Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bensz

#15825
Citaat van: LPlover op augustus 26, 2015, 08:36:03
Nieuw of 2e hands?

"jong gebruikt" ex. demo. De kop er af zeg maar. Tweede hands ben ik verder huiverig voor, hobbymatig wordt er mi nog al wat afgeprutst.
Nieuw zou ik natuurlijk binnen het nu gestelde budget een prima Rega Rp3 met vv kunnen kopen. Maar voor mijn gevoel is dat een plank met motor en arm, en kan t nix zijn.
Eigenlijk hoop ik dat er es een LP12 Majik voor weinig voorbij komt. Maar zal dan budget moeten bijstellen.

Bensz

#15826
Citaat van: Martin!!! op augustus 26, 2015, 09:13:43
Binnenkort gaat mijn NAIM Stageline N met Snaic in de verkoop bij interesse pm me gerust!

eea hangt dan van mijn keuze af welk element ik kies. Vind het allemaal nogal onduidelijk bij de stageline, kan het wel googelen, maar blijft niet echt hangen welke Stageline bij welk element hoort.

EdoE

Een Stageline moet je ook voeden trouwens. De Superuniti heeft geen aux met voeding.

Bensz

Citaat van: EdoE op augustus 26, 2015, 10:01:09
Een Stageline moet je ook voeden trouwens. De Superuniti heeft geen aux met voeding.

Dat weet ik dan weer wel, en hou ik rekening mee.

Robiwan

Citaat van: Bensz op augustus 26, 2015, 09:51:49
eea hangt dan van mijn keuze af welk element ik kies. Vind het allemaal nogal onduidelijk bij de stagelden, kan het wel googelen, maar blijft niet echt hangen welke Stageline bij welk element hoort.

Toch wel vrij gemakkelijk:
Stageline N is geschikt voor mm, mi en high output mc elementen.
Stageline E, K en S zijn geschikt voor mc elementen, waarbij ze verschillen qua versterkingsfactor en afsluitweerstand.

Ik zou lekker een mm element gebruiken!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: Bensz op augustus 26, 2015, 10:03:56
Dat weet ik dan weer wel, en hou ik rekening mee.

Een Isupply of flatcap zijn dan de goedkoopste Naim voedingen!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz

#15831
De Stageline is niet heilig... Een Lehmann Black Cube is bijvoorbeeld een prachtig alternatief.

Een Majik LP12 heeft een beetje een 'meh' arm (kwalitatief goed, maar 'handling' is niet geweldig) en een extreem simpele voeding. Beter kun je dan bij ons een samengestelde LP12 kiezen met een fijnere arm en betere voeding. Dat kan voor 2000 euro... Op ieder moment...

We hebben overigens nog steeds een Prefix S liggen NIEUW in doos.

Bensz

Citaat van: garmtz op augustus 26, 2015, 10:07:10
De Stageline is niet heilig... Een Lehmann Black Cube is bijvoorbeeld een prachtig alternatief.

Een Majik LP12 heeft een beetje een 'meh' arm (kwalitatief goed, maar 'handling' is niet geweldig) en een extreem simpele voeding. Beter kun je dan bij ons een samengestelde LP12 kiezen met een fijnere arm en betere voeding. Dat kan voor 2000 euro... Op ieder moment...

We hebben overigens nog steeds een Prefix S liggen NIEUW in doos.

Hahaha, een meh arm

Maar een samengestelde LP12 voor een 2000,-, hoe oud is zoiets dan?

EdoE

Citaat van: garmtz op augustus 26, 2015, 10:07:10
We hebben overigens nog steeds een Prefix S liggen NIEUW in doos.

Fantastisch product. En helemaal fantastisch voor je box count als je een (voor)versterker met voeding op de aux hebt...

Robiwan

Citaat van: EdoE op augustus 26, 2015, 10:17:15
Fantastisch product. En helemaal fantastisch voor je box count als je een (voor)versterker met voeding op de aux hebt...

helaas alleen geschikt voor mc elementen anders had er hier ook eentje in de lp12 gezeten.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

EdoE

Citaat van: LPlover op augustus 26, 2015, 11:36:10
helaas alleen geschikt voor mc elementen anders had er hier ook eentje in de lp12 gezeten.

Heeft Linn nu niet ook een pre-pre die in de plint wordt ingebouwd?

Robiwan

Citaat van: EdoE op augustus 26, 2015, 12:37:07
Heeft Linn nu niet ook een pre-pre die in de plint wordt ingebouwd?

klopt, de Urika!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Klout10

Heeft iemand hier - behalve Fireman - nog meer ervaring met de combinatie Naim en Totem luidsprekers? Met name de Hawk en Forest hebben mijn interesse...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

fireman

Wil toch kleine tip geven. Hawk super strak, Forest wollig.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

EdoE

Kan er iemand een aardig stekkerblok aanraden voor in combinatie met Powerlines?

Robiwan

Citaat van: EdoE op augustus 28, 2015, 22:50:22
Kan er iemand een aardig stekkerblok aanraden voor in combinatie met Powerlines?

musicline netsleiste!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Cyreg

Citaat van: LPlover op augustus 28, 2015, 23:09:33
musicline netsleiste!

...wel die met de powerline dan... :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

EdoE

Goede suggestie!

En iets rechthoekigers? Iets met twee rijen van drie ofzo?

Robiwan

Citaat van: Cyreg op augustus 28, 2015, 23:16:52
...wel die met de powerline dan... :unsure:

een stekkerdoos is goed of slecht, meerdere gradaties zijn er niet. De ML is een goeie ^^
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Royal Oak

Citaat van: Royal Oak op augustus 17, 2015, 22:36:42
Ik ben uitermate tevreden over m'n Supernait met hicap DR, endenk aan het upgraden van m'n speakers. M'n woonkamer is groot en vrij minimalistisch, en heb het idee dat het beter kan. Vooral in dynamiek en punch. M'n Velodyne blijft soweso, al kan het wat minder aanwezig. De 1007be monitoren tekken het laag gewoon niet en ik vind ze te schel in het hoog, vooral met wat ruigere muziek. Heb m'n shortlist nu beperkt tot twee speakers:

B&W 804D
Audiovector Si3 Avantgarde Arreté

Opinions?

Allebei uitgebreid beluisterd, de Si3AA zijn blijven staan. 804D's iets donkerder en wolliger naar mijn smaak.
Maar man, die Si3AA's.....wat een speaker!
SuperNait, Hicap DR, Audiovector Si3 Avantgarde Arreté , Velodyne DD12, Arcam iR DAC, S-booster.

Lion of Judah

Veel luisterplezier!
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Cyreg

#15846
Citaat van: LPlover op augustus 28, 2015, 23:32:40
een stekkerdoos is goed of slecht, meerdere gradaties zijn er niet. De ML is een goeie ^^

Is natuurlijk onlogisch om losse Naim-powerlines aan te sluiten op 'n standaard ML, vandaar..

http://www.music-line.biz/cms/Netzleiste-PLUS.973.0.html
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Royal Oak

Los daarvan is de invloed van voedingskabels beperkt tot aan het stopcontact. Na het stopcontact ben je overgeleverd aan de
oorspronkelijke bouw en de gebruikte materialen.
SuperNait, Hicap DR, Audiovector Si3 Avantgarde Arreté , Velodyne DD12, Arcam iR DAC, S-booster.

EdoE

Citaat van: Royal Oak op augustus 29, 2015, 14:40:44
Los daarvan is de invloed van voedingskabels beperkt tot aan het stopcontact. Na het stopcontact ben je overgeleverd aan de
oorspronkelijke bouw en de gebruikte materialen.

Dat is niet waar als je zelf je elektrische installatie aanlegt.

Bovendien draait de invloed niet alleen om voeding, maar ook om microfonie.

Robiwan

Citaat van: Cyreg op augustus 29, 2015, 14:20:50
Is natuurlijk onlogisch om losse Naim-powerlines aan te sluiten op 'n standaard ML, vandaar..

http://www.music-line.biz/cms/Netzleiste-PLUS.973.0.html

wel weer een extra contactovergang met zo'n fancy stekker!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2