Wat is de mooiste htpc kast??

Gestart door poerqwa, mei 9, 2007, 14:00:04

Vorige topic - Volgende topic

m84

Citaat van: Raphie op mei  9, 2007, 14:05:25
heb zelf net de Zalman HD160 gekocht:

Hi Ralphie,

Persoonlijk vind ik dat ook een hele mooie kast! Ben nu bezig met het samenstellen van een HTPC en zit er aan te denken om ook voor deze kast te gaan (maar dan in het zilver). Hoe bevalt de kast jou?

BernHardN

Citaat van: mikeske op mei 12, 2007, 09:44:05
mooie kast jammer dat ze al die aansluitingen in het zicht hebben geplaatst  :-\

dat vind ik ook altijd zonde

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Davey

Citaat van: BernHardN op mei 12, 2007, 14:14:27
dat vind ik ook altijd zonde

Klopt. Het haalt een beetje het effect weg van AV-apparatuur. Op deze manier blijft het er teveel uitzien als een computer.

Raphie

Citaat van: m84 op mei 12, 2007, 14:02:14
Hi Ralphie,

Persoonlijk vind ik dat ook een hele mooie kast! Ben nu bezig met het samenstellen van een HTPC en zit er aan te denken om ook voor deze kast te gaan (maar dan in het zilver). Hoe bevalt de kast jou?

Beter als het OrigenAE model. tevens een goede AB erbij waarmee je ook het systeem aan/uit kan zetten!
Meer ventilatiemogelijkheden en grotere ventilatoren.

Draait bij mij met x2 4400+ dualcore + 8800GTX + 4! SATA-II hdd's. werkt allemaal perfect.
Heb net het Logitech DiNovo EDGE toestenbord erbij gekocht. Dit is ten eerste het enige MCE toetsenbord dat écht werkt en ten 2e heeft hij dezelfde luxe afwerking als je stereo installatie (kost ook wel wat: € 179,00)

Maar al met al nu zeer tevreden en kan zowel Vista als MCE volledig bedienen.

Enige nadeel is de volledig kansloze volumeknop, deze werkt zeer traag (5x rondraaien voor z'n complete actieradius) en zit als een soort van puist op de kast  ;D

Maar overal en qua ventilatie toch nog steeds liever dan de OrigenAE x versie.
Ik ga misschien nog upgraden naar de XT versie (met LCD touchscreen) dit is een meer handige feature als een volumeknop die je niet gebruikt (en ook al op je AB en keyboard zit)
JBL PRX Power!

BernHardN

dit is ook een mooie zelfbouw welliswaar..........

Onkyo TX-NR818
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Blancke

weet iemand wat voor aanraak schermpje van ongeveer 7 inc geschikt is
en word dat aangesloten via usb

m.vr.gr.ton

e-lektron

Zoek eens op lilliput 7" touch tft schermpjes, deze zijn vrij populair en sluit je aan via usb :). Ik ben nog aan het twijfelen tussen een antec fusion of een custom made case uit brushed aluminium. Ik ben dan ook aan het twijfelen of ik een touchscreen zou inbouwen of het extern zou houden (het lijkt me niet echt handig zo ingebouwd).

donaldk

Mikey, lees nog eens wat er boven het plaatje staat geschreven;-).

Edit: Ging dus hierover: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=59379.msg910582#msg910582.

donaldk

Citaat van: BernHardN op mei 12, 2007, 22:06:14
dit is ook een mooie zelfbouw welliswaar..........

Slot-in drive was toch wel mooier geweest.

donaldk

Favorieten uit dit overzicht, op het eerste gezicht gekozen, dus zonder te letten op mogelijkheden of prijs, rangorde blijft nog wel een beetje moeilijk:

Maar dan wel geheel zwart. Omdat het een passief gekoelde kast is, anders stond de OrigenAE op 1.

Deze twee lijken veel op elkaar, maar ik vind de origaen toch iets mooier, ook omdat ie zwart is en het lcd scherm lijkt mij groter.

Deze mag ook nog meedoen;-).

hdcompleted

Aan de ene kant vind ik het toch jammer dat vaak de mooiere kasten geen full size atx moederbord ondersteunen. Aan de andere kast is een grotere kast vaak minder mooi. Die van moneual zijn inderdaad best mooi.

kingie

ik denk dat ik nog wel een mooi kastje kan toevoegen welke ik zelf ok heb staan.

zoek maar eens naar dit boxje

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.restek.co.uk/elonex-artisan-GIF2.gif&imgrefurl=http://www.restek.co.uk/media%2520centres.htm&h=200&w=200&sz=7&hl=nl&start=4&um=1&tbnid=iAG4vCAtWKdLNM:&tbnh=104&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3Dartisan%2Belonex%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN

heb hier een msi videokaart ingezet low profile met hdmi aansluiting, 1 dezer dagen komt mijn nieuwe panasonic th42pv70 en volgende maand mijn focal chorus 826v zuiltjes.  dus dan ben ik compleet

wanneer ik alles heb staan zal ik foto's maken.
/ Cambridge Audio 540R / front  2x focal 816v / surround 2x focal 816v / center focal cc800v / fic spectra media center / Panasonic 42PV70 /

Davey

Citaat van: kingie op mei 15, 2007, 23:07:27
ik denk dat ik nog wel een mooi kastje kan toevoegen welke ik zelf ok heb staan.

heb hier een msi videokaart ingezet low profile met hdmi aansluiting, 1 dezer dagen komt mijn nieuwe panasonic th42pv70 en volgende maand mijn focal chorus 826v zuiltjes.  dus dan ben ik compleet

Mooi hoor en mooie plannen. Ben benieuwd naar de foto's

donaldk

Citaat van: kingie op mei 15, 2007, 23:07:27

zoek maar eens naar dit boxje

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.restek.co.uk/elonex-artisan-GIF2.gif&imgrefurl=http://www.restek.co.uk/media%2520centres.htm&h=200&w=200&sz=7&hl=nl&start=4&um=1&tbnid=iAG4vCAtWKdLNM:&tbnh=104&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3Dartisan%2Belonex%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN

Nog problemen gehad met de garantie na het faillisement vorig jaar, opvolgende rechtspersoon wil de service en garantie verplichtingen van het oude Elonex niet nakomen (ja ik heb zoals gevraagd even gezocht;-)). Deze kun je alleen als complete mediacenter pc kopen en niet als losse kast?

kingie

deze media pc draagt ook wel de naam fic spectra
je kunt deze kast nog los bestellen in england op de site www.ebuyer.com

je kunt tevens veel informatie vinden op de volgende website http://forums.ebuyer.com/showthread.php?t=665

ik werk op moment ook niet met het originele moederbord, ik heb een andere ingebouwd een intel DG965OT om straks in een latyer stadium te kunnen overschakelen naar een core duo proc.

verder heb je alleen maar de kast nodig, de rest is allemaal zelf te vervangen of in te bouwen.

mocht je meer info willen laat maar weten heb veel uitgezocht over deze boxen.
groetjes stefan
/ Cambridge Audio 540R / front  2x focal 816v / surround 2x focal 816v / center focal cc800v / fic spectra media center / Panasonic 42PV70 /

Scuzz

Ik weet het, het topic is al even oud maar wil toch even melden:

Eindelijk komt het wachten aan z'n einde!

OrigenAE heeft op haar website de S-serie volledig online gesteld, zie http://origenae.com/en/products_htpc.htm. Ik zit zelf al een paar maandjes te wachten op de S16V, dus zonder LCD maar een gewoon VFD. Vind ze zelf het mooiste wat op dit moment te vinden is.....

Pieter-Jan

Tijdens het zoeken naar mooi HTPC cases deze nog gevonden :)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

kaajee

Citaat van: Pieter-Jan op september  1, 2007, 12:59:39
Tijdens het zoeken naar mooi HTPC cases deze nog gevonden :)

Vind ik idd ook een mooie case. Hier vind je overigens meer info over deze cases......
Lijkt natuurlijk veel op de Antec Fusion en Zalman HD160. Zo'n volume knop hoeft van mij bijv. niet, is toch redelijk useless. Daarom zou deze mijn voorkeur hebben. Paar nadelen: niet al te veel ruimte voor disks (3 totaal), 'slechts' 60mm fans (liever 80mm).....en ik vind em aan te dure kant; ruim 200 euro zonder voeding......

kaajee

Over mooie cases gesproken. De Omaura lijn is in mijn ogen 1 van de meest stijlvolle op dit moment. Heeft natuurlijk wel wat nadeeltjes; waarvan de meest in het oog springende de geringe hoogte (riser cards, coolers etc.).
Concept is ook wel grappig en chic: een hoofdunit met daarbij evt. extra unit voor schijven en een extra unit voor een evt. scherm.
Maar mooi is het wel.....toch?

Hoofdunit 1; TF 5 ('kleine' computer):

Hoofdunit 2; TF8 (iets groter):

Extra harde schijf unit, HDD (5 extra disks):

TFT unit (12,1 inch, touchscreen):

Pieter-Jan

Citaat van: kaajee op september  2, 2007, 11:57:45
Vind ik idd ook een mooie case. Hier vind je overigens meer info over deze cases......
Lijkt natuurlijk veel op de Antec Fusion en Zalman HD160. Zo'n volume knop hoeft van mij bijv. niet, is toch redelijk useless. Daarom zou deze mijn voorkeur hebben. Paar nadelen: niet al te veel ruimte voor disks (3 totaal), 'slechts' 60mm fans (liever 80mm).....en ik vind em aan te dure kant; ruim 200 euro zonder voeding......

De site was ik er idd vergeten bij te zetten. De breedte is 44.5 cm en laat dat nu exact de breedte zijn van mijn TAG-processor. Het aantal mogelijke schijven is idd beperkt, maar je kan altijd met een NAS combineren he ;), want al die interne schijven maken waarschijnlijk een hoop herrie. 2 x 60 mm fan idd, maar ook 1 80 mm fan ...
Dit vind ik persoonlijk nog een vrij betaalbare htpc case als je kijkt naar sommige andere kasten  :o
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

bartsimpson

Ik heb deze case (OrigenAE X15e) en vind die momenteel toch wel één van de knappere... Plus heel praktisch om alles mooi in te bouwen en goed veel plaats voor harde schijven...

Lijkt heel hard op die van Silverstone, alhoewel deze strakker is en mooier afgelijnd.

Touchscreen werkt ook perfect, zelfs onder Vista...

Pioneer PDP-508XD - Pioneer PDP-434HDE - Pioneer VSX-D814 - TMA Compact 10 speakers - OrigenAE MCE PC with 8600GTS via HDMI - Sony HDR-HC3E - Telenet Digibox - Pronto AB

BernHardN

Rare woord combinatie 'Vista' en 'werkt perfect'     :P

Onkyo TX-NR818
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

LittleNinja

Wow... Mooie kasten hier en daar!! Mooier dan veel audio producenten weten te maken.

Driven2Shine

Citaat van: BernHardN op september  9, 2007, 22:39:55
Rare woord combinatie 'Vista' en 'werkt perfect'     :P
Ik draai hier Vista op 5 machines en het draait op allemaal perfect en dit is geen grapje.

DV79

Ik mis een kast die ik eigenlijk al vanaf het eerste begin van HTPC de mooiste vind.

Hij was alleen altijd moeilijk te vinden in Nederland, ik heb er al lang niet meer naar gekeken, misschien is hij inmiddels wel gewoon te koop hier.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854