Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Kzou ook niet Willen beweren dat het koud belabberd klinkt zeker niet, maar het sodeju gevoel dat ik had toen ik de nait 5 met de XS vergeleek had ik nu niet. Maar de tijd zal het leren. En misschien zijn de verschillen tussen de sx/ fc combi en de supernait wel niet zo aanwezig als tussen de nait5 en de nait sx
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober 17, 2013, 15:03:39
Kzou ook niet Willen beweren dat het koud belabberd klinkt zeker niet, maar het sodeju gevoel dat ik had toen ik de nait 5 met de XS vergeleek had ik nu niet. Maar de tijd zal het leren. En misschien zijn de verschillen tussen de sx/ fc combi en de supernait wel niet zo aanwezig als tussen de nait5 en de nait sx

Effe je profile aanpassen ;)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: fred19633 op oktober 17, 2013, 10:52:47
Tsja...Mijn bevindingen. Voorop gesteld dat hij er nog maar een dag staat. In eerste instantie ( als ik het vergelijk met de XS/FC) valt het tegen. Laat ik voorop stellen dat hij, of zij zo u wenst een prachtig plaatje neerzet. Wat betreft de Hifi waarden als controle, gelaagheid, stereobeeld en resolutie is de Sn 2 duidelijk de betere dan de XS combi. Maar daardoor klinkt het allemaal een beetje gekunsteld en kunstmatig. Het is allemaal een beetje te mooi als men begrijpt wat ik bedoel. Of ik daar aan kan wennen? Kweet het niet. De pratt is achtergesteldt. Clean without being mean. We zullen zien.
Zoals Jan "YamahaRXV" ook al beschreef.....voor een nieuwe doelgroep dan maar.

Dr.Bedlo

Heb er nu een chord epic twin tussen zitten. Ziet er wel mooi uit en zeker een stuk flexibeler dat dat naca draad
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober 18, 2013, 11:30:01
Heb er nu een chord epic twin tussen zitten. Ziet er wel mooi uit en zeker een stuk flexibeler dat dat naca draad

Effe je profiel aanpassen, LP12 en Stageline staan er nog tussen!

Dr.Bedlo

Zit je wel hoog niet ;D
Quad vintage.

Robiwan

Deleted Member 2

Citaat van: fred19633 op oktober 18, 2013, 12:15:56
Zit je wel hoog niet ;D

Dat vintage setje ziet er goed uit zeg. Al overwogen om daar je eerste /meest gebruikte set van te maken?
Harbeth's vervangen door een paar mooie ESL's en je bent klaar.

Dr.Bedlo

Waarom zou ik iets dat lang niet zo mooi klinkt als Naim en Harbeth  als hoofdset moeten gebruiken dan? zie ik niet zo eerlijk gezegd.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: twani op oktober 17, 2013, 21:43:43
Zoals Jan "YamahaRXV" ook al beschreef.....voor een nieuwe doelgroep dan maar.

Denk ook dat Naim een breder publiek wil aanspreken. Kan ik ze ook geen ongelijk in geven gezien de economische tijden. Maar ja voor de Die Hard naimies is het wel een hard gelach.
Quad vintage.

AbZ

Citaat van: fred19633 op oktober 18, 2013, 12:35:00
Denk ook dat Naim een breder publiek wil aanspreken. Kan ik ze ook geen ongelijk in geven gezien de economische tijden. Maar ja voor de Die Hard naimies is het wel een hard gelach.
Hier ook hard gelachen  :D

Ik denk dat jij een hard gelag bedoelt.

Deleted Member 2

Citaat van: fred19633 op oktober 18, 2013, 12:30:43
Waarom zou ik iets dat lang niet zo mooi klinkt als Naim en Harbeth  als hoofdset moeten gebruiken dan? zie ik niet zo eerlijk gezegd.

Ok. Het was maar een gedachte bij het lezen van de samenstelling van je vintage set. Die samenstelling ken ik goed, maar dan in combinatie met ESL's.

Dr.Bedlo

Citaat van: Onder013 op oktober 18, 2013, 12:37:02
Ok. Het was maar een gedachte bij het lezen van de samenstelling van je vintage set. Die samenstelling ken ik goed, maar dan in combinatie met ESL's.

De esl ken ik niet kwa karakter maar misschien eens het proberen waard. Aan de andere kant de Quad is zuiver jeugd sentiment en eigenlijk niet bedoelt als echte luister set. Vind de balance en tilt regelingen van de Quad wel fenomenaal bedacht.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: AbZ op oktober 18, 2013, 12:35:59
Hier ook hard gelachen  :D

Ik denk dat jij een hard gelag bedoelt.

Al weer een beetje bijgekomen?
Quad vintage.

AbZ

Citaat van: fred19633 op oktober 18, 2013, 12:57:31
Al weer een beetje bijgekomen?
Beetje vrolijkheid is niet zorgelijk hoor.  Probeer het zelf ook eens.

Robiwan

Citaat van: AbZ op oktober 18, 2013, 13:28:07
Beetje vrolijkheid is niet zorgelijk hoor.  Probeer het zelf ook eens.

tja hij woont in Groningen ;)

Dr.Bedlo

En daar hebben ze goede stroom
Quad vintage.

Deleted Member 2

Citaat van: fred19633 op oktober 18, 2013, 14:46:58
En daar hebben ze goede stroom

Nog even en het wordt nog weer beter: carbon gestookte elektriciteitscentrale ;)

Dr.Bedlo

Wicked man...maar of linn daar nu wel goed van gaat klinken?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober 18, 2013, 18:20:21
Wicked man...maar of linn daar nu wel goed van gaat klinken?

>:( :D

Dr.Bedlo

Ja..en dan zeggen ze dat ik geen humor heb.

Back on topic dan maar weer.
Quad vintage.

Oud lid

Als ik de reviews over de nieuwe instappers van Naim, de Nait 5si en de cd 5si, zo lees, dan moeten die in hun klasse uitzonderlijk goed presteren. Is er iemand die ervaring met een van de 2 apparaten heeft?

Erwin B

Dr.Bedlo

Zou zeggen ga ervaring opdoen bij een dealer door middel van een luistertest. Dan kun je je zelf overtuigen van de klasse van deze versterkers.
Quad vintage.

YamahaRXV

Citaat van: fred19633 op oktober 18, 2013, 11:30:01

@fred19633  Hoe bevalt de Chord Epic Twin je nu t.o.v. de Naca 5 ?

En al een beetje gewend aan de sound van de Supernait 2, of mis je de geliefkoosde Naim PRaT nog steeds  ;D
Het kan natuurlijk allemaal ''audiofiel'' gezien perfect klinken, maar de (muzikale) beleving moet er natuurlijk wel zijn.

Enerzijds zou ik de Supernait 2 hier ook wel eens in eigen set willen horen, maar op basis van de verschillen die ik enige tijd geleden heb gehoord tussen versie 1 en 2 bij een dealer en de weergave van de SN 2 op de x-fi heb ik toch wel sterk mijn twijfels of dat nog gaat gebeuren.
Ik wil een sound die mij boeit en voor mij als muzikaal en ritmisch te classificeren valt. Een ''schoon'' en erg detailrijk klinkende versterker is mooi, maar als de betrokkenheid er niet is wordt het een saaie bedoening voor mij.... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Ik vind de SN2 zelf muzikaler dan de SN1. Kom dat graag persoonlijk bij personen met een SN1 demonstreren... ;)  Inspelen van de SN2 is wel 'key'. Hij gaat pas 'spelen' na 500 uur (2,5 week). De SN1 + Hicap DR komt heel erg in de buurt van wat de SN2 'kaal' doet. Maar misschien zijn er ook wel personen die DAT niet willen... Verder vind ik de bron enorm belangrijk qua match. Ik vond zelf SN2+ND5XS niet zo'n succes.