Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Ik zal er zelf op 1 juni niet bij zijn. Jullie zullen het moeten doen met Bjorn en Jan... :)

Dr.Bedlo

Oh jee en wat nu dan?

Komt er nog een Naim component in beeld? of iets van Dhr Shaw?
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op mei 19, 2013, 13:04:43
Ik zal er zelf op 1 juni niet bij zijn. Jullie zullen het moeten doen met Bjorn en Jan... :)
Iets met Koorenhuis? :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op mei 20, 2013, 01:16:35
Iets met Koorenhuis? :bigsmile:

Nee, weekendje weg op uitnodiging van vrienden.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op mei 20, 2013, 09:19:55
Nee, weekendje weg op uitnodiging van vrienden.
Dat is al helemaal goed, veel plezier alvast.
Sorry voor het off-topic mensen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Klout10

Citaat van: LPlover op mei 16, 2013, 11:22:40
is dit niks voor Alco, Neat Motive 2 in roze uitvoering :D :D

Neat Motive SX2, ben eigenlijk wel benieuwd naar de verschillen met de 'gewone' Motive 2...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Martin!!!

Citaat van: Klout10 op mei 20, 2013, 22:49:45

Neat Motive SX2, ben eigenlijk wel benieuwd naar de verschillen met de 'gewone' Motive 2...

de gewone is niet mijn ding............ 
mainly British stuff

Klout10

Oh nee? Vertel ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Martin!!!

Citaat van: Klout10 op mei 20, 2013, 23:22:10
Oh nee? Vertel ...

Ik vind dat de weergave  teveel in de speaker  blijft........ geen open  en breed stereobeeld
mainly British stuff

Klout10

Citaat van: Martin!!! op mei 20, 2013, 23:41:47
Ik vind dat de weergave  teveel in de speaker  blijft........ geen open  en breed stereobeeld

Ik heb de originele Motive 2 - alweer een hele poos terug - eens thuis mogen beluisteren. Ik begrijp je commentaar, vond ik ook. Zeker in vergelijking met m'n huidige luidsprekers viel dat op, echter gezien de prijs is dat natuurlijk ook weer geen verrassing.

Vind wel het formaat (in combinatie met de witte uitvoering) wel erg aantrekkelijk...

Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar deze nieuwe uitvoering. Vervangt ook de Motive SE2 begrijp ik...

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op mei 20, 2013, 23:41:47

dat hoor je helemaal fout. Ze zijn juist mooi open en ingetogen tegelijkertijd. Geen overdreven stage of meters diep stereobeeld. Niets van dat alles gewoon een eerlijk en puur geluid.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op mei 21, 2013, 07:43:20
Ik heb de originele Motive 2 - alweer een hele poos terug - eens thuis mogen beluisteren. Ik begrijp je commentaar, vond ik ook. Zeker in vergelijking met m'n huidige luidsprekers viel dat op, echter gezien de prijs is dat natuurlijk ook weer geen verrassing.

Vind wel het formaat (in combinatie met de witte uitvoering) wel erg aantrekkelijk...

Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar deze nieuwe uitvoering. Vervangt ook de Motive SE2 begrijp ik...

Die SE2 is een regelrechte misser wat mij betreft. Deze uitvoering mist de sprankeling van de gewone versie.

Martin!!!

Citaat van: LPlover op mei 21, 2013, 08:23:12
dat hoor je helemaal fout. Ze zijn juist mooi open en ingetogen tegelijkertijd. Geen overdreven stage of meters diep stereobeeld. Niets van dat alles gewoon een eerlijk en puur geluid.

Ieder zijn meug, Klout10 deelt mijn ervaring ook dus zo fout zit ik dan blijkbaar ook weer niet.......
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op mei 21, 2013, 08:54:53

Ieder zijn meug, Klout10 deelt mijn ervaring ook dus zo fout zit ik dan blijkbaar ook weer niet.......

jij houdt waarschijnlijk meer van een diffuus geluidsbeeld, ieder z'n meug inderdaad :D

Klout10

Rare jongens toch, die GalliĆ«rs    :P

Dr.Bedlo

Mooi spul maken ze anders wel ( nou ja soms)
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: LPlover op mei 21, 2013, 09:03:43
jij houdt waarschijnlijk meer van een diffuus geluidsbeeld, ieder z'n meug inderdaad :D

Dan heb je waarschijnlijk nog nooit een set Harbeth M30.1 beluisterd........

:inlove:
mainly British stuff

Dr.Bedlo

p3 doet het ook hoor! Ach...Zo heeft een ieder zijn voorkeuren. Er zijn mensen die dwepen met BenW, terwijl die echt niet om aan t horen zijn.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op mei 21, 2013, 13:45:49
p3 doet het ook hoor! Ach...Zo heeft een ieder zijn voorkeuren. Er zijn mensen die dwepen met BenW, terwijl die echt niet om aan t horen zijn.

Subtiel... :)

Dr.Bedlo

Ja zo ben ik he....een uitgeproken tiepje.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op mei 21, 2013, 17:18:56
Ja zo ben ik he....een uitgeproken tiepje.

Mag ik wel hoor... :)

N.L.

Citaat van: fred19633 op mei 21, 2013, 13:45:49

Sinds kort ook Naim thuis ivm overstap naar streaming en had al rekening gehouden dat m'n b&w 805s wellicht plaats moesten gaan maken, nl op diverse fora gelezen dat het over het algemeen geen gelukkige combi is. Maar dat viel alles mee. Duidelijk beter dan de vorige set up met primare. Wil niet zeggen dat ik dweep met b&w, maar niet om aan te horen, kan ik me echt niet in vinden.
Naim - Neat - Chord

Dr.Bedlo

Je moet je van mij niet zo veel aantrekken, ik heb een uitgesproken mening.maar eerlijk gezegd vind ik omeen naim set tot recht te laten komen is een andere speaker meer op zijn plaats. Overigens had je ook niet een Quad gehad.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op mei 21, 2013, 13:39:00
Dan heb je waarschijnlijk nog nooit een set Harbeth M30.1 beluisterd........

:inlove:

:D :D geloof het niet.

N.L.

Citaat van: fred19633 op mei 21, 2013, 19:52:35
Je moet je van mij niet zo veel aantrekken, ik heb een uitgesproken mening.maar eerlijk gezegd vind ik omeen naim set tot recht te laten komen is een andere speaker meer op zijn plaats. Overigens had je ook niet een Quad gehad.

Smaken verschillen en iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening. Laat me graag voorlichten en stel zo nu en dan ook een vraag. Vond alleen dat ik hier even moest reageren omdat imho de combi zoals ik deze nu heb staan, echt (al) goed klinkt. Ben overigens wel nieuwsgierig en benieuwd hoe Naim met een PMC, Neat, WB of Harbeth luidspreker klinkt. Staat daarom ook op de planning om de komende tijd eea te beluisteren  :)

Heb ook Quad gehad ja! (oa 909)
Naim - Neat - Chord