Wat is de mooiste htpc kast??

Gestart door poerqwa, mei 9, 2007, 14:00:04

Vorige topic - Volgende topic

Tinus_

Ik zal van de week wel zien of de 2600 er wel in past.

Maar volgens mij is deze kleiner als de 8600

Edit: de HD2600 pro past er precies in.

En zelfs deze koeler gaat net:

O0
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

LittleNinja

Xstream

Het nadeel van de Origen AE vind ik wel dat er zo weinig ruimte is. Er gaat in geen van de H serie en X10 meer dan 1 HD in en 60mm fans is ook wel een nadeel. De X11 heeft dan wel alles wat je mag verwachten (behalve LCD) maar kost dan ook 275,- zonder voeding. Best prijzig dus.

De Ahanix ben ik op afgeknapt na het lezen van wat reviews. Stil is ie sowieso niet, over de voeding van de MCE601 loopt een rechtzaak momenteel omdat ze zeggen dat er een SilenX voeding in zit, maar helemaal niet het geval is. Ook is het een "uitzonderlijke" voeding want hij is groter dan een mATX en kleiner dan ATX formaat, wat het allemaal niet simpeler maakt "mocht" het stuk gaan. Van buiten een beauty, maar van binnen toch wel wat minder sjiek. Het nadeel van onervaren (HT)PC Case makers nog blijkbaar.

De Antec Fusion is prijs/kwaliteit technisch interessant, maar schijnt een erg crappy display en te velle lampjes te hebben. Ook is het mATX wat ik toch wel als nadeel zie - zeker als hij toch gewoon 44,5 cm breed is. Ook over de IR receiver lees je her en der wat negatieve verhalen. Voordeel is wel de bijgeleverde voeding + 120mm fans. Dus verder een prima kast voor die prijs.

Over de Chieftec kan ik nog weinig vinden qua reviews. Die hebben toch ook een aantal fraaie cases. Zoals de Chieftec HE-02SL-OP. Wel weer 60mm fans, weer een nadeel. Prijs is op zich ok met € 150,-

De Silverstones worden ook pas interessanter in het wat duurdere segment (vanaf € 200 euro ongeveer).

De Zalman's zijn ook erg mooi, maar ik vind daar wel een flink prijskaartje aan zitten. Gevecht lijkt te gaan tussen de deze of de Fusion (gezien de prijs) of de Origen AE X11 - ook al betaal je dan nog weer net iets meer, maar die kast vind ik wel mooier. Of misschien vrede hebben met 2x 60mm fans en 1 HD internal space ... en het daar 1 a 2 jaar mee zien te doen ;)

Dat waren mijn bevindingen in mijn zoektocht naar een nieuwe HTPC.

@Tinus: Ik zie dat je ook de M-Audio Revolution 7.1 hebt ... hoe bevalt ie ? Daar kijk ik momenteel ook naar namelijk. Alleen nog (steeds) geen Vista drivers heb ik begrepen :(
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Cage

Wat dacht je van de omaura serie www.omaura.com

Deze is altijd uit te breiden met een extra HDD kast.
Geen idee wat de kosten van deze kasten zijn, maar volgens de site zit er een leverancier in nederland.

Ik vond ook een filmpje over de omaura TF 8. http://www.youtube.com/watch?v=lRuPjvczkBk
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Tinus_

Citaat van: Xstream op november 22, 2007, 22:47:59
Het nadeel van de Origen AE vind ik wel dat er zo weinig ruimte is. Er gaat in geen van de H serie en X10 meer dan 1 HD in en 60mm fans is ook wel een nadeel. De X11 heeft dan wel alles wat je mag verwachten (behalve LCD) maar kost dan ook 275,- zonder voeding. Best prijzig dus.

Ik heb de H6 en daar kunnen zo 3 HD's in en er zitten  2 60mm exhaust fans in en  1 80mm internal fan. Deze hoor je echt niet draaien.

Citeer
@Tinus: Ik zie dat je ook de M-Audio Revolution 7.1 hebt ... hoe bevalt ie ? Daar kijk ik momenteel ook naar namelijk. Alleen nog (steeds) geen Vista drivers heb ik begrepen :(

Nee, die kaart heb ik gecanceld. (geen vista drivers) Ik heb nu geluid van mijn onboard audiokaart. Ik ben nog steeds op zoek naar een goede geluidskaart. (iemand tips?? Nu heb ik geen geluid bij HD DTS  ???)

Xstream

Hm ... Hoe heb je in die H6 3 HD's gekregen dan? Custom, of die slots zijn er gewoon? Omdat op de OAE site staat dat er maar 1 internal bay is?

En met geluidskaarten. Misschien kun je hier je voordeel mee doen, is mijn zoektocht topic namelijk - om offtopic geleuter te voorkomen :) Klik hier!
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Tinus_

Het is een bay waar 3 HD's in kunnen. Bij mij zitten er momenteel 2 in. (400+500 Gb) Voor deze bay zit de 80mm fan.

Ik was je topic al aan 't volgen.  ;D

SubOsc

CiteerOver de Chieftec kan ik nog weinig vinden qua reviews. Die hebben toch ook een aantal fraaie cases. Zoals de Chieftec HE-02SL-OP. Wel weer 60mm fans, weer een nadeel. Prijs is op zich ok met € 150,-

Ik ben ook op zoek naar revieuws van de chieftec nette kast met imon vfd voor een goede prijs ik vind het lastig een keus
te maken er zijn veel mooie kasten het zal van de gebruikerservaring af gaan hangen welke kast ik aanschaf .de antec fusion is mooi klein maar de keuze uATX is ook weer zo iets twijfelachtigs. Ik ben ook niet van plan om een kast van 300 te kopen maar de hardware moet er natuurlijk wel in passen.

Scuzz

Om het topic maar weer wat leven in te bladeren blazen (thanks BernHardN ;)) post ik maar even de nieuwe kasten van Zalman.

De HD160 Plus:

De HD160 XT Plus:

Ik vind het beide erg mooie kasten en ze zien er erg netjes afgewerkt uit. Ik wilde eerst voor de standaard HD160 Plus gaan maar nu ik op Youtube wat filmpjes heb bekeken van het touchscreen begin in toch wel erg te twijfelen... echt geweldig mooi dat scherm  :o

BernHardN

volgens mij is het leven in blazen!

mooi ding die onderste, nu nog in het zwart

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

LittleNinja

Mooie kasten... ( ook die eerste )

Lijken een beetje op de Denon versterkers die er net uitgelopen zijn.

Scuzz

Poe hee! Silverstone heeft ook een zeer mooie kast ontworpen, de CW03:

Erg jammer dat ik nergens foto's kan vinden wat er achter dat klepje zit... ben er wel benieuwd naar!

BernHardN

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

kaajee

Citaat van: Scuzz op februari  1, 2008, 10:23:28
Poe hee! Silverstone heeft ook een zeer mooie kast ontworpen, de CW03:

...........

Erg jammer dat ik nergens foto's kan vinden wat er achter dat klepje zit... ben er wel benieuwd naar!
Ik vind em mooi behalve die garagedeur! Die vindt ik oerlelijk. Zit overigens gewoon ruimte achter voor nog een 5,25" bat (extra cd/extension bay oid)drive en een 3,5" bay (floppy/cardreader/extra poorten):

(de andere 5,25" bay voor optical gaat hier weer bovenop, dus eigenlijk ruimte voor 2x een 5,25)

Cage

:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

kaajee

Citaat van: Cage op februari  1, 2008, 13:42:33
Enig idee wat ie moet kosten?

Veel, gezien de prijzen hier (meestal zie ja dat de $ prijzen 1op1 naar euro's gaan, dus zeg maar een dikke 650eu)

Scuzz

@ BernHardN:

Whahaha... duidelijk een missertje op het gebied van Photoshop  ;)

@ Kajee.... tja... dat had ik zelf ook kunnen bedenken, even in de handleiding spieken (toch bedankt!). En ja, ik ben het met je eens dat die 'garagedeur' niet zo mooi is!

Cage, ik kan de Silverstone nog nergens in de webshops vinden. De Zalman met touchscreen begint bij een kleine 500 euro  :P

LightStar

Citaat van: Cage op november 23, 2007, 08:49:27
Wat dacht je van de omaura serie www.omaura.com

Deze is altijd uit te breiden met een extra HDD kast.
Geen idee wat de kosten van deze kasten zijn, maar volgens de site zit er een leverancier in nederland.

Ik vond ook een filmpje over de omaura TF 8. http://www.youtube.com/watch?v=lRuPjvczkBk

Ja deze zijn idd zeer mooi wil wel eens weten wat deze moet gaan kosten.
Marantz NR1605, PM7004, UD5007, NA7004, BD5004 (project htpc)

DJ-Foxx

OriginAE S16V, incl. Blu Ray: BDC S02

Raphie

Die vind ik ook VERSCHRIKKELIJK mooi  O0
JBL PRX Power!

DJ-Foxx

ultimate HTPC-HD incl. buildin 5 x 180 Watts HD quality, 9.690,00 EUR

sj0er-D

Citaat van: DJ-Foxx op februari  7, 2008, 20:19:39
ultimate HTPC-HD incl. buildin 5 x 180 Watts HD quality, 9.690,00 EUR

holy f*ck*ing cow!!

DJ-Foxx

kaajee

Wordt dit nou een topic waarin elke 2 maanden dezelfde kasten weer de revue mogen passeren?
Beide bovengenoemde OriginAE kasten zijn al lang aan de orde geweest in dit topic. Weinig meerwaarde dus lijkt me......

quicksilvernet

jammer dat van de s series van origen ae, nu alleen de s2 en de s14 te koop is. De s14 is 300 euro en de s21 1000. Ik weet niet wanneeer de s16 komt maar zal ook wel aardig aan de prijs zijn.