Richi's Classé zolder

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

Vorige topic - Volgende topic

Richi

Ik heb mijn JPLAY abonnement trouwens opgezegd. Het klinkt super, maar een nummer skippen gaat vaker mis dan goed, zowel rechtstreeks naar de Classé als naar de Eversolo. Dan klopt de album art niet meer met wat er speelt. En vanochtend op de koop toe ook nog hickups en dat heb ik echt nooit met Roon. Ben er nu wel klaar mee.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Richi

Citaat van: ruud2 op april 12, 2026, 11:48:58hoe zit het de hoogte(s) ? 3.05 tov 0.75
Ja, dat heb ik aan beide kanten omdat midden in de kamer een brede dakkapel zit. Dus zowel links als rechts heb ik een aflopend dak.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Richi

ruud2

lastig om naar symmetrie te krijgen
Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

Richi

Citaat van: ruud2 op april 12, 2026, 12:02:44lastig om naar symmetrie te krijgen
Precies dat. Het is flink wat werk om het om te gooien en hoeveel win ik daar nu ècht mee? Dat is lastig vooraf te bepalen.

Het goede nieuws: ik heb nog net genoeg tapijttegels over om de vloer te bedekken als het muurtje weg is. :D

RCD

Dat had ik niet gezien.
Dacht dat het een vlakke muur was aan de achterkant.
Dan zal het niet heel veel meer brengen.
Denk nog steeds wel ietsje beter, maar het blijft niet optimaal.

Rob

Xander32

Waarmee breng je het grootste aantal uren door in betreffende ruimte;
met het thuiswerken of het muziek luisteren?

Ik zou de ruimte optimaal inrichten voor hetgeen je er de meeste uren doorbrengt.
En mogelijk bijt het ene het andere niet eens, dan kan je gerust een andere keuze maken.

Citaat van: Richi op april 12, 2026, 12:09:00Precies dat. Het is flink wat werk om het om te gooien en hoeveel win ik daar nu ècht mee? Dat is lastig vooraf te bepalen.

Het goede nieuws: ik heb nog net genoeg tapijttegels over om de vloer te bedekken als het muurtje weg is. :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Richi

Citaat van: Xander32 op april 12, 2026, 12:56:49Waarmee breng je het grootste aantal uren door in betreffende ruimte;
met het thuiswerken of het muziek luisteren?

Ik zou de ruimte optimaal inrichten voor hetgeen je er de meeste uren doorbrengt.
En mogelijk bijt het ene het andere niet eens, dan kan je gerust een andere keuze maken.

Thuiswerken, absoluut! Ik werk in Noorwegen en daar ben ik één week per maand. De rest werk ik thuis.

brt

Citaat van: Richi op april 12, 2026, 12:09:00Precies dat. Het is flink wat werk om het om te gooien en hoeveel win ik daar nu ècht mee? Dat is lastig vooraf te bepalen.

Ja, maar nu had je het muurtje al afgebroken toch? Of was dat slechts stoere praat gisteren?  :tounge:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Richi

Citaat van: brt op april 12, 2026, 13:35:02Ja, maar nu had je het muurtje al afgebroken toch? Of was dat slechts stoere praat gisteren?  :tounge:
De intentie was er. :tounge:

MarKath

Wat je kunt doen is de lijn van het plafond van de dakkapel door te trekken naar de muur zodat je een recht plafond over het geheel krijgt.
De ruimte welke dan ontstaat in die nok kun je gebruiken als kleine zolder.
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

Richi

Citaat van: MarKath op april 13, 2026, 06:16:57Wat je kunt doen is de lijn van het plafond van de dakkapel door te trekken naar de muur zodat je een recht plafond over het geheel krijgt.
De ruimte welke dan ontstaat in die nok kun je gebruiken als kleine zolder.
Dat zou altijd nog een optie kunnen zijn, hoewel ik zelf het idee heb dat het niet-symmetrische van de kamer ook goed doet voor het geluid.

De grootste beperking nu is denk ik het muurtje waar ik nu net voor zit. Dit is een meter hoog en komt tot boven mijn oren als ik zit. Ik vermoed dat hierdoor ruimtelijke informatie verloren gaat en het beperkt me in waar ik zit. Daarom overweeg ik dat als eerste aan te pakken.

CinéHome

Je asymmetrische ruimte is mogelijk verantwoordelijk voor MINDER hardnekkige nodes en nulls in de lagere regionen. Een kleinere en meer balkvormige kamer lijkt me dan niet wenselijk.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

ruud2

Citaat van: CinéHome op april 13, 2026, 10:03:33Je asymmetrische ruimte is mogelijk verantwoordelijk voor MINDER hardnekkige nodes en nulls in de lagere regionen. Een kleinere en meer balkvormige kamer lijkt me dan niet wenselijk.

ligt helemaal aan de onderlinge maatvoeringen. (l x B x H)
hier zijn tabellen voor welke onderlingen te vermijden en waar mogelijk problemen te verwachten zijn.
Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

WillyP

Citaat van: Richi op april 11, 2026, 01:06:35Vanavond een heel leuke avond beleefd bij Listening Matters in Hilversum waar de nieuwe Dynaudio Confidence 20A werd gedemonstreerd door Leo Blokhuis. In een prachtig pand - waar Rhapsody voorheen was gevestigd - werden we ontvangen met een drankje en hapje, voordat de demo begon. @marcush en ik hebben ons eerst staan te vergapen aan de prachtige apparatuur en speakers die in het pand staan. Wat een mooie exclusieve spullen van Luxman, KEF, Linn, Wilson Audio, Grimm, Mola Mola, en natuurlijk Dynaudio.

Op de show in Veldhoven was ik onder de indruk van de Dynaudio Confidence 20A. Kun je iets vertellen over de verschillen met jouw Dynaudio C2? Ik weet het, de omstandigheden zijn anders, maar ik ben wel benieuwd naar jouw indruk.

Richi

Citaat van: WillyP op april 13, 2026, 13:03:44Op de show in Veldhoven was ik onder de indruk van de Dynaudio Confidence 20A. Kun je iets vertellen over de verschillen met jouw Dynaudio C2? Ik weet het, de omstandigheden zijn anders, maar ik ben wel benieuwd naar jouw indruk.
Dat is inderdaad heel erg lastig om te benoemen. Allereerst: ze zijn heel veel kleiner en ze zijn actief. Ondanks het kleinere formaat spelen ze ontzettend volwassen, mooi vol en dynamisch. Dat laatste heeft ongetwijfeld ook met de actieve versterking te maken.

Wat mij het meeste opvalt, is dat men veel laag uit zo'n relatief kleine kast kan krijgen. Ondanks dat het de ruimte mooi vulde (en het was een grote ruimte waar hard werd gespeeld) vielen mij twee dingen op in de laagweergave:

1. Het klonk af en toe geforceerd. Alsof de 20A tegen zijn limiet aan zat. Thuis heb ik dat - ook bij hard spelen - nog nooit ervaren.

2. Ik miste verfijning in het laag. Er was minder gelaagdheid dan ik gewend ben. Het was meer boem en minder dat je instrumenten kon herkennen qua percussie, zoals dat met de midden en hoge tonen wel mogelijk was.

Voor elektronische muziek maakt dat wat mij betreft minder uit, maar bij echte instrumenten en ook stemmen vind ik het fijn als het mooi los van elkaar staat en toch als één geheel klinkt.

De flow in de weergave vond ik erg vergelijkbaar met mijn eigen set: niet schel, gedetailleerd en wat ik natuurlijk zou noemen.

Dus: uitstekende speakers, maar ik zou niet willen ruilen. Heb je echter een woonkamer waar je de set in wil plaatsen, dan is dit wel end-game materiaal. En ook nog eens heel fraai om te zien.

AudioLaan

Hoe zou je ze klankmatig beschrijven naast de ATC SCM50A die je bij mij een keer op een avond gehoord hebt? Ik zie dat ze 3K duurder zijn dan die ATC's.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

Richi

Citaat van: AudioLaan op april 13, 2026, 15:08:56Hoe zou je ze klankmatig beschrijven naast de ATC SCM50A die je bij mij een keer op een avond gehoord hebt? Ik zie dat ze 3K duurder zijn dan die ATC's.
Oef, ook lastig. Laat ik het zo zeggen: ik zou de ATCs kiezen. Een grotere kast geeft gewoon een andere klank, één die ik prefereer. Het is net als met de Kii's: geweldig wat ze daar uit toveren, maar het blijft een soort van geforceerd klinken in mijn oren.

mmuetst

Nog even over je ruimte, is toch niet slecht zonder DSP

Alleen die piek rond 200 hz op het rechter kanaal.
Maar als je geen boeming laag ervaart, dan is er toch niks aan de hand? Vind de ruimte prettig er uit zien, ook om er te werken, niks mis mee.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Richi

Citaat van: mmuetst op april 13, 2026, 16:23:10Nog even over je ruimte, is toch niet slecht zonder DSP

Alleen die piek rond 200 hz op het rechter kanaal.
Maar als je geen boeming laag ervaart, dan is er toch niks aan de hand? Vind de ruimte prettig er uit zien, ook om er te werken, niks mis mee.
Dat klopt, zo slecht is de ruimte niet. Maar het muurtje is er ooit neergezet om het slaap gedeelte enigszins af te zonderen van het werk gedeelte. Dat is nu niet meer nodig. En het muurtje beperkt me qua inrichting plus dat ik er vlak voor zit met mijn luisterplek. Wat ik eigenlijk wil is de set zo ruim mogelijk in de kamer plaatsen zonder beperkingen. Zonder muurtje gaat dat gemakkelijker en dan kan ik de speakers verder van de achterwand plaatsen wat de weergave hopelijk ten goede komt.

addesmo

Ach, in Berlijn kon het ook  ;)

Richi

Citaat van: addesmo op april 13, 2026, 18:59:01Ach, in Berlijn kon het ook  ;)
Als iemand een stukje van mijn muur wil kopen, stuur dan even een PB! :D

CinéHome

Citaat van: Richi op april 13, 2026, 19:52:01Als iemand een stukje van mijn muur wil kopen, stuur dan even een PB! :D
Dan ga je er wel eerst grafitti op moeten spuiten!
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

brt

Citaat van: Richi op april 13, 2026, 19:52:01Als iemand een stukje van mijn muur wil kopen, stuur dan even een PB! :D

Ik schaam me hier niet voor, dus per PB niet nodig. Ik wil zo'n stukje!
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

mmuetst

Citaat van: brt op april 13, 2026, 21:46:20Ik schaam me hier niet voor, dus per PB niet nodig. Ik wil zo'n stukje!
€100,-
Geniet van Audio, maar betaal met mate.