alternatieven voor hifidelio

Gestart door upbeat, april 17, 2007, 21:00:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdoE

Citaat van: pburmie op juni  3, 2007, 20:51:34
Natuurlijk zijn er ook nadelen. Om een goede digitale kopie van een orignele CD te maken ben je wel even bezig. Het enige echte goede programma hiervoor is Exact Audio Copy, omdat het alle noodzakelijke errorcorrectie al toepast en na afloop een betrouwbaar waardeoordeel geeft over de kwaliteit van de digitale kopie per track, uitgedrukt in een percentage. Aangezien ik EAc niet direct FLAC bestanden laat maken, maar eerst WAV bestanden, moet daarna nog een aparte sessie plaats vinden om er FLAC bestanden van te maken.

Hoe lang ben je dan bezig met het FLAC'en van een CD? Real-time? 2x Real-time?

pburmie

#26
Citaat van: EdoE op juni  4, 2007, 17:13:34
Hoe lang ben je dan bezig met het FLAC'en van een CD? Real-time? 2x Real-time?

Het meest tijdrovende proces is de eerste omzetting naar WAV door EAC (Exact Audio Copy). Dit duurt doorgaans 15-25 minuten voor een volle CD van circa 70 minuten (en dan mag er niet teveel errorcorrectie noodzakelijk zijn want dan loopt de tijd snel op). Het omzetten van WAV naar FLAC in de tweede fase duurt circa 5-10 minuten en daarna nog met een programma als "MP3Tag" (of vergelijkbaar) de ontbrekende TAG informatie toevoegen aan het bestand, alsmede de albumhoes. Dus al met al kost het zo'n 30-40 minuten (of meer al naar gelang de noodzakelijke correctie) om een hele CD om te zetten. Op zich valt dat best mee, behalve je als je besluit de hele collectie van 800 CD's om te zetten. Dat moet je dan ook in fases doen.

Overigens is het zaak dat EAC goed gecalibreerd is op de CDROM drive in je computer die je voor het rippen wil gebruiken. Het verdient absoluut voorkeur om een CDROM drive te gebruiken die GEEN caching gebruikt voor audio data. Het voert te ver om dat hier te bespreken en is een topic op zich (kijk voor de details op de site van Exact Audio Copy). Dit calibreren zorgt er simpelweg voor dat er een zo optimaal mogelijke digitale kopie van de originele track op CD wordt gemaakt inclusief alle errorcorrectie die ervoor nodig is.
Als na het omzetten de kwaliteit per track tussen 99,0% en 100,0% ligt, kun je spreken van een exacte digitale kopie van het origineel. En dat is precies wat EAC doet, niets meer en niets minder, maar wel als beste en enige in zijn soort.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Audiofiel

Kan de Sonos overigens ook de albumart 'overnemen' uit je iTunes collectie? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

pburmie

#28
Citaat van: Audiofiel op juni  4, 2007, 19:02:23
Kan de Sonos overigens ook de albumart 'overnemen' uit je iTunes collectie? ::)

Ik gebruik zelf geen iTunes, maar mijn dochter wel met haar iPod.
Sonos kan in het algemeen op twee manieren met albumart omgaan: 1) als TAG opgeslagen in het audiobestand zelf, bijvoorbeeld door gebruik te maken van een programma als "AudioShell Tag Editor" en 2) als apart bestand (dus BUITEN het feitelijke audiobestand) met de naam "folder.jpg" in de subfolder waar tevens alle tracks zijn opgeslagen van dat album. Deze laatste methode vereist dan wel dat de harddisk waarop alle muziek is opgeslagen keurig is verdeeld in folders (artiest) en subfolders (album). De eerste methode heeft als groot voordeel dat bij het overzetten van bestanden alle informatie (dus ook de albumart info) wordt meegenomen.

Sonos is overigens compatibel met iTunes playlists alsmede M3U, WPL en PLS playlist bestanden. Hieronder staat een korte beschrijving van wat er in de Sonos Help Index is te vinden over samenwerking met iTunes:

iTunes playlists will automatically be imported into the Imported Playlists menu on both the Sonos Controller and Sonos Desktop Controller, as long as your 'iTunes Music Library.xml' file is shared along with your music to the Sonos sys­tem. For typical iTunes installations, this file is located in the iTunes folder: 

•  Windows: \my documents\my music\itunes

•  Macintosh: ~/Music/iTunes



Wellicht dat de albumart informatie ook wordt overgenomen, maar ik zal dat binnenkort eens even samen met mijn dochter gaan proberen. Wordt vervolgd.



Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Audiofiel

Citaat van: pburmie op juni  4, 2007, 19:21:51
Wellicht dat de albumart informatie ook wordt overgenomen, maar ik zal dat binnenkort eens even samen met mijn dochter gaan proberen. Wordt vervolgd.

Anders neem ik tijdens de - te plannen meet & greet - wel een harddisk mee met albumart in de itunes map mee. Alhoewel... die is dan Mac formatted... Of ik moet mijn complete netwerkschijf meenemen waar mijn hele library op staat... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

oud_account_1

Citaat van: pburmie op juni  4, 2007, 18:13:34
En dat is precies wat EAC doet, niets meer en niets minder, maar wel als beste en enige in zijn soort.
Je hoeft niet meer per se EAC te gebruiken, tegenwoordig is er ook dBPoweramp.
De meningen zijn een beetje verdeeld welke nu de betere tool is, maar de interface (van dBPoweramp) is wat beter.
Wat een nadeel zou kunnen zijn is dat je de reference versie nodig hebt voor perfecte rips en die kost wel 22 euro :o, terwijl eac gratis is.
EAC kan trouwens ook de AccurateRip plugin gebruiken, die combinatie gebruik ik momenteel.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

pburmie

Citaat van: Audiofiel op juni  4, 2007, 19:29:14
Anders neem ik tijdens de - te plannen meet & greet - wel een harddisk mee met albumart in de itunes map mee. Alhoewel... die is dan Mac formatted... Of ik moet mijn complete netwerkschijf meenemen waar mijn hele library op staat... ::)

Misschien heb je hier ook nog wat aan:



Is het overigens je bedoeling om de gehele iTunes collectie naar Sonos over te halen?
Of wil je alleen maar playlists die je ooit al had samengesteld ook via Sonos kunnen afspelen?
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

pburmie

Citaat van: squadra op juni  4, 2007, 19:33:52
Je hoeft niet meer per se EAC te gebruiken, tegenwoordig is er ook dBPoweramp.
De meningen zijn een beetje verdeeld welke nu de betere tool is, maar de interface (van dBPoweramp) is wat beter.
Wat een nadeel zou kunnen zijn is dat je de reference versie nodig hebt voor perfecte rips en die kost wel 22 euro :o, terwijl eac gratis is.
EAC kan trouwens ook de AccurateRip plugin gebruiken, die combinatie gebruik ik momenteel.

Das dan waarschijnlijk een kwestie van smaak. EAC calibreert als enige je CDROM speler en geeft ook aan of je speler wel of niet geschikt is voor het maken van exacte kopiën van de orignele CD. Caching speelt daarbij een hele belangrijke rol en is absoluut ongewenst hierbij. Daar waar serieus met dit onderdeel wordt gewerkt valt telkenmale EAC als enige hulpmiddel. En ik heb er inmiddels uitstekend mijn draai mee gevonden met prima resultaten als gevolg. Hierbij een voorbeeldje (dan kan ik met een gerust hart gaan luisteren want dan is het goed!).



Een ander leuk programma is MARS, dat maakt direct FLAC bestanden vanaf een orignele CD zonder handmatige tussenstappen. Het kan alleen niet de ReplayGain TAG informatie bepalen en toevoegen.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

wtfaidh

EAC versus dbPoweramp : Ik gebruik beide producten en bij een test met 8 CD's heb ik geen wezenlijke verschillen kunnen ontdekken die niet verklaarbaar uit o.m. ID3 tags en. Het omzetten naar FLAC is identiek ! EAC gebruikt hier een executable, FLAC gebruikt een DLL maar hal algoritme is identiek en leidt dan ook tot het zelfde resultaat.

Het omzetten van WAV naar FLAC in EAC kost als extern proces maar enkele seconden is dus niet van wezenlijke invoed op de totale doorlooptijd van het "rippen" van een CD.

Een alternatief voor de SONOS ZP80 is de Squeezebox 3 van Slim Devices (300,= euris) een super apparaatje vood dat geld.

HT : Denon en B&W
Stereo : Marantz Reference & Canton

wtfaidh

Citaat van: pburmie op juni  4, 2007, 18:13:34
Het meest tijdrovende proces is de eerste omzetting naar WAV door EAC (Exact Audio Copy). Dit duurt doorgaans 15-25 minuten voor een volle CD van circa 70 minuten (en dan mag er niet teveel errorcorrectie noodzakelijk zijn want dan loopt de tijd snel op). Het omzetten van WAV naar FLAC in de tweede fase duurt circa 5-10 minuten en daarna nog met een programma als "MP3Tag" (of vergelijkbaar) de ontbrekende TAG informatie toevoegen aan het bestand, alsmede de albumhoes. Dus al met al kost het zo'n 30-40 minuten (of meer al naar gelang de noodzakelijke correctie) om een hele CD om te zetten. Op zich valt dat best mee, behalve je als je besluit de hele collectie van 800 CD's om te zetten. Dat moet je dan ook in fases doen.

Op mijn simpele portable ben ik niet meer dan c.a. 15 min per CD kwijt (met alle opties als error correctie TAG's,...). Ik zit dan nu al ook bijna op > 100 CD's aan pop, mijn verzameling klassiek (die groter is) volgt nog ...

M.vr.gr. Eric.
HT : Denon en B&W
Stereo : Marantz Reference & Canton

wtfaidh

Citaat van: wtfaidh op juni  4, 2007, 20:04:18
EAC gebruikt hier een executable, FLAC gebruikt een DLL maar hal algoritme is identiek en leidt dan ook tot het zelfde resultaat.

Uhhhh moet natuurlijk zijn : EAC gebruikt hier een executable, dbPowerAmp gebruikt een DLL. Sorry...

Groet, Eric.
HT : Denon en B&W
Stereo : Marantz Reference & Canton

EdoE

Citaat van: pburmie op juni  4, 2007, 18:13:34
Het meest tijdrovende proces is de eerste omzetting naar WAV door EAC (Exact Audio Copy). Dit duurt doorgaans 15-25 minuten voor een volle CD van circa 70 minuten (en dan mag er niet teveel errorcorrectie noodzakelijk zijn want dan loopt de tijd snel op). Het omzetten van WAV naar FLAC in de tweede fase duurt circa 5-10 minuten en daarna nog met een programma als "MP3Tag" (of vergelijkbaar) de ontbrekende TAG informatie toevoegen aan het bestand, alsmede de albumhoes. Dus al met al kost het zo'n 30-40 minuten (of meer al naar gelang de noodzakelijke correctie) om een hele CD om te zetten. Op zich valt dat best mee, behalve je als je besluit de hele collectie van 800 CD's om te zetten. Dat moet je dan ook in fases doen.

Werkt het goed om dit batchgewijs te doen? Dus twintig CD's EAC'en (waar je bij blijft) en dan de omzetting naar FLAC "aan te zetten en weg te lopen"?

Ik heb vroeger wel DAE van PlexTools gebruikt, dat stond heel goed bekend. Hoe verhoudt dat zich kwalitatief tot EAC?

pburmie

Citaat van: EdoE op juni  4, 2007, 21:21:18
Werkt het goed om dit batchgewijs te doen? Dus twintig CD's EAC'en (waar je bij blijft) en dan de omzetting naar FLAC "aan te zetten en weg te lopen"?

Zo doe ik het ook meestal. Per sessie verwerk ik maximaal 25 CD's. Eerst allemaal door EAC omzetten naar WAV en daarna FLAC bestanden ervan maken. Als laatste stap (meestal dag erna) de ontbrekende TAG's toevoegen of bepaalde TAG informatie wijzigen en tenslotte mooie albumhoesjes zoeken in een redelijk formaat op Internet (meestal via Amazon.com omdat deze grotere afbeeldingen gebruiken) om ze vervolgens toe te voegen aan de catalogus.
Met Photoshop laat ik geheel automatisch een website maken waar alle albums (hoesjes) in alfabetische volgorde te zien zijn. Het is vrij primitief maar geeft een redelijke indruk van mijn hele digitale collectie (http://www.kiemedia.nl/albumcatalogue). Misschien ga ik er ooit nog een zoekfunctie inbouwen.

Citaat van: EdoE op juni  4, 2007, 21:21:18Ik heb vroeger wel DAE van PlexTools gebruikt, dat stond heel goed bekend. Hoe verhoudt dat zich kwalitatief tot EAC?

Daar heb ik geen ervaring mee en kan er dus niks zinnigs over zeggen, behalve dan dat ik al heel erg lang uitsluitend Plexwriters en andere Plextor CD en DVD lezers/branders gebruik inclusief de Plextools Professional software en ook dat heeft me nog nooit teleurgesteld.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

EdoE

Citaat van: pburmie op juni  4, 2007, 21:36:55
Zo doe ik het ook meestal. Per sessie verwerk ik maximaal 25 CD's. Eerst allemaal door EAC omzetten naar WAV en daarna FLAC bestanden ervan maken. Als laatste stap (meestal dag erna) de ontbrekende TAG's toevoegen of bepaalde TAG informatie wijzigen...

Dat klinkt redelijk overzichtelijk. Denk je dat deze manier van rippen substantieel beter is dan gewoon CD voor CD in de Hifidelio?

Citaat
Daar heb ik geen ervaring mee en kan er dus niks zinnigs over zeggen, behalve dan dat ik al heel erg lang uitsluitend Plexwriters en andere Plextor CD en DVD lezers/branders gebruik inclusief de Plextools Professional software en ook dat heeft me nog nooit teleurgesteld.

Een zo goed mogelijke rip heeft natuurlijk ook te maken met zo min mogelijk jitter en dan helpt een mechanisch stabiele speler volgens mij behoorlijk. Zeker vroege Plextors hadden geloof ik metalen lagertjes in plaats van nylon, dat soort dingen. Zal nu misschien wel iets veranderd zijn...

pburmie

Citaat van: EdoE op juni  4, 2007, 21:43:11Dat klinkt redelijk overzichtelijk. Denk je dat deze manier van rippen substantieel beter is dan gewoon CD voor CD in de Hifidelio?

Voordat ik overstapte naar Sonos heb ik een Hifidelio gehad en volgens mij kun je, naast het CD per CD rippen, ook de CD's buiten de Hifidelio om rippen (dus op dezelfde manier als eerder beschreven) en ze middels een import functie op de Hifidelio alsnog overzetten. Want de Hifidelio harddisk is gewoon als share te zien in Windows en volgens mij is er zelfs een voorgedefinieerde map waar je de geripte bestanden naar toe kunt verplaatsen. Hiermee omzeil je de ingebouwde Hifidelio FLAC ripper (klinkt bijna als Jack the Ripper), maar volgens mij presteert die ook naar behoren. Dat zou een Hifidelio bezitter onder ons feilloos kunnen uitproberen.

Citaat van: EdoE op juni  4, 2007, 21:43:11Een zo goed mogelijke rip heeft natuurlijk ook te maken met zo min mogelijk jitter en dan helpt een mechanisch stabiele speler volgens mij behoorlijk. Zeker vroege Plextors hadden geloof ik metalen lagertjes in plaats van nylon, dat soort dingen. Zal nu misschien wel iets veranderd zijn...

Zoals ze vroeger gemaakt werden bestaan ze helaas niet meer. Het punt dat je aansnijdt is dan ook precies waar het mij in de op handen zijnde luistersessie om gaat: zijn er hoorbare verschillen waar te nemen bij het afspelen vanaf harddisk of rechtstreeks vanaf CD, waarbij beiden uitsluitend als digitale bron fungeren voor de rest van de keten. Want hoe goed EAC ook zijn werk doet, het blijft een plastic PC CDROM spelertje (sorry Plextor) van een paar tientjes die de CD moet aftasten. Very different koekkie dan bijvoorbeeld het mooie en beruchte snaaraangedreven CEC loopwerk dat zeer waarschijnlijk als tegenhanger gebruikt zal gaan worden tijdens die test. Aan de andere kant heeft een digitaal bestand geen last van resonantie tijdens het afspelen en gaat ook de kwaliteit niet achteruit, terwijl dat bij een gewone CD wel het geval is hoe voorzichtig je ook zo'n schijfje behandeld. Puur technisch/wetenschappelijk zullen er ongetwijfeld verschillen zijn. Maar zijn ze hoorbaar, ook op een hoog oplossend systeem met heel veel microdetaillering zoals bij mij thuis. That's the question. En dat gaan we dus testen.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Rody


EdoE

Citaat van: pburmie op juni  4, 2007, 22:07:04
Voordat ik overstapte naar Sonos heb ik een Hifidelio gehad en volgens mij kun je, naast het CD per CD rippen, ook de CD's buiten de Hifidelio om rippen.

De charme ervan zou juist zijn of het fool proof rippen met de Hifidelio zelf qua resultaat bij jouw omslachtigere manier in de buurt komt. Mocht jullie sessie enig resultaat in die richting geven, dan word ik toch steeds benieuwder.

Citaat
Zoals ze vroeger gemaakt werden bestaan ze helaas niet meer.

Kopeuh? Ik heb volgens mij nog een 12/20Plex over.

Citaat
Het punt dat je aansnijdt is dan ook precies waar het mij in de op handen zijnde luistersessie om gaat: zijn er hoorbare verschillen waar te nemen bij het afspelen vanaf harddisk of rechtstreeks vanaf CD, waarbij beiden uitsluitend als digitale bron fungeren voor de rest van de keten. Want hoe goed EAC ook zijn werk doet, het blijft een plastic PC CDROM spelertje (sorry Plextor) van een paar tientjes die de CD moet aftasten. Very different koekkie dan bijvoorbeeld het mooie en beruchte snaaraangedreven CEC loopwerk dat zeer waarschijnlijk als tegenhanger gebruikt zal gaan worden tijdens die test. Aan de andere kant heeft een digitaal bestand geen last van resonantie tijdens het afspelen en gaat ook de kwaliteit niet achteruit, terwijl dat bij een gewone CD wel het geval is hoe voorzichtig je ook zo'n schijfje behandeld. Puur technisch/wetenschappelijk zullen er ongetwijfeld verschillen zijn. Maar zijn ze hoorbaar, ook op een hoog oplossend systeem met heel veel microdetaillering zoals bij mij thuis. That's the question. En dat gaan we dus testen.

Als je alle schakels probeert te optimaliseren, zijn de verschillen ongetwijfeld miniem.

Wat voor invloed denk je dat een re-clockende DAC zou hebben? (Of is dat tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld?) Of zo'n digital lens?

Cheers,

Edo

Deleted member

Via deze link kun je een EAC bundle downloaden die standaard al zo is ingesteld dat de conversie van PCM naar FLAC plaatsvindt terwijl de CD nog wordt geript. Het ripppen duurt langer dan de conversie dus dat scheelt je een handeling!

http://www.eacbundle.wyger.nl/index.html

pburmie

Citaat van: Antoine op juni  4, 2007, 23:00:39
Via deze link kun je een EAC bundle downloaden die standaard al zo is ingesteld dat de conversie van PCM naar FLAC plaatsvindt terwijl de CD nog wordt geript. Het ripppen duurt langer dan de conversie dus dat scheelt je een handeling!

http://www.eacbundle.wyger.nl/index.html

Thanks, kijk das nog eens creatief meedenken!
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

wtfaidh

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor :

1 EAC installeren
2 FLAC 1.1.4. installeren
3 EAC Compression Options tabblad => external compression tabblad instellen als volgt :
- Use extranal comression vlag aan
- user file extention : .flac
- Program used for compression : C:\Program Files\FLAC\flac.exe
- Extra commandline options : -T "artist=%a" -T "title=%t" -T "album=%g" -T "date=%y" -T "tracknumber=%n" -T "genre=%m" -3 %s
- Delete WAV after compression vlag aan

Klaar....
Flac 1.1.4 is dermate snel (ca 5-10) sec dat dit niet van invloed is op de totale doorlooptijd van het rippen van een CD

Groet, Eric.
HT : Denon en B&W
Stereo : Marantz Reference & Canton

gerard1

wanneer is het eigenlijk echt hoorbaar,moet je er dan echt voor gaan zitten luisteren.
ik wil het eigenlijk digitaal aansluiten aan mijn rotel receiver RSX1055.
hoor je dan eigenlijk wel verschil of moet je dan echt een hele goede set hebben om het te horen.
met vriendelijke groet
gerard

pburmie

Citaat van: gerard1 op juni  8, 2007, 11:37:41wanneer is het eigenlijk echt hoorbaar,moet je er dan echt voor gaan zitten luisteren. ik wil het eigenlijk digitaal aansluiten aan mijn rotel receiver RSX1055. hoor je dan eigenlijk wel verschil of moet je dan echt een hele goede set hebben om het te horen.
met vriendelijke groet
gerard

Tja, that's the question: to hear or not to hear!
Naar mijn zeer bescheiden mening, en ruim 3 jaar ervaring waarvan de laatste 2 met Sonos, zal het lastig zijn om de verschillen tussen "lossless afspelen vanaf harddisk" en "vanaf de CD speler" te horen, mits alle schakels vanaf de digitale bron tot en met de speakers identiek wordt gehouden. En mits de digitale kopie van behoorlijke kwaliteit is (bij voorkeur in een lossless audioformaat zoals FLAC of Apple). Anders wordt het al snel appels met peren vergelijken. En theoretisch zou je een heel erg "goede" set moeten hebben, maar volgens mij nog veel betere oren, om de verschillen waar te kunnen nemen en ze ook nog te kunnen beschrijven. Maar als je bedenkt hoeveel het menselijk oor al aan gevoeligheid heeft ingeboet op je 46e jaar, dan vraag ik me soms wel eens serieus af waar een ieder die pretendeert zelfs de kleinste verschillen waar te kunnen nemen mee bezig is. Maar das een heel andere discussie en die ga ik hier niet voeren.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Deleted member

Citaat van: gerard1 op juni  8, 2007, 11:37:41
wanneer is het eigenlijk echt hoorbaar,moet je er dan echt voor gaan zitten luisteren.
ik wil het eigenlijk digitaal aansluiten aan mijn rotel receiver RSX1055.
hoor je dan eigenlijk wel verschil of moet je dan echt een hele goede set hebben om het te horen.
met vriendelijke groet
gerard

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=55939.0  :)

pburmie

Citaat van: Antoine op juni  8, 2007, 13:18:47
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=55939.0  :)

Das lekker, voordat ik het hele topic ga lezen (11 pagina's), wat waren jullie bevindingen? Ik ga namelijk 20 juni aanstaande een test doen tussen de Sonos ZP80 als digitale bron en een CEC loopwerk als alternatief. Overige schakels worden identiek gehouden. Doel is om hoorbare verschillen te ontdekken en te beschrijven tussen "afspelen van harddisk (FLAC of Apple lossless)" en "spelen vanaf CD". Maar is een dergelijk test nog wel zinvol? Nogmaals, ik heb de andere topic nog niet gelezen, maar misschien kan je alvast een paar bevindingen kort en krachtig herhalen.

De setup is:

- digitale bronnen : Sonos ZP80 en CEC loopwerk;
- verbinding digitale bron met DAC: Siltech HF10 RCA 1m;
- DAC: Stello DA220MKII met Siltech SPX10 netsnoer;
- verbinding DAC met versterker: Siltech SQ110 XLR 1,5m;
- versterker: Burmester 032 met Nordost Vishnu netsnoer;
- luidsprekerkabels: Nordost Red Dawn 2x2m;
- speakers: Acoustat 1+1 met Medallion transformers;
- algehele stroomvoorziening en filtering: Kemp Powerstrip.

Peter
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Deleted member

Citaat van: pburmie op juni  8, 2007, 14:22:08
Das lekker, voordat ik het hele topic ga lezen (11 pagina's), wat waren jullie bevindingen?

Wat zijn sommige mensen toch lui!  ;) Nou goed, begin hier dan maar te lezen, binnen 6 posts heb je dan de setup en uitkomsten.  :D http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=55939.msg851589#msg851589

En het lijkt mij altijd zinvol om soortgelijke testen te doen of te herhalen, al is het maar om voor jezelf een eigen beeld te vormen. :)