Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juni  5, 2013, 19:57:00
Met alle respect maar die BenW passen nu eenmaal niet zo geod bij Naim. |Trefwoorden: Harbeth, Neat, Guru, Usher en zo zullen er nog wel een paar zijn.

Die 805's zijn best oke en hebben een lekkere klank.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

N.L.

Citaat van: LPlover op juni  5, 2013, 19:59:11

Dat is ook mijn mening  :)  Daarnaast werd bij mijn vorige set, de Primare's, de B&W's als goede partner gezien. Bij het vervangen van de Primare's naar Naim, werd het geluid voor mij een stuk fijner. Gedetailleerder en opener.
Naim - Neat - Chord

N.L.

Citaat van: Jumping Jack op juni  5, 2013, 19:58:43
Het zijn prachtige speakers, er zijn een aantal reviews van te vinden en die zijn allemaal uitermate positief (René van Es van Hifi.nl heeft zijn review-exemplaren zelfs gehouden). Ze zijn vooral onopvallend in de zin dat ze weinig tot niets verhullen of toevoegen met een heel brede afstraling en staging. En natuurlijk een erg mooi doorlopend en strak laag. Plaatsing is minder kritisch dan bv een basreflex door de transmissielijn én ze zijn nog wat te fine-tunen dmv schakelaartjes voor het hoog en het laag aan de achterzijde. Zolang de baffle wat vrijstaat, kunnen ze relatief dicht tegen de achtermuur staan.

En ze doen het erg goed met Naim!

Dank je voor de info  :thumbs-up: 
Naim - Neat - Chord

Dr.Bedlo

Houd je die toch lekker.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juni  5, 2013, 19:59:11

Ok maar dan heb je het ook wel een beetje gehad. Met Linn klinken ze super maar bij Naim heb mijn twijfels. Maar goed just my two cents".
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: N.L. op juni  5, 2013, 20:04:53
Dat is ook mijn mening  :)  Daarnaast werd bij mijn vorige set, de Primare's, de B&W's als goede partner gezien. Bij het vervangen van de Primare's naar Naim, werd het geluid voor mij een stuk fijner. Gedetailleerder en opener.

Dan snap ik niet waarom je dan naar een zinvolle upgrade vraagt? Want speaker vervanging zou een zinvolle upgrade zijn. Maar als je dat niet van zins bent is de vraagtelling MI overbodig.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Hadden jullie de summersale mail al binnen van TomTom audio? Blikje. Je kunt je centen daar mooi aan kwijt.
Quad vintage.

N.L.

Citaat van: fred19633 op juni  5, 2013, 20:11:59
Dan snap ik niet waarom je dan naar een zinvolle upgrade vraagt? Want speaker vervanging zou een zinvolle upgrade zijn. Maar als je dat niet van zins bent is de vraagtelling MI overbodig.

Waar staat dat ik dat niet overweeg? Met bovenstaande wil ik alleen aangeven dat mi de uitspraak B&W matched niet met Naim, onzin is. Wellicht over het algemeen, maar niet met het model dat ik heb.
Naim - Neat - Chord

Dr.Bedlo

Ach als je denkt er gelukkig en vind dat het wel matched  mee te zijn gewoon houden.
Quad vintage.

garmtz

Het belangrijkste bij het upgraden is een duidelijk idee over wat je mist of juist mooi vindt in je huidige situatie en een realistisch idee wat je in jouw budget kunt bereiken. Het enige om achter e.e.a. te komen is luisteren, luisteren, luisteren... Naar heel veel verschillende luidsprekers...

Dus begin maar met vertellen wat je mist en wat je juist mooi vindt. Hoe ben je tot de keuze van de 805's gekomen bijvoorbeeld?

N.L.

Citaat van: garmtz op juni  5, 2013, 21:55:41
Het belangrijkste bij het upgraden is een duidelijk idee over wat je mist of juist mooi vindt in je huidige situatie en een realistisch idee wat je in jouw budget kunt bereiken. Het enige om achter e.e.a. te komen is luisteren, luisteren, luisteren... Naar heel veel verschillende luidsprekers...

Dus begin maar met vertellen wat je mist en wat je juist mooi vindt. Hoe ben je tot de keuze van de 805's gekomen bijvoorbeeld?

Vind ik moeilijk onder woorden te brengen. Ben ook wel aardig happy hoe het nu allemaal klinkt. Maar heb luidsprekers gehoord die toch allemaal wel een stuk(je) beter klonken. Quad electrostaten, B&W 800, Audio Phsyic, Dynaudio en een keer fraaie Sonus Fabers bij jullie in H'sum! Aardig divers, maar voor zover ik het mij voor de geest kan halen klonk het toch allemaal een klap beter dan nu. Maar wat me dan precies aansprak en wat beter klonk dan nu, moeilijk hoor. Het is wat je zegt, gewoon veel gaan luisteren en ook gericht.

De 805s heb ik lang geleden gehoord en vond het einde, klonk goed met alle muziek (en luister naar van alles en nog wat) Destijds had ik de middelen niet en daarom had op zoek gegaan naar occasions paartje. Nu wat meer te besteden en daarom (voorzichtig) aan het kijken naar een upgrade.
Naim - Neat - Chord

Martin!!!

Al weer 400 pagina's NAIM-topic :pompom: :coffee:

En ik zag dat Alco aan het meelezen was, hoe zal het toch met hem gaan?
mainly British stuff

fikszo

Ik kon het toch niet laten en heb een ndx in bestelling staan ! ;D

Dus mijn nd5 xs komt binnenkort in de verkoop!

Eerst weekje vakantie en dan de twee streamers maar eens naast elkaar vergelijken..

Over twee weekjes hier op het forum te vinden in de te koop sectie!
Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

Alco

Citeerik zag dat Alco aan het meelezen was, hoe zal het toch met hem gaan?
Het gaat ok met mij hoor, Martin. thanx, maar had me wel al voorgenomen om wat gas terug te nemen op 't Naim forum.
(zowel hier als op 't UK Naim forum)

Verder ben ik al enkele weken in blijde verwachting. (ahum, op HiFi gebied) :D
Geduld is niet mijn sterkste kant, maar ik hoop over niet al te lange tijd iets nieuws te hebben staan.

De Allae's die ik thuis heb mogen proberen zijn 't in ieder geval niet geworden.
Het zijn zondermeer fraaie speakers hoor, maar uiteindelijk deden ze me niet zoveel.
Daarnaast vond ik ze toch iets te groot/aanwezig in mijn relatief kleine woonkamer.
Hopelijk zullen ze Fred volgende week meer bekoren. :)  Ben benieuwd.

Heb nog wel effe een plaatje van de Allae's geschoten. (op de foto valt hun formaat minder op vind ik)

Wat er wel gaat komen laat ik t.z.t nog wel weten als 't eenmaal staat te spelen.  Zo,...en nu is 't bedtijd.  :yawnee:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Martin!!!

Citaat van: Alco op juni  5, 2013, 22:56:28
Het gaat ok met mij hoor, Martin. thanx, maar had me wel al voorgenomen om wat gas terug te nemen op 't Naim forum.
(zowel hier als op 't UK Naim forum)

Wat er wel gaat komen laat ik t.z.t nog wel weten als 't eenmaal staat te spelen.  Zo,...en nu is 't bedtijd.  :yawnee:

Ben benieuwd naar je plannen maar dat zullen we pas horen als het staat te spelen  :unhappy:
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Hi... Dat was dan voor mij een mazzeltje dat je de allaes  liet schieten. Maar ben bang dat ik dezelfde reserves heb als jij. We zullen zien , ben ook wel in om eens te luisteren naar de harbeth 30 speakers.
Quad vintage.

Alco

Wat me wel (positief) opviel aan de Allae's is dat ze niet overheersend klonken in het laag. 
Het laag was erg strak en voldoende aanwezig wanneer de muziek er om vroeg. Dit viel mij persoonlijk erg mee.
(had ze zo'n 15cm van de achterwand afstaan) Gezien hun forse formaat woofer en kast was ik daar een beetje huiverig voor, maar dat bleek dus niet nodig.

In principe zouden de Allae's bij jou niet echt optimaal opgesteld kunnen worden Fred, (voor een raam), maar wie weet... :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op juni  5, 2013, 22:56:28
Verder ben ik al enkele weken in blijde verwachting. (ahum, op HiFi gebied) :D
Geduld is niet mijn sterkste kant, maar ik hoop over niet al te lange tijd iets nieuws te hebben staan.

Sonneteer en Pennaudio toch? :D

Alco

CiteerSonneteer en Pennaudio toch? :D
Bijnnna goed. :D

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op juni  6, 2013, 10:30:56
Bijnnna goed. :D

Volgens je sig heb je nog steeds Naim spul.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juni  6, 2013, 10:44:48
Volgens je sig heb je nog steeds Naim spul.

Naim en daar komen Bose 301 bij :D

Alco

CiteerVolgens je sig heb je nog steeds Naim spul.
Dat klopt...

Dr.Bedlo

Tsjuh....Kreeg ik kortgeleden nog een mail met je nieuwe configuratie, is dat ook al weer veranderd! U blijft mij hogelijk verbazen.Overigens toen jij die Allaes op proef kreeg zaten daar de fronts ook bij. Zag ze niet op je pics staan vandaar maar even de vraag.
Quad vintage.

Alco

CiteerKreeg ik kortgeleden nog een mail met je nieuwe configuratie, is dat ook al weer veranderd! U blijft mij hogelijk verbazen
Neee, wel ff goed lezen Fred. ::)   Mijn sig is nog hetzelfde omdat ik al gisteravond al aangaf nog steeds in blijde verwachting te zijn.

Toen ik de Allae's op proef kreeg zaten de frontjes er niet bij. (die liggen nog bij Edwin)

Dr.Bedlo

Oh vandaar. maar iets is er dus wel veranderd. Ik ben dan ook neusgierig.Ja wachten duurt lang.
Quad vintage.