Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Gestart door Gizz, mei 10, 2007, 18:16:56

Vorige topic - Volgende topic

gerard1

Citaat van: SV..S op mei 10, 2026, 15:42:44Nu bezig aan seizoen 3 van Blue lights, ook een erg fijne serie, zeker een aanrader.
Daarnaast opnieuw aan Tulsa king begonnen en weer gestopt niet slecht maar toch ook weer niet echt boeiend

Vind hem wel leuk, kort seizoen, korte afleveringen, humor,geweld, je vliegt er doorheen.
leuke tussendoor.
Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

pameijer

Black Bird op Apple TV+. Goede serie over het waargebeurde verhaal van een seriemoordenaar van meisjes en een gevangene die hem moet laten bekennen. 6 afleveringen, zo klaar en best goed! Als iets waargebeurd is doet het mij toch altijd net wat meer.

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Geert

Zojuist Gomorrah: The Origins en ZeroZeroZero gezien. Beiden zeer de moeite waard.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Panasonic 65Z95BEG

pameijer

Nu een paar afleveringen van seizoen 5 van For All Mankind gekeken. Mijn hemel, wat is die serie ver afgedwaald van de hele sterke eerste 2 seizoenen. Het gaat helemaal niet meer over ruimtevaart, de ruimte is gewoon de setting geworden voor een überwoke (is dat een woord?) soapgeneuzel. 95% van de scènes zijn saaie dialogen tussen 2 mensen, net als in The Bold and The Beautiful zeg maar dus.

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Shadowfox

Citaat van: pameijer op mei 19, 2026, 00:40:03Nu een paar afleveringen van seizoen 5 van For All Mankind gekeken. Mijn hemel, wat is die serie ver afgedwaald van de hele sterke eerste 2 seizoenen. Het gaat helemaal niet meer over ruimtevaart, de ruimte is gewoon de setting geworden voor een überwoke (is dat een woord?) soapgeneuzel. 95% van de scènes zijn saaie dialogen tussen 2 mensen, net als in The Bold and The Beautiful zeg maar dus.

Nou echt he!! Van de cast is er niemand die de serie kan dragen. Misschien dat de spin-off star city weer de kwaliteit kan bieden die het voorheen had

Kjelt

Jammer ben er nog niet aan begonnen, maar dit is dan ook niet echt aantrekkelijk om te beginnen  :D

Begin juli begint seizoen 3 van Silo weer, ik kijk er naar uit.
Er was veel commentaar op het tweede seizoen maar ik vond het smullen.

ccpl

Citaat van: pameijer op mei 19, 2026, 00:40:03Nu een paar afleveringen van seizoen 5 van For All Mankind gekeken. Mijn hemel, wat is die serie ver afgedwaald van de hele sterke eerste 2 seizoenen. Het gaat helemaal niet meer over ruimtevaart, de ruimte is gewoon de setting geworden voor een überwoke (is dat een woord?) soapgeneuzel. 95% van de scènes zijn saaie dialogen tussen 2 mensen, net als in The Bold and The Beautiful zeg maar dus.

Gestopt midden 2de aflevering van dit nieuwe seizoen... ZO SAAI... inderdaad zeer ver weg van het knappe uitgangspunt in de eerste seizoenen...

gerard1

Citaat van: ccpl op mei 19, 2026, 11:07:02Gestopt midden 2de aflevering van dit nieuwe seizoen... ZO SAAI... inderdaad zeer ver weg van het knappe uitgangspunt in de eerste seizoenen...

Kan je niet gewoon de eerste seizoenen kijken, met andere woorden is ieder seizoen een afgerond verhaal?

ccpl

Citaat van: gerard1 op mei 19, 2026, 14:09:49Kan je niet gewoon de eerste seizoenen kijken, met andere woorden is ieder seizoen een afgerond verhaal?

Kan perfect, cliffhanger na seizoen 4 was niet 'ow ow ow nu wil ik verder kijken'...

pameijer

Na een zwaar tegenvallend For All Mankind nu bezig met een bijna nóg tegenvallender 2e seizoen van Severance. Kan aan mij liggen, maar het merendeel van de scènes zegt me gewoon helemaal niets. Ik heb geen flauw idee waar het nu eigenlijk over gaat, lijkt wel of het belangrijkste uitgangspunt was dat het "vooral heel raar" moest zijn. Zo wordt Apple TV+ wel slechter zeg.

brt

Beef seizoen 2 op Netflix. Nog 1 aflevering te gaan, maar nu al minstens even goed als seizoen 1  :worship:

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Shadowfox

Citaat van: pameijer op mei 26, 2026, 22:57:34Na een zwaar tegenvallend For All Mankind nu bezig met een bijna nóg tegenvallender 2e seizoen van Severance. Kan aan mij liggen, maar het merendeel van de scènes zegt me gewoon helemaal niets. Ik heb geen flauw idee waar het nu eigenlijk over gaat, lijkt wel of het belangrijkste uitgangspunt was dat het "vooral heel raar" moest zijn. Zo wordt Apple TV+ wel slechter zeg.

Klopt ook helemaal. Na 3 aflevr stopte ik ermee.

Kjelt

Begonnen met World War 2 with Tom Hanks.

Eigenlijk hebben we al genoeg oorlog in de wereld, vroeger als kind was het allemaal super interessant, als jonge man in militaire dienst was ik het allemaal al een beetje beu in de schuttersput in de regen, en nu als 50+ er kijk ik alleen voor het nieuwe beeldmateriaal en hopelijk vanuit wat minder amerikaanse kant belicht, maar dat laatste zal wel gaan tegenvallen vermoed ik.

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

SV..S

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Shadowfox

Spider noir

Neh...ik kan steeds slechter tegen al die cgi. Niet aan mij besteed

Kjelt

Kjelt

Staat net in de VK ook nieuwe tv serie met Nicholas Cage, detective speelt in de jaren 30 met spiderman saus er doorheen: Spider Noir.

https://www.imdb.com/title/tt30460310

pameijer

Citaat van: Shadowfox op mei 27, 2026, 06:12:17Klopt ook helemaal. Na 3 aflevr stopte ik ermee.
Ik heb een afwijking dat ik een serie af moet kijken als ik er aan begonnen ben. In dit geval..., ben ik daar erg blij mee! De tweede helft van het seizoen werd al veel beter, en de laatste aflevering.... MAN, wat goed! Echt, top-TV. En ik ben niet de enige.

gerard1

Citaat van: pameijer op mei 28, 2026, 23:34:24Ik heb een afwijking dat ik een serie af moet kijken als ik er aan begonnen ben. In dit geval..., ben ik daar erg blij mee! De tweede helft van het seizoen werd al veel beter, en de laatste aflevering.... MAN, wat goed! Echt, top-TV. En ik ben niet de enige.

En gelijk heb je, zoveel goede series die je anders mist.
Net als een boek, eerst inleiding.
Het geduld is er bij velen niet meer, tiktok kwaal.

Shadowfox

For All for mankind

The spinoff star city

1 aflevr gezien en als het zo doorgaat een voltreffer. Spanning authentiek koude oorlog sfeer. Heerlijk!!!
Tis alleen ff wennen...russen die engels met een accentje praten maar daar prik je zo doorheen

Shadowfox

beunky

Citaat van: Shadowfox op mei 27, 2026, 20:03:55Spider noir

Neh...ik kan steeds slechter tegen al die cgi. Niet aan mij besteed

Ik vind het wel een leuke serie. Overigens geen aanrader in zwart/wit vind ik. Je ziet duidelijk dat men niet meer gewend is in zwart/wit te werken. Maar in kleur prima te doen.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

holco

My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

gerard1

Eerst de film nog maar eens een keertje bekijken, daarna de serie.