Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

twani

Een SHL5 is meer de relaxte peer uit de Harbeth familie, easy going.....

fireman

Hoe zit het en/of is de ervaring?

Nu op mijn superuniti ook "sub out" zit, waar kan ik dan het meest perfecte geluid mee creëren? Met een paar full range speakers ( heb ik nu ) of een paar prachtige monitor speakers aangevuld met een subwoofer voor het ultieme laag?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

twani

Citaat van: Fireman op december  8, 2013, 20:27:28
Hoe zit het en/of is de ervaring?

Nu op mijn superuniti ook "sub out" zit, waar kan ik dan het meest perfecte geluid mee creëren? Met een paar full range speakers ( heb ik nu ) of een paar prachtige monitor speakers aangevuld met een subwoofer voor het ultieme laag?
Dat zal ook flink van de ruimte waarin het moet "gebeuren" afhangen.

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op december  8, 2013, 19:58:05
'Kenners' van de Harbeth M30.

Ja...hoe ongelofelijk het ook klinkt maar die zijn er. Sorry Garmtz maar krijg steeds vaker het idee op dit topic dat alleen jouw mening telt en ervaringen die anderen opdoen cq ervaren er niet toe doen.als zijnde niet gekwalificeerd om er een andere mening of afwijkende mening op na te houden.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: twani op december  8, 2013, 20:13:50

Dat is meer de klank die ik zoek. Je hebt mij oorgierig gemaakt.
Quad vintage.

fireman

Citaat van: twani op december  8, 2013, 20:35:30

Mijn kamer is redelijk groot ( 5 x 8 met een aansluitende keuken van 3 x 4 ca. 52 M2 ) Mijn luister gedeelte is ca 5 x 5m
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Citaat van: twani op december  8, 2013, 20:35:30

Voor een niet al te grote kamer zou ik voor monitoren gaan met een sub.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Fireman op december  8, 2013, 20:47:40
Mijn kamer is redelijk groot ( 5 x 8 met een aansluitende keuken van 3 x 4 ca. 52 M2 ) Mijn luister gedeelte is ca 5 x 5m

Ongeveer de kamer grote van mijn ex. De p3 es2 kunnen het aan maar amper. Zij heeft de unityqute en die is niet al te sterk misschien speelt dat een rol mee.
Quad vintage.

fireman

Ik heb toch soms het idee dat een monitor wat directer en strakker is/kan zijn. In het verleden heb ik een mooie monitor speaker gehad, welicht dat ik daar naar terug keer.

Maar hoe zit het met die sub uitgang op de naim superuniti? Is die gefilterd tot een bepaalde frequentie of eigenlijk een pre out signaal?

dre73

Een monitor gaat gewoon minder laag,daardoor ontloop je ook een hoop problemen.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

paaj

Aangezien je er niets aan kunt instellen verwacht ik dat de sub uitgang voldoende full range is om een sub zelf af te filteren.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Cyreg

Citaat van: twani op december  8, 2013, 20:13:50

Citaat van: fred19633 op december  8, 2013, 20:44:15

Zou dan toch ook maar eens de HL Compact 7ES-3's mede gaan beluisteren  :D
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Dr.Bedlo

De afspraak wordt gemaakt bij it harkstee.
Quad vintage.

YamahaRXV

Ben geen echte Harbeth ''kenner'', maar heb ze nu een aantal keren mogen beluisteren (i.c.m. Naim) en ik kan niet anders stellen dat ze absoluut niet up front klinken  ;)
De combi met Naim is m.i. juist een ''lekkere'' !
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

@Fred1963 een Harbeth M30 klinkt anders dan een M30.1.......... hebben de 'kenners' jou daar ook over geinformeerd?

mainly British stuff

Dr.Bedlo

Nee, maar dat hoeft ook niet dat is niet meer dan logisch.
Quad vintage.

raindog

Citaat van: fred19633 op december  9, 2013, 10:17:53
Nee, maar dat hoeft ook niet dat is niet meer dan logisch.

Nou Fred, die Groningse logica van jou is voor sommige onder ons best lastig te volgen hoor... ;D Maar ik ben reuze benieuwd naar jouw eigen bevindingen van de verschillende Harbeths, waaronder de monitor 30.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Citaat van: fred19633 op december  8, 2013, 20:40:23
Ja...hoe ongelofelijk het ook klinkt maar die zijn er.

Mijn zin was niet af, zie de post die erop volgde...

CiteerSorry Garmtz maar krijg steeds vaker het idee op dit topic dat alleen jouw mening telt en ervaringen die anderen opdoen cq ervaren er niet toe doen.als zijnde niet gekwalificeerd om er een andere mening of afwijkende mening op na te houden.

Het is niet dat alleen mijn mening telt (vraag ieders mening hier naar het feit of het idee van jouw 'kenners' klopt en je zult een ontkennend antwoord krijgen, zie YamahaRXV en Martin!!!), maar het IS geen mening dat een M30.1 niet upfront en hard klinkt, dat is een FEIT. En dat soort onzinnige uitspraken wil ik dus zo snel mogelijk de kop in drukken, omdat er er veel mensen zijn die dat lezen en daarmee een compleet verkeerd idee krijgen van de speaker.

Het vreemde is, dat jij volgens mij zelf de M30.1 ook hebt beluisterd bij It Harkstee. Dus wat vond je er zelf van?

En de SHL5 is zeker meer laid back, door zijn wat terughoudende midden (presence gebied), maar dit maakt de M30.1 nog niet 'upfront'.

fireman

Laten we de discussie over Harbeth etc... In een eigen topic gooien!!

garmtz

Citaat van: Fireman op december  9, 2013, 19:41:13
Laten we de discussie over Harbeth etc... In een eigen topic gooien!!

Mee eens...

fireman

We are talking about Naim 😎

Terugkomend op mijn sub output op de superuniti, is er een beperking of is het eigenlijk een pre-out signaal?

garmtz

Citaat van: Fireman op december  9, 2013, 19:42:59
We are talking about Naim 😎

Terugkomend op mijn sub output op de superuniti, is er een beperking of is het eigenlijk een pre-out signaal?

Hij is full-range, dus een pre-out.

fireman

OK, want stel dat ik een paar mooie monitor speakers neem + sub. Is het laag dan wel in balans?

twani

Citaat van: fred19633 op december  8, 2013, 20:44:15
Het is tevens de meest vergevensgezinde Harbeth voor de "amp" die ze moet aansturen......

Bijna alles kan, tot aan 8watt 300B SE aan toe...

garmtz

Citaat van: Fireman op december  9, 2013, 19:52:37
OK, want stel dat ik een paar mooie monitor speakers neem + sub. Is het laag dan wel in balans?

Uiteraard, want op de subwoofer regel je immers (op zijn minst) kantelfrequentie, volume en fase tot ze perfect integreren met de monitoren...