Welke CD-speler/loopwerk tot 400 euro?

Gestart door Pieter-Jan, april 8, 2007, 22:35:45

Vorige topic - Volgende topic

Pieter-Jan

Ik bevind mezelf in een oriënteringsfase.
Liefst kocht ik een DVD-speler (tot 400 euro) die als CD-loopwerk zou kunnen dienen, maar overal lees je maar dat DVD-spelers geen CD-spelers zijn (en dat geloof ik best ;) )

Daarom ben ik ook nog de mogelijkheid om een dedicated CD-speler of loopwerk aan te schaffen aan het overdenken ...
Vereisten: Zwart en zo goed mogelijk voor het geld  ;D ... liefst nieuw, maar jong tweedehands wordt zeker overwogen ...

Goedkopere oplossingen mogen natuurlijk ook, eventueel samen met een modificatie :)

Tenzij jullie een DVD-speler kunnen aanprijzen die zich net zo goed van dezelfde job kwijt ;)

Bedoeling is dat het loopwerk ingezet wordt met mijn TAG processor.

Alvast bedankt,

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

DA BoSS

grappig:

Ik speel zelf met een Denon dvd-3910 als loopwerk, en vroeg me net af hoeveel winst ik kan boeken met een ander loopwerk  ;D.
en of eea dan erg begrotelijk moet worden, of redelijk goedkoop kan blijven?
>:D

Ik heb mijn huidige loopwerk wel vergeleken met een Sony, een Classe en een AH Tjoeb cd speler.
Maar de Denon gaf de beste resultaten als loopwerk.
Ik merkte best grote onderlinge verschillen...

---------
EDIT: om je topic niet te kapen net maar mijn eigen draadje geopenend:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=58332.0 :D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Pieter-Jan,

misschien open deur, maar heb je al eens nagedacht over een (simpel) TAG loopwerk?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Nahpets

Ik heb sinds kort een Tag McLaren DVD32FLT en gebruik dat ook als CD-loopwerk. En tot voor kort geloofde ik ook dat een DVD speler geen goed CD geluid kon weergeven. Inmiddels weet ik beter, mijn TEAC VRDS-10 SE (gebruikt als loopwerk) is verkocht, de TM blijft.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Pieter-Jan

Citaat van: DA BoSS op april  8, 2007, 23:10:27
Pieter-Jan,

misschien open deur, maar heb je al eens nagedacht over een (simpel) TAG loopwerk?

;D Open deuren kan je niet intrappen he ;) Nee, even serieus ... Een Tag DVD loopwerk is natuurlijk mijn droom en ik weet dat er laatst nog 1 voor een belachelijk lage prijs is weggegaan, maar toen had ik de centen niet (en nu ook nog niet) door de aankoop van mijn TAG DP. (die overigens heeeeeeeeeeel goed bevalt :) )

De andere TAG die te koop staat is dus way above budget ... :(

En dus zoek ik iets goedkopers dat ook best goed is ;)

Maar je hebt gelijk ;) Dat zou de mooiste oplossing zijn  8)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

Citaat van: DA BoSS op april  8, 2007, 23:08:10
om je topic niet te kapen net maar mijn eigen draadje geopenend:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=58332.0 :D

Iedereen is vrij om mijn topic te kapen hoor ... we kunnen maar bijleren ;)

LexiconLogan

De sony's 7700 die te koop staan op dit forum zijn prachtig met geluid en beeld. Ontloopt mijn RT-20 niet veel.
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Pieter-Jan

Citaat van: Kef-mania op april  9, 2007, 16:56:09
De sony's 7700 die te koop staan op dit forum zijn prachtig met geluid en beeld. Ontloopt mijn RT-20 niet veel.

Spijtig genoeg niet zwart ... :(

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Pieter-Jan

Citaat van: Kef-mania op april  9, 2007, 17:25:42
o ja sorry

Anders had ik wel interesse gehad ... misschien even in de spuitcabine?  ;D

LexiconLogan

Pieter-Jan

;D Dan is ie ook in het zwart natuurlijk  ;D

LexiconLogan

of je zet hem omgekeerd in je rack  ;)

Pieter-Jan

Hhahahha, alleen vervelend om die schijfjes erin te doen dan ... ;)

garmtz

Ik heb nog een Marantz CD-80 te koop binnen jouw budget. Niet echt nieuw helaas, maar gebouwd als een tank.

LexiconLogan

Pieter-Jan

Citaat van: garmtz op april 11, 2007, 09:55:02
Ik heb nog een Marantz CD-80 te koop binnen jouw budget. Niet echt nieuw helaas, maar gebouwd als een tank.

MMMMMMMMMMMMm, daar zal ik eens over nadenken ... :)

molle

Mooie speler inderdaad. Mijn nonkel heeft deze ook steeds gehad. Prachtig apparaat en inderdaad gebouwd als een tank :o

Als Pieter-Jan echt interesse heeft en hij wil deze van je overnemen Garmt, kan je misschien met hem afspreken om de Marantz hier zaterdag achter te laten zodat hij deze hier kan komen ophalen. Hij wou toch nog eens komen luisteren naar men HT ;D
Dus Pieter-Jan, laat het me maar weten als jullie een overeenkomst boeken ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Raphie

Citaat van: Pieter-Jan op april  8, 2007, 22:35:45
Ik bevind mezelf in een oriënteringsfase.

Tenzij jullie een DVD-speler kunnen aanprijzen die zich net zo goed van dezelfde job kwijt ;)

Bedoeling is dat het loopwerk ingezet wordt met mijn TAG processor.

Doorsparen en 2e hands TAG DVD32flr kopen (ging hier laatst een weg voor 900 euro!) s een van de beste loopwerken die je uberhaupt kunt kopen
JBL PRX Power!

Menelaos

Een Meridian uit de 200 of 500 reeks komt ook regelmatig langs op hifi.nl. Kun je nog kiezen of je hem als loopwerk of cd-speler gebruikt.

Groeten,

Menel.

Nahpets

Citaat van: Raphie op april 11, 2007, 15:20:08
Doorsparen en 2e hands TAG DVD32flr kopen (ging hier laatst een weg voor 900 euro!) s een van de beste loopwerken die je uberhaupt kunt kopen

De laatste die verkocht is (aan mij  :P) ging niet weg voor €900.
I love everybody!
some I love to avoid,

Raphie

Ben ik abuis? hoeveel was het dan ook al weer?  ???
JBL PRX Power!

Nahpets

I love everybody!
some I love to avoid,

Pieter-Jan

Ik heb die laatste DVD32FLR helaas ook zien weggaan voor een hele mooie prijs ... :(
Had ik geweten wat ik nu weet, had ik niet getwijfeld ... :(

Pieter-Jan

Voorlopig zie ik af van de CD-80.

Hoewel het een dijk van een speler lijkt, blijft het een oud toestel (in CD-speler normen) en de loopwerken blijken niet meer de krijgen. :(

Je kan dus geluk hebben dat ie nog een paar jaarjes verderdoet, maar omgekeerd kan natuurlijk ook :(

Heb het nog even met mijn vrouwtje overlegt en ik blijf voorlopig uitkijken naar een TAG DVD32FLR voor een mooie prijs, maar ik blijf de rest uiteraard ook in de gaten houden.

Als er nog suggesties zijn ;)

Ik denk eraan om als tussenoplossing voor een OPPO-speler te gaan (dan zit ik voor DVD al goed) en de beperkte eigenschappen van de  OPPO als loopwerk er dan maar even bij te nemen :(

Tnx,

Pieter-Jan