Meet & Greet op ZEER korte termijn bij Aurora13

Started by Aurora13, February 12, 2007, 11:47:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Aurora13

Antoine en ik zijn erg geintereseerd om eens een PC als transport te zetten tegenover diverse CD-Transport's.

Maar aangezien ik 1 maart de sleutel krijg van me nieuwe huis, zal deze shootout dus snel moeten plaats vinden.

Dus als er geinteresseerde zijn die op korte termijn mijn set willen beluisteren en tevens een shootout willen doen met hun CD-transport, dan stel ik de volgende data ter beschikking:

Zaterdag 17 februari (Aurora13 - Markaudio)
Zondag 18 februari (Aurora13 - Antoine)

Zaterdag 24 februari (Aurora13 - )p( - Markaudio)
Zondag 25 februari (Aurora13 - Antoine - Audioloog - )p( - Enno)

Antoine wil ook eventueel de shootout organiseren, mocht deze niet van de grond komen gezien het korte tijdsbestek.

Voorlopige geintereseerde:
Aurora13 (Alain): PC met RME 96/8 geluidskaart
Antoine: Trends USB/SPDIF & Northstar CD-transport
Audioloog (Ronald): Squeezebox (modified, maar standaard ;))
)p( (Peter): Squeezebox (standaard)
Markaudio (Mark): Terratec Noxon 2
Enno: TEAC VRDS-10SE (Voorlopig)

Alles wordt dan dus beluisterd op de volgende set:
Amp: Tact Audio S2150 ('PowerDAC')
Speakers: Final Sound F700 + S200 sub

Regio is Gouda (boven Rotterdam)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Deleted member

Ik zal Audioloog, )P( en Baardmans even een PBtje sturen en ze wijzen op dit topic. Ik weet dat er bij hun ook interesse bestaat voor een dergelijke shootout.  :)

Overigens heb ik zelf een voorkeur voor een zondag(middag), ik kan op zich beide dagen. Oh ja, ook handig om te weten: in welke regio woon je?

Nahpets

Lijkt me erg leuk (en nuttig).

In welke omgeving gaat dit plaatsvinden?

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

hifiman

Ik heb eventueel wel interesse en zou mijn Squeezebox mee kunnen nemen!

Het eerstgenoemde weekend kan ik niet, het tweede wel.

Groetjes,

Ronald

Aurora13

Quote from: Enno on February 12, 2007, 11:56:08
Lijkt me erg leuk (en nuttig).

In welke omgeving gaat dit plaatsvinden?

Enno  :)

Regio is toegevoegd.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Aurora13

Quote from: Audioloog on February 12, 2007, 11:58:06
Ik heb eventueel wel interesse en zou mijn Squeezebox mee kunnen nemen!

Het eerstgenoemde weekend kan ik niet, het tweede wel.

Groetjes,

Ronald

Oke gezellig, je bent toegevoegd. :)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

sandervg

Zou wel interesse hebben, maar ben vanwege een knieoperatie even niet mobiel. Ik volg het topic met interesse!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Aurora13

Quote from: sandervg on February 12, 2007, 12:22:10
Zou wel interesse hebben, maar ben vanwege een knieoperatie even niet mobiel. Ik volg het topic met interesse!

Als je een leuke cd-transport hebt en je woont redelijk in de buurt kan ik je wel oppikken. :)

In ieder geval sterkte met je knie.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

sandervg

Quote from: Aurora13 on February 12, 2007, 12:26:49
Als je een leuke cd-transport hebt en je woont redelijk in de buurt kan ik je wel oppikken. :)

In ieder geval sterkte met je knie.
Thanx! Woon helaas niet echt in de buurt  ;)  Ik ga het topic volgen met m'n pootje omhoog hier op de bank  8)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

)p(

#9
Ik heb zeker interesse  ;D

Ik heb wel slechts een echte standaard sb in te brengen. Misschien is Audioloog wel zo snel met modificeren dat de zijne niet meer voor een standaard sb kan doorgaan ;) (Ik heb eventueel ook nog een terratec aureon firewire externe geluidskaart in de aanbieding om mee te nemen.)

Ik kan alleen het tweede weekend, ie de 24e of 25e.

peter

Aurora13

Quote from: )p( on February 12, 2007, 12:43:14
Ik heb zeker interesse  ;D

Ik heb wel slechts een echte standaard sb in te brengen. Misschien is Audioloog wel zo snel met modificeren dat de zijne niet meer voor een standaard sb kan doorgaan ;)

Ik kan alleen het tweede weekend, ie de 24e of 25e.

peter

Leuk! Ik heb je er bijgezet.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Markaudio

Als het op een zaterdag plaats gaat vinden zou ik het zeker leuk vinden om mee te doen. Als inbreng kan ik mijn Terratec Noxon 2 meebrengen :).

Mvg,


Mark
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Aurora13

Quote from: Markaudio on February 12, 2007, 14:22:24
Als het op een zaterdag plaats gaat vinden zou ik het zeker leuk vinden om mee te doen. Als inbreng kan ik mijn Terratec Noxon 2 meebrengen :).

Mvg,


Mark

Oke, zet ik je erbij.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

hifiman

Quote from: )p( on February 12, 2007, 12:43:14
Ik heb wel slechts een echte standaard sb in te brengen. Misschien is Audioloog wel zo snel met modificeren dat de zijne niet meer voor een standaard sb kan doorgaan ;)
Ik vrees dat het SB3 modificatie verhaal even stil ligt. Die ene mod die ik wel gedaan heb heeft nou niet zo heel veel verandering gegeven en je kunt mijn SB dus eigenlijk ook als een standaard versie zien  :P

Aurora13

Quote from: Audioloog on February 12, 2007, 14:28:16
Ik vrees dat het SB3 modificatie verhaal even stil ligt. Die ene mod die ik wel gedaan heb heeft nou niet zo heel veel verandering gegeven en je kunt mijn SB dus eigenlijk ook als een standaard versie zien  :P

Oke aangepast ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Markaudio

Overigens kan de Noxon zowel met de Trends USB worden vergeleken als met de Squeezebox, er zit namelijk ook een USB ingang op. Persoonlijk zou ik het ook leuk vinden als er iemand met een Roku Soundbridge aanwezig zal zijn :)

Mvg,



Mark
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Aurora13


Het wordt zo wel een PC-transport shootout! ;)

Kom op mensen met een (goede) CD-transport, waar blijven jullie? Of durven jullie niet ;):D

Misschien Garmt met zijn Opus 21?!?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Deleted member

Quote from: Aurora13 on February 12, 2007, 14:57:52
Het wordt zo wel een PC-transport shootout! ;)

Kom op mensen met een (goede) CD-transport, waar blijven jullie? Of durven jullie niet ;):D

Misschien Garmt met zijn Opus 21?!?

Het lijkt er wel op inderdaad. Audioloog kan wellicht de C.E.C. nog meenemen. Iemand die sceptisch is t.a.v. al dat "computergeweld" maar met een goed CD loopwerk/cd speler met digitale uitgang is ook wel leuk om er bij te hebben.

De Opus 21 heeft geen digitale uitgang overigens.  :)

Markaudio

Quote from: Aurora13 on February 12, 2007, 14:57:52
Het wordt zo wel een PC-transport shootout! ;)

Kom op mensen met een (goede) CD-transport, waar blijven jullie? Of durven jullie niet ;):D

Misschien Garmt met zijn Opus 21?!?

Is een (standaard) Teac VRDS-10 de moeite waard? Deze zou ik mee kunnen nemen afhankelijk van het type vervoer dat ik kan regelen.

Mvg,



Mark
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Aurora13

Quote from: Antoine on February 12, 2007, 15:04:34
Het lijkt er wel op inderdaad. Audioloog kan wellicht de C.E.C. nog meenemen. Iemand die sceptisch is t.a.v. al dat "computergeweld" maar met een goed CD loopwerk/cd speler met digitale uitgang is ook wel leuk om er bij te hebben.

De Opus 21 heeft geen digitale uitgang overigens.  :)

Oeps dat wist ik niet, nu Garmt je hebt geluk je kan wat anders gaan plannen die weekenden ;)
Of je moet een leuk alternatief cd-transportje hebben ;D

En als Audioloog de C.E.C. zou kunnen mee nemen zou dat mooi zijn!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Deleted member

#20
Als Garmt wil komen kan hij de Lyngdorf CD-1 bijvoorbeeld natuurlijk meenemen!  :)

Aurora13

Quote from: Markaudio on February 12, 2007, 15:22:42
Is een (standaard) Teac VRDS-10 de moeite waard? Deze zou ik mee kunnen nemen afhankelijk van het type vervoer dat ik kan regelen.

Mvg,



Mark

Tuurlijk gewoon mee brengen!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Aurora13

Quote from: Antoine on February 12, 2007, 15:26:07
Als Garmt wil komen kan hij de Lyngdorf CD-1 bijvoorbeeld natuurlijk meenemen!  :)

Ja beter! :) Helaas zijn de boys van BB&G meestal erg druk in het weekend, maar wie weet.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

PM

Heel interessant, heeft iemand op htforum ook een Bolder (digital) modded SB3?
Mijn keuze voor een nieuw transport lijkt op dit moment heel erg richting de bolder digital modded SB3 of Trends USB te gaan (op TDA2200). Ik ben heel benieuwd naar de uitkomsten maar kan helaas zelf niets toevoegen omdat ik beide nog niet bezit.
Ik ga zeker deze thread volgen
Groeten, Peter

Markaudio

#24
Er moet natuurlijk niet te veel keus komen, bij te veel apparatuur wordt de referentie erg vaag. Is het een idee om 1 of 2 loopwerken tegen de aanwezige "digitale transports" te testen?
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!