Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Richi

Ja, ik moet maar eens zien of de center een blijver is. Klinkt geweldig, maar in mijn opstelling kan ik 'm niet goed plaatsen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

wil

Citaat van: Richi op mei 16, 2008, 16:45:50
Ja, ik moet maar eens zien of de center een blijver is. Klinkt geweldig, maar in mijn opstelling kan ik 'm niet goed plaatsen.
Probeer heel even een keer zonder, maar ik blijf een voorstander van een center in een surround-opstelling. Zoals je al zegt: "welke speaker?" Het wordt zó homogeen als alles gelijk is, prachtig :D

Gefeliciteerd! Eindelijk weer iemand die zich laat verleiden om van surround naar stereo naar surround te gaan  :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Richi

Ik ben nu aan het testen met en zonder center. Vanavond gaan we een film kijken in de nieuwe opstelling. Gisteren is dat niet gelukt, want ik lag om 21.30 te slapen... :P
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Fatalfelix

wauw, wat een gave speakers zijn die Tannoy's zeg  8). Wel jammer dat de center dusdanig groot is dat hij erg slecht plaatsbaar is. Maar ik neem aan dat je fronts wel in staat zijn om een mooi plaatje neer te zetten zonder center  ;).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Richi

Ja, inderdaad. Vandaag heb ik gespeeld met de TDC center, de Arena center en zonder center. De bevindingen zijn als volgt:

De TDC center is werkelijk perfect. Wat een geluid komt daar uit zeg! Zo'n mooie natuurgetrouwe en volle weergave heb ik nog nooit gehoord en de match met de fronts is werkelijk schitterend. Het geluid is exact te plaatsen aan de voorzijde en de overgang tussen de center en de fronts (en ook de geluiden ertussen) zijn zo fraai. Ik heb er echt van genoten. Ik heb regelmatig geschakeld tussen de TDC en zonder center en met de TDC klinkt het gewoon perfect.

Met de Arena center (waar ik tot afgelopen week heel tevreden mee was) klinkt het wel mooi, maar dunner. Dat hoor ik nu eigenlijk pas nadat ik de TDC eraan heb gehad. Het klinkt wel fraai met de Arena, maar een beetje dun, wat schel. Dat is natuurlijk heel betrekkelijk, want pas op, die Arena is een mooie luidspreker hoor en zeker voor het geld. Het is natuurlijk geen eerlijk vergelijk tussen een center van EUR 350 en een van EUR 5000. En de TDC is ook nog eens 20x zo groot als de Arena center. :-X

Ook toen ik met de Arena center speelde heb ik regelmatig geschakeld tussen de center en zonder center. Zonder center is het geluid voller en natuurlijker, maar de stemmen staan minder in het midden. Het geluid is minder gefocussed. Met de Arena center is er meer focus, maar klinkt alles dunner en wat scheller.

Mijn voorkeur gaat uit naar:
1. De TDC center
2. Zonder center
3. De Arena center

En dat vind ik toch wel verrassend. Natuurlijk had ik wel verwacht dat de TDC het beste zou klinken, maar ik bedoel iets anders: ik speelde altijd liever met de Arena center dan zonder center. En nu ik de TDC heb gehoord is die voorkeur veranderd.

Ik weet niet of ik de TDC ga houden, want de plaatsing is echt een probleem en daar heb ik me wel op verkeken. De TDC klinkt het beste als hij op gelijke hoogte staat met de weergever van de fronts. Dat betekent op onze audiokast en dan moeten we de TV aan de muur hangen. Maar die komt dan zo hoog te hangen dat dit niet fijn meer kijkt.

Op dit moment staat de TDC even onder de trap geparkeerd en spelen we eens zonder center. Eens kijken hoe dat bevalt. Zoals het er nu naar uitziet, gaat de TDC binnenkort in de verkoop. :-\

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

VlisChris

Een iets lager meubel, en dan je tv iets hoger?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Richi

Dat meubel is op maat gemaakt en heeft EUR 3300 gekost. We zijn heel tevreden over hoe het eruit ziet, dus vervangen is nu geen optie.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Joris1971

Citaat van: Richi op mei 19, 2008, 06:44:55
Dat meubel is op maat gemaakt en heeft EUR 3300 gekost. We zijn heel tevreden over hoe het eruit ziet, dus vervangen is nu geen optie.

Nou en,.. die center kost normaal 4999,- euro   :P ;)

Maare ga je wel met de 4 stuks TD10's spelen?

gr. Joris

Richi

Als mijn zwager de 2e set TD-8's niet wil overnemen om als fronts te gebruiken, dan denk ik wel dat ik die als rears ga inzetten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Joris1971

Citaat van: Richi op mei 19, 2008, 16:14:28
Als mijn zwager de 2e set TD-8's niet wil overnemen om als fronts te gebruiken, dan denk ik wel dat ik die als rears ga inzetten.

Dan zou ik, als ik jou was, tegen je zwager zeggen: Sorry, maar de verkoop gaat niet door!

Richi

Ach, is toch wel leuk als ik hem er blij mee kan maken. Voor hem zijn het de fronts en voor mij slechts de rears...  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

wil

Citaat van: Richi op mei 18, 2008, 23:21:23
De TDC center is werkelijk perfect. Wat een geluid komt daar uit zeg! Zo'n mooie natuurgetrouwe en volle weergave heb ik nog nooit gehoord en de match met de fronts is werkelijk schitterend. Het geluid is exact te plaatsen aan de voorzijde en de overgang tussen de center en de fronts (en ook de geluiden ertussen) zijn zo fraai. Ik heb er echt van genoten. Ik heb regelmatig geschakeld tussen de TDC en zonder center en met de TDC klinkt het gewoon perfect.
Mijn voorkeur gaat uit naar:
1. De TDC center
2. Zonder center
3. De Arena center

En dat vind ik toch wel verrassend.

Ik niet  :D:
Citaat van: wil op mei 16, 2008, 18:43:08
Probeer heel even een keer zonder, maar ik blijf een voorstander van een center in een surround-opstelling. Zoals je al zegt: "welke speaker?" Het wordt zó homogeen als alles gelijk is, prachtig :D

Wat je hier ervaart is precies wat ik ervaar met de Domus Center in combinatie met Concertino's. De Concertino's focussen als heel erg goed en geven een heel los karakter. Maar met de correcte matchende center blijft dat losse en coherente geheel in stand terwijl de stemmen zeer natuurlijk toegevoegd worden aan het geheel, de soundbubble dus.
Citaat van: Richi op mei 18, 2008, 23:21:23
Natuurlijk had ik wel verwacht dat de TDC het beste zou klinken, maar ik bedoel iets anders: ik speelde altijd liever met de Arena center dan zonder center. En nu ik de TDC heb gehoord is die voorkeur veranderd.

Wat een dillemma heb je voor jezelf gecreëerd  :-\ Hopelijk kom je tot een 'best-of-both-worlds' en niet tot een compromis.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Joris1971

#113
Citaat van: Richi op mei 19, 2008, 16:14:28
Als mijn zwager de 2e set TD-8's niet wil overnemen om als fronts te gebruiken, dan denk ik wel dat ik die als rears ga inzetten.

maare dan heb je toch met de aanschaf vd extra set TD10 en de TDC geen vooruitgang geboekt?
Alleen evt. op financiel gebied als je ze met winst gaat verkopen.

Wat ik bedoel; je had al een 5.1. set met de Arena's als center en rears en de TD8 als fronts.
Vervolgens schaf je een extra paar TD8 + een TD center aan en vervolgens is de center te groot en verkoop je de extra set TD8's aan je zwager.  ??? ??? ???

En na het luisteren van de TDcenter vind je het verschil met je Arena center te groot en wil je zonder center gaan spelen, kortom die aanschaf van die extra TD8 en TDcenter hebben in feite alleen een verandering in je set gebracht door je Arena center niet meer te gebruiken, naar mijn mening eerder een downgrade.

gr. Joris

Richi

Dat zie ik dus anders. Ik kan mijn zwager blij maken met luidsprekers die hij anders niet had kunnen aanschaffen en ik kom zelf tot de ontdekking dat zonder center beter is dan spelen met een mindere center. Voor mij is het een leuk experiment. En ja, misschien verkoop ik de TDC met winst. Iedereen wordt er dan toch beter van?

Eerlijk gezegd geniet ik er meer van dat mijn zwager (en ook zijn vrouw) nu kunnen genieten van geweldige muziek dan dat ik de perfecte rears heb staan. 8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

VlisChris

Citaat van: Richi op mei 19, 2008, 06:44:55
en heeft EUR 3300 gekost

Das mooi. Dan vallen de kosten van een zaagje ook wel mee dus :-X ;D ;D ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Richi

Als je het zo bekijkt. Ik zal het eens met mijn vriendin bespreken vanavond... :P
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Nou, we hebben het besproken, maar we zien geen mogelijkheid om de TDC te integreren in ons interieur. :( We willen geen grote consessies doen aan onze inrichting en de TV komt gewoon te hoog te hangen als we de center eronder plaatsen. Daarom heb ik de TDC center zojuist te koop gezet. :'(
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

denoontje

Leuke verhalen, maar

waarom niet de grote jongen plaatsen op een stand als je ht gaat kijken. zet je hem daarna in een kast ofzo
Dan staat ie niet altijd in het zicht, maar heb je het geweldige geluid wel bij  film?


Joris1971

Citaat van: denoontje op mei 21, 2008, 08:37:15
Leuke verhalen, maar

waarom niet de grote jongen plaatsen op een stand als je ht gaat kijken. zet je hem daarna in een kast ofzo
Dan staat ie niet altijd in het zicht, maar heb je het geweldige geluid wel bij  film?



haha zo een jongen zet je niet voor een filmpje even op een stand... ik zie Richi al bezig.

Audiofiel

Inderdaad, daar ga je niet voor je lol steeds mee sjouwen: Afmetingen: (HxBxD): 373 x 774 x 420mm. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

En het ding zal ook wel meer dan een pak melk wegen denk ik ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

wieltjes dan ;-)
niet echt audiofiel maar toch

anderzijds fitness voorafgaand aan een fimpje pakken, niet verkeerd toch (i've got the power !)
Ik heb ook jaren mij breedbeeld moeten versjouwen (stond voor mijn scherm).
Je moet mijn armspieren nu eens zien :-)

Tja je moet er wat voor over hebben voor zo'n hobby.



Richi

Ja, dat is wel een goed idee. Maar wij kijken ook veel TV via de surround set en dan iedere keer de center ervoor zetten is niet echt handig. En als de center ervoor staat, is de kast geblokkeerd. Allemaal niet handig en zeker niet fraai.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

Hoi Richard,

Was benieuwd of je er al uit bent wat je wil gaan doen qua speakers. Ik zou zelf toch wel kiezen om je achterspeakers ook TD's te doen.

Ik heb ervoor gekozen de center eruit te laten omdat het in mijn situatie niet gaat. Maar mijn fronts staan bekend om hun diepe en brede soundstage waardoor het verlies van de center minder opvalt.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.