltje hebben.  ;)


Een vaas met bloemen op apparatuur ben ik geen fan van ;)

Richi

Citaat van: B-art op april 11, 2021, 15:45:29
Klinkt toch ingewikkeld en voor mij steeds de reden om het maar bij rel te laten terwijl in de sub 6 erg mooi vind en past bij de S 3.4
Dat begrijp ik helemaal. Zeker ook omdat de ideale integratie alleen plaats kan vinden door de sub tussen voorversterker en eindversterker te plaatsen. En bij een geïntegreerde versterker gaat dat niet. Dus dan is een sub met een high level aansluiting veel handiger.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: JGvH op april 11, 2021, 15:52:49

Een vaas met bloemen op apparatuur ben ik geen fan van ;)
Het is geven en nemen in een huwelijk. Bloemen geven en een sub nemen.  :smile:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rowdy

Citaat van: Richi op april 11, 2021, 15:42:34
Ik heb nu last van een lichte brom, maar dat komt zeer waarschijnlijk doordat de kabels nu RCA zijn en niet XLR. Bij langere lengtes en langs diverse apparaten is dat niet ideaal. Ik verwacht dat dit is opgelost zo gauw de XLR kabels binnen zijn (liggen nu nog in Shanghai).

Ben nu even alleen thuis dus even wat uitgebreider kunnen luisteren en op hoger volume, maar van trillingen is geen enkele sprake. Als je de sub voelt, dan gaan de drivers flink heen en weer, maar de kast trilt helemaal niet. Kortom, super.
Als je de netstekker van de sub omdraait, heb je dan ook last van brom?

Xander32

Wel eerst de broccoli er af spoelen  ;D

Citaat van: Koen K op april 11, 2021, 11:06:28
Wij hebben er eentje als snijplank, dus ik zou die kunnen proberen. Aan de andere kant: ik heb maar één apparaat dat ik er op kan zetten, dus minder verbeteringspotentieel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Markvandiepen

Waarom een sub wegzetten bij deze luidsprekers, lijkt mij niet nodig.

Koen K

Citaat van: Xander32 op april 11, 2021, 15:56:04
Wel eerst de broccoli er af spoelen  ;D

Hij is in elk geval al ingespeeld ;)

B-art

#1967
Citaat van: Richi op april 11, 2021, 15:54:13
Dat begrijp ik helemaal. Zeker ook omdat de ideale integratie alleen plaats kan vinden door de sub tussen voorversterker en eindversterker te plaatsen. En bij een geïntegreerde versterker gaat dat niet. Dus dan is een sub met een high level aansluiting veel handiger.

Dat het bij een geïntegreerde amp uberhaupt niet past wist ik dus niet. Ik heb de sub 6 daarmee losgelaten. Volgende sub wordt de rel S/812 als opvolger van de r505
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Xander32

Wanneer een sub naadloos is geïntegreerd, is het een mooie toevoeging. Dat doet veel meer dan 'enkel' hoorbare bas toevoegen. Het geheel krijgt meer kleur, meer fundament, meer body. Ook het mid en hoog knapt er vanop is mijn ervaring.

Maar een sub echt naadloos integreren in een stereoketen is een complex verhaal.

Citaat van: Markvandiepen op april 11, 2021, 15:56:22
Waarom een sub wegzetten bij deze luidsprekers, lijkt mij niet nodig.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

B-art

#1969
Citaat van: Markvandiepen op april 11, 2021, 15:56:22
Waarom een sub wegzetten bij deze luidsprekers, lijkt mij niet nodig.

Is zeker een toevoeging. De dyns S 3.4 blinken niet uit in echt lage bass weergave. Sub er bij is echt mooi
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Kingpin

Citaat van: Xander32 op april 11, 2021, 16:01:09
Maar een sub echt naadloos integreren in een stereoketen is een complex verhaal.
Dat klopt en er zijn er maar weinig van die ik heb gehoort die dat ook daadwerkelijk kunnen.
En dan gaat het ook nog om homogeniteit, oftewel het overbrengen van de 'klankkleur' van je versterker naar het laag.
Mijn ervaring is dat dit alleen met een high-level lage impedantie aansluiting kan.

Wel een erg mooie sub Richi, wees er maar blij mee, bij veel vrouwen krijg je dit niet voor elkaar ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Richi

Citaat van: Markvandiepen op april 11, 2021, 15:56:22
Waarom een sub wegzetten bij deze luidsprekers, lijkt mij niet nodig.
Dan zou je maar eens moeten komen luisteren. Het was een experiment omdat ik hetzelfde dacht, maar dit speelt dynamischer, opener en rustiger.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Xander32 op april 11, 2021, 16:01:09
Wanneer een sub naadloos is geïntegreerd, is het een mooie toevoeging. Dat doet veel meer dan 'enkel' hoorbare bas toevoegen. Het geheel krijgt meer kleur, meer fundament, meer body. Ook het mid en hoog knapt er vanop is mijn ervaring.

Maar een sub echt naadloos integreren in een stereoketen is een complex verhaal.
Precies dat ja!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#1973
Citaat van: Rowdy op april 11, 2021, 15:55:38
Als je de netstekker van de sub omdraait, heb je dan ook last van brom?
Goede suggestie. Ga ik vanavond eens proberen. Zal er ook eens een beter afgeschermd netsnoer aan hangen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

#1974
Citaat van: Richi op april 11, 2021, 15:42:34
Ik heb nu last van een lichte brom, maar dat komt zeer waarschijnlijk doordat de kabels nu RCA zijn en niet XLR. Bij langere lengtes en langs diverse apparaten is dat niet ideaal. Ik verwacht dat dit is opgelost zo gauw de XLR kabels binnen zijn (liggen nu nog in Shanghai).

Ben nu even alleen thuis dus even wat uitgebreider kunnen luisteren en op hoger volume, maar van trillingen is geen enkele sprake. Als je de sub voelt, dan gaan de drivers flink heen en weer, maar de kast trilt helemaal niet. Kortom, super.

Een goede RCA speciaal voor de subwoofer zou geen brom veroorzaken.

Maar je hebt al andere kabels onderweg, dus.....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI