Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WillyP

Het zal de leeftijd zijn, maar tegenwoordig ben ik in dit opzicht kort door de bocht. Als een importeur/vertegenwoordiger/dealer geen moeite doet om serieus te reageren op mijn vragen, wordt het desbetreffende merk of apparaat meteen van de lijst geschrapt. Als er al geen moeite wordt gedaan om het apparaat onder je aandacht te brengen, hoe moet dat dan als er onverhoopt problemen zijn? Krijg je dan ook geen reactie?

Dit komt vaker voor dan je denkt. Ook bij genormeerde merken. Een enkel voorbeeld. Op een beurs zag ik luidsprekers die er fantastisch uitzagen en ook zo klonken. Een tijdje gesproken met een vriendelijke vertegenwoordiger en ik kreeg een visitekaartje mee. OK, dus informatie aangevraagd over verkoopadressen. Niets op gehoord. OK, een e-mail kan niet aangekomen zijn, dus nogmaals geprobeerd. Weer zonder resultaat. Dan houdt het voor mij op en gaan we verder zoeken.

Terug naar het onderwerp. Natuurlijk is geluidskwaliteit belangrijk, maar niet alleen. Hoe groot zijn de luidsprekers, hoeveel plaats hebben ze om zich heen nodig, zijn ze eenvoudig aan te sturen, het speelt allemaal een rol. Bij veel mensen moet het allemaal een plek krijgen in de huiskamer en daarin wordt ook geleefd. Dus ik begrijp je overwegingen.

Groet,

WillyP

Jumping Jack

Dat is idd niet leuk, zo'n houding hoort niet bij een vertegenwoordiger van een merk.
Ik heb een tijd terug een vraag verstuurd op de website van AVM, en kreeg netjes een mailtje terug van de grote baas zelf, Udo Besser.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Richi

Citaat van: Jumping Jack op februari  5, 2018, 14:24:34
Dat is idd niet leuk, zo'n houding hoort niet bij een vertegenwoordiger van een merk.
Ik heb een tijd terug een vraag verstuurd op de website van AVM, en kreeg netjes een mailtje terug van de grote baas zelf, Udo Besser.
Die ervaring heb ik zelf ook. Zeer net antwoord van Udo zelf. Dus denk dat ik hem nog een mail stuur met mijn ervaring gisteren.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pjotr27

Citaat van: Richi op februari  5, 2018, 14:28:18
Die ervaring heb ik zelf ook. Zeer net antwoord van Udo zelf. Dus denk dat ik hem nog een mail stuur met mijn ervaring gisteren.

Heel goed, dit soort mensen wil je niet binnen je bedrijf hebben werken.
Leuke beurs in Hamburg.... heb er een keer samen met Fritz de With gestaan (die had er ook een stand afgelopen weekend).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

Mijn vrouw zei vandaag: wil je de Dynaudios neerzetten? Dus, ik heb wat te doen vanavond.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WillyP

Dat is goed nieuws, gefeliciteerd!

Naar aanleiding van opmerkingen over downsizing en sidegrade in dit topic ben ik gaan grutten in oude tijdschriften omdat in mijn herinnering de Dynaudio en de Pioneer zich in de zelfde kwaliteitsklasse bevinden.

De originele tests heb ik niet meer, maar in de ranglijst van het Duitse blad Audio vond ik de Pioneer TAD S-1EX en de Dynaudio Contour 3.4 (dus nog niet de LE versie) terug met een vergelijkbaar aantal punten in de topklasse. Uiteraard zijn tests altijd subjectief, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat de Contour 3.4 LE vele klassen minder zou zijn dan de Pioneer. Ik zou eerder denken dat - als we het totaalplaatje bekijken - het de betere luidsprekers zijn. Niet op alle punten zoals Richi aangeeft, maar op veel punten wel. En dat bij afmetingen die veel huiskamervriendelijker zijn.

Groet,

WillyP

Richi

Citaat van: WillyP op februari  6, 2018, 14:15:42
Dat is goed nieuws, gefeliciteerd!

Naar aanleiding van opmerkingen over downsizing en sidegrade in dit topic ben ik gaan grutten in oude tijdschriften omdat in mijn herinnering de Dynaudio en de Pioneer zich in de zelfde kwaliteitsklasse bevinden.

De originele tests heb ik niet meer, maar in de ranglijst van het Duitse blad Audio vond ik de Pioneer TAD S-1EX en de Dynaudio Contour 3.4 (dus nog niet de LE versie) terug met een vergelijkbaar aantal punten in de topklasse. Uiteraard zijn tests altijd subjectief, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat de Contour 3.4 LE vele klassen minder zou zijn dan de Pioneer. Ik zou eerder denken dat - als we het totaalplaatje bekijken - het de betere luidsprekers zijn. Niet op alle punten zoals Richi aangeeft, maar op veel punten wel. En dat bij afmetingen die veel huiskamervriendelijker zijn.

Groet,

WillyP

Die test uit de Audio ken ik. Dat paar kampte met een 'resonantieprobleem'. Geen idee wat er mee aan de hand was, maar de luidspreker werd uiteindelijk lager gewaardeerd dan de S-3EX, wat de kleinere broer (zus?) is. Maar ik denk dat je helemaal gelijk hebt.

Zondag heb ik de TAD Micro Evolution One gehoord en het is bijzonder om exact hetzelfde klank karakter te horen als de Pioneers hebben. Alleen gaan de Pios nog een stuk lager, waardoor ze een 'tapijt van laag' in de kamer kunnen neerleggen. Het is een bepaalde signatuur die je moet aanstaan. Net zoals elk merk dat met eigen drivers werkt een bepaalde signatuur probeert te creëren.

Anders is niet altijd beter of slechter. Hoe graag we dat soms ook willen.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Sirius666

Het slaat simpelweg nergens op om 2 verschillende soorten sound met elkaar te vergelijken. Dan kan er nl. nooít sprake zijn van beter of slechter. Enkel dat 1 van de 2 meer iemand's smaak is.

Leuk dat je vrouw er zelf mee komt om ze al meer te zetten. Had je al verteld dat ze nog 400 uur in moeten spelen? :D

Richi

Citaat van: Sirius666 op februari  6, 2018, 14:33:18
Het slaat simpelweg nergens op om 2 verschillende soorten sound met elkaar te vergelijken. Dan kan er nl. nooít sprake zijn van beter of slechter. Enkel dat 1 van de 2 meer iemand's smaak is.
Wat wel grappig is dat producenten en eigenaars van luidsprekers vaak prat gaan op het feit dat hun luidsprekers zo neutraal en natuurlijk klinken. Ik heb die neiging ook vaak. ;D Als je die luidsprekers dan naast elkaar hoort, dan zit er toch vaak een wereld van verschil tussen.

Citaat van: Sirius666 op februari  6, 2018, 14:33:18
Leuk dat je vrouw er zelf mee komt om ze al meer te zetten. Had je al verteld dat ze nog 400 uur in moeten spelen? :D
Ja, dat weet ze inmiddels. Maakt haar niet zo veel uit, ze gaat er toch pas voor echt voor zitten als ik het haar vraag.  :inlove:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En ze staan er nu. Here to stay.  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#1185
Best wel grote dozen.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeru117

Citaat van: Richi op februari  7, 2018, 07:19:09
En ze staan er nu. Here to stay.  8)

Dat ziet er mooi uit. En nu dus veel muziek luisteren  :music:
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

op eigen verzoek verwijderd.

Wauw!

Van die dozen kun je wel een Petteflet maken voor de kleine.

O0

Richi

Citaat van: Baardmannetje op februari  7, 2018, 08:20:28
Wauw!

Van die dozen kun je wel een Petteflet maken voor de kleine.

O0
;D Er spelen nu kinderliedjes, dus de kleine wordt goed bediend.  :D

Ach, als het maar inspeelt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

P951C

Herman van Veen speelt erg Leuk in  ;D
Stereo: Shuttle • Aurender A10 • Primare PRE30 • Primare A32 • Bowers & Wilkins 800 D2 • Roon • Tidal • Audioquest bekabeling

Richi

De Audioquest Coffee USB kabel is binnen. Printerkabel er tussenuit, AQ er tussen en meteen moet de volumeknop drie tikken lager om op hetzelfde volume te spelen. Ik blijf het bizar vinden, maar je hoort duidelijk het verschil. En niet alleen qua volume.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bert50

Dan moet je eens de Diamond proberen [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Richi

Citaat van: bert50 op februari  7, 2018, 09:55:29
Dan moet je eens de Diamond proberen [emoji12]
Nee! Eerst een Audioquest Niagara 1000! :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Dan hoef je het volume helemaal niet meer open te zetten ?  :D

Leuk al die stappen vooruit.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Citaat van: chansig op februari  7, 2018, 10:03:11
Dan hoef je het volume helemaal niet meer open te zetten ?  :D

Leuk al die stappen vooruit.

Gr. Hans
Krijgen we dat weer, dan worden de volume stappen weer te groot, net als voorheen met de Classé.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Tsja...ik ga er toch even vanuit dat dit/dat weinig met de kabels te maken had. Meer de gevoeligheid van versterker en bron. Soms matcht dat (technisch) niet helemaal lekker.

Maar nu je akoestiek op orde gaan maken anders komen Baard en ik niet langs. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Citaat van: Richi op februari  7, 2018, 09:59:49
Nee! Eerst een Audioquest Niagara 1000! :hehe:

Leuk ik speel er al een half jaar mee..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

#1197
Citaat van: chansig op februari  7, 2018, 10:50:37
Maar nu je akoestiek op orde gaan maken anders komen Baard en ik niet langs. :D
Nou, de akoestiek is nog steeds ruk, dus jullie zijn van harte welkom!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Pjotr27 op februari  7, 2018, 11:03:40
Leuk ik speel er al een half jaar mee..
En naar tevredenheid? Ook de 5000 geprobeerd? Mijn buurman speelt daar mee en die is helemaal top. Ik vraag me af hoeveel beter die nog is vergeleken met de 1000.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Citaat van: Richi op februari  7, 2018, 07:19:09
En ze staan er nu. Here to stay.  8)

Mooi. Veel plezier ermee.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.