Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Gestart door Gizz, mei 10, 2007, 18:16:56

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Citaat van: pameijer op juni  3, 2026, 23:33:03Laatste seizoen van The Boys gekeken. Jammer dat het afgelopen is, maar mss ook wel genoeg geweest. Einde niet heel sterk helaas, maar hele seizoen wel weer genieten. En een redelijk ondubbelzinnige aanklacht tegen Trump zeg dit seizoen, heerlijk hoe ze hem op een Southpark achtige manier wegzetten!

Vanavond ga ik er aan beginnen. Ik ben benieuwd.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Robbo

Citaat van: pameijer op juni  5, 2026, 23:53:25Vanavond laatste aflevering van Your Friends & Neighbors op Apple TV gekeken. Erg vermakelijk, is eigenlijk een klucht met hele rijke mensen. Aanrader voor niet al te serieus kijkplezier.

Ik heb net de trailer gekeken. Dank voor de tip, hier hou ik wel van !  :pompom:

minplus

Citaat van: addesmo op juni  8, 2026, 10:34:40Niet opgeven na twee afleveringen.
Is nogal overweldigend!

Hebben het na een kwartier opgegeven. Te chaotisch druk om het zo maar te noemen.
Overgeschakeld naar 1992 op Netflix, de Spaanse serie aan de hand van Sevilla 1992. Krijgt op internet een waardering 6 vanwege veel cliché uit van alles en nog wat. Was wel spannend en af en toe gruwelijk.
Zou hem zeker een 7+ geven want heb blijkbaar nog niet veel van van alles en nog wat bekeken.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

modde239

Witalik

We hebben tijd terug GoT bluray set volledig afgekeken. House of dragon daarna gestart, maar dat hebben we na 2 afleveringen uitgezet omdat het eigenlijk niet kan boeien  :huh2:  heel zonde, maar komen er niet doorheen vooralsnog. Maybe omdat GoT echt heerlijk was.
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

gerard1

Van Got vond ik eigenlijk alleen het eerste seizoen geweldig, alleen al het eind, wie had dat verwacht.

Daarna langdradig, wel helemaal afgekeken, maar vond het allemaal maar zoetjes.
Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

Richi

Citaat van: Witalik op juni 11, 2026, 06:36:32We hebben tijd terug GoT bluray set volledig afgekeken. House of dragon daarna gestart, maar dat hebben we na 2 afleveringen uitgezet omdat het eigenlijk niet kan boeien  :huh2:  heel zonde, maar komen er niet doorheen vooralsnog. Maybe omdat GoT echt heerlijk was.
Hier precies hetzelfde, House of Dragon kan mij niet boeien na GoT. Ik heb het al twee keer weer opgepakt, maar na een aflevering of 2 haak ik dan weer af.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

minplus

Stuk van GOT bekeken met m'n lief na de lovende kritieken.
Helaas niets voor ons. Halverwege de 1e aflevering uitgezet.

pameijer

Citaat van: minplus op juni 14, 2026, 19:53:44Stuk van GOT bekeken met m'n lief na de lovende kritieken.
Da's echt veel te snel. Even volhouden, dit is volgens velen één van de beste series ooit. Ik ben eigenlijk jaloers dat je dit nog voor een eerste keer mag kijken!
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

minplus

We gaan het nog een keer proberen, ook omdat mijn dochter het ook mooi vond en de hele reeks heeft gekeken.
Vandaag zeker niet meer.
Wat we gezien hebben was voor ons pathetische poeha zonder verhaal en niet om aan te zien en je permanent ergeren aan de onzin.
Maar misschien moet je minstens een aflevering zien om het te kunnen waarderen.
Heb normaliter 10 minuten nodig en vind dan vaak een serie mooi of niet, los van de internetwaardering.
Die kan een 9 of een 6 zijn. Waarbij een 6 soms erg mooi is en de 9 nou ja.

SV..S

Citaat van: minplus op juni 14, 2026, 19:53:44Stuk van GOT bekeken met m'n lief na de lovende kritieken.

Dat heb ik ook gedaan, mede omdat ik toen geen ondertiteling had.

Jaren later nog eens een poging gedaan en wat ben ik daar blij mee! 1 van de beste series die ik ooit gezien heb!

Probeer gewoon een paar afleveringen te kijken, aan de andere kant, het is zeker geen vrolijke luchtige serie!

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

minplus

Ik ga het proberen. Weet niet of vrouwlief er ook toe bereid is.
Moet erbij zeggen dat ik een voorkeur heb voor vrolijke series zoals The Bridge,  Reacher ed.

Richi

Citaat van: minplus op juni 14, 2026, 21:39:41Ik ga het proberen. Weet niet of vrouwlief er ook toe bereid is.
Moet erbij zeggen dat ik een voorkeur heb voor vrolijke series zoals The Bridge,  Reacher ed.
Dan zou ik GoT skippen. Het is een prachtige serie, maar ook met veel expliciet geweld en daar moet je ook maar zin in hebben.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

minplus

Citaat van: Richi op juni 14, 2026, 23:28:56Dan zou ik GoT skippen. Het is een prachtige serie, maar ook met veel expliciet geweld en daar moet je ook maar zin in hebben.

Dan is het met zekerheid niets voor m'n lief want zij kan totaal niet tegen veel geweld. Zij kijkt altijd naar series met tegelijk een spelletje op haar bielefoon en zodra het bloederig wordt kijkt ze op haar biel.

Ik kan zelf prima tegen geweld maar vond het ook helemaal niets

pameijer

Criminal Record op Apple TV. Gatver, wat een overcorrecte woke schijtserie is dat zeg. Kweenie of ik het zo mag zeggen, maar werkelijk elke vrouw van kleur is of heel goed of slachtoffer in deze serie, en werkelijk elke blanke man is slecht of een eikel. En nee, ik overdrijf niet. Daar komt bij dat de hoofdpersoon geen enkele misdaad oplost, alleen de hele tijd chagrijnig haar collega's aankijkt en doet alsof ze een cactus van de Mexicaanse steppe in haar reet heeft. Natuurlijk moet er nog wat relatiegedonder bij, geen idee waarom maar het is wel de spijker in de aangebrande brandnetelsoep zeg maar. Voor de rest: veel kijkplezier! En deze keer geen plaatje bij dit praatje.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

SV..S

mooie poëtische omschrijving, nu ben ik wel benieuwd ;D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

addesmo

Repley, prachtig gefilmde serie op Netflix.
In zwart wit en dat geeft een meerwaarde in dit geval.

H B

Citaat van: addesmo op juni 23, 2026, 20:03:56Repley, prachtig gefilmde serie op Netflix.
In zwart wit en dat geeft een meerwaarde in dit geval.
Ik neem aan dat je Ripley bedoelt? En inderdaad een goede mini serie!

addesmo

Shadowfox

Ik kijk momenteel southland. Een realistische politieserie waarop het zo gefilmd is alsof je erbij bent zeg maar. Acteerwerk is goed en "normaal" zonder gelukkig het gebruikelijke macho gedrag.
Te zien op netflix
Tomatometer-score van 90 procent en een Popcornmeter van 96 procent mocht je dit beinvloeden

Voor mij een 8 en zeker het kijken waard

https://youtu.be/dIEYgLIgF3Q?si=_vZ-Ns72zhU6DmWP

brt

Van de week Achtsam Morden uitgekeken, seizoen 2. Beide seizoenen zijn echt lekker en makkelijk kijkvoer, een aanrader!

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

gerard1

Citaat van: Shadowfox op juni 23, 2026, 22:21:42Ik kijk momenteel southland. Een realistische politieserie waarop het zo gefilmd is alsof je erbij bent zeg maar. Acteerwerk is goed en "normaal" zonder gelukkig het gebruikelijke macho gedrag.
Te zien op netflix
Tomatometer-score van 90 procent en een Popcornmeter van 96 procent mocht je dit beinvloeden

Voor mij een 8 en zeker het kijken waard

https://youtu.be/dIEYgLIgF3Q?si=_vZ-Ns72zhU6DmWP

Dat is een oudje, deze serie vond ik ook geweldig, maar geen pief paf poef serie ;D
Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

Shadowfox

Citaat van: gerard1 op juni 23, 2026, 22:58:58Dat is een oudje, deze serie vond ik ook geweldig, maar geen pief paf poef serie ;D

ja klopt 2009 en dat zie je aan de beeldkwaliteit met ouderwets hd
Ik heb liever een serie met inhoud dan overdadig gebruik van groene schermen

Shadowfox

2 aflevr gezien van house of the dragon seizoen 3

Wat een emotieloze troep is het allemaal. Het was al meh maar beter word het niet.
En dan die scene met raynera of hoe dat mokkel ook heet met de voormalige hand...tenenkrommend

nee voor mij is het wel klaar