Show je AV Meubel

Gestart door Marsh, maart 11, 2007, 15:48:21

Vorige topic - Volgende topic

Vik

De center gaat perfect. Hij steekt wel iets uit het meubel en staat op Ceraballs. Ik vond het wel belangrijk dat poorten aan de voorkant zitten en niet het meubel in spelen via de achterkant.

In het begin had ik alleen een HT versterker. In de tussen tijd weer een pre-pro met eind bak en zo ga je steeds verder dan dat het de bedoeling was. 

Jouw meubel is ook niet echt klein te noemen. Mijn meubel is trouwens 50 cm hoog.

Citaat van: W.Otter op december  5, 2013, 11:25:32
het is een fors meubel! je hebt in ieder geval genoeg ruimte  :D
hoe is het met je center in het meubel? Ik heb de mijne nog niet aangesloten namelijk  :D

mijn meubel is 1,60 bij 50diep  bij 40hoog

meer dan genoeg om mijn apparatuur in kwijt te kunnen. Allemaal rack maten, dat is wel prettig. Voorlopig blijf ik binnen het Rotel spectrum waar de maten altijd in hoogte en breedte dezelfde stappen ondernemen.

ik heb ook veel gekeken naar meubels wat zou kunnen werken maar niets waar een center van 60x22x30 in kan  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

W.Otter

ja de mijne heeft poorten aan de achterkant. het centervak is direct aangesloten op een grote gleuf aan de onderkant, het geluid kan iig ergens heen. daarnaast proppen in de achterkant, dat moet vast wel goed komen.

50cm diep is wel echt nodig voor mijn apparatuur, alle aftermarket netsnoeren en andere stugge kabels moeten wel de ruimte hebben :popcorn:

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

RonK.

work in progress

De koppelingen midden onder de plank ga ik niet toepassen, ik ga de pijpen op die plaats aan elkaar lassen zodat ik die "knobbel" kwijt ben [ iets meer ruimte ] ......... de staande buizen eventueel later nog vullen met zilverzand.

Vik

Citaat van: W.Otter op december  5, 2013, 11:37:33
ja de mijne heeft poorten aan de achterkant. het centervak is direct aangesloten op een grote gleuf aan de onderkant, het geluid kan iig ergens heen. daarnaast proppen in de achterkant, dat moet vast wel goed komen.

50cm diep is wel echt nodig voor mijn apparatuur, alle aftermarket netsnoeren en andere stugge kabels moeten wel de ruimte hebben :popcorn:

Ik zou zelf de achter kant waar de center in staat dempen d.m.v. een dempende mat of iets dergelijks, en klein beetje afstand proberen te houden tussen de achter kant speaker en de dempende mat. Een prop in speakers doet altijd iets negatiefs met het geluid vind ik zelf. Slechte ervaringen mee. 

Wat betreft de bekabeling : ik heb achter elke tussenschot genoeg ruimte en heb daar ook inderdaad rekening mee gehouden.

Als ik nu kabels moet wisselen is het een kwestie van een handspiegeltje (word je wel handig in) en de verlichting van mijn mobiel. Stugge kabels vind ik een drama in mijn meubel en heb deze ook allemaal vervangen.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

W.Otter

dempen met? loodbitumen?

er is genoeg afstand achter de center ongeveer 20cm.

ik zal eens testen met en zonder proppen, kijken of ik het überhaupt storend vind of er wel of niet gedempt is.

ik ben op dit moment mijn luidsprekerkabels(sleepkabels) aan het vervangen  :D ook door het euvel: te stug.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

mikekiwi

Citaat van: RonK. op december  5, 2013, 11:46:55
work in progress

De koppelingen midden onder de plank ga ik niet toepassen, ik ga de pijpen op die plaats aan elkaar lassen zodat ik die "knobbel" kwijt ben [ iets meer ruimte ] ......... de staande buizen eventueel later nog vullen met zilverzand.
Fraai!, zit zelf ook te twijfelen tussen het maken van een flexy-rack met draadeinden of de opzet met steigerbuizen en koppelingen zoals jij die nu gebruikt. Leuk dus om een praktijkvoorbeeld te zien...

Vik

Een vriend van mij heeft dit meubel en ook een center speaker met de poort naar achteren. Met de prop erin werd het midden en hoog minder mooi. Daarna hebben we deze mat gebruikt en werd het geluid een stuk beter als met de prop.

Ook de trillingen lopen door in je meubel. De center hebben we ook op dempers gezet.

**let niet op het rare stukje tape links boven op het meubel. Hij zat nog op hand grepen te wachten  ;D **

Citaat van: W.Otter op december  5, 2013, 11:55:46
dempen met? loodbitumen?

er is genoeg afstand achter de center ongeveer 20cm.

ik zal eens testen met en zonder proppen, kijken of ik het überhaupt storend vind of er wel of niet gedempt is.

ik ben op dit moment mijn luidsprekerkabels(sleepkabels) aan het vervangen  :D ook door het euvel: te stug.

RonK.

Citaat van: mikekiwi op december  5, 2013, 12:11:46
Fraai!, zit zelf ook te twijfelen tussen het maken van een flexy-rack met draadeinden of de opzet met steigerbuizen en koppelingen zoals jij die nu gebruikt. Leuk dus om een praktijkvoorbeeld te zien...

Veel fraaier dan draadeinden vind ikzelf.

Voordeel dat de planken altijd verstelbaar blijven zoals een flexy rack, daarbij kan je de buizen "intern dempen".

In de achterwand links en rechts van de buis komen ronde gaten over de gehele hoogte zodat de bekabeling erachter gelegd kan worden, zo kan je ook eventueel de interlinks en spanningskabels gescheiden houden, de ene links de ander rechts.

Ik ben nu bezig zoals je ziet de indeling aan het bepalen zodat alles past, dan kan ik de buizen en de twee achterwanden op de juiste hoogte maken.

W.Otter

Citaat van: vik op december  5, 2013, 12:12:17

Een vriend van mij heeft dit meubel en ook een center speaker met de poort naar achteren. Met de prop erin werd het midden en hoog minder mooi. Daarna hebben we deze mat gebruikt en werd het geluid een stuk beter als met de prop.

Ook de trillingen lopen door in je meubel. De center hebben we ook op dempers gezet.

**let niet op het rare stukje tape links boven op het meubel. Hij zat nog op hand grepen te wachten  ;D **

waar haal je zo'n mat?
ik heb de center al op dempers staan!

Vik

Citaat van: W.Otter op december  5, 2013, 12:34:05
waar haal je zo'n mat?
ik heb de center al op dempers staan!

FF op Google zoeken naar Akoestisch noppenschuim.  De Gamma verkoopt dit volgens mij ook.

RonK.

jasjenl

Citaat van: Valkyrie op december  4, 2013, 11:16:45
Wat een oud topic!! Tijd om er even nieuw leven in te blazen! :)

Mijn meubels: (het zijn wel wat oudere foto's)

TV-meubel

Audio-meubel

Wat een centerspeaker  :o
Is gewoon haast een liggende versie van je fronts!
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

W.Otter

Citaat van: vik op december  5, 2013, 12:54:24
FF op Google zoeken naar Akoestisch noppenschuim.  De Gamma verkoopt dit volgens mij ook.

danku!

Valkyrie

Citaat van: jasjenl op december  5, 2013, 15:18:07
Wat een centerspeaker  :o
Is gewoon haast een liggende versie van je fronts!

Klopt! 8) :D
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: NAD M28 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

BuSpu

Citaat van: RonK. op december  5, 2013, 11:46:55
work in progress

wat voor hout gebruik je?

RonK.

Citaat van: BuSpu op december  6, 2013, 14:57:08
wat voor hout gebruik je?

Planken hardhout van 18mm dik, nyatoh .

W.Otter

BJF

Niks. Oh nee? Nee. Oh.

Joske007

Mooi, 2 Ikea tafeltjes herleid tot 1 strak hifi-meubeltje of niet?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

BJF

Klopt, van de ene de poten weggelaten en vervangen door 'piramidetjes', van de andere de poten wat ingekort. Eenvoudig en goedkoop.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

W.Otter

echt mooi  :clapping: knap gedaan voor n tientje! :tounge:

Fox

Leuke topic  ;D fun fun

Wat de afmetingen van de beeldspiegels betreft heeft dit wel een hoog "Jurassic chicken" gehalte  :crazy:
(deze opmerking zullen alleen die begin jaren '90 met HT bezig waren begrijpen)

Joske007

Citaat van: BJF op december  7, 2013, 09:07:01
Klopt, van de ene de poten weggelaten en vervangen door 'piramidetjes', van de andere de poten wat ingekort. Eenvoudig en goedkoop.
Zo zie je maar, dat het niet altijd duur hoeft te zijn om een mooi resultaat te verkrijgen, top gedaan  :)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RonK.

W.Otter