Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Eindelijk zijn vandaag de voet en speaker van de Pioneer geleverd, dus de 42" is gegroeid naar 50". Het duurde ongeveer 10 minuten voordat we eraan gewend waren. ;D Gewoonweg fantastisch beeldscherm, we zijn er heel gelukkig mee. :blush:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

R

Cool, dat was wel even flink wachten! 50" is inderdaad erg gaaf!

bottlekiss

Citaat van: Richi op juni 18, 2009, 23:12:00
Eindelijk zijn vandaag de voet en speaker van de Pioneer geleverd, dus de 42" is gegroeid naar 50". Het duurde ongeveer 10 minuten voordat we eraan gewend waren. ;D Gewoonweg fantastisch beeldscherm, we zijn er heel gelukkig mee. :blush:

Sluit helemaal aan op onze ervaringen. De Pio 50" is niet 'gewoon groot', gewoon 'ontstellend mooi'. Nog even geduld tot de Oppo BDP-83 naar NL komt (nog steeds 'coming soon'  :( ) en dan helemaal genieten.

Citaat van: Richi op juni 11, 2009, 08:09:47
Nou, wat ik niet had verwacht, is dat een DVD loopwerk beter presteert dan een streaming device. Ik ging er vanuit dat het streaming device door buffering e.d. minder jitter zou geven. Dat is dus blijkbaar niet het geval. Of de DVD speler geeft juist meer jitter en dat ervaar ik als prettiger. :unsure:

Petra riep in ieder geval na de luistersessie van gisterenavond (liggen vanaf de bank): "het eerste dat we nu kopen is een hele goede CD speler of een hele goede DAC". Haar hoef ik dus niet meer te overtuigen. ;D

Zoals je weet ben ik aanhanger van nieuwe technieken en (dus) ook van streaming audio, ook gezien het verhoogde gebruiksgemak. Mijn reactie zal je dan ook niet echt verbazen, denk ik.
De ene streaming device is de andere niet. Net zoals bij cd-spelers zullen er in streaming devices grote verschillen zijn tussen de gebruikte klokken en dac's. Bedenk dat streaming nog in de beginfase zit. Na zo'n snelle test is een oordeel vellen over een nieuwe techniek misschien wat kort door de bocht? Een oordeel over het gebruikte apparaat niet. Feit is dat gecontroleerde gebufferde data een groot theoretisch voordeel heeft t.o.v. real-time uitlezing. Zullen er op termijn dezelfde 'kampen' ontstaan zoals nu tussen aanhangers van de cd en vinyl? Ik stel voor dat ik de Sonos zoneplayer+NAS eens meeneem voor een wat langere test. ;D
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

R


Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

-madison-

Prachtig!! Zowel de apparatuur, het interieur en de foto's! 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Richi

Dank je. We genieten er dagelijks van. Gisteren nog 'Body of lies' gekeken en het was weer prachtig. O0
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

stoffels

echt mooie setup, en zeer mooie fotos, geniet nog veel van miami vice  ;)



Seth__Gekko


Richi

Citaat van: stoffels op juni 24, 2009, 14:12:29
Miami vice  ;)

Ach ja, jeugdsentiment van mijn vriendin. En toch verrassend goed gemaakt voor die tijd.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

Ziet er zeer netjes uit. Gebruik je de subwoofer ook in stereo of alleen in film.

Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

frank2

#313
zeer mooie aankleding,(precies mijn styl van interieur) mooie set, vooral die Tannoys, blijven mooi om te zien en ze klinken ook nog erg lekker.

Op jouw website schrijf je dat je nog op zoek bent naar een goed loopwerk + dac. Ik ben daar ook mee bezig geweest, alleen bleek steeds mijn huidige cd speler de beste. Als je het apart wenst, een goed loopwerk is eigenlijk net zo duur als een goede cd speler.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Richi

Citaat van: Paulie op augustus 13, 2009, 12:52:29
Ziet er zeer netjes uit. Gebruik je de subwoofer ook in stereo of alleen in film.
Hoi Paul, leuk van je te horen! De sub wordt alleen in surround gebruikt. Soms schakel ik de sub in bij stereo luisteren, maar dan kom ik toch weer regelmatig een CD tegen die dan 'over the top' klinkt. Dat ligt volgens mij aan de sub die bij kritisch stereo luisteren niet echt goed kan meekomen. Maar dan ben ik ook wel héél kritisch.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: frank2 op augustus 13, 2009, 15:19:41
zeer mooie aankleding,(precies mijn styl van interieur) mooie set, vooral die Tannoys, blijven mooi om te zien en ze klinken ook nog erg lekker.
Dank je, wij zijn er nog steeds heel blij mee. Ik heb een tijd geleden overwogen om ze te verkopen, maar gelukkig heb ik dat toch niet gedaan.  O0

Citaat van: frank2 op augustus 13, 2009, 15:19:41Op jouw website schrijf je dat je nog op zoek bent naar een goed loopwerk + dac. Ik ben daar ook mee bezig geweest, alleen bleek steeds mijn huidige cd speler de beste. Als je het apart wenst, een goed loopwerk is eigenlijk net zo duur als een goede cd speler.
Ja, op dit moment speel ik met de Pioneer DVD speler als CD loopwerk en dat klinkt heel goed. De Parasound DAC en CEC loopwerk van Audiofiel die ik hier heb gehad, klonken echter fantastisch! Zo ruimtelijk, zo 3D, om je vingers bij af te likken. Met een zeer goede CD speler zal je dat nivo ook wel halen. Het kost echter een flinke bom duiten en ik vraag me steeds meer af of ik nog wel zo veel geld aan een CD speler moet uitgeven. Daarom komt er waarschijnlijk eerst een Oppo BD83 of een Cambridge Audio BD640 voor de bluray ervaring. Daarna bekijk ik nog wel of we er een afzonderlijke CD speler naast gaan zetten. We spelen nog wel heel veel CD's, dus op zich loont het zich wel.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

frank2

als je een pioneer dvd speler als loopwerk gebruikt, deze heb ik enkele maanden geleden getest icm een aparte dac. Geloof me, hier is veel winst te halen, een dvd speler kun je eigenlijk niet als loopwerk gebruiken.
Een goede cd speler of goed loopwerk+dac, zal de geluidsbeleving zeer positief beinvloeden.

Kwestie van goed naar 2ehands kijken. Maar het is zeer moeilijk om een muzikale en goede cd speler te vinden, zelfs de hele dure klinken vaak te digitaal, maw te kaal. Ik had het geluk om een Bow 2ehands te kunnen kopen, deze is en zeer goed en klinkt erg analoog zoals dat heet.

Ik heb hier een north star loopwerk en extremo dac gehad; op zich klonk het goed maar het was te kaal geluid, te netjes. Ik heb hier een cd speler gehad van 8000 euro (bladerius, klonk mooi maar te digitaal)

een cd speler kopen is vlgs. mij het moeilijkste wat er is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Richi

Ja, daar kon je wel eens gelijk in hebben. Persoonlijk vond ik de Marantz SA-11S1 heel mooi klinken toen ik die thuis uit heb kunnen proberen, maar ook wat 'digitaal'. Er strak en met weinig gevoel. Dat had ik wel bij de Classé spelers die ik tot nu toe gehoord heb. Dus daar ben ik wel benieuwd naar, hoe die in mijn set klinken.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Inmiddels staat (ligt) hier een Musical Fidelity V-DAC te spelen en dat klinkt heel fraai. Beter dan de ingebouwde DAC van de Pioneer DV-LX50 DVD speler en ook beter dan de stereo DAC uit de Aragon Stage One. Het geluid is wat 'backward' maar ik vind dat helemaal niet onprettig. Mijn vriendin zou het geluidsbeeld graag wat meer naar voren hebben.

In eerste instantie vonden we het allemaal wat onrustig klinken en toen zijn we gaan experimenteren. Daar kwam uit dat je met de V-DAC veel beter de beperking van de Pioneer DVD speler als CD loopwerk hoort. Toen we overschakelden op iTunes via de Apple Airport Express keerde de rust in het geluidsbeeld terug. Wel vreemd dat een signaal dat via Wifi van zolder naar de woonkamer wordt gezonden beter klinkt dan een schijfje in een speler, maar toch ook weer niet als door alle buffering en zo de jitter wordt gereduceerd.

Conclusies voor nu: [1] de V-DAC klinkt prachtig, [2] goed geripte bestanden klinken ons beter in de oren dan een CD vanaf een slecht loopwerk en [3] er zal dus wel een Wadia i170 transport worden aangeschaft op niet te lange termijn.

En tenslotte: krijgt mijn zwager toch gelijk, die dit allemaal al voorspelde... :crazy:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Starred

Tegenwoordig zijn er veel goedkopere alternatieven voor de Wadia, bijv. van Onkyo

Nahpets

Citaat van: Starred op oktober 11, 2009, 00:27:14
Tegenwoordig zijn er veel goedkopere alternatieven voor de Wadia, bijv. van Onkyo

Ik verwacht dat 'goedkoper' nauwelijks een beslissende factor speelt in de besluitvorming van Richi en zijn vriendin.

Citaat van: Richi op oktober 11, 2009, 00:23:40
En tenslotte: krijgt mijn zwager toch gelijk, die dit allemaal al voorspelde... :crazy:

Speelt hij nog met de Duet?

Leuk dat de V-Dac zo goed bevalt. Misschien toch eens gaan beluisteren.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Richi

Mijn zwager speelt zelf met een Sonos bediend vanaf een iPod Touch. Dat werkt echt fantastisch. Heel gebruikersvriendelijk en eigenlijk heeft hij nooit problemen.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Citaat van: Richi op oktober 11, 2009, 00:23:40
Inmiddels staat (ligt) hier een Musical Fidelity V-DAC te spelen en dat klinkt heel fraai. Beter dan de ingebouwde DAC van de Pioneer DV-LX50 DVD speler en ook beter dan de stereo DAC uit de Aragon Stage One.

Is dat niet een beetje een voorbarige conclusie? :unsure:

CitaatDaar kwam uit dat je met de V-DAC veel beter de beperking van de Pioneer DVD speler als CD loopwerk hoort. Toen we overschakelden op iTunes via de Apple Airport Express keerde de rust in het geluidsbeeld terug.

De Airport Express kenmerkt zichzelf niet door een heel 'fraai en schoon' geluid via de analoge (of zelfs digitale) uitgang... :huh2:            En ik heb er zelf 2 tot 3 in gebruik. ;D

CitaatWel vreemd dat een signaal dat via Wifi van zolder naar de woonkamer wordt gezonden beter klinkt dan een schijfje in een speler, maar toch ook weer niet als door alle buffering en zo de jitter wordt gereduceerd.

Conclusies voor nu: [1] de V-DAC klinkt prachtig, [2] goed geripte bestanden klinken ons beter in de oren dan een CD vanaf een slecht loopwerk en [3] er zal dus wel een Wadia i170 transport worden aangeschaft op niet te lange termijn.

Ik denk dat de conclusie eerder is dat je de kwaliteit van een DAC niet kunt beoordelen met een slecht loopwerk. Zij het DVD, zij het CD, zij het een streaming oplossing.... ::)


Als het desondanks toch erg lekker klinkt, dan lijkt het eerder aan het 'gewenste sausje' te liggen dan de vermeende intrinsiek betere audiofiele oplossing. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Hé Arjen, goedemorgen! Het zal inderdaad zo zijn dat wij ons laten leiden door wat we lekker vinden klinken in onze setup. In combinatie met zowel de Pioneer DVD speler als de Airport Express vinden we de V-DAC 'lekkerder' klinken. Het geluid is inderdaad er smeuïg en dat vinden wij lekker klinken. Het blijft een kwestie van smaak. De Stage One is wat meer foreward en 'in your face' en in combinatie met de Pioneer klinkt het geheel wat gejaagd en onrustig. Dat gejaagde gaat weg als je de Airport Express aansluit. Ik wil nog wel experimenteren met een goed CD loopwerk en/of een goede digitale iPod dock (Wadia of Onkyo). Het blijft leuk knutselen, vooral omdat het allemaal relatief is. Slecht klinkt het al lang niet meer. :happy:

Groetjes,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi


Vandaag via marktplaats een Sony cdp-xb920 cd speler met fixed pickup laser aangeschaft in de kleur zilver. Deze speler gaat als loopwerk dienen in plaats van de Pioneer dvd speler. Het is ook de bedoeling de speler te gaan modificeren: loodbitumen, netsnoer, voeding en klok. Gewoon lekker knutselen dus. Het draaien van schijfjes vind ik gewoon te leuk vandaar deze aanschaf. Via de v-DAC klinkt het heel goed maar nog wel een beetje digitaal. Eerst maar eens kijke wat de little pinkie voeding voor de v-DAC gaat doen.   
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a