Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Gestart door Gizz, mei 10, 2007, 18:16:56

Vorige topic - Volgende topic

Shadowfox

Citaat van: pameijer op augustus 14, 2026, 15:40:44De 5 seizoenen van The Bureau zijn er aardig snel doorheen gewerkt hier  ;D. Nu begonnen aan The Manipulated, of "Jo-Gak-Do-Si", maar dat snap ik nie  :tongue2:. Heerlijke Koreaanse actieserie, met de kenmerkende Koreaanse karakterverdieping en prima acteerwerk. Echt een aanrader, serie weet je vaak te verrassen met onverwachte plotwendingen! Op Disney+.

Leuke serie  :thumbs-up:

minplus

Citadel aan het kijken. Best leuk, soms wat onlogisch, zoals iemand die 20 boeven doodschiet zonder zelf geraakt te worden, en er had best wat meer humor in kunnen zitten.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Shadowfox

Citaat van: minplus op september  1, 2026, 15:40:48Citadel aan het kijken. Best leuk, soms wat onlogisch, zoals iemand die 20 boeven doodschiet zonder zelf geraakt te worden, en er had best wat meer humor in kunnen zitten.

Boeven :clapping: was je stiekum bassie en adriaan aan het kijken?

SV..S

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

minplus

Niet eens bassie en adriaan.
Serie uitgekeken met een cliffhanger als eind, hoewel de hoofdpersoon dood is. Een redelijke randdebiel dus wie weet is het einde serie.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

SV..S

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Vande

Dit weekend staat Trigger Point Seizoen 4 op het programma.

Kijk er weer naar uit.
Video: Sony XW5000 - Lumagen Radiance Pro 4240 Final Edition Mod CineMike- Adeo 100"Reference Grey
Audio: Lexicon RV-6 - Lexicon LX-5 - Keces P8 CineMike - Powercord CineMike
Speakers: Kef Reference 205 - Kef Reference 202C - Kef Reference 70S - 2 x Kef Reference 40B Subwoofers - 4x Kef Ci-200 Atmos inbouw
Cables: van den Hul Magnum - van den Hul interlinks - Transparent powercords
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike - ATV 4K CineMike

pameijer

Silo seizoen 3 afgekeken. Wel een topserie, alhoewel ik het verhaal wel wat vergezocht begin te vinden. Geen idee hoe trouw ze zijn aan de boeken, maar mij stoort het wel wat. Verder gewoon top geacteerd, fantastisch gefilmd en houdt je aandacht wel vast  :clapping:

En nu verder met maar weer iets Koreaans  8)
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Shadowfox

Citaat van: pameijer op september  5, 2026, 02:45:53Silo seizoen 3 afgekeken. Wel een topserie, alhoewel ik het verhaal wel wat vergezocht begin te vinden. Geen idee hoe trouw ze zijn aan de boeken, maar mij stoort het wel wat. Verder gewoon top geacteerd, fantastisch gefilmd en houdt je aandacht wel vast  :clapping:

Op yt heb je een kanaal waarin alle clues worden uitgelegd die wij als kijker missen. Dan denk je ahhhh en dan word de serie nog beter.
Deze creator doet dat erg goed
https://youtu.be/zifVbYtaL3E?is=XlFSPV3J8rx81mtJ

Koreaans tipje. Geen serie maar film
https://youtu.be/shkoYqTSEio?is=JBn4i7z2N9Uq4fKg

gerard1

Citaat van: pameijer op september  5, 2026, 02:45:53Silo seizoen 3 afgekeken. Wel een topserie, alhoewel ik het verhaal wel wat vergezocht begin te vinden. Geen idee hoe trouw ze zijn aan de boeken, maar mij stoort het wel wat. Verder gewoon top geacteerd, fantastisch gefilmd en houdt je aandacht wel vast  :clapping:

Jeetje, jij hebt de vaart er wel in ;D
Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

Kjelt

Ja Silo is top! Komt mijn inziens vooral doordat het gebaseerd is op drie geschreven boeken. De schrijver heeft er lang over gedaan en de delen met elkaar in verleden, heden vervlochten door de boeken heen, en nu dus in de serie.
Sommige dingen lijken erg onlogisch zoals "the failsafe" maar nu weet je dus waarom ook al weet je nog niet alles  :D
Seizoen 4 is het laatste seizoen en al opgenomen, kan niet wachten tot volgend jaar.

gerard1

Seizoen 1, geweldig.
https://www.mijnserie.nl/the-terminal-list/

Op naar seizoen 2
https://www.mijnserie.nl/the-terminal-list-dark-wolf/

https://npo.nl/cultuur/fictie-reviews/the-terminal-list

Als je op zoek bent naar een ongecompliceerde actieserie die je er in een weekendje doorheen kunt timmeren, dan is dit de serie voor jou. Je moet alleen niet vies zijn van een gezonde dosis geweld.

Geliefd door het publiek, verguisd door critici.

Volgens critici en journalisten staat de serie bekend als uitgesproken 'anti-woke'. Zij vinden dat er te weinig diversiteit is, geen politieke boodschap, en veel brute actie.

pameijer

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Shadowfox

Citaat van: gerard1 op september  5, 2026, 22:43:00Seizoen 1, geweldig.
https://www.mijnserie.nl/the-terminal-list/

Op naar seizoen 2
https://www.mijnserie.nl/the-terminal-list-dark-wolf/

https://npo.nl/cultuur/fictie-reviews/the-terminal-list

Als je op zoek bent naar een ongecompliceerde actieserie die je er in een weekendje doorheen kunt timmeren, dan is dit de serie voor jou. Je moet alleen niet vies zijn van een gezonde dosis geweld.

Geliefd door het publiek, verguisd door critici.

Volgens critici en journalisten staat de serie bekend als uitgesproken 'anti-woke'.

Say no more  :popcorn:  :popcorn:
Al gezien natuurlijk duhhh

beunky

Genoten van The Gentlemen seizoen 2. Met subtiele en niet zo subtiele verwijzing naar The Godfather en de bekende Ritchie stijl. Prachtig.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

pameijer

En weer zo'n fijne Koreaanse serie: Made in Korea. Goeie actie, goed verhaal, goede personages. Deze series gaan echt verder dan de Amerikaanse pulp. Disney heeft veel Koreaans materiaal, jammer dat ik het opgezegd heb. Maar ze verdienen mijn centjes niet met hun gezeik over licenties en het niet informeren en compenseren van hun klanten voor het verlies van functionaliteit.

N1v3K

Citaat van: pameijer op september  5, 2026, 02:45:53Silo seizoen 3 afgekeken. Wel een topserie, alhoewel ik het verhaal wel wat vergezocht begin te vinden.

Oh.
Ik vind juist dat de puzzelstukjes steeds meer op hun plek beginnen te vallen. En een betere ontwikkeling van het verhaal dan we in de eerste twee seizoenen voorgeschoteld kregen.

Smaken verschillen  ;D

Shadowfox

Citaat van: N1v3K op september  8, 2026, 23:44:44Oh.
Ik vind juist dat de puzzelstukjes steeds meer op hun plek beginnen te vallen. En een betere ontwikkeling van het verhaal dan we in de eerste twee seizoenen voorgeschoteld kregen.

Smaken verschillen  ;D

Vind ik ook. Je kan het verschil merken met een verhaal incl einde dat al vast staat ipv series waar het einde nog voor het laatste seizoen geschreven moet worden. Ik hoef de voorbeelden niet te vermelden vermoed ik  ;D

N1v3K

Citaat van: Shadowfox op september  9, 2026, 09:11:16Vind ik ook. Je kan het verschil merken met een verhaal incl einde dat al vast staat ipv series waar het einde nog voor het laatste seizoen geschreven moet worden. Ik hoef de voorbeelden niet te vermelden vermoed ik  ;D

Seizoen 4 is ook gelijktijdig met seizoen 3 geschoten. Ligt al op de plank. En als ik me niet vergis, wordt dat het laatste seizoen.

pameijer

Citaat van: Shadowfox op september  9, 2026, 09:11:16Vind ik ook. Je kan het verschil merken met een verhaal incl einde dat al vast staat ipv series waar het einde nog voor het laatste seizoen geschreven moet worden. Ik hoef de voorbeelden niet te vermelden vermoed ik  ;D
Helemaal mee eens ook hoor. Wat ik bedoelde is dat de uiteindelijke puzzel in mijn beleving wel een beetje vergezocht lijkt te worden. Beetje op hol geslagen fantasie, met de obligate cryo-sleeps, vergeetmedicatie enzovoort. 

gerard1

Van het weekend beginnen aan Fauda seizoen 5, benieuwd.

Shadowfox

Citaat van: pameijer op september  8, 2026, 23:17:08En weer zo'n fijne Koreaanse serie: Made in Korea. Goeie actie, goed verhaal, goede personages. Deze series gaan echt verder dan de Amerikaanse pulp. Disney heeft veel Koreaans materiaal, jammer dat ik het opgezegd heb. Maar ze verdienen mijn centjes niet met hun gezeik over licenties en het niet informeren en compenseren van hun klanten voor het verlies van functionaliteit.

staat in de dl lijst  8)

CZ79

Net begonnen met Banshee (wat ouder al),
Erg leuk tot nu toe
Versterking/bron: Simaudio Moon ACE
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Meicord

CZ79

Versterking/bron: Simaudio Moon ACE
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Meicord

beunky

Citaat van: CZ79 op september 10, 2026, 09:20:08Net begonnen met Banshee (wat ouder al),
Erg leuk tot nu toe

Banshee is gaaf. Erg rauw, wordt heftiger als je net begonnen bent. De moeite waard vind ik.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"