Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: Fireman op mei 10, 2013, 21:19:47
Nee, in het midden. Dus niet de aders raken.

ja dat snap ik, maar die teflon laag is erg stevig dus dat kan wellicht verkeerd aflopen :D

Ik zou ook niet weten of het hoorbaar is. Bij ligt dik tapijt dus zal het wel helemaal geen nut hebben.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op mei 10, 2013, 21:22:44
ja dat snap ik, maar die teflon laag is erg stevig dus dat kan wellicht verkeerd aflopen :D

Ik zou ook niet weten of het hoorbaar is. Bij ligt dik tapijt dus zal het wel helemaal geen nut hebben.
Juist wel, vanwege de statische elektriciteit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op mei 10, 2013, 21:30:14
Juist wel, vanwege de statische elektriciteit.

serieus?

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op mei 10, 2013, 21:47:03
serieus?
Ja, echt. Ik heb het één keer getest, bij BB&G en het verschil was minimaal. Ik moet het vaker testen, wil ik er echt zeker van zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op mei 10, 2013, 21:54:20
Ja, echt. Ik heb het één keer getest, bij BB&G en het verschil was minimaal. Ik moet het vaker testen, wil ik er echt zeker van zijn.

oke, kan het proberen natuurlijk om wat rolletjes isolatiemateriaal om de kabels te doen zoals op de foto is te zien.

maar statische electriciteit ontstaat toch alleen als de kabel constant over het tapijt staat te rijen?

hier een extreme vorm van kabels en dressing.

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op mei 10, 2013, 21:47:03
serieus?

Je gaat me toch niet vertellen dat het gewoon op de grond ligt :o

Op die manier kan je lang zoeken naar een goed klinkende phono versterker ;D

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op mei 10, 2013, 21:54:20

Ik heb begrepen dat het met name wordt beïnvloed als het op laminaat ligt.

Wollen of katoen tapijt zal niet veel uitmaken, maar tapijt met veel kunstvezels zou ook van invloed kunnen zijn.

Om het eens te testen lijkt me die schuim isolatie niet geweldig. Je kan er een paar stukjes hout onder zetten.

Robiwan

Citaat van: Onder013 op mei 10, 2013, 22:22:41
Je gaat me toch niet vertellen dat het gewoon op de grond ligt :o

Op die manier kan je lang zoeken naar een goed klinkende phono versterker ;D

zeg ben jij de leukste thuis? :D

En de stekkerdoos van de grond, dus bijvoorbeeld aan de muur hangen? Does this make sense?

Gr,

Ome Joop

Robiwan

Citaat van: Onder013 op mei 10, 2013, 22:27:55
Ik heb begrepen dat het met name wordt beïnvloed als het op laminaat ligt.

Wollen of katoen tapijt zal niet veel uitmaken, maar tapijt met veel kunstvezels zou ook van invloed kunnen zijn.

Om het eens te testen lijkt me die schuim isolatie niet geweldig. Je kan er een paar stukjes hout onder zetten.

tapijt is van de Kwantum dus voornamelijk kunstvezel denk ik :D

Martin!!!

Ooit is ergens gelezen dat een porseleinen messenlegger het summum in deze schijnt te zijn, zoiets als deze, die verkrijgbaar zijn bij Dille & Kamille daar hangt overigens geen audiofiel prijskaartje aan € 0,75 per stuk.....

http://www.dille-kamille.nl/nl/shop/c/1106/a/1534/messenlegger-wit-porselein
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op mei 10, 2013, 22:48:27
Ooit is ergens gelezen dat een porseleinen messenlegger het summum in deze schijnt te zijn, zoiets als deze, die verkrijgbaar zijn bij Dille & Kamille daar hangt overigens geen audiofiel prijskaartje aan € 0,75 per stuk.....

http://www.dille-kamille.nl/nl/shop/c/1106/a/1534/messenlegger-wit-porselein

maak me de pis niet lauw, serieus?

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Robiwan

nog een vraagje aan de zogenaamde kenners hier :D

Het netsnoer van de draaitafel, moet die in een aparte stekkerdoos of gewoon in de stekkerdoos van de versterker, cd-speler, phonoversterker enz?

Martin!!!

Citaat van: LPlover op mei 10, 2013, 22:51:15
maak me de pis niet lauw, serieus?

Geen idee, ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd maar ik zou zeggen, gif it a try..... beter/mooier dan die piepschuim rondjes  :D
mainly British stuff

Martin!!!

Citaat van: LPlover op mei 10, 2013, 23:14:56

Het netsnoer van de draaitafel, moet die in een aparte stekkerdoos of gewoon in de stekkerdoos van de versterker, cd-speler, phonoversterker enz?

Serieus?

Alleen de aandrijving?
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op mei 10, 2013, 23:42:43
Serieus?

Alleen de aandrijving?

precies, ik hoor een minimaal verschil.

Martin!!!

Citaat van: LPlover op mei 10, 2013, 23:51:57
precies, ik hoor een minimaal verschil.

leg is uit, wat is de betere optie!
mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op mei 10, 2013, 23:14:56

aparte groep en dan wel in fase he!? :D

Aardpen slaan zal bij jou wel heel duur worden......

Robiwan

Citaat van: Onder013 op mei 11, 2013, 01:10:31
aparte groep en dan wel in fase he!? :D

Aardpen slaan zal bij jou wel heel duur worden......

:D :D huurflat out of question!

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op mei 11, 2013, 00:00:16
leg is uit, wat is de betere optie!

hmm lastig. in de "aparte" stekkerdoos aangesloten op een andere wandcontactdoos (waar wel alle computer app. op is aangesloten) kinkt het helderder dan in de Musicleiste stekkerdoos waar het mid laag iets aangezet wordt. ik heb de test verschillende keren gedaan met dezelfde plaat en telkens hetzelfde resultaat, hoe het te verklaren is???

S@m

Citaat van: LPlover op mei 11, 2013, 09:09:22
hmm lastig. in de "aparte" stekkerdoos aangesloten op een andere wandcontactdoos (waar wel alle computer app. op is aangesloten) kinkt het helderder dan in de Musicleiste stekkerdoos waar het mid laag iets aangezet wordt. ik heb de test verschillende keren gedaan met dezelfde plaat en telkens hetzelfde resultaat, hoe het te verklaren is???

Gewoon metalen beslag vs koper/koperlegering beslag...?!

Robiwan

Citaat van: S@m op mei 11, 2013, 09:29:18
Gewoon metalen beslag vs koper/koperlegering beslag...?!
\

ja maar het gaat alleen om de aandrijving. De motor zal toch niet meer of minder resoneren?

S@m

...lijkt mij ook sterk, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit  :alien:

Cyreg

Citaat van: LPlover op mei 11, 2013, 09:09:22

Wijsheid van andere sites  :D
Maar is waarschijnlijk te verklaren door schakelende voedingen en andere shit, die ervoor zorgt dat de setup helderder klinkt > maar is eigenlijk vervorming.

Maar om echt te kunnen vergelijken moeten wel alle apparatuur en omstandigheden hetzelfde zijn.
Het kan ook zo maar zijn dat alleen al die andere verlengdoos al anders klinkt en om het nog erger te maken > die andere wcd en/of de stekerpositie in het verlengblok  :o
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

garmtz

Netsnoer op de motor van draaitafel kan zeker uitmaken, dus ook het stekkerblok.

En precies gezegd hebben cable elevators zin als de ondergrond kunstmatige (niet natuurlijke) materialen bevat. Hout en keramiek zijn apolaire materialen, dus houden geen lading
vast. Iedere kabel heeft een dielectricum dat als het goed is met zorg is uitgekozen. Leg je de kabel op een tapijt van kunstvezel (een slecht dielectricum), zal het elektrisch veld door de koper zich ook bevinden in de ondergrond, die hierdoor het oorspronkelijke signaal 'versmeerd'. Is soms verrassend goed hoorbaar...