Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: garmtz op mei 11, 2013, 23:04:28
Netsnoer op de motor van draaitafel kan zeker uitmaken, dus ook het stekkerblok.

En precies gezegd hebben cable elevators zin als de ondergrond kunstmatige (niet natuurlijke) materialen bevat. Hout en keramiek zijn apolaire materialen, dus houden geen lading
vast. Iedere kabel heeft een dielectricum dat als het goed is met zorg is uitgekozen. Leg je de kabel op een tapijt van kunstvezel (een slecht dielectricum), zal het elektrisch veld door de koper zich ook bevinden in de ondergrond, die hierdoor het oorspronkelijke signaal 'versmeerd'. Is soms verrassend goed hoorbaar...

oke zal eens proberen of "van de grond" uitmaakt.

gr,

robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op mei 11, 2013, 23:04:28
Netsnoer op de motor van draaitafel kan zeker uitmaken, dus ook het stekkerblok.

En precies gezegd hebben cable elevators zin als de ondergrond kunstmatige (niet natuurlijke) materialen bevat. Hout en keramiek zijn apolaire materialen, dus houden geen lading
vast. Iedere kabel heeft een dielectricum dat als het goed is met zorg is uitgekozen. Leg je de kabel op een tapijt van kunstvezel (een slecht dielectricum), zal het elektrisch veld door de koper zich ook bevinden in de ondergrond, die hierdoor het oorspronkelijke signaal 'versmeerd'. Is soms verrassend goed hoorbaar...

en maakt de fase-aansluiting dan ook nog iets uit? Hoe bepaal je die dan? De voeding van de motor open maken en vaststellen hoe deze is gemonteerd?

Robiwan

Citaat van: Onder013 op mei 11, 2013, 23:27:20
en maakt de fase-aansluiting dan ook nog iets uit? Hoe bepaal je die dan? De voeding van de motor open maken en vaststellen hoe deze is gemonteerd?

staat er op de netstekker bij een van de pinnetjes niet een soort van 'golfje" dat is volgens mij de fase.

Dr.Bedlo

De oude Quad schijnt het eindelijk te doen. Het lag aan een versterker kaartje dat een beetje los zat. En ja.. Hoe klinkt het. Warm en ik moet zeggen dat mij dat wel aanstaat. LP lover de phono pre heb ik weer terug gebracht. Je hebt mij voor een rampje behoed. Maar hoe verder met de LP12 en de aansluiting op de Xs? Het is mij even donker. De ARO arm was trouwens zozeer krom getrokken dat het niet meer past op de nieuwe Linn, jammer maar is niet anders.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: Onder013 op mei 11, 2013, 23:27:20
Luisteren...

Martin!!!

mainly British stuff

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op mei 12, 2013, 11:07:18
LP lover de phono pre heb ik weer terug gebracht. Je hebt mij voor een rampje behoed. Maar hoe verder met de LP12 en de aansluiting op de Xs? Het is mij even donker.

Wat had je Fred?
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 12, 2013, 11:07:18
De oude Quad schijnt het eindelijk te doen. Het lag aan een versterker kaartje dat een beetje los zat. En ja.. Hoe klinkt het. Warm en ik moet zeggen dat mij dat wel aanstaat. LP lover de phono pre heb ik weer terug gebracht. Je hebt mij voor een rampje behoed. Maar hoe verder met de LP12 en de aansluiting op de Xs? Het is mij even donker. De ARO arm was trouwens zozeer krom getrokken dat het niet meer past op de nieuwe Linn, jammer maar is niet anders.

welke phono pre???? Oh ja de Superline. Deze is natuurlijk niet geschikt voor een Adikt (MM).

Dr.Bedlo

Inderdaad, daar kwam ik dankzij jouw ook achter. Zucht.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op mei 12, 2013, 18:05:27
Inderdaad, daar kwam ik dankzij jouw ook achter. Zucht.

De lp12 kwam toch bij dezelfde dealer vandaan?

Dr.Bedlo

Ja maar de superline niet...Is ook niet zo erg heb mijn centen al terug. Nu op zoek naar een goede MM pre. Iemand suggesties?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Martin!!! op mei 12, 2013, 14:29:50
Wat had je Fred?

Beetje griep meer niet eigenlijk.
Quad vintage.

raindog

Citaat van: fred19633 op mei 12, 2013, 18:42:01
Ja maar de superline niet...Is ook niet zo erg heb mijn centen al terug. Nu op zoek naar een goede MM pre. Iemand suggesties?

Welke prijsklasse Fred?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op mei 12, 2013, 18:44:10
Beetje griep meer niet eigenlijk.

;D ik bedoelde welke pré................ maar daar ben ik nu inmiddels wel uit, sterkte met je zoektocht
Ik zou zeggen de Stageline, maar daar denkt LPlover weer heel anders over....... vraag je dealer of je er een paar mag uitproberen!

Vertrouw op je eigen oren!  :thumbs-up:
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Citaat van: raindog op mei 12, 2013, 18:52:09
Welke prijsklasse Fred?

Ja...Moeilijk...de vraag is of eeen pre van rond de 500 euro nu zo veel minder klinkt als een pre van rond de 2000 euro. Maar als dat laatste het geval is dan moet dat dan maar. K wil het wel goed hebben. Gelukkig heeft de QUAD wel alles aan boord.
Quad vintage.

lynch1979

Heb je de Lehmann Black Cube SEII al eens uitgeprobeerd?

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op mei 12, 2013, 18:42:01

Lehmann Black Cube is een prachtige alrounder. De linto zou ook heel mooi zijn, maar niet voor een MM element, die is alleen voor MC geschikt.

Dr.Bedlo

Citaat van: lynch1979 op mei 12, 2013, 19:04:46
Heb je de Lehmann Black Cube SEII al eens uitgeprobeerd?

Nee, maar ga ik eens naar verstaan. Hoor er veel goed over.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 12, 2013, 19:07:06
Nee, maar ga ik eens naar verstaan. Hoor er veel goed over.

laat je wel goed voorlichten voordat je weer een of andere phonotrap ga aanschaffen, dat doe ik wel altijd!

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 12, 2013, 19:01:50
Ja...Moeilijk...de vraag is of eeen pre van rond de 500 euro nu zo veel minder klinkt als een pre van rond de 2000 euro. Maar als dat laatste het geval is dan moet dat dan maar. K wil het wel goed hebben. Gelukkig heeft de QUAD wel alles aan boord.

hallo de superline kost 2800 euro? heb je deze dan zomaar aangeschaft?

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op mei 12, 2013, 18:55:22
Ik zou zeggen de Stageline, maar daar denkt LPlover weer heel anders over....... vraag je dealer of je er een paar mag uitproberen!

Vertrouw op je eigen oren!  :thumbs-up:

:D :D heb jij nu de stageline aangesloten op een naim voeding of op de supernait?

gr,

robin

Martin!!!

Citaat van: LPlover op mei 12, 2013, 20:47:08
:D :D heb jij nu de stageline aangesloten op een naim voeding of op de supernait?

gr,

robin

Op de SuperNait....
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op mei 12, 2013, 20:40:36
hallo de superline kost 2800 euro? heb je deze dan zomaar aangeschaft?

Ja stom he.
Quad vintage.

Robiwan

Dr.Bedlo

Krijg morgen of overmorgen een Lehmann black cube se II te leen. Eens kijken of mij dat kan bekoren.

Overigens hoe zal het Alco en zijn zoektocht naar nieuwe speakers vergaan?
Quad vintage.