Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

B-art

Beter dan de rel? Welke had je? Zou de sub 6 dsp preset voor de 3.4 LE dezelfde zijn als voor de gewone 3.4?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Richi

#1926
Citaat van: B-art op april 10, 2021, 10:12:45
Beter dan de rel? Welke had je? Zou de sub 6 dsp preset voor de 3.4 LE dezelfde zijn als voor de gewone 3.4?
De REL dat was de grote broer van de Stampede, ben even de naam kwijt. Was ergens in 2006 volgens mij.

Ik denk dat de DSP instellingen vergelijkbaar zijn tussen de verschillende 3.4 modellen. Feitelijk is alleen de tweeter anders en het filter gebruikt (marginaal) betere onderdelen.

Edit: het was een REL Strata V als ik het me goed herinner.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32



Tof dat de sub zo goed en eenvoudig integreert. Een naadloze integratie is een vereiste wil een sub meerwaarde hebben in een stereo set up. En het ding smoelt ook nog eens prima  :thumbs-up:


Wat anders;
in jouw onderschrift kom ik een PF lan isolator tegen. Heeft deze een effect in jouw keten en zo ja, welke?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p

Toch wel heel fijn om al je speakers van hetzelfde merk en line te hebben.
En echt niet voor het uiterlijk alleen.  ;)
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

B-art

Citaat van: Richi op april 10, 2021, 10:57:09
De REL dat was de grote broer van de Stampede, ben even de naam kwijt. Was ergens in 2006 volgens mij.

Ik denk dat de DSP instellingen vergelijkbaar zijn tussen de verschillende 3.4 modellen. Feitelijk is alleen de tweeter anders en het filter gebruikt (marginaal) betere onderdelen.

Maar ook beter dan de rel in je beleving?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Mitch--

Mooi zo bij elkaar!  :thumbs-up:

Vanwaar de sub toevoeging?

mooie kleur op de muur trouwens, komt die uit de Rijksmuseum serie??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kingpin

Heel mooi Richi.
Heb het al vaker geschreven dat een goede sub die goed is ingeregeld zoveel meerwaarde heeft.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Richi

Citaat van: Xander32 op april 10, 2021, 11:02:45

Wat anders;
in jouw onderschrift kom ik een PF lan isolator tegen. Heeft deze een effect in jouw keten en zo ja, welke?
Ik gebruik een TP-Link switch van 15 euro. Door de LAN isolator klinkt het vloeiender en rustiger, vergelijkbaar met wat anderen ervaren met een audiofiele switch.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: B-art op april 10, 2021, 11:06:28
Maar ook beter dan de rel in je beleving?
Absoluut! De REL ruiste een beetje, waar ik mij aan stoorde en hij bonkte alsof ie soms tegen zijn limiet aan liep. Plus dat de REL op lage volumes geen invloed leek te hebben, wat nu wel het geval is. En de REL stond op dezelfde plek als de Dynaudio sub nu.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Mitch-- op april 10, 2021, 11:08:21
Mooi zo bij elkaar!  :thumbs-up:

Vanwaar de sub toevoeging?

mooie kleur op de muur trouwens, komt die uit de Rijksmuseum serie??
Dank je!

De sub is toegevoegd omdat ik op diverse audio shows heb gehoord wat een goed geïntegreerde sub kan doen met het geluid. Met name de demo van de Sub 6 op de Deutsche Hifi Tage in Hamburg een paar jaar terug in combinatie met de Special 40s vond ik erg overtuigend. Dus wilde ik het altijd al graag een keer thuis proberen, maar de Dynaudio Sub 6 is bij de meeste dealers alleen op bestelling leverbaar en dan kon ie niet terug. Toen vond ik een ex demo in het buitenland die ik wel wilde proberen, mits de prijs goed was. In januari kwamen we er niet uit en nu wel.  8)

De kleur is gekozen door onze binnenhuisarchitect, volgens mij gewoon een bepaalde RAL kleur. Zou ik moeten nakijken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#1935
De sub is trouwens omarmd door de hele familie.  :pompom:

Edit: hij staat echt rechtop hiero. En de Ikea snijplank dient als topblad zodat we meteen een bijzettafeltje hebben.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

De APTITLIG snijplank schijnt ook wonderen te verrichten onder componenten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Citaat van: Richi op april 10, 2021, 21:36:56
De sub is trouwens omarmd door de hele familie.  :pompom:

Edit: hij staat echt rechtop hiero. En de Ikea snijplank dient als topblad zodat we meteen een bijzettafeltje hebben.  ;)
Zou wel Tesa dopjes of iets dergelijks onder de snijplank doen om krassen te voorkomen.

chansig

Je hoort geen verschil in het laag als je het eea op de sub zet ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

B-art

Plank gaat rammelen/resoneren vrees ik
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Richi

Citaat van: Xander32 op april 10, 2021, 23:00:51
De APTITLIG snijplank schijnt ook wonderen te verrichten onder componenten.
Hahahaha, die is het precies ja!  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Rowdy op april 11, 2021, 08:22:09
Zou wel Tesa dopjes of iets dergelijks onder de snijplank doen om krassen te voorkomen.
Jazeker! De plank lijkt daarom ook een beetje te zweven boven de sub.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: chansig op april 11, 2021, 08:49:36
Je hoort geen verschil in het laag als je het eea op de sub zet ?

Gr. Hans
Nog niet, maar met een constant full house, heb ik ook nog niet echt kunnen testen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: B-art op april 11, 2021, 09:02:17
Plank gaat rammelen/resoneren vrees ik
De sub is vrij massief, dus ik hoop van niet. Maar ja, ik moet het nog testen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vanzomereng

#1944
Citaat van: Xander32 op april 10, 2021, 23:00:51
De APTITLIG snijplank schijnt ook wonderen te verrichten onder componenten.
Ik vraag me dan eerder af "wondermiddel" of "hype"  :confused:

maar enfin voor die paar Euro tweaken met zo plank, kan geen kwaad en houdt die audiofielen weer ff v/d straat,
werkt die tweak niet, dan houdt moeders er een mooie accessoire voor de keuken aan over  :wow:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Citaat van: Richi op april 11, 2021, 09:31:01
Nog niet, maar met een constant full house, heb ik ook nog niet echt kunnen testen.

Ter compensatie kan je altijd nog de Gaia's onder de sub plaatsen. Die laten sowieso verschil horen.

Mooie sub trouwens. Kan je ook de afstanden tot de wanden ed invoeren ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

B-art

Citaat van: VANZOMERENG op april 11, 2021, 10:32:35
Ik vraag me dan eerder af "wondermiddel" of "hype"  :confused:

maar enfin voor die paar Euro tweaken met zo plank, kan geen kwaad en houdt die audiofielen weer ff v/d straat,
werkt die tweak niet, dan houdt moeders er een mooie accessoire voor de keuken aan over  :wow:

Kende die nog niet,  ik heb zelf een veel duurdere van creaktiv

http://www.theaudiobeat.com/blog/ikea_aptitlig.htm
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Koen K

Haha, die vent is knettergek:

CitaatOn the MDF shelves the sound was firmly anchored in and between the speakers, a flat soundstage and flat dynamics robbing Gilkyson's voice of character, richness and color, the guitar accompaniment of body and physical shape. Replacing the MDF with the thin, single-layer Aptitlig board and bamboo couplers produced a pretty remarkable change. The guitars stepped away from and behind the speakers, gaining body and harmonic complexity, while Gilkyson's voice gained its instantly recognizable and characteristically husky tone, as well as a sense of physical presence and volume. Although the stage extended wider and deeper than before, the voice and instruments set back into it, the improvement in transparency, focus and microdynamics made for a more immediate and, above all, far more natural presentation, with space for the rest of the band and a fiddle, with texture rather than a long, drawn-out whine. Bass went deeper and was clearer, with better separation and shape, which largely accounts for the significant improvement in scale and acoustic definition.

:hehe:

B-art

Voor de prijs hoef je het niet te laten om te checken of er iets van klopt:

https://www.ikea.com/nl/nl/search/products/?q=aptitlig
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Koen K

Wij hebben er eentje als snijplank, dus ik zou die kunnen proberen. Aan de andere kant: ik heb maar één apparaat dat ik er op kan zetten, dus minder verbeteringspotentieel.