Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerDe Neat Motives staan je kwa looks wel aan Alco.
Ja absoluut Fred, 100%  :)
Alleen ben ik (en ook Edwin) een beetje huiverig wat betreft het forse laag dat deze speakers schijnen te hebben, ondanks hun redelijk bescheiden formaat. Heb daar op 't UK Naim forum ook over gelezen dat ze qua laag soms wat kunnen uitschieten.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Beetje wollig inderdaad. Sloop je die woofer er toch uit en koopt een subjwoofer.Heb je er geen last meer van. Denk overigens dat het wel meevalt, de XS heeft een zeer goede laag controle. Anders de petities .
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: Alco op april 27, 2013, 17:53:37
Ja absoluut Fred, 100%  :)
Alleen ben ik (en ook Edwin) een beetje huiverig wat betreft het forse laag dat deze speakers schijnen te hebben, ondanks hun redelijk bescheiden formaat. Heb daar op 't UK Naim forum ook over gelezen dat ze qua laag soms wat kunnen uitschieten.

Niet zo snel afgaan op wat anderen schrijven, speciaal niet als het op luidsprekers aankomt! Het is toch vaak de combinatie met de ruimte waarin ze staan die het meest van invloed is op het eindresultaat.

Ik heb ze ook eens een weekje thuis gehad, maar ze konden niet tippen aan m'n huidige speakers.:D
Is ook niet verwonderlijk vanwege het prijsverschil....
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

fireman

Citaat van: LPlover op april 27, 2013, 10:26:20
Die audiofiele tingel tangel muziek en dat softe gitaargeneuzel zonder inhoud, zou verboden moeten worden :D :D

Leve de "heipalen" klanken.

Mee eens, muziek moet je ook voelen....

Misschien niet helemaal je smaak maar luister dit eens op een beetje luid volume: http://youtu.be/EXuYB0Q74Ek

En zo heb ik een aantal Gig vol staan met een lekkere vette basss. Ook heb ik een aantal pingel gitaartjes, en dat klinkt ook wel zeer fraai. Ik denk dat ik meer hoor dan iemand met kleine speakertjes. Je hoeft het niet altijd zo hard te zetten...

Moet wel klinken op je setje. De qute fungeert prima als bron in dit geval

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Robiwan

Citaat van: Fireman op april 27, 2013, 21:43:20
Mee eens, muziek moet je ook voelen....

Misschien niet helemaal je smaak maar luister dit eens op een beetje luid volume: http://youtu.be/EXuYB0Q74Ek

En zo heb ik een aantal Gig vol staan met een lekkere vette basss. Ook heb ik een aantal pingel gitaartjes, en dat klinkt ook wel zeer fraai. Ik denk dat ik meer hoor dan iemand met kleine speakertjes. Je hoeft het niet altijd zo hard te zetten...

Moet wel klinken op je setje. De qute fungeert prima als bron in dit geval

tuurlijk een grote speaker, lees grote woofer, doet het met meer gemak.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Maar niet altijd mooier, vind een versterker die het laag onder controle kan houden belangrijker. Je kunt als je bij een kleine speaker wat fundament in het laag mist kun je altijd nog een sub integreren.

Overigens kun je op een ingang van 300 mv zonder meer een platenspeler aansluiten?
Quad vintage.

fireman

Citaat van: fred19633 op april 28, 2013, 08:46:11
vind een versterker die het laag onder controle kan houden belangrijker....

Heb ik, en dan voel je echt de muziek. Als of ze een heipaal in de grond slaan ;)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Ja dat zit met die Pass wel goed, bedoelde dan ook meer in het algemeen.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 28, 2013, 08:46:11
Maar niet altijd mooier, vind een versterker die het laag onder controle kan houden belangrijker. Je kunt als je bij een kleine speaker wat fundament in het laag mist kun je altijd nog een sub integreren.

Overigens kun je op een ingang van 300 mv zonder meer een platenspeler aansluiten?

als dat een phonoingang is wel ja!!! Nooit gehoord van de RIAA correctie?

Dr.Bedlo

Nee dat is gemerkt cd/dvd .maar wat er boven staat moet toch niks uitmaken.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: fred19633 op april 28, 2013, 09:54:19

Oh ja die heeft uiteraard geen correctie, maar is niet voor mij bestemd. Ben weer thuis en ga straks die quad eens aansluiten.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 28, 2013, 09:54:19

???? Dus jij denkt dat als er phono boven staat dat dit een gewone ingang is???

Dr.Bedlo

Nee hoor. zo dom zijn we nu ook weer niet. Het was een vraag van die man die die chinese buizenbak heeft gekocht, die klinkt van geen meter. Ja dat had ik hem al verhaald.

De site van latham is aardig opgeknapt.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 28, 2013, 10:16:13
Nee hoor. zo dom zijn we nu ook weer niet. Het was een vraag van die man die die chinese buizenbak heeft gekocht, die klinkt van geen meter. Ja dat had ik hem al verhaald.

De site van latham is aardig opgeknapt.

Heb je de LP12 nu al een keer horen spelen?

Dr.Bedlo

Nee nog niet. Die gaat straks aan de Quad.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 28, 2013, 10:29:52
Nee nog niet. Die gaat straks aan de Quad.

ben benieuwd! :(

Dr.Bedlo

Hoezo? Bij de Naim heb ik nog geen pre... En aangezien je bij Quad alle kanten op kan met je platenspelertje   moet het maar ff zo.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 28, 2013, 11:00:45
Hoezo? Bij de Naim heb ik nog geen pre... En aangezien je bij Quad alle kanten op kan met je platenspelertje   moet het maar ff zo.

ben bang dat je tegen vindt vallen. quad is een stuk rustiger dan NAIM + een LP12 die nou ook niet overloopt van enthousiasme, is volgens mij niet wat jij zoekt, maar laat me verrassen.

Dr.Bedlo

Nee is ook niet de bedoeling dat deze daar permanent aan blijft hangen, op een gegeven moment gaat die wel aan de Naim. Maar wil niet over een nacht ijs gaan en rustig uitvogelen wat voor een setup ik wens met de combi Naim en LP12.
Ik heb met de Quad set ook niet de intentie om die perfect te tunen. Het is puur jeugdsentiment en de lelijkheid van dat ding is ongelooflijk! En dat heeft op de een of andere wijze wel iets.

Ik moet nog werken aan een redelijke goede platenspeler uit de tijd rond 1974. Ik denk aan een Thorens td 160.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 28, 2013, 11:11:52
Nee is ook niet de bedoeling dat deze daar permanent aan blijft hangen, op een gegeven moment gaat die wel aan de Naim. Maar wil niet over een nacht ijs gaan en rustig uitvogelen wat voor een setup ik wens met de combi Naim en LP12.
Ik heb met de Quad set ook niet de intentie om die perfect te tunen. Het is puur jeugdsentiment en de lelijkheid van dat ding is ongelooflijk! En dat heeft op de een of andere wijze wel iets.

:D :D Laat me weten hoe het klinkt met de QUAD.

Dr.Bedlo

Ja...heb nu de quad aangesloten. Is wel weer typisch Engels. Apart ook dat de stroomvoorziening via de voorversterker loopt, dus geen supratje. Nou ja had ik sowieso niks mee. De bijbehorende boekjes zijn niet echt duidelijk. Wat  wat houd nu precies in dat de luidsprekers niet aan aarde gelegd mogen worden?
Moet je ze naar de maan schieten ofzo, wordt dan wel een dure buisness
Quad vintage.

Klout10

Soms wordt het metaal van de luidsprekerchassis aan de aarde gelegd. Het idee erachter is dat de bewegende spreekspoel wervelstromen in de poolkern opwekt die dan op een of andere manier wordt afgevoerd. Dergelijke luidsprekers hebben een aparte aansluiting voor de aardedraad...

Ik zou er niet aan beginnen.
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 28, 2013, 15:24:59
Ja...heb nu de quad aangesloten. Is wel weer typisch Engels. Apart ook dat de stroomvoorziening via de voorversterker loopt, dus geen supratje. Nou ja had ik sowieso niks mee. De bijbehorende boekjes zijn niet echt duidelijk. Wat  wat houd nu precies in dat de luidsprekers niet aan aarde gelegd mogen worden?
Moet je ze naar de maan schieten ofzo, wordt dan wel een dure buisness

het uiterlijk heeft wel wat al ziet het er wel als speelgoed uit :D

Dr.Bedlo

Ja mooi van lelijkheid,

IN de loop van de week haal ik een Thorens td 150 mk II op wel met arm maar zonder element. Zal dus wel weer een heel gezoek worden. Nu nog een Stel Kef vintage speakers en klaar is Fredje. Op naar het volgende Vintage project. ( Revox)
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 29, 2013, 10:25:11
Ja mooi van lelijkheid,

IN de loop van de week haal ik een Thorens td 150 mk II op wel met arm maar zonder element. Zal dus wel weer een heel gezoek worden. Nu nog een Stel Kef vintage speakers en klaar is Fredje. Op naar het volgende Vintage project. ( Revox)

he, een thorens td 150, en de LP12 dan?