Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

EdoE

Citaat van: LPlover op augustus 29, 2015, 22:20:20
wel weer een extra contactovergang met zo'n fancy stekker!

Ik twijfel of ik nou vanaf de meterkast in één keer naar het stekkerblok zal bedraden of dat dat toch te onpraktisch wordt en ik beter een IEC aan de kabel kan koppelen zodat zo'n blok er ook nog even af kan.

Nog een alternatief is om zo's WCD van Mennekes met extra groot contactoppervlak te plaatsen.

Klout10

Citaat van: Fireman op augustus 28, 2015, 19:46:36
Wil toch kleine tip geven. Hawk super strak, Forest wollig.

Bedankt voor je reactie, hoe ver had jij de Forest van de achterwand staan?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Jumping Jack

Gisteren bij lokale hifi-zaak zitten luisteren naar de NAC-n 272 en de nieuwe nap 250dr (op atc scm40 speakers). Wat meteen opvalt is dat de 250dr veel opener en frisser klinkt dan de vorige 250, zeker in combo met de 272 die ook een mooie transparantie bezit.

Daarna uit nieuwsgierigheid de 272 nog eens als bron aangesloten op een primaluna dialogue HP. Wat een mooie versterker is dat zeg. Niet zo snel en puntig als de Naïm-set, maar wel een zeer mooi podium met veel hoogte en breedte en een mooi gestoken beeld. Ooit komt er hier toch ook eens een buizenbak te staan  :blush:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jpmoree

Ik stoorde me al heel lang aan de hoge uitgangsspanning van digitale bronnen als ND5XS icm de erg gevoelige ingang van mijn NAC202. Bij lagere volumes storte het geluidsbeeld en de prat in en bij lage volumes ontstond een onbalans tussen links en rechts.

Na lang twijfelen bij Flashback Sales in UK een 15dB verzwakkende DIN kabel gekocht. Nu enkele weken later kan ik zeggen dat ik er erg blij mee ben. Mijn set klinkt op lagere volumes veel beter, behoudt zijn karakter en er is geen sprake meer van hoorbare onbalans. Ik was bang dat op wat luider niveau de invloed van de kabel misschien wel ten nadele zou uitpakken. Ik heb geen a-b vergelijk gedaan, maar tov vd standaard SNAIC kabel lijkt het zeker geen verslechtering.

Voor mensen die ook soortgelijke problemen ervaren zou ik zeggen, probeer ook eens, voor de prijs hoef je het niet te laten!

Jumping Jack

 ^^. Ik heb een rca-Bnc kabeltje van hun tussen mijn draaitafel en superline. Superservice, scherpe prijs en gewoon degelijk!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fireman

Heb ook -15 dB en super!! Op lage geluidsvolume een pracht geluid war in balans is en nu juist ook goed controleerbaar.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Fred Mulder

Citaat van: Jumping Jack op september  7, 2015, 21:09:29
Gisteren bij lokale hifi-zaak zitten luisteren naar de NAC-n 272 en de nieuwe nap 250dr (op atc scm40 speakers). Wat meteen opvalt is dat de 250dr veel opener en frisser klinkt dan de vorige 250, zeker in combo met de 272 die ook een mooie transparantie bezit.

Daarna uit nieuwsgierigheid de 272 nog eens als bron aangesloten op een primaluna dialogue HP. Wat een mooie versterker is dat zeg. Niet zo snel en puntig als de Naïm-set, maar wel een zeer mooi podium met veel hoogte en breedte en een mooi gestoken beeld. Ooit komt er hier toch ook eens een buizenbak te staan  :blush:.

Interessant! De Primaluna staat hoog op m'n shortlist, met bijzondere nieuwsgierigheid naar de HP geïntegreerde versterker die je hebt beluisterd. Heb je nog naar andere PL setups geluisterd? HP mono's misschien?

Zonder te weten of Naim en Primaluna goed matchen, zijn meerdere combi's mogelijk. Met prijstechnisch een aantal verschillen:
De 272 icm 250dr zit al op 10.000 excl extra voedingen/kabels, loopt al snel uit tot >15.000
De PL HP geïntegreerd op 4.000 (dus nog zonder streaker/dac)
De PL HP power amp (als stereo én mono te gebruiken!), komt uit m'n hoofd uit op 3.700 (per stuk)

Binnenkort wil ik de HP geïntegreerd gaan beluisteren. Waarbij ik stiekem hoop dat het verschil met de HP stereo/mono niet te groot is...(het lijkt me ideaal om later nog te kunnen uitbreiden van 1 stereo naar 2 mono's.)

Jumping Jack

De PL HP power amp stond er wel, maar die hebben we niet meer beluisterd. De geïntegreerde primaluna kon alvast erg goed overweg met de ATC's die nochtans maar een gevoeligheid hebben van 85dB (ze hebben naar verluid wel erg stabiel impedantie, zonder verre dippen)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

EdoE

Citaat van: Jumping Jack op september  7, 2015, 22:04:35
^^. Ik heb een rca-Bnc kabeltje van hun tussen mijn draaitafel en superline. Superservice, scherpe prijs en gewoon degelijk!

Moet jij je volumeknop flink opendraaien als je overschakelt op de Superline? Het verschil tussen andere lijnbronnen en de Prefix/Hicap is bij mij wel errug groot... Op de 272 luister ik CD/streaming op 30-35 en LP's op 60.

Jumping Jack

Nee, het volume kan ongeveer gelijk blijven tov de NDX (al hangt dat ook wat van lp tot lp af). Enkel als ik via de hoofdtelefoon op de SN2 luister, moet het volume omhoog.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

EdoE

Opmerkelijk, met mijn SN1 met de Prefix direct op de powered aux was het verschil er ook wel, maar lang niet zo sterk.

Output van mijn Klyde is gespecificeerd op 150uv. Is dat misschien aan de lage kant?

EdoE

Ik zie het al: ja. Waardes tussen 250 en 350 zijn schijnbaar gangbaarder.

Jumping Jack

0,15 is idd laag. Mijn audio technica heeft een uitgangsspanning van 0,4mV. En blijkbaar zou de gain van de superline ook iets hoger liggen (volgens een post van Richard Dane op het naim-forum)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

EdoE

Met welke AT speel je?

(Ja, sorry, heb je vast al 20 keer gemeld  :withstupid: )

Jumping Jack

Nee hoor, keer of 12 pas  ;).

Een oc9 mk3.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

de volumeknop op mijn nait xs moet ook een flink stuk verder open met de stageline/Linn adikt mm voor dezelfde herrie als met cd/spotify.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Robiwan

Aan Fred1963.

Hoe bevalt de NDX?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

mikeclauw

Citaat van: jpmoree op september  7, 2015, 21:59:22
Ik stoorde me al heel lang aan de hoge uitgangsspanning van digitale bronnen als ND5XS icm de erg gevoelige ingang van mijn NAC202. Bij lagere volumes storte het geluidsbeeld en de prat in en bij lage volumes ontstond een onbalans tussen links en rechts.

Na lang twijfelen bij Flashback Sales in UK een 15dB verzwakkende DIN kabel gekocht. Nu enkele weken later kan ik zeggen dat ik er erg blij mee ben. Mijn set klinkt op lagere volumes veel beter, behoudt zijn karakter en er is geen sprake meer van hoorbare onbalans. Ik was bang dat op wat luider niveau de invloed van de kabel misschien wel ten nadele zou uitpakken. Ik heb geen a-b vergelijk gedaan, maar tov vd standaard SNAIC kabel lijkt het zeker geen verslechtering.

Voor mensen die ook soortgelijke problemen ervaren zou ik zeggen, probeer ook eens, voor de prijs hoef je het niet te laten!


Gisteren ook maar eens een Flashback 15db kabeltje besteld.Heb met de supernait en de nd5xs ook het probleem.

jpmoree

Citaat van: mikeclauw op september  9, 2015, 09:34:34

Gisteren ook maar eens een Flashback 15db kabeltje besteld.Heb met de supernait en de nd5xs ook het probleem.

Ben reuzebenieuwd naar jouw ervaringen, houd je ons op de hoogte?

Robiwan

dan de vraag waarom Naim zulke hoge ingangsgevoeligheden hanteert?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

jpmoree

Citaat van: LPlover op september  9, 2015, 10:18:53
dan de vraag waarom Naim zulke hoge ingangsgevoeligheden hanteert?
Maar ook waarom indertijd is gekozen voor een standaard met een maximale uitgangsspanning van ruim 2 Volt!

Jeriko

Citaat van: Bensz op augustus 26, 2015, 09:49:47
"jong gebruikt" ex. demo. De kop er af zeg maar. Tweede hands ben ik verder huiverig voor, hobbymatig wordt er mi nog al wat afgeprutst.
Nieuw zou ik natuurlijk binnen het nu gestelde budget een prima Rega Rp3 met vv kunnen kopen. Maar voor mijn gevoel is dat een plank met motor en arm, en kan t nix zijn.
Eigenlijk hoop ik dat er es een LP12 Majik voor weinig voorbij komt. Maar zal dan budget moeten bijstellen.

Een plank met met motor en arm 😤 ,nou ja zeg daar doe je de rega echt tekort mee hoor. Ik heb een rega rp40 (vergelijkbaar met een rp6) in combinatie met een Lehman blackcube en dat speelt harstikke goed.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

EdoE

Ik heb een P3 gehad en dat was echt een van de aller-allerleukste hifi-componenten die ik ooit heb bezeten. Idioot veel waar voor je geld.

Jumping Jack

Wat een idioot communicatie-beleid voert naim toch. Ik weet uit goede bron dat normaliter deze maand nog een streamer-update komt met Tidal ondersteuning, iets wat een goede verstaander ook al had kunnen afleiden uit verscheidene posts op het naimforum. Een post van mij die daarop alludeerde werd vandaag zonder boe of ba verwijderd... Waarom niet gewoon meedelen dat er beta-testen gaande zijn en het resultaat daarvan binnenkort beschikbaar komt? Nota bene iets waarop velen zitten te wachten en wat concurrenten al geruime tijd hebben. Maar nee, angstvallig de lippen op elkaar en ondertussen zitten verschillende mensen (waaronder ikzelf) een app van dé concurrent te gebruiken om de lacune op te vullen (middels bubbleupnp server op de nas).

Sorry voor de wall of text  :blush:. Ondertussen ben ik wel aan het genieten van Ryan Adams op vinyl  :tounge2:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

mikeclauw

15db snaic is binnen en vandaag even getest.Bij laag volume is er geen onbalans meer en veel verschil in kwaliteit bij luider volume kan ik niet ontdekken.Dus een top kabeltje.  :pompom: