DIY Audio/Video Meubel [Finished]

Gestart door Daklem, maart 14, 2007, 16:37:05

Vorige topic - Volgende topic

Daklem

Citaat van: tiptop op maart 27, 2007, 19:00:39
Ziet er gelikt uit Daklem 8)

Erg netjes :)

Dank je! ;)

En om in jouw (nickname) bewoording te blijven, ziet het er tip top uit  O0

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Sjors

Waarom laat je het je oom (eigenaar frees) niet 2 gleuven freesen voor je Robbert ? ik meen als hij zo'n ding heeft.. dat hij er ook mee om kan gaan ;)

Groet, Sjors

R

Ja idd. Mocht het nu fout gaan, plak je er toch een plaatje aan de binnenkant tegenaan? Dit is trouwens ook een optie. 2 losse planken aan de binnenkant van elke poot lijmen. Daarmee een sleuf creƫren.

Citaat van: Sjors op maart 27, 2007, 21:23:36
Waarom laat je het je oom (eigenaar frees) niet 2 gleuven freesen voor je Robbert ? ik meen als hij zo'n ding heeft.. dat hij er ook mee om kan gaan ;)

Groet, Sjors

Daklem

Ik ga het inderdaad proberen, of hij bereid is zijn frees een keer mee te nemen en een sleuf te frezen. Echter woont hij niet in de buurt, en zijn ze vrijwel nooit thuis wat het een stuk lastiger maakt.

Volgens mij kan de vader van een vriend van mij ook frezen. Ik ga hem hierover nog even aanspreken of zijn pa dat kan doen. Het is volgens mij snel gebeurd. Laten we hopen dat ik iemand kan vinden :)

FFF

Citaat van: Daklem op maart 27, 2007, 23:06:19
Ik ga het inderdaad proberen, of hij bereid is zijn frees een keer mee te nemen en een sleuf te frezen. Echter woont hij niet in de buurt, en zijn ze vrijwel nooit thuis wat het een stuk lastiger maakt.

Volgens mij kan de vader van een vriend van mij ook frezen. Ik ga hem hierover nog even aanspreken of zijn pa dat kan doen. Het is volgens mij snel gebeurd. Laten we hopen dat ik iemand kan vinden :)

Je kan zo'n ding voor een paar euro overal huren.

Wel zorgen dat je een scherpe beitel erin hebt staan en eerst een paar proef stukkies doen.

Belangrijkste om te onthouden is dat je het niet moet doen op een plaats waar je geen stof wil, want alles zit onder de zooi tegen de tijd dat je klaar bent,

Daklem

Ik heb ondertussen niet stil gezeten.

Ik ben opzoek geweest naar mensen die ervaring hadden met fresen. Uiteindelijk heb ik contact opgenomen met het bedrijf waar ik mijn hout besteld heb, of zij niet mee wilden werken om voor mij een sleuf te frezen (zij hebben hier immers ook ervaring mee).

Dit wilden ze graag doen! Ik ga proberen voor a.s. vrijdagmorgen een afspraak te maken om de sleufjes te laten frezen. Hierna kan ik direct de glasplaat bestellen zodat ik alleen nog beits en lak hoef te kopen en aan te brengen.

Zodra deze 2 gleufjes erin zitten denk ik dat het hard zal gaan met het meubel.  O0

Daklem

Ik ben net terug van de meubelmaker. Ik heb het meubel bij hem achter gelaten.

Hij gaat voor mij een glasplaat bestellen en opmeten, en dit gaat hij ook netjes infrezen voor me. Heel erg netjes! :D

Ook heb ik aan hem gevraagd wat het beste is om qua afwerking te doen. Hij had een soort teak olie laten zien op berkenmultiplex. Dit zag er enorm mooi uit!

Zo ga ik mijn meubeltje ook netjes afwerken! :) Die olie mocht ik van hen lenen. Potje blanke lak kopen en het is klaar.

Ik hoop volgende week zondag mijn meubel te kunnen insmeren met olie, en gelijk te kunnen aflakken. :)

Het zou dus nog iets sneller kunnen gaan dan gepland :)

Daklem

Citaat van: Jar Jar op april  6, 2007, 12:09:43
huh? lak op olie, kan dat dan?  ???

In smeren met olie en daarna aflakken kan perfect :)

R

Dat is mooi. Dan weet je zeker dat het goed zal gaan. Ben benieuwd hoe het er uit zal gaan zien.

Citaat van: Daklem op april  6, 2007, 11:52:48
Ik ben net terug van de meubelmaker. Ik heb het meubel bij hem achter gelaten.

Hij gaat voor mij een glasplaat bestellen en opmeten, en dit gaat hij ook netjes infrezen voor me. Heel erg netjes! :D

Ook heb ik aan hem gevraagd wat het beste is om qua afwerking te doen. Hij had een soort teak olie laten zien op berkenmultiplex. Dit zag er enorm mooi uit!

Zo ga ik mijn meubeltje ook netjes afwerken! :) Die olie mocht ik van hen lenen. Potje blanke lak kopen en het is klaar.

Ik hoop volgende week zondag mijn meubel te kunnen insmeren met olie, en gelijk te kunnen aflakken. :)

Het zou dus nog iets sneller kunnen gaan dan gepland :)

Deleted member

Ik ben ook erg benieuwd, waarschijnlijk ga ik straks als m'n nieuwe TV er is voor een soortgelijk DIY meubel! Hoeveel vakken creer je nu in het meubel voor apparatuur? Ik heb er straks vier nodig.

Daklem

Citaat van: Antoine op april  6, 2007, 19:00:12
Ik ben ook erg benieuwd, waarschijnlijk ga ik straks als m'n nieuwe TV er is voor een soortgelijk DIY meubel! Hoeveel vakken creer je nu in het meubel voor apparatuur? Ik heb er straks vier nodig.

Ik kan 2 apparaten naast elkaar plaatsen. Dit is voor mij voldoende. Ik ben ook niet vanplan om heel veel meer te gaan uitbreiden etc. Dus dat gaat voorlopig prima werken.

Ik ben ook enorm benieuwd hoe het eruit gaat zien! :D

Die teak olie is echt super mooi! ben er helemaal weg van.  O0

Deleted member

Thanks! En stom van mij, je hebt eerder al foto's (of eigenlijk renders) geplaatst!  :P

Ik trouwens nu ook waar je je inspiratie vandaan hebt...Aldenkamp!  :)

Daklem

Citaat van: Antoine op april  7, 2007, 01:07:24
Thanks! En stom van mij, je hebt eerder al foto's (of eigenlijk renders) geplaatst!  :P

Ik trouwens nu ook waar je je inspiratie vandaan hebt...Aldenkamp!  :)

Het was niet zozeer Aldenkamp waar mijn inspiratie vandaan kwam. Ik vind een massief meubel erg mooi. Ik heb goed rondgekeken wat mij beviel en daar mijn eigen draai aan gegeven om tot een persoonlijk tintje te komen ;)

We zien het aan het einde van aankomende week hoe het eruit komt te zien. :)

Daklem

de kleurstellingen op berkenfineer:

Links is kersen
Rechts is teak

Door deze sample kies ik toch voor een teak afwerking. Ik vind het echt werkelijkwaar prachtig eruit zien! :D

Davey

Erg mooie tekening in het hout. Vind allebei de kleuren erg mooi. Teak ziet er wel natuurlijker uit

Daklem

Citaat van: Davey op april  8, 2007, 12:46:42
Erg mooie tekening in het hout. Vind allebei de kleuren erg mooi. Teak ziet er wel natuurlijker uit

Teak past wat beter bij mijn vloerbedekking en mijn speakers. Ik vind dat kersen buiten de toon valt gezien mijn inrichting. :)

Wijx wondere wereld

normaal vind ik kersen mooier omdat het wat warmer is, maar deze lijkt zo rood. Daarom zou ik kiezen voor teak :D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

W

Ik zou zelf de teak net een tintje donkerder willen hebben :)

brimbrammer

Het kersen is helemaal mijn kleur...........prachtig.  :D

Daklem

Citaat van: WyGo op april  8, 2007, 16:27:20
Ik zou zelf de teak net een tintje donkerder willen hebben :)

Dat was ook mijn gedachte ;)

Ik wil dit nog gaan proberen zodra ik het spul binnen heb. Dan ga ik eens testen met 2 lagen hoe dat uitpakt. :)

Deleted member

De laklaag zal het ook ietwat donkerder maken gok ik.

Daklem

Citaat van: Antoine op april  8, 2007, 21:10:24
De laklaag zal het ook ietwat donkerder maken gok ik.

Dat zal het zeker :)

Dit is ook nog eens aangebracht op een niet geschuurd oppervlak, en niet afgelakt.

R

Ik zeg 2 keer rechts + lak voor de diepte. Dan zal het meubel donkerder worden en meer diepte in de kleur. Erg mooi..