Epson TW1000 presample preview

Gestart door J.A.F._Doorhof, maart 2, 2007, 13:33:16

Vorige topic - Volgende topic

Shane One

ik ben ook in de race voor deze projector is er nog 1 leuke aanbieding opkomst binnenkort ? ?

J.A.F._Doorhof

We hebben doorlopend leuke aanbiedingen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Shane One

CiteerWe hebben doorlopend leuke aanbiedingen

dat komt goed uit want ik wil hem zowiezo bij jullie kopen

Hertog_Martin

Wat wordt er toch bizar weinig gepraat over de eerste betaalbare 1080p projectoren  :o
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

reza

Citaat van: Hertog_Martin op juni 21, 2007, 21:14:18
Wat wordt er toch bizar weinig gepraat over de eerste betaalbare 1080p projectoren  :o

Dat komt omdat die projectoren er nog moeten komen ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsalabim

Citaat van: Hertog_Martin op juni 21, 2007, 21:14:18

Iedereen die er een heeft is te druk bezig met films kijken, dus hebben ze geen tijd om er over te schrijven; zo goed zijn deze projectors!  uhh of zoiets.. ;)

Maar valt mij idd ook op, al is +2750 euro natuurlijk niet heel goedkoop maar vergeleken met 2 jaar terug wel een doorbraak.
Graag meer reacties van owners!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

spotmatic

Citaat van: simsatit op juni 22, 2007, 23:50:52

Iedereen die er een heeft is te druk bezig met films kijken, dus hebben ze geen tijd om er over te schrijven; zo goed zijn deze projectors!  uhh of zoiets.. ;)

Maar valt mij idd ook op, al is +2750 euro natuurlijk niet heel goedkoop maar vergeleken met 2 jaar terug wel een doorbraak.
Graag meer reacties van owners!

Ik geil nogal op blacklevel, dus de laatste lichting 1080p LCD's zijn aan mij niet besteed. Ik verwacht dat het nog wel minimaal een jaar of 2 a 3 duurt voordat Epson zo ver is dat zij een LCD kunnen leveren die met CRT vergelijkbaar is (en dan liefst zonder kunstgrepen als een iris, al betwijfel ik toch wel of er ooit een LCD panel gemaakt zal worden dat 100% van het licht tegenhoudt in donkere gedeelten).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

J.A.F._Doorhof

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

spotmatic

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 22, 2007, 23:55:21
JVC HD1 :D

Nee dank u, er is al een Barco Reality 909 onderweg naar mij. Die is toch van een geheel andere klasse  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

J.A.F._Doorhof

Ligt eraan hoe je het bekijkt.
Voor mij komt er nooit meer een CRT in, ik gebruik deze nog op en dan is de HD1 of HD2 whatever de nieuwe.
Custom installer

john2910

Welke crt heet u J.A.F._Doorhof ?

J.A.F._Doorhof

Ik heb er verschillende gehad van een G70 (nieuw gekocht) en een NEC/Seleco tot nu een Barco 808s Graphics met colorfiltering.
Dus niet bepaald de mindere CRT's :-)

Custom installer

spotmatic

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 23, 2007, 08:14:07
Ik heb er verschillende gehad van een G70 (nieuw gekocht) en een NEC/Seleco tot nu een Barco 808s Graphics met colorfiltering.
Dus niet bepaald de mindere CRT's :-)

Dat ligt eraan hoe je het bekijkt ;) Tegenwoordig zijn dat low-end en intermediate level units. Een 808s kan echt niet meer meekomen in het HD geweld aangezien deze 1080p nooit volledig kan resolven. Zelfs een G70 is voor mij al niet meer voldoende.

Overigens een rare move: van een G70 naar een Barco Graphics 808s. Maar dat zal wel ingegeven zijn door het feit dat je klanten toen allemaal een Barco hadden, en een LCD projector bij menigeen toen een vieze smaak in de mond gaf. De tijden veranderen  ;D

Ik zal ooit wel een digitale projector bezitten, maar die zal ik dan waarschijnlijk nieuw kopen. Tweedehands een digitale projector kopen is naar mijn mening uiterst onverstandig aangezien de panels hoe dan ook verouderen door de enorme hitte die de lamp in deze apparaten genereert. En als gebruiker kun je dat zelf niet servicen, dit i.t.t. een Barco.

J.A.F._Doorhof

Laten we het zo zeggen ik heb liever de 808s dan een 1080P DLP/LCD.
Maar de HD1 is de eerste digitale projector die alles er uithaalt wat een CRT ook doet.

Low-end/intermediate je mag het noemen zoals je wilt, er is tot nu toe maar 1 digitale projector die het beeld van onze 808s verbeterd, en HEEL HEEL veel CRT's die ik tegenkom die niet in de buurt komen.

De CRT kwaliteit hangt niet alleen samen met het nummertje, het gaat om de kwaliteit van de projector zelf, de calibratie, de manier van ophangen en de filtering (bij Barco).

De stap van de G70 naar de Barco was simpel te verklaren, de Barco heeft iets meer scherpte en ik projecteer redelijk groot, daarnaast hadden op dat moment inderdaad 80% van onze klanten een Barco dus ben ik overgestapt op een bijna nieuw chasis van een G70 met ongeveer 10.000 uur.
Custom installer

Jukie

Hoi Frank,

Toch even een vraag stellen in dit topic aangezien ik zit te twijfelen tussen de aanschaf van een tw700 of een tw 1000. De tw700 is gewoon een stuk goedkoper, vandaar de twijfel. (en de hd1 wordt me geloof ik toch echt te duur...  :()

Ik gebruik nu nog een tag dvd speler als bron en een 32" philips crt als weergever.

T.z.t. zal ik dus waarschijnlijk ook gaan overstappen op een hd bron, maar nog niet meteen.

Zou het plaatje van een tw1000, zonder gebruik van een externe scaler en bij gebruik van de tag als bron ook veel beter zijn dan de tw700? En ook dusdanig veel beter dat het ruim 2x de aanschafprijs waard is (veel geld is een relatief begrip, dat snap ik, maar of iets 2x zoveel waard is dan iets anders zou je misschien wel iets over kunnen zeggen...?).

Ik heb ze allebei nog nooit bekeken, dus dat zal ik zeker eens (komen) doen, maar voor nu doe ik het wel even met jouw mening  ;)

Bedankt!

J.A.F._Doorhof

Ik vind van wel, het beeld is gedetaileerder en dynamischer.
Custom installer

GTDesign

Citaat van: spotmatic op juni 22, 2007, 23:56:32
Nee dank u, er is al een Barco Reality 909 onderweg naar mij. Die is toch van een geheel andere klasse  ;D

Spot,

Je weet het, je bent altijd van harte welkom hier om een ISF gecalibreerde & gefilterde JVC HD1 live te bezichtigen.
Wedden dat je met twijfels naar huis gaat ?  ;D

spotmatic

Ja, en dan twijfel ik met name over de vraag of ik toch een sanseveria of misschien zelfs een fuchsia op mijn 909 zal zetten? Wat is het meest verantwoord, Gé? ;D

Rielplayer

Citaat van: spotmatic op juni 24, 2007, 00:34:39
Ja, en dan twijfel ik met name over de vraag of ik toch een sanseveria of misschien zelfs een fuchsia op mijn 909 zal zetten? Wat is het meest verantwoord, Gé? ;D

lol, zeg het met bloemen >:D
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

GTDesign

Citaat van: spotmatic op juni 24, 2007, 00:34:39

Wat dacht je van een vingerplant ?  ;D

jantje112

Citaat van: GTDesign op juni 24, 2007, 00:11:27
Spot,

Je weet het, je bent altijd van harte welkom hier om een ISF gecalibreerde & gefilterde JVC HD1 live te bezichtigen.
Wedden dat je met twijfels naar huis gaat ?  ;D

Hoe zou een HD1 eruit zien als er 2500 uur op de teller staan ;)

Fransvis

Wat doet een HD1 qua prijs momenteel ?

jaco

Citaat van: jantje112 op juni 24, 2007, 22:31:33
Hoe zou een HD1 eruit zien als er 2500 uur op de teller staan ;)
Vrij goed als je er een nieuwe lamp in zet denk ik. Anorganische panelen zouden niet mogen verouderen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

J.A.F._Doorhof

Je mag ons altijd mailen voor de actuele prijzen :D
Maar meestal rond of net iets onder de 6150,00
Custom installer

Erik

Dat verouderen van panelen was toch sowieso al achterhaald? Volgens de fabrikanten is dat niet meer zo.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill