Wat is de mooiste htpc kast??

Gestart door poerqwa, mei 9, 2007, 14:00:04

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Citaat van: DV79 op september  9, 2007, 23:15:21
Ik mis een kast die ik eigenlijk al vanaf het eerste begin van HTPC de mooiste vind.

Hij was alleen altijd moeilijk te vinden in Nederland, ik heb er al lang niet meer naar gekeken, misschien is hij inmiddels wel gewoon te koop hier.

Die was al gepost ( als link ).. Maar inderdaad een erg mooie kast.

Zelf vind ik deze de mooiste ( zie vorige pagina... )

LittleNinja

Citaat van: snopper op mei 10, 2007, 21:58:42
helaas nog niet in Europa te krijgen, maar Moneual maakt voor mij de mooiste kasten

Snopper

Komen deze wel naar Europa??  :o

Scuzz

jowi

Die Omaura kasten zijn erg ok, zeker het idee van een extra expansion kastje voor extra harddisks. Jammer dat ze de kasten nét iets te klein maken... past alleen een micro-atx mobo in... en ik vraag me af of een standaard voeding eigenlijk wel past.

LittleNinja

Citaat van: Scuzz op september 10, 2007, 07:53:29
Mijn favoriet:

OrigenAE S16V.

Deze is een sterke nummer 2 voor mij. Heel mooi strak design!! ( Al vind ik de slankere versie mooier. )

Cage

Citaat van: jowi op september 10, 2007, 08:34:37
Die Omaura kasten zijn erg ok, zeker het idee van een extra expansion kastje voor extra harddisks. Jammer dat ze de kasten nét iets te klein maken... past alleen een micro-atx mobo in... en ik vraag me af of een standaard voeding eigenlijk wel past.

Op de Site van Omaura las ik het volgende in de tekst van de TF-TFT
Citeerfor a super high end performance environment you can stack with a TF-11.

De TF-11 staat echter nog niet op hun site. Waarschijnlijk is er of komt er dus ook nog een grotere variant. Die zal dan waaarschijnlijkk wel geschikt zijn voor een volwaardige ATX inrichting.
Dat lijkt me dan een erg mooie kast.

Maar goed ik ben al voorzien met een OrigenAE X11. Wat ik ook een erg mooie en praktische kast vindt.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

jowi

Citaat van: Cage op september 10, 2007, 10:07:56
De TF-11 staat echter nog niet op hun site. Waarschijnlijk is er of komt er dus ook nog een grotere variant. Die zal dan waaarschijnlijkk wel geschikt zijn voor een volwaardige ATX inrichting.
Dat lijkt me dan een erg mooie kast.
Zal het in de gaten houden, want ik vind het inderdaad erg mooi spul.

Hakker

wat info van de Omaura TF11
CiteerOmaura TF-11 Home Theatre PC Enclosure

A case designed with the power user in mind, allowing larger components to be used and still taking up to 6 hard drives in an unobtrusively styled case

Optional extras allow you to have the case that you want.

Infrared Solution – Optional Omaura IR Trans IR Receiver and Sender Kit or Omaura Windows Media Centre 100% compatible
Receiver and Sender Kit

Display – Optional Omaura OLED info-display kit

Power Supply – Optional Omaura 180W DC/DC adaptor kit or Omaura 250W FlexATX power supply

Rack Mounting Kit – Optional Omaura TF Series Rack Mounting Kit

Riser Cards – Optional Omaura TF Series PCIX/PCI riser or Omaura TF Series PCI/PCI riser
Manufacturer   Omaura
Product Name    TF-11 Home Theatre PC Enclosure
Web Address    www.Omaura.com
Model Number    TF-11
Package Type   Retail
Warranty   1 year
Case Type    HTPC
Colour    Silver
Material - Chassis    Pressed 1.5mm SECC Steel coated.
Material - Panel    Front Panel – 10mm thick aluminium extrusion
Side Panels – Extruded aluminium
Top Panel – Pressed 3mm Alloy
Front I/O   Card Reader and front connectors – CF, MS, SD, XD,
2x USB, 1x Firewire/1394, Audio 3.5mm Input and Output
Side Panel   
Expansion Slots    7 x Standard Full Height Expansion Card
Motherboard Support    ATX
Micro-ATX
iTX
Drive Bays External 5.25"    1x Standard 5.25" Tray Loading Optical Drives*
Drive Bays External 3.5"    
Drive Bays Internal 3.5"    6x 3.5" Standard Hard Disk Drive**
Width    435mm
Height    118mm
Depth    394mm
Weight    3.5Kg
PSU Size    
PSU Type (not included)    Standard ATX
PFC   
Cooling System Front    1x 80mm Intake Fan
Cooling System Rear   2x 80mm Outtake Fan
Cooling System Side   
Cooling System Top   
Special Features    Included Card Reader and front connectors – CF, MS, SD, XD, 2x USB, 1x Firewire/1394, Audio 3.5mm Input and Output
Package Contents    Screw Driver
Handling Gloves
User Guide

* Certain drives may not be compatible
** If large graphics cards are utilized the number of drives that can be installed may be reduced

kaajee

Thermaltake gaat zich nu ook echt op het HTPC gebied begeven (ik vond de al genoemde Mozart kast lelijk  ;))

Nu één met ook een 7" TFT touch screen, de DH102

En zonder het 7" touch screen, de DH101 - VF7001BNS

(deze is er ook zonder de mulitmedia knoppen en volume meter, de DH101 - VF7000BNS)

AlphaMale

Wow, dat zijn mooie kastjes.

FF zoeken op Google vertel mij via Tweakers dat de kast in Engeland te koop is voor omgerekend rond de 215,- EUR. Dat zal dan die zijn met alleen een display...
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

LittleNinja

Ik vind zo'n uitgebreid touch screen niet echt interessant ( smaken verschillen ). Mijn voorkeur zou dus uitgaan naar de simpelere versie. Mooi zijn ze wel.

AlphaMale

Citaat van: LittleNinja op oktober  7, 2007, 10:01:02
Ik vind zo'n uitgebreid touch screen niet echt interessant ( smaken verschillen ). Mijn voorkeur zou dus uitgaan naar de simpelere versie. Mooi zijn ze wel.

Ik vind die met alleen een display ook mooier ;D Nu moeten ze nog in NL te koop zijn... Wil em wel eerst ff int echt zien!
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Peerless Monster

Coole kasten hebben ze toch tegenwoordig... ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Xstream

Hm, die D-Vine is wel heel erg fraai. Geeft bijna licht zo clean en witzilver. Ik zie nog wel mooie kasten ... wat toch ook leuk zijn die LCD/Touchscreen features natuurlijk.

Die chieftec vind ik dan persoonlijk weer heel lelijk. Vieze kleur grijs en oogt heel erg PVC / kunststof achtig. Doe mij maar licht metallic silver of zwart. Alles ertussenin vind ik vaak van dat "net niet" gebeuren en past ook vaak nergens bij. Zelfde als dat Cambridge audio spul, vind ik persoonlijk ook niet om aan te zien ... maargoed, ieder z'n ding he :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

hakkie

Door die D-Vine behuizing werd mijn interesse gewekt zelf iets te bouwen. Het is al met al de Zalman HD160 in het zwart geworden. Samen met mn Marantz SR6001 is het een mooi plaatje (geborsteld alu en dezelfde vorm). De Zalman bevalt me goed, maar de constructie waarin hardeschijven moeten worden geplaatst bevalt me niet (hij maakt teveel contact dus daar zal je over na moeten denken).

BernHardN

die thermaltake kast zijn idd mooie units,
zijn ze hier al op de markt?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

LittleNinja

Ik dacht:"Laat ik weer even wegdromen op de site van Moneual en kijken naar de mooie 802..".
( zie onder )

NOU IS DAT MODEL HELEMAAL NIET MEER LEVERBAAR!!  Alleen de versie met het grote scherm en een ronduit lelijke Moneual!!! Alleen de monotone chassis versies zijn er nog. Maar juist het contrast tussen de zijkanten, het centrale gedeelte en de knoppen maakte het tot een mooi geheel!!

Likos

Citaat van: Raphie op mei  9, 2007, 14:05:25
heb zelf net de Zalman HD160 gekocht:

Die heb ik ook, TOP kast!
LG 50PK950 | Denon AVR-1906 | Denon DVD-700 | Zalman zelfbouw HTPC Win7 MCE | XBOX360 | ASRRock ION330HT| Speakers: Op zoek

jowi

Citaat van: Cage op september 10, 2007, 10:07:56
De TF-11 staat echter nog niet op hun site.
Nog niet op hun site, maar wel elders gevonden zo te zien:
http://www.specialtech.co.uk/spshop/customer/product.php?productid=4137&cat=0&page=1

Dit is voor mij wel een serieus nette oplossing. Mooie kast, genoeg ruimte... alleen nog niet echt beschikbaar geloof ik.

Tinus_

Dit vind ik wel de mooiste, alleen deze is (nog) niet leverbaar in Nederland

Dus is het deze geworden.  O0
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

LittleNinja

Citaat van: Tinus_ op november  7, 2007, 08:24:22
Dus is het deze geworden.  O0

Deze vind ik ook echt super strak!! Hij lijkt nog het meest op een normale dvd speler van alle kasten die ik heb gezien. Geen cardreader, maar dat vind ik ook niet zo boeiend.

Wat komt er in?

Tinus_

Citaat van: LittleNinja op november  8, 2007, 06:17:51
Deze vind ik ook echt super strak!! Hij lijkt nog het meest op een normale dvd speler van alle kasten die ik heb gezien. Geen cardreader, maar dat vind ik ook niet zo boeiend.

Wat komt er in?

Het volgende:

AMD CPU Athlon 64 X2 BE-2400 2.30 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
Abit Moederbord AN-M2
Club3D VGA Radeon HD 2600 Pro Passive 512 MB
M-Audio Revolution 7.1
OCZ Memory EL Platinum 2 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2
Logitech Keyboard DiNovo Edge Draadloos, Zwart / Zilver, Qwerty
Samsung SH-S203N S-ATA, Bulk, Zwart
Nexus Technology Real Silent Case Fan 80 Mm, Met 4 Pin Molex
Microsoft Windows Vista 32 Bit Home Premium, NL, OEM
Seasonic Voeding S12II-430 430 Watt ActivePFC, Retail, 20- En 24-pins
Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium, Koper
Samsung SpinPoint T133 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Het is wel een heel lijstje  ;D

edit: kast is binnen incl display en AB, ziet er  :P uit.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

LittleNinja

We verwachten uiteraard wat "on site" foto's...  ;)

En laat even weten hoe hij loopt met deze setup.

Vigier

Hi,

ik heb ook de H6 van OrigenAE (wel in het zwart). Supermooie kast! Alleen zou ik maar eens goed gaan meten met die videokaart: de 8600GT/8600GTS Silent kaarten gaan er namelijk NIET in!! Die zijn teh oog. Ik weet niet hoe hoog die 2600 kaart is?
Als je hem hebt laten bouwen en alles zit er al in, dan is er niks aan de hand natuurlijk :)

Groeten, Joris

LittleNinja

Ik was er ook al benieuwd naar. Veel van die kasten zijn 17 hoog, maar de H5 & H6 zijn volgens mij 15 hoog. Die passieve koelers zijn geloof ik zelf al 15 cm....  :-[