Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Ik heb juist beide versterkers 'kaal' beluisterd om een eerlijk vergelijk te kunnen maken. Zal ook eens de SN1 + Hicap 2/DR vergelijken met de SN2. Het resultaat van een Hicap 2 op een SN2 weet ik al: dit is MINDER dan een kale SN2. Dan nog Hicap DR op SN2 beluisteren en dan heb ik alle combi's gehad... :)

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op september 18, 2013, 20:34:58
Ik heb juist beide versterkers 'kaal' beluisterd om een eerlijk vergelijk te kunnen maken. Zal ook eens de SN1 + Hicap 2/DR vergelijken met de SN2. Het resultaat van een Hicap 2 op een SN2 weet ik al: dit is MINDER dan een kale SN2. Dan nog Hicap DR op SN2 beluisteren en dan heb ik alle combi's gehad... :)

;)  Dus we kunnen binnenkort nog wel een paar mooie vergelijkingsindrukken verwachten....?  :clapping:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op september 18, 2013, 20:57:16
;)  Dus we kunnen binnenkort nog wel een paar mooie vergelijkingsindrukken verwachten....?  :clapping:

Dat zal ik doen, maar wordt op zijn vroegst eind volgende week...

Martin!!!

@Garmtz, ik zal je morgen nog iets interessants laten horen  :D

Ssssssssst Jan.......
mainly British stuff

garmtz

Citaat van: Martin!!! op september 18, 2013, 21:10:28

Ssssssssst Jan.......

O.k. :)

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op september 18, 2013, 21:10:28

Ssssssssst Jan.......

Is het wat ik denk...?  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op september 18, 2013, 21:19:10
Is het wat ik denk...?  :angel:

Waarschijnlijk wel, ik heb in ieder geval geen mysterieuze kegels gekocht bij onze Belgische vriend van KB  :D
mainly British stuff

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op september 18, 2013, 21:28:08
Waarschijnlijk wel, ik heb in ieder geval geen mysterieuze kegels gekocht bij onze Belgische vriend van KB  :D

Die waar je buik ook van gaat groeien...??  :angel:

garmtz

Ik denk dat ik het wel weet Martin... Maar ik laat me graag verrassen... :)

Martin!!!

mainly British stuff

Dr.Bedlo

Jammer..Maar vind de SN 2 wat meer de kant op gaan van Linn. Een pracht plaatje en mooier dan zijn voorganger neem ik aan maar helaas met weinig betrokkenheid." Dead cotton"zo als ze in Engeland niet zullen zeggen.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Het kadootje voor mijn ex de unileuk: Is het uiteindelijk toch nog gelukt via een mede forumlid. Wou deze eerst ingepakt laten daar zij er op dit moment toch niet is ,maar kon de verleiding niet weerstaan.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september 19, 2013, 12:46:09
Het kadootje voor mijn ex de unileuk: Is het uiteindelijk toch nog gelukt via een mede forumlid. Wou deze eerst ingepakt laten daar zij er op dit moment toch niet is ,maar kon de verleiding niet weerstaan.

een asbak? op je naim spulletjes :crazy:
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

CiteerHet kadootje voor mijn ex de unileuk
Holymoly Fred, da's een mooi/duur 'kadootje' voor een ex. :)  Heb je de Harbeth's ook al beluisterd via de Cute ?
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Ach....

Ja heb geluisterd. Klinkt allemaal wel een stukje minder dan de Xs. Benaderd wel de oude 5 serie.
Quad vintage.

Robiwan

Garmt,

Hoe verhoudt zich de nieuwe Cdsi tegenover de CD 5X/XS?

Gr,

Robin

garmtz

Citaat van: LPlover op september 19, 2013, 16:54:59
Garmt,

Gr,

Robin

Geen idee... Nog niet gehoord ook. Vergelijken wordt ook moeilijk, want we hebben geen CD5 meer in ons assortiment.

Martin!!!

Citaat van: LPlover op september 19, 2013, 16:54:59
Garmt,

Gr,

Robin

Ga nou toch is streamen man....  ;D :angel:
mainly British stuff

Robiwan

Graphtuner

Citaat van: LPlover op september 19, 2013, 20:52:27
streamen :crazy: :D

idd, niets zo leuk als je neus in de kast te steken op zoek naar dat ene album dat je al een tijd niet gehoord hebt en waar je zin in hebt  :music:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Robiwan

Citaat van: Graphtuner op september 20, 2013, 09:23:37
idd, niets zo leuk als je neus in de kast te steken op zoek naar dat ene album dat je al een tijd niet gehoord hebt en waar je zin in hebt  :music:

precies, klinkt ook beter de CD :D

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op september 20, 2013, 10:12:27
precies, klinkt ook beter de CD :D

je bent het woordje 'dan' vergeten tussen 'beter' en 'de' :D

Dr.Bedlo

Heb ik toch nog een afbeelding gevonden van mijn woning en mijn akoestische en daarmee gepaarde gaande luisterprobleem. In rood de harige betjes en in geel mijn luisterpositie, en probeer daar meer eens iets goed van te maken.

Quad vintage.

Alco

Dat lijkt me qua indeling voor meubels inderdaad een vrij lastige kamer Fred, maar voor de akoestiek lijkt 't me nog niet zo heel beroerd.  De luisterplek (bank/stoek) staat in dit geval tenminste niet tegen de muur, die zich normaal gesproken tegenover de speakers bevind.
Je hebt ruim voldoende ruimte achter je, wat dacht ik altijd goed/beter is.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)