Epson TW1000 presample preview

Gestart door J.A.F._Doorhof, maart 2, 2007, 13:33:16

Vorige topic - Volgende topic

molle

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 29, 2007, 20:23:37
1 SDI kan niet rechtstreeks een projector in, daarvoor heb je ALTIJD een scaler nodig.

2.80 breed is veel te breed voor projectoren als de TW1000.
Bij 2.40 ligt echt wel de grens als je nog wat wilt overhouden qua dynamiek.

Sowieso ziet SD materiaal ZONDER GOEDE SCALER er op 2.80 niet uit.
Draai zelf met een CRT op 2.80 breed en alleen de live voetbal wedstrijden van tele2 in anamorphic widescreen zijn zeer goed te kijken, normale TV uitzendingen blijft niets van over.

Zou de TW1000 het nog halen op een scherm van 2.56 breed? Of moet ik voor een andere HD projector gaan dan.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

STUKA

ik kijk nu al een aantal jaren met de sony en een scaler tv uitzendingen op 280 breed en heb daar best vrede mee. Het moet wel verduisterd zijn oké,  en sinds kort met de vp30 en naar mijn bescheiden mening ziet dat er best wel redelijk uit. Zeker een dvd via SDI.
Maar naar ik begrijp haalt de TW1000 het niet op 280 breed, welke projektor adviseer jij dan?
en hoeveel verlies ik dan op 280 breed ten opzichte van wat ik nu kijk met de sony?
Herbert

J.A.F._Doorhof

Laten we eerst wat dingen duidelijk maken.
De TW1000 kan zonder problemen op 2.80 of 3.00 breed projecteren, de vraag is of je dat wil.
Qua resolutie is het geen probleem, maar wel qua lightoutput.

Aan de andere kant, ik zie mensen met VEEL mindere projectoren op 3.00 projecteren (en soms groter) en volgens hun kan dat perfect, laatst een hele discussie met iemand gehad die een TW10 had op 2.80 breed en die beweerde dat het beeld bij hem echt MEER dan genoeg lightoutput had op de theater standen.
Misschien voor hem inderdaad, maar voor 90% van de kijkers niet.

Het ligt aan de Sony die je nu hebt, en hoe je die ingesteld hebt staan.
Voor de regels zou je tussen de 8 en 12 ftlmb van je scherm af moeten krijgen voor een ervaring die ongeveer gelijk staat aan de bioscoop, 8 is nog net acceptable en 12ftlmb is aangeraden.
Voor bijna 90% van de projectoren geldt dan dat je tussen de 2.20 en 1.80 breed zou moeten projecteren.

Ga je standen als living room gebruiken kun je breder maar dit gaat ENORM ten kosten van je beeldkwaliteit.
Daarnaast moet je er van uit gaan dat een NIEUWE lamp VEEL meer licht geeft dan een lamp na 500-600 uur, dus wat er NU goed uitziet ziet er over een half jaar minder uit.

Daarnaast is het wennen aan een scherm van 2.20 makkelijker dan je denkt als je nu op 2.80 zit, de winst aan beeldkwaliteit is dermate groot dat je er zo aan gewend bent.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

STUKA

dat begrijp ik, trouwens de sony is in het verleden door jou ingeregeld en staat nog steeds het zelfde alleen is wit niet meer zo heel wit als je bergrijpt wat ik bedoel.
en mischien is aanpassen naar 240/250 breed niet zo heel erg als ik dan zoveel meer beeld ervoor terug krijg
zo als je mischien begrijpt kijk ik heel erg veel/dagelijks naar tv op bioscoop formaat, zou je dan de TW1000
adviseren of heb je een beter alternatief.
Herbert

J.A.F._Doorhof

TW1000 is voor het geld gewoon erg veel projector.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

molle

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 30, 2007, 17:03:14
TW1000 is voor het geld gewoon erg veel projector.
Deze vind ik zeker goed betaalbaar. Heb ook geen zin om er een 6000 euro voor neer te leggen. Ik heb eigenlijk nog maar 1 keer iets in HD gezien en ken dus ook de verschillen niet.
Denk toch maar dt ik voor de TW1000 ga sparen ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

STUKA

ik voel steeds meer voor de TW1000.
vraagje betrefd aansluiting? i
k heb pas een nieuwe kabel 5xBNC van 10 meter laten maken maar op de TW zit geen 5xBNC wat adviseer je, een verloopje naar vga of een andere kabel. en welke dan?

Herbert

J.A.F._Doorhof

HDMI aansluiting zou het beste zijn.
Anders inderdaad het omzetten naar VGA.
Custom installer

STUKA

oké is duidelijk,
wat kost een kwalitatief goede HDMI kabel van 12 meter?
en ben je binnenkort in de buurt van Rotterdam voor eventueel demo/levering/afstelling
Herbert

J.A.F._Doorhof

Hi,
Voor een demo kun je het beste in Emmeloord een afspraak maken.
Het is natuurlijk onmogelijk om bij mensen thuis een demo te geven met een projector, ik hoop dat je daar begrip voor hebt :D

Voor prijzen aub even mailen met [email protected]
Maar 12 mtr is redelijk aan de prijs, als je onder de 10 kunt blijven scheelt dat behoorlijk.
Custom installer

STUKA

Dat begrijp ik wel, maar ik dacht als je in de buurt bent kunnen we het combineren zodat je hem gelijk kunt calibreren en afstellen op mijn installatie.

ik heb een mail gestuurd naar itc
Herbert

J.A.F._Doorhof

Leveringen gebeuren altijd via Emmeloord/ITC.
Dus we zullen dat netjes even beantwoorden voor je :D
Custom installer

STUKA

He Frank toch nog even een vraagje,
als ik nu kijk via schotel naar vp30 = digitaal van de vp30 met 5x bnc naar sony crt = analoog?
welke resolutie of beeldlijnen heb ik dan?

en als ik van de vp30 met HDMI naar TW1000 ga = digitaal welke resolutie heb ik dan?
en hoeveel beter kijkplezier is dat?

Herbert

J.A.F._Doorhof

Dat ligt eraan waarop je je VP30 hebt ingesteld.
Maar de resolutie van schotel ligt tussen de 720-625/576 in.

Voor de TW1000 zou je dan op je VP30 moeten upscalen naar 1920x1080@50hz.
Custom installer

donaldk

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  1, 2007, 08:35:50
Dat ligt eraan waarop je je VP30 hebt ingesteld.
Maar de resolutie van schotel ligt tussen de 720-625/576 in.

Voor de TW1000 zou je dan op je VP30 moeten upscalen naar 1920x1080@50hz.

Weet je zeker dat ze niet op 704 X 576 of een subset daarvan zitten.

STUKA

binnenkort de topfield HD uitvoeing, wacht alleen op dat er een harddisk in zit.
dan hoop ik wel full HD te hebben , mits het uitgezonden wordt natuurlijk.

dit is duidelijk voor de schotel, maar wat voor resolutie kan ik gebruiken van de dvd player
dennon 3910 met SDI uitgang naar de vp30 ?
Herbert

J.A.F._Doorhof

Zover ik weet varieerd de resolutie bij schotel uitzendingen met een maximaal van 720 en een minimaal van ik DACHT 625 maar ik kan dat fout hebben.
Custom installer

donaldk

De meeste MPEG2 MP@ML uitzendingen zijn/waren in 704 horizontale lijnen en niet 720, ben alle gronden eigenlijk al weer vergeten, maar het meeste real-time encoding spul was altijd 704*576 max.

Uit een recent DVB Bluebook, online, de binnen DVB uitzendingen toegestane resoluties (http://www.dvb.org/technology/bluebooks/a001r7.tm1214r30.dTS101154.v1.8.1.pdf vanaff p. 30 want formatting komt er hier slecht uit):

Table 4: Values for display_horizontal_size    
horizontal_size × vertical_size    Source aspect ratio    display_horizontal_size    
720 ×    576    16:9    540    
544 ×    576    16:9    408    
480 ×    576    16:9    360    
352 ×    576    16:9    264    
352 ×    288    16:9    264    

The 25 Hz MPEG-2 SDTV IRD shall be capable of decoding pictures with luminance resolutions as shown in Table 5 and applying up sampling to allow the decoded pictures to be displayed at full-screen size. In addition, IRDs shall be capable of decoding lower picture resolutions and displaying them at less than full-size after using one of the standard up-conversions, e.g. a horizontal resolution of 704 pixels within the 720 pixel full-screen display.

Coded Picture    Displayed Picture    
Horizontal up sampling    
Luminance resolution    Aspect Ratio    4:3 Monitors    16:9 Monitors    
(horizontal × vertical)    
720 ×    576    4:3    × 1    ×    3/4 (see note 1)    
16:9 2.21:1    × ×    4/3 (see note 2) 5/3 (see note 3)    ×    × 1 5/4 (see note 4)    
544 ×    576    4:3 16:9 2.21:1    × ×    × 4/3 16/9 (see note 2) 20/9 (see note 3)    × 1 (see note 1) × 4/3 × 5/3 (see note 4)    
480 ×    576    4:3    × 3/2    ×    9/8 (see note 1)    
16:9 2.21:1    × 2 (see note 2) × 5/2 (see note 3)    ×    × 3/2 15/8 (see note 4)    
352 ×    576    4:3 16:9 2.21:1    × ×    × 2 8/3 (see note 2) 10/3 (see note 3)    × ×    3/2 (see note 1) × 2 5/2 (see note 4)    
352 ×    288    4:3    × 2    × 3/2 (see note 1)    
16:9 2.21:1    × 8/3 (see note 2)    × 2    
× 10/3 (see note 3)    × 5/2 (see note 4)    
(and vertical up sampling ×    2)    (and vertical up sampling ×    2)    
NOTE 1:    Up sampling of 4:3 pictures for display on a 16:9 monitor is optional in the IRD, as 16:9 monitors can be switched to operate in 4:3 mode.    
NOTE 2:    The up sampling with this value is applied to the pixels of the 16:9 picture to be displayed on a 4:3 monitor.    
NOTE 3:    The up sampling with this value is applied to the pixels of the 2.21:1 picture to be displayed on a 4:3 monitor. Up sampling from 2.21:1 pictures for display on a 4:3 monitor is optional in the IRD.    
NOTE 4:    The up sampling with this value is applied to the pixels of the 2.21:1 picture to be displayed on a 16:9 monitor. Up sampling from 2.21:1 pictures for display on a 16:9 monitor is optional in the IRD.    
NOTE 5:    It is recommended that luminance resolution of 704 pixels represents the "middle" of the picture, and that it be decoded to a 720 pixel full-screen display by placing 8 pixels of padding at each side. It is recommended that luminance resolutions, such as 352 pixels, that are natural scalings of 704 pixels, be upscaled to 704 pixels and padded as above. It is recommended that all other resolutions be scaled as indicated by the table above. Where this does not result in the expected 720 pixel full-screen display, it is recommended that the result of the scaling be clipped or padded symmetrically as required to produce a 720 pixel full-screen display.    

DickVD

Hallo Frank,

Ik neem aan dat de TW1000 ook aan te sturen is met een (HT)PC op 1920x1080@60Hz??
Ik kan dat nergens lezen in de manuels, sterker nog, daar zeggen ze dat het maximum 1280x1024 is meen ik, terwijl de native resolutie toch 1080p is?
En is het niet raadzaam om met de TW1000 breder dan 2,5 m te projecteren?

alvast bedankt voor antwoordt en groeten van Dick ;)
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

spotmatic

En nog steeds wil ik de opmerking maken dat ik nog 0,0 ervaringen van gebruikers heb gelezen. Wanneer komen deze nu eindelijk?  ;)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

molle

Citaat van: spotmatic op augustus 10, 2007, 16:41:10
En nog steeds wil ik de opmerking maken dat ik nog 0,0 ervaringen van gebruikers heb gelezen. Wanneer komen deze nu eindelijk?  ;)

Ik heb deze gisteren gezien in combinatie met een Toshiba X1.

Vond het zeker een geweldig plaatje. Rustig, en strak beeld zonder hoofdpijn te krijgen. Geen pixels te bespeuren ook geen blauwe randen of dergelijke. Bij snelle beelden bleef deze precies soms wel wat achter, maar denk dan ook wel dat deze te scherp afgeregeld stond.
Hij was wel niet ISF gecalibreerd. Zwart is echt wel zwart. Zeer mooie kleuren.

Ik ben echt niet de persoon om reviews te geven van projectoren. Ik zie nog altijd wat ik zie, en als het slecht is het slecht ;D

J.A.F._Doorhof

Je kan hem via een PC aansturen maar dan moet je custom resoluties gebruiken.
Bv 1080P24
Custom installer

Athome

1080P24 zou 24 hz moeten voorstellen. Krijg daar niet een vreselijk flikkerend beeld door. Kun je de frequentie dan niet beter op 72 hz (3*24) zetten.

J.A.F._Doorhof

Voor een LCD of digitale projector maakt dat niet uit.
Custom installer

DVDGuy

Citaat van: spotmatic op augustus 10, 2007, 16:41:10

Niet van jou als ik je topic('s) en aan- en verkoopbeleid goed gevolgd heb  ;D ;D ;D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com