Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Richi op februari  2, 2018, 10:20:48
Een vloerkleed en een aantal attributen aan de muur, gaan het waarschijnlijk al verbeteren. Blijft over de de match tussen de V30/nCore combi met de Dynaudios misschien wat 'uitdagend' is.

Ik ben lang bezig geweest om de match met de Pioneers optimaal te krijgen en dat heb ik nu voor elkaar. Door de switch naar andere luidsprekers, moet ik dit weer op orde krijgen. Daar loopt de verbouwing doorheen waardoor de woonkamer nog 'wat kaal klinkt'.

Dus ik probeer het nu op korte termijn op hetzelfde nivo te krijgen als met de Pioneers.

Laat duidelijk zijn dat ik niet geloof in matchen anders dan bijvoorbeeld een versterker met te weinig vermogen die een paar te ongevoelige speakers probeert aan te sturen en zulks.

Maar even... Vind jij niet dat verschillen in klank vooral door plaatsing en akoestiek ontstaan?

chansig

 Als alleen Adele een probleem is dan is het toch simpel?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 11:43:41
Laat duidelijk zijn dat ik niet geloof in matchen anders dan bijvoorbeeld een versterker met te weinig vermogen die een paar te ongevoelige speakers probeert aan te sturen en zulks.
Het is een misvatting dat met weinig vermogen laagohmige speakers niet kunnen worden aangestuurd, oftewel niet onder 'controle' kunnen worden gehouden.
Wattages zeggen eigenlijk alleen maar in hoeverre iets "hard" kan spelen. "Controle" van speakers wordt over het algemeen bepaald door de voeding, in hoeverre deze in staat is om lage dippen op te vangen in tijd, daar zit vaak ook het grote verschil (en kosten, want een goede voeding bouwen kost heel wat meer dan een opampje).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Baard bedoelt alleen de technische match....hij snapt wel hoe het eea werkt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Citaat van: Zweitse op februari  2, 2018, 11:14:51
Bij Ohm-audio in Groningen staan nog een paar M30 mono,s te koop :headbanging:
Mooie set. Maar verkeerde kleur. Heb alles in zilver.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 11:43:41
Laat duidelijk zijn dat ik niet geloof in matchen anders dan bijvoorbeeld een versterker met te weinig vermogen die een paar te ongevoelige speakers probeert aan te sturen en zulks.
Nou, ik heb heel andere ervaringen en matching is in mijn beleving erg belangrijk. Niet qua vermogen, maar qua klankkleur.

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 11:43:41
Maar even... Vind jij niet dat verschillen in klank vooral door plaatsing en akoestiek ontstaan?
Ja, dat speelt ook een grote rol natuurlijk.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: chansig op februari  2, 2018, 12:36:06
Als alleen Adele een probleem is dan is het toch simpel?

Gr. Hans
Ja, dat is waar. Haar CD's speelde ik toch al niet zo vaak meer.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Plus dat het dus niet met matchen te maken.heeft. Twee vliegen in 1 klap dus.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Citaat van: chansig op februari  2, 2018, 14:14:13
Plus dat het dus niet met matchen te maken.heeft. Twee vliegen in 1 klap dus.
En daar ben ik het dus niet mee eens.  :sly:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

De rest van je muziek klinkt ook scherp ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Kingpin op februari  2, 2018, 12:53:29
Het is een misvatting...

Wat Hans schreef:

Citaat van: chansig op februari  2, 2018, 13:14:17
Baard bedoelt alleen de technische match....hij snapt wel hoe het eea werkt.

Daarbij... Het nut van betere voedingen ontgaat mij trouwens ook hoor... Als het ding aangaat en het speelt dan is een betere voeding is alleen hoorbaar tussen de oren, niet met.

blue-eyes

Citaat van: chansig op februari  2, 2018, 14:28:45
De rest van je muziek klinkt ook scherp ?

Gr. Hans

Ook nog even en ander nummer even snel geluisterd.
Ook, maar nummer 3 is idd wel erg scherp, hier ook. Zowel fysieke CD als streaming.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Richi op februari  2, 2018, 14:08:17
Ja, dat speelt ook een grote rol natuurlijk.

Ik vrees dat de door jou/jullie gehoorde verschillen echt geheel debet zijn aan de veranderingen in de akoestiek.

Een Hypex is niet scherp, wel erg neutraal. En die Dyn's volgens mij ook..?

Wat ik niet snap, dat de goesting om nieuw spul aan te schaffen altijd moet worden gerechtvaardigd met niet bestaande klankverschillen of andere problemen met de set... Je hebt gewoon zin in iets nieuws. En verandering van spijs doet eten, nietwaar?

:smile:

op eigen verzoek verwijderd.

Om welk nummer van Adele gaat het?

Duik ik straks even mijn hok in...

:music:

Xander32

Tussen de oren is ook waar het om draait; de oren dienen 'enkel' om het geluid op te vangen en om te zetten naar een signaal welke voorts tussen de oren zal worden verwerkt.

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 14:35:19
Wat Hans schreef:

Daarbij... Het nut van betere voedingen ontgaat mij trouwens ook hoor... Als het ding aangaat en het speelt dan is een betere voeding is alleen hoorbaar tussen de oren, niet met.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 14:35:19
Wat Hans schreef:

Daarbij... Het nut van betere voedingen ontgaat mij trouwens ook hoor... Als het ding aangaat en het speelt dan is een betere voeding is alleen hoorbaar tussen de oren, niet met.

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 14:55:57
Om welk nummer van Adele gaat het?

Duik ik straks even mijn hok in...

:music:

:popcorn:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Xander32

@Richi: zijn de Dyn's geheel nieuw uit doos? Dan heb je nog ff het geduld te bewaren tot de speakers wat meer los komen, dan wijzigt vaak ook de tonaliteit nog ietwat. Mogelijk is het fundament op dit moment nog wat magertjes t.o.v. het hoog.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: chansig op februari  2, 2018, 14:28:45
De rest van je muziek klinkt ook scherp ?
Binnenkort ga ik er eens goed voor zitten. De demo set is weg en morgenochtend haal ik de nieuwe set op. Die moet dan nog een paar honderd uur inspelen en dan bekijken we eens of het nog scherp klinkt.  :happy:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Xander32 op februari  2, 2018, 15:02:21
Tussen de oren is ook waar het om draait; de oren dienen 'enkel' om het geluid op te vangen en om te zetten naar een signaal welke voorts tussen de oren zal worden verwerkt.

Ik vrees dat tussen de oren daar niet geschikt voor is...

;D

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 11:43:41
Laat duidelijk zijn dat ik niet geloof in matchen anders dan bijvoorbeeld een versterker met te weinig vermogen die een paar te ongevoelige speakers probeert aan te sturen en zulks.

Maar even... Vind jij niet dat verschillen in klank vooral door plaatsing en akoestiek ontstaan?

Dus!! ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Richi

Citaat van: Xander32 op februari  2, 2018, 15:05:22
@Richi: zijn de Dyn's geheel nieuw uit doos? Dan heb je nog ff het geduld te bewaren tot de speakers wat meer los komen, dan wijzigt vaak ook de tonaliteit nog ietwat. Mogelijk is het fundament op dit moment nog wat magertjes t.o.v. het hoog.
Zie mijn andere post die deze net gekruist heeft, morgen komt de nieuwe set. Die wil ik pas neerzetten als de Pios verkocht zijn. Dus kan nog wel ff duren voordat het allemaal definitief weer staat.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Richi op februari  2, 2018, 15:05:53
...een paar honderd uur inspelen...

Serieus?

Een paar honderd uur...

:wacko:

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op februari  2, 2018, 15:06:21
Dus!! ::)

Leuk dat je er ook bent, Scrut!

Ga je ook nog wat toevoegen?

scrutinizer

#1123
Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 15:09:28
Leuk dat je er ook bent, Scrut!

Ga je ook nog wat toevoegen?

Ben eigenlijk nieuwsgierig naar je onderbouwing voor waar het deze stelling aangaat

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 14:35:19


Daarbij... Het nut van betere voedingen ontgaat mij trouwens ook hoor... Als het ding aangaat en het speelt dan is een betere voeding is alleen hoorbaar tussen de oren, niet met.

en het feit er geen relatie zou bestaan tussen amps/powersupply en luidspreker?

Begrijp uit Hans zijn woorden dat
Citaat van: chansig op februari  2, 2018, 13:14:17
Baard bedoelt alleen de technische match....hij snapt wel hoe het eea werkt.

Gr. Hans

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Richi

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 15:08:40
Serieus?

Een paar honderd uur...

:wacko:
Ja, dat is wat iedereen zegt. We gaan het wel beleven.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a