Epson TW1000 presample preview

Gestart door J.A.F._Doorhof, maart 2, 2007, 13:33:16

Vorige topic - Volgende topic

Akosoft

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 16, 2007, 20:20:31
Ik heb het over de TW1000 niet over een 6K.

@Akosoft.
KAN en KAN zit een verschil in.
Tuurlijk KAN een HD80 of een TW1000 op 3 mtr breed.
Vraag is echter of je er nog genoeg dynamiek uithaalt, en dat is simpel weg niet zo.
Volgens de standaard moet er rond de 10-12ftlm van een scherm af komen, minimaal 8.
Ik ken heel weinig digitale projectoren die op 2.40-2.70 na 500 uur nog 10 ftlmb halen (van de HT projectoren).

Noem eens de projectoren die het wel kunnen dan.
Ben ik met 2.40 breed wel benieuwd na nu...  :)

jaco

Gewoon bij 500 uur een nieuwe lamp kopen, dan heb je licht genoeg.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Akosoft

Citaat van: jaco op augustus 17, 2007, 13:27:36

Klaarblijkelijk is de handel in lampen nogal lucratief........

PjotrrrNL

Citaat van: jaco op augustus 17, 2007, 13:27:36

jaco

Waarom, rond de 200 Euro voor een nieuwe lamp, dus gewoon elke film een paar cent opzij leggen  ;D
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

PjotrrrNL

Waar vind ik een lamp voor mijn TW520 (TW600) voor dat geld?  :o

jantje112

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

troje

Met invoerrechten en BTW kom je behoorlijk in de buurt van de Europese prijzen.

PjotrrrNL

Citaat van: jaco op augustus 17, 2007, 17:34:00
[
Komt nog invoerrechten en BTW bij denk ik.

Behalve als het even meezit, er fietst nogal eens een klein pakje tussendoor bij de douane, kan toch aardig gaan schelen met de prijzen die hier in het land gevraagd worden...
(375 in Nederland, 300 in Duitsland)

Bedankt!

PjotrrrNL

Vraag....Ik projecteer hier 2.20 breed, nu kan ik mijn projector op 3.60 hangen maar ook op 4.50...
In het eerste geval gebruik ik een groter oppervlak van de lens, dus meer bolling, maar in het laatste geval heb ik dus minder lichtopbrengst.
Kun je dan 'overall' de projector toch niet beter op 3.50 meter afstand hangen?

J.A.F._Doorhof

Je moet even kijken naar de performance van je lens (diafragma).
MEESTAL is het zo dat als je meer zoom gebruikt je lightoutput iets naar beneden gaat.
ECHTER je gebruikt het midden gedeelte van de lens wat weer iets betere performance heeft.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PjotrrrNL

Moeilijk in te schatten dus, zou dus bij het scherm moeten gaan meten om zeker te zijn.
Naar verwachting zal het verschil in opbrengst niet zo groot zijn, dus dan maar de projector op grootste afstand hangen met de minste lensfouten denk ik...  ;D

lex

de opvolger TW2000 staat overigens alweer gepland voor november....

DickVD

Citaat van: lex op september  5, 2007, 16:54:15
de opvolger TW2000 staat overigens alweer gepland voor november....
waar lees jij dat? heb je een link?

alvast bedankt en grtn v Dick
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

new kid in town

Citaat van: DickVD op september  5, 2007, 20:34:01
waar lees jij dat? heb je een link?

alvast bedankt en grtn v Dick

At your service:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=62113.0

troje

TW2000 is overigens niet de opvolger van de TW1000, het is een additioneel model in het aanbod.

DickVD

groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

S60t

Mijn idee, alleen het probleem is dat tegen die tijd nog een betere projector, namelijk de TW3000 in de maak is...deze markt gaat zo vreselijk snel......
Samsung Q8FN 55", Epson EPM-TW5000, searching for mobile screen, Yamaha RX-A1040, Yamaha DVD-S2700, Playstation 4, Kef Q5, KEF Q4, Dali sub, Kef CODA 80, Kef 1 Eitje.

lex

het is inderdaad een lacher.
je leest hier over een presample en zijn grote broer staat alweer gepland voor november!
Maar ik moet je zeggen dat ik ook zal wachten op de tw2000...
want deze is in feite een verbeterde versie op basis van de tw1000.   

hier heb je trouwens het hele verhaal:
http://www.cine4home.de/index2.htm

Wat doen deze heren trouwens beter dan wat hier wordt gedaan, zij worden uitgenodigd door epson om in japan naar de nieuwe lijn te komen kijken!

lex

het voordeel is wel van all deze nieuwe lijnen, dat de prijzen echt als met de dag omlaag schieten...
op de duitse versie van de bekendste veilingsite ter wereld wordt de tw1000 (nieuw), na inruil bij epson van oude tv, al voor 2400 euro aangeboden.

J.A.F._Doorhof

De review stamt uit het presample tijdperk, ondertussen is hij gewoon op de markt maar het lijkt me niet nodig als je de hele thread leest om de topic te veranderen :D

Wat ze beter doen ?
Ik zou het niet weten, wat ik wel weet is dat wij van Epson ook vaak de projectoren zien voordat ze op de markt komen.
Custom installer

lex

dat is ook precies wat ik bedoelde. We praten over een presample en nog geen 1/2 jaar later is er al een grote broer.
Dus hoe hard het op het moment gaat met die ontwikkelingen.

Ik ben trouwens heel benieuwd wat jij gaat zeggen over die nieuwe optoma hd80 dlp in vooral in vergelijk met lcd!
Tot op heden ben ik geen fan van dlp, maar misschien is deze "rustiger" geworden...

Akosoft

Citaat van: lex op september  6, 2007, 10:25:49
dat is ook precies wat ik bedoelde. We praten over een presample en nog geen 1/2 jaar later is er al een grote broer.

Ik ben trouwens heel benieuwd wat jij gaat zeggen over die nieuwe optoma hd80 dlp in vooral in vergelijk met lcd!
Tot op heden ben ik geen fan van dlp, maar misschien is deze "rustiger" geworden...

Ik bepaal altijd zelf wat goed is...  8)

GerritZ

Citaat van: lex op september  6, 2007, 10:25:49

Ontwikkelingen gaan hard, maar je moet op een gegeven moment gewoon een projector pakken die volgens jou de beste
in zijn prijs klasse is en genieten !

Ik zelf heb nu 2 jaar de Benq 8700+ , die ik toen de beste voor zijn geld vond, binnenkort ga ik waarschijnlijk weer
upgraden en maak weer een leuke stap in beeld kwaliteit, leuk toch  ;D ;D

Iedereen wil graag de nieuwste ontwikkeling in huis hebben en wachten daarom (in mijn beleving) te lang met de aanschaf
van dergelijke produkten, dit is iets wat niet reeel is.

Waar het bijna niemand over heeft is dat je ondertussen niet kunt genieten van film als je geen projector hebt  ;)